Löytyykö lumimiehiä?

• 4 362
  • 26

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Tämä ketju oli minulle henkilökohtaisesti paha pettymys. Kun pitkästä aikaa sattui silmiini Paitselon avaama ketju, niin odotin uusia todistusaineistoja Himalajan hirmuista, tai ainakin railakasta keskustelua jedeistä.

Olen nykyisin asiapitoinen, vanha ja kuivakka käpy. Sitäpaisti Himalajalla ei ole enää lumimiehiä - he ovat muuttaneet Yhdysvaltoihin Cäliforniaan. Siellä on turvallista, kun kukaan ei katsele arvostelevasti kaudulla tallustelevaa, paskalta haisevaa pitkätukkaa - porukka olettaa korkeintaan, että kyseessä on joku huumejengiin soluttautunut polliisi. I rest my face.

scholl

Jäsen
n

Niin nythän yksi näistä Stadin lumeen liittyvistä ongelmista on se, että mihin se aurattu/kolattu/lapioitu lumi siirretään? Ilmeisesti Helsinki sijaitsee niin kovin kaukana merestä, että sinnekkään sitä lunta ei voi roudata.

Hernesaaren päästä ja Hakaniemestä on kaadettu mereen. Ongelma on vain se, että ympäristöviranomaiset kieltävät lumen merikaatopaikat. Se johtuu siitä, että mukana on sen verran paljon suolaa ja hiekkaa. Mm. Tukholmassa tämä on viimeinen talvi kun saa kipata mereen. Olen samaa mieltä siitä, että peltoa ja epämääräistä aluetta on vaikka kuinka paljon minne kipata. Niin kauan kuin entisiä satama-alueita ei ole rakennettu täyteen asuntoja niin sinne mahtuu aika hemmetisti lunta.

Mutsille ja faijalle kävi erikoinen juttu. Tieosuus oli aurattu pe aivan siistiksi. Viimeisen päälle hyvin tien reunat ja kaikki. Viikonlopun aikana ei juurikaan tullut lunta. No tänä aamuna aurojen äänet taas kehissä. Faija meni siirtämään autot. Aurasivat sellaisella karhulla tien, mutta ei reunaan asti, vaan siihen ajoradalle jäi joku metrin levyinen ja ehkä 70cm korkea valli kovaa lunta. Mutsi ja faija eivät sitten viitsineet ajaa autoja siihen takaisin, vaan odottivat, josko se ajotie siistitään. No mitään ei tapahtunut, joten minä menin sinne paikalle. Tein reilu puoli tuntia hommia ja heitin sen helvetin lumen sinne minne kuuluu eli ajoradalle. Perjantaina tosiaan koko tie oli ollut aivan siisti ja tänä aamuna veijari jurripäissään auraa sen päin helvettiä. No nyt lumi on ajoradalla kasoissa. Repikää siitä kuskit.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy