Vähän polkee paikallaan nämä välierät. Tuntuu, että joukkueet kyttäilevät ja valmistautuvat iskemään korttinsa pöytään vasta viikonloppuna. Molemmat sarjat ovat edenneet tasaisina läpi viikon (tosin tuo meidän sarja siten, että lähes kaikki kategoriat ovat niukasti kallellaan Lordeille).
Nimenomaan noita voittomaaleja, alivoimapisteitä ynnä muuta sälää on tultava, jotta mahdollisuuteni säilyvät. Tehoissa ei taida olla saumoja. Ja veskarikategoriathan on pakko hoitaa, mielellään 4-0.
Tehoissa Lords on rauhoittunut vakuuttavan ensimmäisen päivän jälkeen ja olen hiljalleen kuronut etumatkaa kiinni. Ennen viikonlopun ratkaisuja eroa on 5 tehopistettä. Myös maaleissa (4-6), syötöissä (12-14), molemmissa yv-kategorioissa (1+3 - 3+5) sekä +/- -tilastossa (1-3) olen niukasti perässä. Jäähyminuutit heilahtivat vastustajalle viime yönä Mike Cammallerin otettua 12 minuuttia. Oman joukkueeni valopilkku viime yönä oli David Backes, joka iski sarjan ensimmäisen av-pisteen. Myös voittomaalit ovat kalleellaan minun suuntaani 2-0 -lukemin. Laukaustilastossa ei ole Lordeja vastaan mitään saumoja. Kategoria lienee jo ratkennut tilanteen ollessa laskujeni mukaan kutakuinkin 65-98. Aloituksissa nousin viime yönä ohi pitkälti Lecavalierin (12) ja Richardsin (9) ansiosta. Rich Peverleyn panos puolestaan ei vakuuttanut (1/16!). Tilanne on kuitenkin äärimmäisen tiukka (69-67).
Tolppien välissä homma ei ole mennyt ollenkaan kaavailujeni mukaan. Lordit johtavat veskarikategorioita 3-0. Omat kassarini Theodore ja Luongo ovat pelanneet hyvin, mutta vastustajan löydöt Tellqvist ja McKenna vielä paremmin. Dan Ellisin liityttyä vastustajan leiriin, näyttää tämä osasto entistä huolestuttavammalta.
Ehkä joukkueeni tärkeimmät kenttäpelaajat Richards ja Lecavalier ovat toistaiseksi pettäneet pahasti tosipelien alettua. Näiltä ukoilta odotetaan hieman enemmän kuin kymmenisen aloitusvoittoa/peli. Myös Little ja Boyes saavat täysin vapaasti tehdä maaleja myös playoffseissa.
Tämä sarja on tällä hetkellä menossa Lordeille, mutta mitään ei ole vielä ratkaistu. Kaikki kategoriat vielä auki, mutta vastustajan huippuhyökkäys on pysynyt nyt monta päivää rauhallisena. Uskon, että viikonloppuna vastustaja lyö tauluun kovat tehot, joihin täytyy pystyä vastaamaan.