Mainos

Löytyykö tietokone-experttejä?

• 2 923 938
  • 19 344

JiiTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Latasin koneelleni uusimman IE-selaimen. Kun yritän purkaa sitä koneelleni, niin näyölle tulee vain teksti "Tämä asennus ei tue nykyistä käyttöjärjestelmän kieltä". Miten pitäisi siis toimia että saan sen asennettua?

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Latasin koneelleni uusimman IE-selaimen. Kun yritän purkaa sitä koneelleni, niin näyölle tulee vain teksti "Tämä asennus ei tue nykyistä käyttöjärjestelmän kieltä". Miten pitäisi siis toimia että saan sen asennettua?

Helppo: Älä käytä IE:tä! Nykypäivänä IE aiheuttaa lähinnä vain ja ainoastaan ongelmia. Jos ei kuvailemiasi, niin sitten se tuo kaikenmaailman troijalaisia koneelle. Suosittelen lataamaan netistä esim. Mozilla Firefoxin uusimman version, joka lyö IE:n vastaavan nopeudessa ja luotettavuudessa vaivatta.

JiiTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Helppo: Älä käytä IE:tä! Nykypäivänä IE aiheuttaa lähinnä vain ja ainoastaan ongelmia. Jos ei kuvailemiasi, niin sitten se tuo kaikenmaailman troijalaisia koneelle. Suosittelen lataamaan netistä esim. Mozilla Firefoxin uusimman version, joka lyö IE:n vastaavan nopeudessa ja luotettavuudessa vaivatta.

OK, kiitos vinkistä.

Suosikkijoukkue
New York Islanders
Näyttää ainakin tuo IE7 tukevan vain näitä käyttiksiä..

# Windows XP Service Pack 2 (SP2)
# Windows XP Professional x64 Edition
# Windows Server 2003 Service Pack 1 (SP

Kannattaa pysytellä vain siinä mozillassa tms. IE:kin voi jossain tilanteissa tarvita, mutta eiköhän siihen vähään riitä IE6..?

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Näyttää ainakin tuo IE7 tukevan vain näitä käyttiksiä..

# Windows XP Service Pack 2 (SP2)
# Windows XP Professional x64 Edition
# Windows Server 2003 Service Pack 1 (SP

Kannattaa pysytellä vain siinä mozillassa tms. IE:kin voi jossain tilanteissa tarvita, mutta eiköhän siihen vähään riitä IE6..?

Varmasti riittää eikä sitä oikeastaan tarvitse käyttää ollenkaan, kunhan vaan automaattiset päivitykset ovat päällä. Windows (vai onko Microsoft) Updatehan ei toimi kuin IE:lla.

Kliz

Jäsen
Miksi mulla tökkii youtuben videot, ja pahasti? Nettiyhteys on ihan riittävän hyvä (8/1), joten ei sen siitä ainakaan pitäisi olla kiinni. Videot lähtee käyntiin, tökkää, käyntiin, tökkää jne.

Miksi mulla tökkii youtuben videot, ja pahasti? Nettiyhteys on ihan riittävän hyvä (8/1), joten ei sen siitä ainakaan pitäisi olla kiinni. Videot lähtee käyntiin, tökkää, käyntiin, tökkää jne.
Eipä siinä huippuyhteydetkään auta, jos Youtube tykkää muuten vaan jumittaa. Katsopa lähteekö video bufferoimaan (palkin tummanpunainen osa). Pistä touhu aluksi stopille ja anna videon latautua kokonaan, ennen kuin alat katsomaan.

Suosikkijoukkue
New York Islanders
Eipä siinä huippuyhteydetkään auta, jos Youtube tykkää muuten vaan jumittaa. Katsopa lähteekö video bufferoimaan (palkin tummanpunainen osa). Pistä touhu aluksi stopille ja anna videon latautua kokonaan, ennen kuin alat katsomaan.

Jossainhan luki, että Youtube vie internetin kaistasta 1/4 tms. Taitaa johtua vain siitä, että sivut ovat älyttömän tukossa.

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Näytät tuntevan Firefoxia, joten kysynpä ihan samantien, että kun mulla näyttää olevan Firefoxista kaksi versiota asennettuna, niin voinko surutta poistaa vanhemman asennuksen?

Vastataaan hieman myöhässä eli itsellä ei ole tuommoista tilannetta tullut ikinä vastaan. Aina on Firefox osannut asennuksen yhteydessä poistaa vanhan. Mutta jos nämä versiot ovat eri kansioissa, niin uskaltaisin poistaa.

