Lätkävaimot

• 263 213
  • 1 211

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Se tässä touhussa eniten huolettaa, että tilanne ei voi jatkua nykyisen kaltaisena loputtomiin, vaan väkisinkin mennään huonompaan jatkuvasti. Helena törmää joka välissä seiniin, kun yrittää saada tahtoaan läpi, eikä mikään taho ole asioissa hänen puolellaan. Vaihtoehdot kuitenkin vähenevät jatkuvasti ja on myös ihan selvää, että Helenan taloudellinen tilanne heikkenee jatkuvasti.

Eli jonkinlainen merkittävä eskalaatio on jossain kohtaa edessä. Nythän tilanne ei ole kokenut kovin suuria eskalaatioita ihan hetkeen, mutta sellaista kohti tässä jatkuvasti mennään. Jännitettävää on vain siinä, että mitä tuo seuraava isompi eskalaatio pitää sisällään ja miten se vaikuttaa kaikkeen?

Vaikka tässä toivookin, että Helena joutuu vastaamaan teoistaan, kuten varmasti jossain kohtaa väkisinkin käy, niin harmittaa silti tuo lasten kohtalo tämän kaiken keskellä. Parhaassa tapauksessa lapset pääsevät kokonaan eroon Helenasta ja voivat elää hyvää elämää ilman äitiään, mutta lopulta tietysti tämäkin ajatus on varsin surullinen. Ja tämä on todellakin se paras skenaario, mitä pystyn näkemään. Tarjolla on myös useita paljon huonompia vaihtoehtoja.

Mr. Tasuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palloseura, Avalanche
On poistanut eiliset räntit, mutta nyt on lisätty aamukaffeen lomassa lisätty viime kesältä kuvattuja videoita lukkoepisodista.
Näköjään. Laittaa hänen "todistusaineistoa" kesältä, jotka ainakin itselle näyttäytyvät niin, että Mikko on tullut vain estämään laittoman lukkojen vaihdon hänen omistamaansa rakennukseen. Katsotaan mitä sieltä vielä ennen keskiviikkoa tulee, näyttää käyvän melko kierroksilla noissa tuoreissa videoissaan. Flipidiflop.

(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Kaukalonreuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Haluaisin tuoda esille tämän keissin myötä myös tämän vanhemmuusasian Suomessa eronneilla. Suomen viranomaiset elää edelleen jostain syystä jossain kaukana menneisyydessä kun mietitään eron tullen vanhemmuuden järjestämistä. Sen enempää tähän pureutumatta, miettikääpä jos tässä tilanteessa olisi sukupuoliroolit toisinpäin. Niinpä. Veikkaanpa että jos Helena olisi isä niin tokkopa saisi enää lapsiaan nähdä muuta kun valvotusti.

Vähän offtopicia, sori siitä.

(1)
  • Tykkää

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Haluaisin tuoda esille tämän keissin myötä myös tämän vanhemmuusasian Suomessa eronneilla. Suomen viranomaiset elää edelleen jostain syystä jossain kaukana menneisyydessä kun mietitään eron tullen vanhemmuuden järjestämistä. Sen enempää tähän pureutumatta, miettikääpä jos tässä tilanteessa olisi sukupuoliroolit toisinpäin. Niinpä. Veikkaanpa että jos Helena olisi isä niin tokkopa saisi enää lapsiaan nähdä muuta kun valvotusti.

Vähän offtopicia, sori siitä.
Käsittääkseni Mikko on halunnut, että lapset ovat myös äitinsä kanssa joten ei tätä oikein voi verrata esim. siihen, jos joku saa itselleen yksinhuoltajuuden ja alkaa vieraannuttamaan lapsiaan toisesta.

Sinänsä puhut asiaa, että kaikki vanhemmat (sukupuolestaan riippumatta) eivät osaa mennä lapsen etu edellä. Liian monissa eroissa lapset kärsivät tarpeettomasti vielä eron jälkeenkin vanhempiensa riidoista.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sinänsä puhut asiaa, että kaikki vanhemmat (sukupuolestaan riippumatta) eivät osaa mennä lapsen etu edellä. Liian monissa eroissa lapset kärsivät tarpeettomasti vielä eron jälkeenkin vanhempiensa riidoista.
Tämä on valitettavasti ihan totta. Itse ainakin punnitsen ihmisiä aika vahvasti sen perusteella, miten kasvattavat ja ajattelevat lapsiaan eri tilanteissa.

Omat vanhempani erosivat riitaisasti, kun olin lapsi. Eivät olleet oikeastaan edes puheväleissä. Siitä huolimatta tuo riita ei näkynyt minulle ollenkaan. Tiesin vain vanhempien eronneen, mutta en havainnut lapsena missään kohtaa, että vanhemmat olisivat olleet riidoissa keskenään, vaikka näin oikeasti olikin. Tilanteen oikea laita valkeni minulle vasta aikuisena. Lisäksi ainakin itselleni on jäänyt sellainen käsitys, että koska pystyivät lapsiin liittyvissä asioissa kommunikoimaan järkevästi, niin lopulta välit oli mahdollista korjata muutenkin, vaikka se ottikin vuosikausia aikaa.

Minulle jäi näistä omista kokemuksista valtava kunnioitus molempia vanhempiani kohtaan. Vaikka olivat keskenään riidoissa ja elämä kohteli heitä muutenkin kaltoin, niin lapset laitettiin kaiken edelle.

Vaikeassakin tilanteessa on siis mahdollista pitää lapsista huolta ja tehdä asiat lasten etu edellä. Siksi en osaa arvostaa ollenkaan sellaisia ihmisiä, jotka eivät näin toimi.

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jaaha, nytkö sitten tulee insta täyteen niitä Helenan todisteita. Ensimmäiseksi laitettiin lukkoseppävideot, ja lisää on kuulemma tulossa.

Lukonvaihtovideoista tosin todistettiin vain, että turkulainen lukkoseppä olisi halunnut että häntä estämään tullut talkkari olisi tervehtinyt ja esittäytynyt, kuten käytöstapoihin kuuluu. Eikä paikalle saapunut Mikko Koivukaan sen helpommalla lukkosepän kanssa aluksi päässyt, asiallista kieltä pittää käyttää ja tervehtiä sentään. Ja kyllähän Mikko sitten käyttikin ja tervehti, ja ihan asiallisesti hoitivat homman, lukkoseppä sanoi että mua ei kiinnosta tämä teidän riitä vittujakaan samalla kun Helenalla oli yhdessä puhelimessa poliisi ja toisella kuvasi kaiken. Kun kävi ilmi että Mikko ei halua lukkoja roplattavan, niin lukkoseppä sanoi että tämä selvä, en tee mitään, vaikka Helena kuinka olisi halunnut lukkosepän auttavan häntä murtautumaan Mikko Koivun kodin vierastaloon. Puhelimessa poliisi selitti jotain oikeuden päätöksistä, itse ymmärsin lähinnä että sielläkin tiedettiin että Minnesotan oikeudessa on asia jo päätetty, mutta se ei ole vielä Suomessa lainvoimainen joten siksi Helenakin saa nyt vielä kiekua. Mutta lukkoseppä järkevästi sanoutui irti koko ruljanssista ja sanoi että minä en tee mitään, jos siellä nyt kerran molemmat on omistajia, ja toinen sanoo että älä tee ja toinen että tee, niin minä en silloin voi tehdä mitään lukoille.

Olisipa Helena kuten turkulainen lukkoseppä, niin asiat olisi menneet varmasti helposti maaliin ilman tällaista saatanan pelleilyä.

Uusissa videoissa parkkipirkkojen kanssa Hellu taisi puhua itsensä pussiin että molemmat autot ovat hänen, mutta lopussa olikin sitten "meidän". Mikäköhän mahtaa olla oikea omistajuus autoissa, enpä olisi yllättynyt että Hellu vain käyttää niitä.

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, LA Kings, , Newcastle United

Teela

Jäsen
"Then starts video recording me" videoon, jossa on ensin kuvannut Mikkoa ja Natalieta. Ja sitten todetaan, että Mikko on ottanut uuden "uhrin"...

