Nimen perusteella emolevy on moderni AM2-kantainen, joten teratavun kiekko on kooltaan ihan tavanomainen. Ei pitäisi olla mitään ongelmaa.
Tuli mieleeni, että nuohan ovat kaikki Sanoma-konsernin tuotteita. Olisikohan niin, että osa noiden sivustojen materiaalista sijaitsee sellaisilla palvelimilla, joille suuntautuvaa verkkoliikennettä Norton-ohjelmistosi ei päästä läpi? Miten muut Sanoma-konsernin nettisivut (esim. Huuto.net, Helsingin Sanomat), esiintyykö samaa ongelmaa?Nyt olen huomannut että esim. Nelosen ja JIM TV:n sivustoille koneella ei tahdo millään päästä.
- - -
Vähän vastaavantyyppistä ongelmaa kuin edellä.- - -
Kun kirjaudun Hotmailiin ja käytän sitä, Avast tietoturva herjaa jatkuvasti, että epäilyttävä URL-osoite estetty. Tuo alkoi äsken eikä aiemmin ole sellaista ollut. Se siis ilmoittaa siitä koko ajan, kun siellä olen. Sama juttu toiselta koneelta kokeiltuna.
Mikä tuo on ja onko aihetta huoleen?
Mulla ei nyt ole Exceliä tällä koneella. Tarkoittanet Ikkuna => Kiinnitä ruudut? Kokeilemalla selviää!Oi Excel-kuninkaat kertokaa, miten saan lisättyä taulukkoon vierityspalkin? Eli haluaisin rullata pelkkää A-saraketta alaspäin, ja muut sarakkeet pysyvät paikallaan.
Poista kaikki Norton hömpötykset ja laita tilalle AVG ja vaikka lisäturvaksi Ad-aware. Lisäksi Windowsin oma palomuuri käyttöön. Molemmat ilmaisia eikä ikinä ole koskaan ongelmia ollut. Moneen koneen asentanut ja hyväksi todettu.Auttakaa tyhmää.
Kone käskee ratkaista tietokoneen ongelmia ja sieltä eteenpäin mennessä tulee vastaan tietoa, että sekä Windowsin palomuuri että Nortonin Internet Security ovat molemmat pois käytöstä eikä niistä kumpaakaan myöskään saa käyttöön. Aluksi oli sama tilanne virustentorjunnan kanssa, mutta sitten sain Nortonin taas päälle.
Itse Norton kuitenkin väittää sekä virustentorjunnan että palomuurin olevan käytössä.
Osaako joku avata Access-koodeja (onko edes oikea ilmaisu)? Jos osaa, niin let me know.
Windows 7 Explorer ongelma (ei siis Internet Explorer). Eli Explorer kaatuilee omiaan ja jumittaa sitten tietokonetta siten että mikään ohjelma ei enää aukea. Start valikkoon pääsee kyllä. Ja jos esim. Firefox on auki, niin netissä voi surffailla ihan normaalisti. Sammuttaessa koko koneen, valittaa että Explorer on auki ja se pitää sammuttaa (vaikka ei siis ole) ja sitten se jumahtaakin siihen ja kone pitää sulkea ns. väkivalloin eli nappia pohjassa painamalla.
Ongelma ilmenee heti tai sitten päivän/kahden päästä. Logiikkaa sille ei ole.
Seuraavia on kokeiltu, mutta ideat alkaa loppumaan:
- Virustarkistus.
- CCleaner, jossa tarkistettiin rekisteri ja korjattiin virheet.
- Kokeilen laittaa täpän 'Käynnistä kansio ikkunat erillisinä prosesseina' päälle, mutta ei auttanut.
- Kriittisen pisteen palautus.
- Kaikki windows päivitykset olen tehnyt.
On siis temppuillut nyt yhden viikon. En ole asentanut mitään uutta ohjelmaa, ainoastaan Acrobatin ja Javan olen päivittänyt. Voisiko vika liittyä niihin, eli kun tää ilmenee sillain epäsäännöllisesti, niin kun käy jossain sivustolla, niin ilmenee ongelma joka sitten heijastuu Exploreriin?!
En ole vielä kokeillut asentaa 7 levyltä exploreria uudestaan... Tuskinpa voin vaan ottaa sitä .exe tiedostoa levyltä ja vetää explorerin yli? Ekaa kertaa meni windows 7 levykin sisään asennuksen jälkeen, ja eipä nyt kovin selvästi näkynyt XP:n kaltainen recovery console, kun ainoa nappi mitä pystyi painaa oli ASENNA. Onnistuuko toi console kun boottaa suoraan levyltä?
Onko kellään ilmennyt samanlaisia ongelmia? Osaisko joku jeesata?
Auttakaa tyhmää.
.. että sekä Windowsin palomuuri että Nortonin Internet Security ovat molemmat pois käytöstä eikä niistä kumpaakaan myöskään saa käyttöön.
..
Itse Norton kuitenkin väittää sekä virustentorjunnan että palomuurin olevan käytössä.
Kokeile ajaa command promptissa: SFC /scannow ja katso antaako virheitä. Tuo siis skannaa koneen ns. systeemitiedostot.
Työtunnit 45:45:00
Tuntipalkka 15 €
Kokonaispalkka
Työtunnit on laskettu valitsemalla solun muotoiluksi [t]:mm:ss eli muutettu tunneiksi.
Miten lasken kokonaispalkan?
Työtunnit * Tuntipalkka näyttää ~28,6 kun oikea tulos pitäisi olla 686,25€ (45.75x15).
Vanhalla läppärilläni on ihan laillinen Office 2010 (maksoi 10e ex-työnantajan kautta, Microsoftin sivuilta latasin), ja nyt olisi tarvetta asentaa xp uudelleen, ei mitään recoveryjä tai muita, vaan ihan rehellinen formatointi. Miten tuon Officen käy, onko mahdollista ottaa siitä joku varmuuskopio/uudelleenasennuskoodi?