Mirasanen Karitsat ilmoittautuu mitalitaistoon seuraavalla joukkueella:
Taylor Hall - Claude Giroux - Jacob Silverberg
Alex Tuch - Nicklas Bäckström - Filip Chytil
Adam Henrique - Paul Stastny - Joel Farabee
Martin Frk - Gabriel Vilardi - Dominik Kahun
Noel Acciari - Joel Eriksson Ek
John Carlson - Seth Johnson
Charlie McAvoy - Shea Weber
Ryan Graves - Jacob Chychrun
Connor Hellebuyck
Jonathan Quick
Mike Smith
Olen kyllä kokonaisuuteen todella tyytyväinen, koska seuraavat poiminnat tulivat suunnitellusti:
- Henrique & Silverberg: Anaheimin ykkösketjun miehiltä odotetaan uransa parasta kautta. Tavoitteena oli saada Rakell ja Henrique, mutta kelpaa tämäkin.
- Taylor Hall: Voi takoa kovat tehot Eichelin rinnalla
- Vilardi & Frk: Kingsin kakkosketjun miehet olivat loppupään varauksia. Ei paljon menetettävää, mutta paljon voitettavaa, jos Vilardi pysyy terveenä ja kaksikon kemia on samanlainen kuin viime vuonna.
- Aloitukset: Paljon aloituksia kerääviä senttereitä on hyvin, koska Giroux, Bäckström, Stastny, Henrique, Chytil, Vilardi ja Acciari keräävät aloituksia, vaikka osalla on LW/RW-merkintä.
- Maalivahdit: Pienin varauksin. Hellebuyck on tähti, Quick ykkösvahti ja Smith käy tiukkaa taistoa Koskisen kanssa ykkösvahdin paikasta. Parhaassa tapauksessa minulla on kolme ykkösmaalivahtia joukkueessa, ja tuo on tässä liigassa harvinaista herkkua.
- Nuoret lupaukset: Rosterissa on monta pelaajaa, joilta on lupa odottaa uran parasta kautta.
Illan paras terroristi oli minua ennen varannut Paavolan Sisu, joka kyllä huikealla prosentilla vei niitä pelaajia, joita olin ottamassa seuraavaksi:
Kierros 3: Mietin Evander Kanen ja Taylor Hallin välillä. Mietintä ratkesi, kun Paavola vei Kanen juuri ennen omaa vuoroani.
Kierros 5: Olin päättänyt ottaa Elias Lindholmin ja jännitin, jääkö hän minulle asti. Luulin jo jääneen, kunnes Paavola vei hänet nenän edestä. Kakkosvaihtoehtoa en ollut miettinyt, ja otin hätäpoimintana Nicklas Bäckströmin.
Kierros 9: Minulla oli Linus Ullmark valittuna toiseksi maalivahdiksi. Ajattelin, että Hellebuyck-Ullmark -kaksikko voi riittää minulle kauden lähtötilanteeksi. Taas Paavola tuli ja vei hänet juuri minua edeltävällä vuorolla. Tuli paniikki ja nappasi Quickin, että saan varmasti edes toisen ykkösvahdin.