Videota pukkaa nyt sellaisella vauhdilla Instaan, ettei se muuta ehdi tekemään.

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nähtävästi otsikon ja artikkelin alun mukaan kerrankin kirjoitettu todenperäinen juttu. Mutta ikävästi laitettu maksumuurin taakse, joten ei kansalle näytetä sitä totuutta. Ei kai näitä iltapulujen lisäpalveluita kukaan tilaa.

Ja nyt Helena maalittaa jutun kirjoittanutta toimittajaa.

JossuJii

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pakko tutkia asiaa, jotta ymmärtäisi paremmin. Tässä lähteenä narsistipuoliso.com joka tarjoaa tukea narsistin uhreille. Joku tässä kirjoituksessa kuulostaa kovin tutulta.

Lapset narsistin vallankäytön kohteena

Narsistin tarve kontrolloida ja manipuloida ei rajoitu pelkästään ex-puolisoon, vaan hän käyttää myös lapsia välineenä oman agendansa ajamiseen. Narsisti välittää lapsistaan vain näennäisesti. Lasten huoltajuuskiistat ja jatkuva yhteydenpito ex-puolisoon lasten vuoksi antavat narsistille tehokkaan väylän jatkaa vallankäyttöään eron jälkeen.

Lasten manipulointi: Narsisti yrittää kääntää lapset ex-puolisoa vastaan syyttämällä tätä erosta, tai hän esittää itsensä lapsille "parempana" vanhempana. Narsisti vaikuttaa siihen, mitä lapsi kertoo ex-puolisosta ja vääristelee tapahtumia. Tämä luo lapselle ristiriitaisia tunteita ja turvattomuutta. Narsisti saattaa laittaa lapsen "puun ja kuoren väliin" pyytämällä tätä valitsemaan puolensa tai kertomaan ex-puolisosta yksityiskohtia. Tällainen manipulointi voi olla hienovaraista tai hyvin suoraa, ja se aiheuttaa lapsille merkittävää henkistä kuormitusta.

Huoltajuuskiistat: Narsisti käyttää lasten asioita tekosyynä jatkuvaan yhteydenpitoon ex-puolisoon tai tuottaa huoltajuuskiistan vallan välineeksi. Hän vaatii yksinhuoltajuutta, pitkittää sovittelu- tai oikeusprosessia, kieltäytyy yhteistyöstä tai vastustaa kaikkia ex-puolison ehdotuksia vain saadakseen tilanteen kestämään mahdollisimman pitkään.

Tapaamisoikeuksien väärinkäyttö: Jos narsistilla on oikeus tavata lapsia, hän saattaa käyttää näitä tapaamisia manipuloidakseen lapsia tai pitääkseen yhteyttä ex-puolisoonsa tavalla, joka aiheuttaa lisää henkistä kärsimystä. Jokainen tapaaminen, viesti tai puhelu voi olla uusi mahdollisuus manipuloida ja hallita.

Eron jälkeen on tärkeää ryhtyä toimenpiteisiin, jotka suojelevat sekä sinua että lapsiasi narsistin vaikutusvallalta:
  • Pidä yhteydenpito selkeänä ja rajattuna: Lasten asioiden hoitaminen on välttämätöntä, mutta pyri rajoittamaan yhteydenpito narsistin kanssa vain välttämättömiin kysymyksiin. Käytä kirjallista viestintää ja vain yhdessä viestintäkanavassa, kuten sähköpostissa, jotta kaikki keskustelut jäävät dokumentoiduiksi.
  • Varaudu vainoon: Ole tietoinen siitä, että narsisti saattaa yrittää jatkaa kontrollointia eron jälkeen, ja valmistaudu tähän psyykkisesti ja käytännön tasolla. Voit harkita suojatoimia, kuten yhteystietojen muuttamista tai salaamista ja tarvittaessa lähestymiskieltoa.
  • Hanki tukea: Lasten osallisuus tekee tilanteesta emotionaalisesti haastavan. Asiantuntijan tuki voi auttaa sinua navigoimaan tilanteessa ja suojelemaan sekä omaa että lastesi hyvinvointia.

Ero narsistista ei ole koskaan helppoa, ja lasten mukanaolo lisää monimutkaisuutta.Sinulla on oikeus turvalliseen ja tasapainoiseen elämään, ja asiantuntijatuella voit rakentaa itsellesi ja lapsillesi paremman tulevaisuuden eron jälkeen.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No, niinhän siinä taas kävi, että yksi mediajuttu suisti Helenan TÄYSIN pois raiteiltaan. Näistä tämän päivän noin VIIDESTÄKYMMENESTÄ julkaisuista näemme, että Helena on aivan totaalisen rajaton ihminen. Eikä virka-aika ole edes loppunut vielä. Mulle tämä ei tullut yllätyksenä, koska näin Helena toimii. On toiminut ennenkin ja toimii tulevaisuudessakin. Siksi Helenalle pitäisi nyt oikeasti vain laittaa kova kovaa vastaan. Ei muut voi elää elämäänsä niin, että aina pelätään pahinta, kun jotain sellaista tapahtuu, mitä Helena psyyke ei kestä. Varsinkaan, kun Helenan psyyke ei näytä kestävän mitään.

Enää pitäisi tietää, miksi Helena julkaisee näitä itselleen epäedullisia pätkiä. Tänään on kaiveltu arkistoista viime kesän asioita ja hoettu, että ne tulee tänne häntä kiusaamaan. No, vittu kun eivät tule. Mikko on käynyt tontilla vain pakon edessä, kun tämä lompakkoloinen kameroineen on koko tontin vallannut. Natalie on käynyt kerran, kun oli tiedossa, että Hellu on Stadissa.

Kaikki on Helenan. Autot on Helenan, myös Mikon/Natalien. "Meidän autot". "Mun tontti, mun koti, my property, my home". Kamatkin heitettiin pihalle. Siinäkö koko hänen omaisuutensa? Vai oliko kenties taas lavastettu kuva? Mä teen nyt niin, että vien kaikki huushollin kymmenkunta matkalaukkua tohon meidän omalle pihalle, otan muutaman kuvan ja laitan someen, että Mr BOL heitti mut ulos. Sitten otan kellosta aikaa, kuinka pitkään kestää, että Mr BOL soittaa, että se ja se soitti, että hän olen kuulemma heittänyt mut luiskaan. Täysin tietämättömänä siitä, mitä mä täällä sekoilen. Varmaan ehkä kysyisi sitä ensin. Ja mä ulvoisin samalla somessani, että erohan tässä nyt tuli ja mut on heitetty alastomana kadulle ilman rahaa, ilman mitään. Vaikka siis onhan mulla oma henkilökohtainen omaisuuteni, mutta ei nyt pilata hyvää tarinaa faktoilla.

En myöskään tiedä, mikä sen videon tarkoitus oli, kun lapset raahasivat kamoja vierastaloon? Tai kun nuorin poika kiipesi ajoportilla. Itse olisin kieltänyt moisen. Mutta ei se nyt todista yhtään mitään. Myöskään pihalaattojen kuvaaminen kuvatekstillä "Ei tietenkää hän kaahannu tääl..." ei todista mitään. Mäkin voin mennä kuvaamaan meidän pihalaattoja ja somettaa, että savannin norsut valtasivat meidän pihat.

IS:n toimittajan maalittaminen ei ole mikään uusi juttu. Jokainen, joka on Helenaa kritisoinut, on kokenut saman kohtalon. Kukaan ei saisi olla kotoisin turusta eikä kukaan saisi tuntea ketään. Paitsi Helenan. Helena ei ymmärrä, miten media toimii ja miten juttuja tehdään. Ilmeisesti hän kuvittelee, että kun media tekee vaikka uutislähetykseen jutun jostain, niin kaikkia osallisia tai paikalla olleita haastatellaan aina.

