Lätkäottelut Urheiluruudussa - näin naapurissa

• 3 600
  • 34

mummi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Samarkand AF, Ghizjablah Amur-dvaktay Sport
Jo vain...

puolituntinen ohjelma, jossa kuullaan/nähdään taas "mikä on Jasmin Mäntylän suosikkijoukkue" ja todetaan sen sadannen kerran ettei kameralla olisi kannattanut ottaa liian tiukkoja zoomauksia sillä seurauksella ettei telkussa ehditä nähdä mailan heilahdusta, saatikka verkon heilausta kun kamera on niin perkeleesti perässä itse toimintaa ollessaan focusoitunut kahden-komen jannun klönttiin pelialueen reunassa...
Jos olette joskus katsonut Ranskan tai Saksan YLEjen (TV5 ja DW, esim.) futiskoosteita tiedätte millaista sen homman pitäis olla
silloin kun asiaan oikeasti uskotaan...
Ja nyt mua ei huvita taas enää mikään!

Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Tulosruutu/hockeynight

Tässä taanoin viime kaudella väitin eräälle tuntemallenin kiakkoyön tiimiin kuuluvalle henkilölle(ei kuulu poppooseen enään), että suosivat Hesalaisia. Tyyppi kiisiti tämän jyrkästi. Sanoi, että ainoa paikka mistä ei välttämättä saada kuvaa on Lappeentranta, kun ei oo omaa kuvaajaa siälä. Bull! sanoin minä ja kiistelimme asiasta tulisesti alkoholipitoisten virvokkeiden ääressä.

Oma "Fiilis" on se, että kyllä se Stadin jengi on lähes aina pääosassa, siis siinä matsissa josta tulee "oikeaa" selostusta eikä vaan toimittajan paperista suorassa lähetyksessä lukemaa litaniaa. Mikäli "pää ottelu" on muuala kuin Hesassa, on vastustajana lähes poikeuksetta Hesalainen porukka. Tämä siis koskee urheiluruutua ja tulosruutua.
Kiakkoyä (Hockey Night my ass) on sitten juuri sellainen kaikki äkkiä, ei keretä mitään tyyppinen turha show. Jos ettetete(maikkari) välitä tehä kunnolla, älkää tehkö ollenkaan... Esimerkkiä todella otamaan hurreilta tahi sakemannien futisohjelmista...

Huuhaa

Jäsen
Viestin lähetti Arnold
Lauantaina Ässät ovat pelaamassa vain Jyväskylässä ja siellä on kotijoukkueena tylsä JYP. Miksi ihmeessä tv-kameroiden pitäisi olla siellä paikalla? Eihän siinä pelissä kuitenkaan mitään tapahdu. Ei siellä tapella, ja ei ainakaan se porilaisseura voita. Sehän on melkein jumbo-ottelukin. Ei, ei. Turha sinne kameran kanssa lähteä.

Tämä koskenee sekä Urheiluruutua että Tulosruutua.

Urheiluruutu välttää tappeluitten näyttämistä joka tapauksessa, vaikka pelipaikkakunnalta, josta näytetään maaleja, ja josta on kunnon raportti muuten, mutta ei näytetä tappeluita, vaikka tapeltaisiinkin.

Lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK, Pelicans, HPK
MTV3 toteuttaa yleisön kiinnostusta todella huonosti. Mm. silloin Peter Schaefer ja Chris Joseph pelasivat ensimmäiset ottelunsa SM-liigassa HIFK:ta vastaan, odotin vesi kielellä Tulosruutua, jossa näytettäisiin TPS-HIFK ottelun maalit, uusien vahvistusten haastattelut, niin ruutuun räpsähtikin 10 minuutin raportti ottelusta Blues-Jokerit. Pääpuheenaiheena Ari Vallin. Kaukosäädin lensi nopeasti seinään, kun huomasin, että muista otteluista näytettiin ainoastaan tulokset.

Jääkiekko on kuitenkin suosituin urheilu Suomessa, ja sitten näytetään pitkät raportit syöksylaskuista yms. Kyllä on maikkarilla ja YLEllä parantamisen varaa ja paljon vielä.

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kiekkopätkät tuntuu tulevan aina kierroksen tylsimmistä peleistä. Tämän voi todeta täysin puolueettomasti. Ässien peleistä ei ole koskaan pahemmin kuvaa näkynyt valtakunnan tv:ssä (eikä nykyisin kaapelinkaan kautta edes). Ja sitten kun Porista se pätkä joskus saadaan ulos, niin se onkin sellaisesta pelistä, millä nyt ei niin väliä olisi ollutkaan. Mutta kun on ollut kuuma matsi, missä on tapeltu ja tahtoisi kerrata kuviot urheiluruudusta, niin sitten näytetäänkin jostain muualta, pelistä jossa ei tapahtunut mitään kiinnostavaa.

Onneksi sentään ollaan menty eteenpäin 80-luvun lähetyksissä, jossa näytettiin pari tolppalaukausta ja todettiin tilanteen olevan ottelun puolivälissä 0-0, sitten kerrottiin lopputulos 3-3.

MTV3 on pelkkä formulakanava, ei jaksa edes kommentoida sen lähetyksiä.

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
tämän ketjun perusteella meidän ei enää kannattaisikaan lähettää palautetta maikkarille/ylelle/neloselle kun eivät näytä tarpeeksi maaleja vaan oikea kohde on SM-liiga.. ne kun saataisin uskomaan että kannattaa tehdä sopimus jolla pakotetaan näyttämään kaikkien joukkueiden kaikki maalit.

Juha Salminen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen itsekin nähnyt noita. Esimerkiksi Urheiluruudussa tehdään joskus samalla tavalla kuin torstain Tulosruudussa,
"ja näin Jokerit teki voittomaalin. Ja tässä kierroksen tulokset. Jokerit - HIFK 3-2, Tappara-SaiPa 2-1 jne."
Torstain Tulosruudussa tämä on hyväksyttävää kun perässä tulee Hockey Night, mutta kun Urheiluruudussa joka kierros on tälläinen.

coolman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt sitten joku mua fixumpi lähettää tän ketjun maikkarille ja ylelle, lähettäisin ite jos osaisin......tai ehkä pitäis saada sata viestiä lisää niin vois tehotakkin,tosin viiden vuoden viiveellä.....
mutta kyllä luulis että olis helppo myydä mainoksia lätkä-ohjelmaan ,kun katsojia ainakin riittäis....
No mä meen ottaa lääkkeeni ja odottaa urheiluruutua sekä tulossellaista

Maila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Slavia Praha
Viestin lähetti Juha Salminen
Esimerkiksi Urheiluruudussa tehdään joskus samalla tavalla kuin torstain Tulosruudussa,
"ja näin Jokerit teki voittomaalin. Ja tässä kierroksen tulokset. Jokerit - HIFK 3-2, Tappara-SaiPa 2-1 jne."

Torstain kierroksella olin kyllä tyytyväinen Urheiluruudun kiekkokatsaukseen. Näiden - toistaiseksi varmistamatomien - sääntöjen vuoksi Yle ei näyttänyt kovin paljon itse pelejä. Tällä kertaa tuli kahdesta ottelusta "pintaa syvemmältä" tehty raportti. Ensimmäinen oli Jokeripelistä ja jokainen älähtäköön sen Tietenkin! -kommenttinsa.
Mielenkiinnolla katsoin myös Lukko pelistä tehdyn raportin. Pelin lisäksi tarkasteltiin Lukon tämänhetkistä tilannetta. Itse en ole viime aikoina kummemmin seurannut kärkinelikon takana tapahtuvia kahinoita. Nyt ainankin tiedän, mitä Lukolle kuuluu tällä hetkellä. Hockey Night sen sijaan keskittyy pintapuolisesti näyttämään peleistä maalit ja kertoo kuka tällä kertaa oli pistetehtailija. Yle koko kansan kanavana haastatteli tavallisia makkarajonossa seisseitä ihmisiä ja jättivät kaiken maailman jasminmäntylärikisorsaarjakorisevat väliin, joiden kommentit ovat yleensä hymyssä suin lausuttua soopaa.

Vaihtelevaa viihdettä. Kummankin kanavan linjanveto tuli selväksi torstaina. Itse olen selvästi sisäisesti kaunis juntti, kun innostun enmmän sinapit rinnuksilla "prkl, pittäis tehrä jottain, kun pelit ei suju" -tyypistä, kuin "hui kauheeta, en mä mitään osaa sanoa, kun nenäkin jäi puuteroimatta" -kikatuksesta.

-Maila

Pahoittelen kökköä teksiä ja edelleen liian pitkää allekirjoitusta

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Varoitus, sisältää ulinaa:

Täällä kaudella koko maalikoosteiden seuraaminen on jäänyt todella vähille, koska IFK on rämpinyt ja eipä taida olla yhtään HN:ää, jolloin IFK olisi voittanut torstaina.

Noh, tänään Nelonen näytti Jokerit-TPS matsin maalit, Tapparan peliä Ilvestä vastaan(tänäänhän pelattiin Tappara-Blues ja HPK-Ilves) ja lisäksi IFK-Pelica matsista vain Pelican ekan maalin, siis kahdeksalta maalin ja yhdeltätoista vain taustalla. Miksi siis kantaa sitä kameraa edes halliin, jos ei sieltä aio mitään näyttää.
Lisäksi kun Nelosen tilastot olivat väärin, niin mitäs se kertoo suomalaisen urheilutoimituksen tasosta.(www.sm-liiga.fi :stä löytyy erilaiset tilastot, joissa IFK on 7. tilastoissa...)

Minua olisi tänään kiinnostanut JYP-Ässät siinäkin oli tiukka loppuratkaisu, mutta joka ohjelmassa tulee vain Jokerit-TPS, yhdessä jopa haastateltiin vantaalaista ja turkulaista, kumma kun eivät kysyneet nakkien hintaa areenalla.

Jotenkin outoa on, että joka helvetin hiihtokisasta on kuvamateriaalia, vaikka kaikki parhaat hiihtäjät ovat pakkolomalla.

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

• 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
K-Espoo vs Pelicans
  • 3.60
  • 4.20
  • 1.99
TPS vs Jukurit
  • 1.39
  • 5.50
  • 6.60
Tappara vs KooKoo
  • 2.22
  • 4.05
  • 2.84
Ässät vs HIFK
  • 2.20
  • 3.80
  • 2.98
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy