Kauppa se on, mikä kannattaa. JMT otti yhteyttä ja halusi hieroa treidiä alisuorittaneesta Henriquesta. Viime vuonna 26 maalia iskenyt Anaheimin viime kauden maalikuningas on ollut alkukauden yössä, mutta en epäile hetkeäkään, etteikö se herääminen ennemmin tai myöhemmin tapahdu - varsinkin, kun Ducks-hyökkäys on niin heikko, ettei valmentajalla ole mahdollisuutta haudata nimimiestä alaketjuihin tai vilttiin.
Lopulta kaupaksi rakentui seuraava:
Northern Lights saa
Joel Farabee (vähän kirpaisee menettää pelaaja juuri, kun hän on saanut maalivireestä kiinni ja tehnyt kahteen peliin neljä maalia)
Adam Henrique (kerroinkin jo kommentit yllä)
Mason Appleton (Lyhytaikaiseksui FA-nostoksi tarkoitettu pelaaja osoittautui niin hyväksi, että olisi jäänyt rosteriini ilman kauppaa. Kuuteen peliin 3+3=6 pistettä ja viime yönä teki 2+0 Winnipegin 4-1-voitossa)
Mirasanen Karitsat saa
Milan Lucic
Jake Virtanen
Drew Doughty
Ei ole vaikea päätellä, että Doughty oli tässä se pääkauppatavara. Minulla ovat IR:stä palaamassa kaukaloon Martin Frk, Mike Smith ja P-L Dubois, ja jotian pitää pudottaa pois tieltä. Frk:lle raivasin jo tilan, ja tarvitsin pelaajia, joita pudottaa helpommin pois kuin nyt treidaamiani. Lucic-Virtanen -kaksikosta toinen tullee putoamaan kun sopiva hetki koittaa, joten kaverukset ovat nyt tryoutilla toisiaan vastaan.
Kaupan myötä minulla on nyt aika vahva LA Kings -edustus, kun joukkueesta löytyvät niin Frk, Vilardi ja Doughty sekä mv-puolelta Quick. Kings on niin huono, että +/- -sarakkeelle tämä ei ennusta hyvää, mutta nuo kaikki kolme tulevat pelaamaan ylivoimaa, joten parhaassa tapauksissa tulen saamaan kovia yv-tehoja sillä, että Frk laukoo maaliin ja Vilardi ja Doughty syöttävät.
Tältä näyttää rosterini nyt, kun olen tehnyt jo neljä kauppaa:
Hall - Bäckström - Tuch
Dadonov - Dubois (IR) - Greenway
Kahun - Marchessault - Kurashev
Frk - Vilardi - Acciari
Lucic - Virtanen
Carlson - Doughty
Jones - McAvoy
Chychrun - Weber
Graves
Hellebuyck
Quick