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aina on Firefox osannut asennuksen yhteydessä poistaa vanhan. Mutta jos nämä versiot ovat eri kansioissa, niin uskaltaisin poistaa.
Tästä tulikin mieleeni, että itse joudun aina käsin poistamaan vanhan Javan (JRE) jälkeenpäin, kun asennan uuden. Kysyisinkin, että onko tämä ihan ominaisuus vai jokin bugi? Jokainen Java-asennus on käsittääkseni omassa kansiossaan.

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Tästä tulikin mieleeni, että itse joudun aina käsin poistamaan vanhan Javan (JRE) jälkeenpäin, kun asennan uuden. Kysyisinkin, että onko tämä ihan ominaisuus vai jokin bugi? Jokainen Java-asennus on käsittääkseni omassa kansiossaan.

Joo Javalla tämä tuntuu olevan ominaisuus. Asennuskansio luodaan versio numeron mukaan. Mitään ne vanhat versiot eivät haittaa, koska ne voi konsolista disabloida.

Igor33

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Laitanpa tämän tännekin, minkä eilen laitoin tuonne muualle.
Igor33 kirjoitti:
Kertokaapa joku, mistä saan Nokian N73:n hyvän ja monipuolisen GPS-ohjelman ja kartaston? Jos vielä ilman sitä Nokian GPS Bluetooth-palikkaa toimivan ohjelman joku tietäisi, kumartaisin syvään.
Jospa saisin täältä paremmin vinkkejä. Kiitos, tack.

PeZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Laitanpa tämän tännekin, minkä eilen laitoin tuonne muualle.

Jospa saisin täältä paremmin vinkkejä. Kiitos, tack.

Karttaohjelmat ovat maksullisia (esim TomTom tai Navicore). Ja N73.ssa ei ole sisäistä GPS mohkulaa joten joudut ostamaan juuri tuon BT.llä toimivan mohkulan siihen lisäksi.

Parilla kaverilla moinen viritys puhelimessa ja hyvin toimii!

Igor33

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Karttaohjelmat ovat maksullisia (esim TomTom tai Navicore). Ja N73.ssa ei ole sisäistä GPS mohkulaa joten joudut ostamaan juuri tuon BT.llä toimivan mohkulan siihen lisäksi.

Parilla kaverilla moinen viritys puhelimessa ja hyvin toimii!
Kiitos infosta. Eli N73:ssa ei siis ole GPS-toimintoa itse luurissa.

Tämän tarvitsinkin tietää!

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Kiitos infosta. Eli N73:ssa ei siis ole GPS-toimintoa itse luurissa.

Tämän tarvitsinkin tietää!

Luonnollisesti tarvitset GPSn, mutta kannattaa kokeilla tuota Nokian omaa (ilmaista) karttasoftaa ja sama N73:lle

Muut kertokoon kokemuksistaan, sillä itse en ole päässyt tuota Nokia Mapsia testaamaan, kun siinä ei ole 9500lle tukea...

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Onko mitään tehtävissä kun monesta pienemmästä .rarista koostuva isompi tiedosto on korruptoitunut? Ennen Winrar ilmoitti mikä tiedosto on noista monesta syypää (eli riitti kun uusi sen), mutta nyt näyttää vaan lopputiedostoa korruptuneeksi....

Onko mitään tehtävissä kun monesta pienemmästä .rarista koostuva isompi tiedosto on korruptoitunut? Ennen Winrar ilmoitti mikä tiedosto on noista monesta syypää (eli riitti kun uusi sen), mutta nyt näyttää vaan lopputiedostoa korruptuneeksi....
En osaa sanoa suoraa vastausta kysymykseesi, mutta kokeileppa purkaa paketti 7-zip -nimisellä ohjelmalla.

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Öitä kaikille!

Osaako joku (jälleen) auttaa..? Haluaisin lähettää automaattisen vastauksen minulle tuleviin sähköpostiviesteihin mökkikierroksen aikana, eli että olen lomalla jne, jne... Haluaisin tämän toiminnon sekä Outlook Expressiin että Hotmailiin... Outlook Expressissä on by the way englanninkielinen versio... Onnistuuko ja miten?! Kiitos jo etukäteen!

Hack

Jäsen

Itse teen sillein, että laitan winrarin säilyttämään rikkinäiset tiedostot. Jos on esimerkiksi kymmenistä tai jopa sadoista pienistä rar-tiedostoista koostuva paketti ja vaikka vain yksi paketti on korruptoitunut, niin todennäköisesti "korruptoituneisuutta" tuskin edes huomaa. Tosin kokeile ihmeessä ensimmäisenä 7-zipiä.

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Itse teen sillein, että laitan winrarin säilyttämään rikkinäiset tiedostot. Jos on esimerkiksi kymmenistä tai jopa sadoista pienistä rar-tiedostoista koostuva paketti ja vaikka vain yksi paketti on korruptoitunut, niin todennäköisesti "korruptoituneisuutta" tuskin edes huomaa. Tosin kokeile ihmeessä ensimmäisenä 7-zipiä.
Ööh, en tajunnut tuosta oikein mitään... Säilyttämään rikkinäiset tiedostot, what? Jostain asetuksista vai?

Kiitos kuitenkin vastauksesta, kuten myös Hazardipakille. Täytyy tosiaan koittaa tuota 7-zippiä seuraavan kerran jos tulee moista ongelmaa. Tällä kertaa ehdin jo korvata kaikki tiedot uusilla ja ongelma katosi.

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Öitä kaikille!

Osaako joku (jälleen) auttaa..? Haluaisin lähettää automaattisen vastauksen minulle tuleviin sähköpostiviesteihin mökkikierroksen aikana, eli että olen lomalla jne, jne... Haluaisin tämän toiminnon sekä Outlook Expressiin että Hotmailiin... Outlook Expressissä on by the way englanninkielinen versio... Onnistuuko ja miten?! Kiitos jo etukäteen!

Olisiko tästä linkistä hyötyä? Hotmailiin en osaa auttaa, koska en omista tiliä sinne.

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Olisiko tästä linkistä hyötyä? Hotmailiin en osaa auttaa, koska en omista tiliä sinne.

Tuo vaatii sitten sitä, että tietokoneesi ja Outlook on koko loman ajan jatkuvasti päällä ottamassa viestejä vastaan ja vastaamassa niihin. Muuten mitään vastauksia ei lähde. Tämä on haittapuoli tällaisissa normaaleissa yksityiskäyttöön tarkoitetuissa POP3-sähköpostitileissä, joissa viestit noudetaan palvelimelta pois omalle koneelle luettaviksi (tai luetaan webissä). Jos sen sijaan käytössä olisi IMAP-sähköposti, joita käytetään yleensä esim. isompien yritysten tai oppilaitosten sähköposteissa, ja jossa viestejä hallinnoidaan suoraan palvelimella, niin palvelin osaa yleensä hoitaa automaattisesti viestiin vastaamisen jos käyttäjä niin haluaa.

Veikkaan, että käytät Outlook Expressillä juuri POP3-postia, joita useimmat internet-palveluntarjoajien antamat sähköpostit ovat. Joten ellei palveluntarjoajan webmailista satu löytymään kyseistä toimintoa, joudut pitämään koneen ja Outlookin päällä, jos haluat vastauksia lähettää. Hotmailissa ei myöskään tietääkseni ole ollenkaan automaattivastaajaa, ainakaan ilmaisversiossa. Googlen Gmailissa taitaa sen sijaan olla.

Viimeksi muokattu:

Procamp

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Thunderbird ja Avast

Jostain ihmeen syystä tänään mitään muutoksia koneeseeni tekemättä Thunderbird ei lähetä posteja eteenpäin, eikä edes herjaa mistään. Kaikki pelaa niin kuin normaalisti, paitsi, että postit eivät mene perille. Koitettu useampaan osoitteeseen. Postit saapuvat minulle kyseiseen tiliin aivan normaalisti.
Mikäs voisi olla syynä?

Niin, Avast on aiemmin varoitellut ihan pelkkää tekstiä lähettäessäni mahdollisesta viruksesta lähtevässä postissa, mutta ei silti skannauksessa löydä mitään ja postit ovat tuolloin kyllä meneet perille. Perin ikävä ongelma, kun ei tiedä, mitkä postit ovat menneet ja mitkä eivät.

edit. Tarkennetaan tutkimisen jälkeen sen verran, että postit näyttävät lähtevän kaikkiin muihin paitsi hotmail-tileihin.

Viimeksi muokattu:

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
edit. Tarkennetaan tutkimisen jälkeen sen verran, että postit näyttävät lähtevän kaikkiin muihin paitsi hotmail-tileihin.

Avastin uusin päivitys laskee Hotmailin estettäväksi..? =)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy