Olipa erikoinen drafti. Tuli äkillinen tarve poistua vähän ennen loppua ja siksi viimeiset kierrokset menivät laatimieni pre-draft -listojen pohjalta. Yhtään listoilta puuttunutta pelaajaa ei joukkueeseen tullut, joten siltä osin nuo koneen tekemät poiminnatkin menivät hyvin, mutta nyt joukkue on vahvasti hyökkäyspainoitteinen ja ehkä termi "hyökkäyshirviö" olisi tässäkin paikallaan.
Katsotaan FA-nostoille tai kaupoilla pakiston vahvistamista, kunhan draftipöly alkaa laskeutua.
Mutta tältä näyttää kokoonpano nyt:
MIRASANEN KARITSAT 2021-22
Ovechkin - Seguin - Wilson
Mantha - E. Lindholm - Reinhart
Dvorak - Dubois - Anderson
Kotkaniemi - Wennberg - T. Johnson
Newhook - Byfield (IR) - Bemström
Boldy (IR), Lapierre
Drysdale - Goligoski
Leddy - Seider
Hart
Vanecek
Ja sitten huomioita:
- Byfield ja Boldy on IR-miehiä, joten heidän paikalleen saan helposti pari pakkia
- Hyökkäys on kyllä todella kova, kun vielä nelosketjusta löytyvät Krakenin ja Chicagon ykkössentterit (Wennberg ja Johnson).
- Jos Dubois palaa tasolleen ja Kotkaniemi tekee läpimurron Carolinassa, on tuo hyökkäyskaarti entistä suurempaa timanttia.
- Washington-miesten osuus on aika suuri, kun Ovechkin, Wilson ja Mantha ovat kaikki Caps-hyökkääjiä. Nipun täydentää vielä Vanecek maalilla.
- Hart toivottavasti nousee toissa kauden tasolleen sen myötä, että Flyers on vahvistanut pakistoaan.
- Pakistossa Drysdale ja Seider ovat jokerikortteja. Saattavat olla joukkueensa ykkösylivoiman viivamiehiä tai saattavat päätyä farmiin. High risk, high reward sanoisi Tami. Drysdale lienee lähempänä tuota kovaa palkintoa. Jos Seider onnistuu nappaamaan paikan ykkösylivoimasta, niin sitten Detroitin ylivoiman on parempi toimia, koska minulla on myös pakkipari Leddy. Tosin Detroitin miesten myötä +/- -taistelusta tullee vaikeaa, koska sieltä lienee miinuksia tulossa ihan huolella.
Loppuun vielä draftin kootut vitutukset, eli pelaajat, mitä olin ottamassa, mutta vietiin aivan neni edestä.
Kierros 1: Mika Zibanejad. Cheap Shooters varasi minua edeltävällä pickillä ja jouduin ottamaan tilalle loukkaantuneen Ovechkinin.
Kierros 6: Olin ottamassa Jevgeni Kuznetsovin, mutta Dekes of Hazard varasi hänet kaksi vuoroa ennen minua 5. kierroksen viimeisenä nostona. Jälkikäteen ehkä hyvä näin, koska Caps-pelaajia tuli joukkueeseen muutenkin aika paljon, ja olen myös tyytyväinen Kuzin tilalla ottamaani Reinhartiin.
Kierros 11: Olin ottamassa Boone Jennerin ja päättänyt sen jo kierroksella 10. Jenner putosikin syliini - tai ei pudonnutkaan, kun taas Cheap Shooters poimi hänen juuri minua edeltävällä vuorolla. En ollut ehtinyt miettiä muuta poimintaa, joten otin paniikkinostona Josh Andersonin.
Kierros 15. Minulla oli vaihtoehtoina Kempe, Nyquist ja Kotkaniemi. Asia ratkesi, kun Paavolan Sisu otti Kempen vuorolla 295 ja UHL Flames vuorolla 297. Minulle jäi Kotkaniemi vuorolle 299.