Kun IS:n toimittaja teki jutun oikeudenkäyntipöytäkirjan pohjalta, se ei ole silloin mitään puolueellista frendifavorin tekemistä. Ei, vaikka Helena kuinka niin kuvittelee. Mikko ei edelleenkään ole kommentoinut tilannetta mediassa kuin sen YHDEN ainoan kerran. Talkkari ei sitäkään. Siinä jutussa ei ollut kenenkään muunkaan kommentteja, vaan kaikki kommentit olivat oikeuden pöytäkirjoista.

Mä olen oikeasti harkinnut tänään huoli-ilmoituksen tekemistä. Tuskin se mitään auttaa, mutta uskon, että mä osaisin neutraalisti perustella, miksi ilmoituksen teen. Helena tarvitsee oikeasti nyt akuuttiapua. Eikä lapsia voi missään tapauksessa antaa hänelle. Helena elää nyt niin vahvasti omassa valheellisessa todellisuudessaan, että lasten ei oikeasti ole turvallista olla hänen luonaan. Eikä ole ollut pitkiin aikoihin.

Helenan heiluttama rasisimi-kortti olikin sitten aivan huikea. Jumalauta, hän on saanut suomalaiselta yhteiskunnalta kaiken, suorastaan kermat kakun päältä ja kehtaa puhua jostain, että hänen virolaisuutensa takia häntä nyt kiusataan. Harhat much.

Ja lietolaisen lukkosepän puolesta oli aivan valtava myötähäpeä. Mulla nyt ei ole varsinaisia lukitusasioita siellä päin, mutta tiedänpähän ainakin, minkä liikkeen palveluita en käyttäisi. Varsinainen iloisen palvelun ammattilainen. Mutta nämäkin videot olivat esimerkkejä siitä, miten Helenan vetää mukanaan ihan kenet tahansa. Tässä ehkä kyllä lukkoseppä sai vähän mitä tilasikin, joten en nyt tämän yksilön vuoksi osaa olla harmissani. Mutta, jos hän on vain työntekijä, yrittäjän puolesta voisi ehkä vähän harmittaakin, jos hän on itse hyvä tyyppi.

Ai niin, Helena on ilmeisesti valittanut Talkkarin lähestymiskiellon päätöksestä hoviin. Toivottavasti siellä pistetään Helena maksamaan myös talkkarin kulut. Aivan sairasta resurssien tuhlaamista. Mutta toisaalta, mitä enemmän Helena sekoilee, sitä enemmän hänen agendansa paljastuu. Kyllä oikeuden tuomaritkin mediaa seuraavat, eivät he missään säkissä elä.

Haisee taas kerran vähän sille, että Helena lisää kierroksia ja haluaa ulos tästä tilanteesta. Olen tätä samaa ehdottanut jo aiemmin. Mutta, kun kukaan ei "AUTA" häntä! Helenan häiriintyneessä päässä se avunsaamisen epääminen voi tarkoittaa myös tätä. Itkeehän hän taloudellisen väkivallan ja abusen perään, vaikka Mikon kanssa sellaisesta ei ole ollut kyse, vaan se suuri kusettaja oli hänen seuraava miesystävänsä Troy. Häntä Helena voisi arvostellakin, mutta ei kehtaa, joten siksi Mikko saa myös muiden aiheuttamat paskat. Vaikka siis Mikko itsekin kärsi tästä Helenan miesystävästä. Väitteiden mukaan joivat Mikon arvokkaat viski- ja viinikokoelmat ja järjestivät hulppeita bileitä Mikon omistamassa Edinan talossa.

Jännä nähdä, meneekö Helena keskiviikkona oikeudenkäyntiin vai yrittääkö nyt saada jonkun pakkohoitopäätöksen, jolla pääsisi laistamaan tilanteesta "kunnialla"?

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, ja The Talkkari voisi pikkuhiljaa alkaa tehdä niitä rikosilmoituksia Helenasta. Aihetta nimittäin on. Helena on jo jonkin aikaa yrittänyt saada Talkkarin näyttämään/vaikuttamaan joltain pervolta tirkistelijältä. Mitä hän ei varmastikaan ole. Ketä kiinnostaa nähdä Helenaa alasti? Ja miksi Helena hilluisi koko ajan asunnossa muutenkaan alasti? Poliisithan kehottivat häntä vetämään verhot kiinni, että kukaan ei vahingossakaan näe sisälle. Miksei Helena toimi niin? Miksi Helena ei käytä pyyhettä tai kylpytakkia?

Jokaisen, joka on jollakin tavalla joutunut Helenan uhriksi, pitäisi nyt aktivoitua. Jos joku odottaa, että kyllä se Helena rauhoittuu eikä maksa vaivaa ja oikeudenkäynnit on raskaita, ei se Helena rauhoitu. Mutta rikosilmoitukset ovat ainoa keino edes yrittää hillitä Helenaa. Tai saattaa Helenaa vastuuseen. Jos Helenalle ei koskaan seuraa mistään mitään jälkiseuraamuksia, kuten ei näköjään koskaan ole seurannut, niin Helena ottaa aina uuden uhrin ja maalittaa sitä.

Voisiko joku Helenan maalituksen kohteista nyt astua esiin ja sanoa, että nyt riittää?

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No, niinhän siinä taas kävi, että yksi mediajuttu suisti Helenan TÄYSIN pois raiteiltaan. Näistä tämän päivän noin VIIDESTÄKYMMENESTÄ julkaisuista näemme, että Helena on aivan totaalisen rajaton ihminen.

Tarkka lukema tällä hetkellä 54 (tosin päivää on vielä jäljellä).

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Melkoinen oli kyllä tuokin Helenan kommentti tuolle talkkarille, että kun ei uskalla yksin tulla vaan aina pitää olla joku mukana. No onko tuo ihmekään, kun ei koskaan tiedä mitä sieltä vastaan tulee ja koska ja mistä ollaan käräjillä, että haluaa pitää jonkun silminnäkijän mukana ihan just in case. En minäkään välttämättä kyllä haluaisi tuolle tontille yksin mennä, vaikka olisi miten oikealla asialla ja talon oikean omistajan pyynöstä paikalla.

Minä olen aika vähän noita Helenan videoita ja instaränttäyksiä seurannut koska haluan säilyttää mielenterveyteni, mutta äsken erehdyin katselemaan noita stooreissa olleita videoita läpi ja tulee oikein paha olo seurata tuota. Ei voi kuin hattua nostaa Mikko Koivun ja myös tuon talkkarin mielenlujuudelle, että pysyvät noissa tilanteissa rauhallisena. Toki on helpompi pysyä kun tietää, että loppujen lopuksi laki on puolella. Mutta noiden lasten puolesta tulee surullinen olo, kun joutuvat mukaan johonkin sellaiseen mihin lasten ei ikinä tarvitsisi joutua.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tarkka lukema tällä hetkellä 54 (tosin päivää on vielä jäljellä).

Hiphei! Mä diggaan erityisesti aina noista jenkkilippis-videoista. Kevyet trailer park-vibat tulee. Koska tosijenkkihän pukeutuu aina U.S.A.-kamoihin. Ja pukee lapsensakin niihin.

Lot of questions on tullut taas. Very nice locksmith änd tis änd tät.

Sairas, sairas nainen. Mutta tuolla hänkin vain vapaana kulkee ja pitää tiekkareita autossaan.

Menee varmaan 60 storya tänään rikki. Crazy busy.

JossuJii

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Enää pitäisi tietää, miksi Helena julkaisee näitä itselleen epäedullisia pätkiä. Tänään on kaiveltu arkistoista viime kesän asioita ja hoettu, että ne tulee tänne häntä kiusaamaan
Koska yrittää todistaa, että häntä kiusataan? On niin omissa maailmoissaan, että nämä pätkä todistavat hänen mukaansa sitä, että häntä kiusataan. Mutta me kaikki muut näemme, että sehän on ihan päinvastoin. Juuri tämä harhaisuus todellisuudesta on pelottava merkki sairaudesta, Hellun todellisuus on toisenlainen kuin meidän muiden. Ja sitten lasten annetaan olla tällaisen äidin kanssa?!

(1)
  • Tykkää
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy