Lätkämanageri: Jatkoaika 2-liigan keskustelu

  • 567 787
  • 9 693

Sorppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Jokerit, LepRa (R.I.P.)
No jos yhtään helpottaa tämän viikon osalta, niin minulla on veskarit vetäneet lähes satumaisen hyvää viikkoa. Elikkä vaikka tulisi ns ilmaisia pisteitä, niin ne tulevat hyvillä tilastoilla, ja onpa se nollapelikin siellä joukossa.

Joo, kyllä se itseasiassa ketutusta helpottaa aika paljon. Todennäköisesti olisi kaikissa statseissa tullut turpiin -> 3 1.38 .958 1 on aika kovat luvut. Luongon olisi voinut sen nollapelin napsaista ja voitoista oltaisiin voitu molemmilla veskoilla tapella, mutta GAA ja SV% olisivat joka tapauksessa sun heiniä. Olisi syönyt miestä, jos veskasi olisivat imuroineet aivan säälittävät luvut taululle ja vieneet kuitenkin kaikki pisteet.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Joulun saapuessa pikkuhiljaa ja vuoden kääntyessä lopuilleen, joukkueeni on yllättänyt ja takonut mukavia lukuja taululle Spezzan johdolla. Nyt mennään jo ennätyspitkässä 2 ottelu voittoputkessa, ja uhkaapa se venyä jopa 3 voiton mittaiseksi, jos tulevan yön pelit menevät hyvin.
Tällä viikolla on tehty kaksi virhearviointia, mutta toivottavasti ne nyt ei maksa voittoa kuitenkaan.

Nyt tämä peli jää kuitenkin vähän taka-alalle vuoden vaihteeseen asti. Penkinlämmittäjät toivottaa kanssa managereilla: Rauhallista joulua ja hyvää uuttavuotta.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Aloitetaanpa yleinen keskustelu tästä aiheesta. Olen saanut yksityisviestitse huolestuneen yhteydenoton kaupasta, jossa Hudler+Rämö vaihtuisivat kaksikkoon Schneider+Langenbrunner.

Kuten yleensä vastaavissa tapauksissa, haluan aloittaa julkisen keskustelun aiheesta, jossa managerit voivat kertoa, pitävätkö kauppaa hyväksyttävänä.

Minuun yhteyttä ottanut manageri oli sitä mieltä, että Schneider+Langenbrunner ovat ylivertaisesti parempi kaksikko kuin tuo toinen.

Tässä vertailun pohjaksi jotain numeroita pelaajien tästä kaudesta:

Jiri Hudler, 48 ottelua, 11+20=31 pistettä, 2+7=9 yv-pistettä
0,65 pistettä per ottelu, 0,19 yv-pistettä per ottelu

Karri Rämö, 10 ottelua, 2 voittoa, 6 tappiota
GAA 3,07, torjuntaprosentti 89,6

Mathieu Schneider, 34 ottelua, 5+15=20 pistettä, 3+6=9 yv-pistettä
0,59 pistettä per ottelu, 0,26 yv-pistettä per ottelu

Jamie Langenbrunner, 28 ottelua, 6+15=21 pistettä, 1+9=10 yv-pistettä
0,75 pistettä per ottelu, 0,36 yv-pistettä per ottelu


Tuon vertailun pohjalta olen kyllä samaa mieltä yhteydenottajan kanssa. Kauppa ei ole tasapainossa. Sekä Schneider että Langenbrunner ovat mielestäni jopa hieman parempia kuin Hudler. Kaksikon tehot ovat Hudleria huonommat siitä syystä, että molemmat ovat jossain vaiheessa olleet sivussa loukkaantumisten takia.

Rämön arvo on romahtanut todella alas. Hän aloitti NHL-uransa joulukuussa komeasti voitolla, mutta sen jälkeisistä 9 ottelusta hän on saanut vain yhden voiton, eikä liene enää edes realistinen ehdokas ykkösmaalivahdin paikalle.

Mitä sanovat muut?
 

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Aloitetaanpa yleinen keskustelu tästä aiheesta. Olen saanut yksityisviestitse huolestuneen yhteydenoton kaupasta, jossa Hudler+Rämö vaihtuisivat kaksikkoon Schneider+Langenbrunner.

Kuten yleensä vastaavissa tapauksissa, haluan aloittaa julkisen keskustelun aiheesta, jossa managerit voivat kertoa, pitävätkö kauppaa hyväksyttävänä.

Minuun yhteyttä ottanut manageri oli sitä mieltä, että Schneider+Langenbrunner ovat ylivertaisesti parempi kaksikko kuin tuo toinen.

Tässä vertailun pohjaksi jotain numeroita pelaajien tästä kaudesta:

Jiri Hudler, 48 ottelua, 11+20=31 pistettä, 2+7=9 yv-pistettä
0,65 pistettä per ottelu, 0,19 yv-pistettä per ottelu

Karri Rämö, 10 ottelua, 2 voittoa, 6 tappiota
GAA 3,07, torjuntaprosentti 89,6

Mathieu Schneider, 34 ottelua, 5+15=20 pistettä, 3+6=9 yv-pistettä
0,59 pistettä per ottelu, 0,26 yv-pistettä per ottelu

Jamie Langenbrunner, 28 ottelua, 6+15=21 pistettä, 1+9=10 yv-pistettä
0,75 pistettä per ottelu, 0,36 yv-pistettä per ottelu


Tuon vertailun pohjalta olen kyllä samaa mieltä yhteydenottajan kanssa. Kauppa ei ole tasapainossa. Sekä Schneider että Langenbrunner ovat mielestäni jopa hieman parempia kuin Hudler. Kaksikon tehot ovat Hudleria huonommat siitä syystä, että molemmat ovat jossain vaiheessa olleet sivussa loukkaantumisten takia.

Rämön arvo on romahtanut todella alas. Hän aloitti NHL-uransa joulukuussa komeasti voitolla, mutta sen jälkeisistä 9 ottelusta hän on saanut vain yhden voiton, eikä liene enää edes realistinen ehdokas ykkösmaalivahdin paikalle.

Mitä sanovat muut?

Kaupan toisena osapuolena saanen vastata. Schneiderista olen N@statPoj@t kanssa vääntänyt jo pidemmän aikaa, koska pakkitilanteeni on aika syvältä. Nastat Pojat taas tarvitsee kipeästi PELAAVAN maalivahdin, sillä pojissa pelaa tällä hetkellä yksi selkeääkin selkeämpi kakkosveska, ei muita. Vaikka Rämöä ei kukaan hullu Vezina-tason kassarina pidäkään, odotan silti saavani joukkueen tämän hetkisestä ykkösveskasta hyvän korvauksen eli Schneiderin. Hudler <-> Langenbrunner ei ole mielestäni suinkaan lopsided.

Mutta ihan kuinka vaan, jos komissaari näkee tämän kohtuuttomana treidinä kahden veteraanimanagerin kesken, niin so be it. Onhan tämä treidi-sirkus ollutkin vallan hurjaa :)

edit: ykkönen on kakkonen
 
Viimeksi muokattu:

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Rämön arvo on romahtanut todella alas. Hän aloitti NHL-uransa joulukuussa komeasti voitolla, mutta sen jälkeisistä 9 ottelusta hän on saanut vain yhden voiton, eikä liene enää edes realistinen ehdokas ykkösmaalivahdin paikalle.
Hmm.. aika rohkea väite kyllä, etten sanoisi vääristelyä. Rämö pelasi Boltsien viimeisimmän pelin ja pelannee tänäänkin. Tampan veskariosasto on kaaos, mutta juuri nyt Rämö on ykkönen, Homerin saadessa odd-startit. Voihan olla, että Rämö ei jatka ykkösenä, mutta voi myös olla, että Schneider luistelee seuraavassa pelissä naama edellä laitaan etc.

Mikäli tässä liigassa Bernier <-> Ward on ok, niin on kumma, että tällaisessa molempia hyödyttävässä kaupassa nähdään näinkin suurta vääryyttä.
 
Viimeksi muokattu:

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Bernier <--> Ward kaupasta sen verran että mulla ei ollut siinä muuta osaa kuin että kävin painamassa Accept-nappulaa. Eli sarjakolmonen halusi Steve Bernierin ja tarjosi vaihdossa Cam Wardia, ilmeisesti koska hänellä oli kolme pelaavaa veskaria ja koska Ward päästää joka pelissä viisi maalia. Mitään neuvotteluja ei käyty enkä esittänyt itse ehdotuksia.

Langenbrunner + Schneider <--> Rämö + Hudler on kyllä varsin epätasainen. Itse olen tarjonnut Nastoille sekä Wardia että Gerberiä vaihdossa huonompiin pelaajiin kuin Langenbrunner ja Schneider siinä kuitenkaan onnistumatta. Joten onnittelut jos kauppa saa muiden ja komissaarin hyväksynnän ja menee läpi.

Mutta ihan kuinka vaan, jos komissaari näkee tämän kohtuuttomana treidinä kahden veteraanimanagerin kesken, niin so be it.

Joista toinen heitti Peter Budajin, Sheldon Sourayn ja R.J Umbergerin pois ihan muuten vaan ja on pitänyt koko kauden kokoonpanossaan juuri niitä kakkosveskareita joilla ei ole mitään mahdollisuutta päästä pelaamaan (San Jose, Calgary, Islanders) vaikka vapaissa pelaajissa on lukuisia kakkosveskareita jotka saavat säännöllisesti peliaikaa. Esim. NA Tuukka Rask, mainio poiminta viime viikolla. Myös Quad Cityssä pelaava McIlhinney veskarina ihmetyttää allekirjoittanutta.
 

beerhunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Montreal,San Jose
treidi

Aloitetaanpa yleinen keskustelu tästä aiheesta. Olen saanut yksityisviestitse huolestuneen yhteydenoton kaupasta, jossa Hudler+Rämö vaihtuisivat kaksikkoon Schneider+Langenbrunner.

Kuten yleensä vastaavissa tapauksissa, haluan aloittaa julkisen keskustelun aiheesta, jossa managerit voivat kertoa, pitävätkö kauppaa hyväksyttävänä.

Minuun yhteyttä ottanut manageri oli sitä mieltä, että Schneider+Langenbrunner ovat ylivertaisesti parempi kaksikko kuin tuo toinen.

Tässä vertailun pohjaksi jotain numeroita pelaajien tästä kaudesta:

Jiri Hudler, 48 ottelua, 11+20=31 pistettä, 2+7=9 yv-pistettä
0,65 pistettä per ottelu, 0,19 yv-pistettä per ottelu

Karri Rämö, 10 ottelua, 2 voittoa, 6 tappiota
GAA 3,07, torjuntaprosentti 89,6

Mathieu Schneider, 34 ottelua, 5+15=20 pistettä, 3+6=9 yv-pistettä
0,59 pistettä per ottelu, 0,26 yv-pistettä per ottelu

Jamie Langenbrunner, 28 ottelua, 6+15=21 pistettä, 1+9=10 yv-pistettä
0,75 pistettä per ottelu, 0,36 yv-pistettä per ottelu


Tuon vertailun pohjalta olen kyllä samaa mieltä yhteydenottajan kanssa. Kauppa ei ole tasapainossa. Sekä Schneider että Langenbrunner ovat mielestäni jopa hieman parempia kuin Hudler. Kaksikon tehot ovat Hudleria huonommat siitä syystä, että molemmat ovat jossain vaiheessa olleet sivussa loukkaantumisten takia.

Rämön arvo on romahtanut todella alas. Hän aloitti NHL-uransa joulukuussa komeasti voitolla, mutta sen jälkeisistä 9 ottelusta hän on saanut vain yhden voiton, eikä liene enää edes realistinen ehdokas ykkösmaalivahdin paikalle.

Mitä sanovat muut?

Olisin jo halunnut sanoa Bernier-Ward kaupasta jotain, mutta itelläni menny viimeiset 4 viikkoa liigassa niin päin pers.. etten jaksanu kommentoida. Mutta tuo ehdotus e nyt niin kuoleman paha ollu verrattuna tähän uuteen ehdotukseen. Paskamaistahan tämä on nyt lähteä tässä tärisemään, kun tollainen kauppa on saatu neuvoteltua läpi (ehkä kateellisena). Mutta kyllä täällä kaikkien pitäisi olla niin ajan hermoilla ettei voi käsi sydämellä sanoa tuon kaupan olevan tasapainossa. Ja mirasanen on ihan hyvä nostaa näitä keskusteluja yleiselle tasolle jottei saa kaikkien vihaa päällensä ja saa muidenkin "back-uppia". Ehkä olen itse vaan niin paska neuvottelija etten pysty samanlaisiin kaappauksiin
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Olisin jo halunnut sanoa Bernier-Ward kaupasta jotain. Paskamaistahan tämä on nyt lähteä tässä tärisemään, kun tollainen kauppa on saatu neuvoteltua läpi (ehkä kateellisena).

Sanon vielä uudelleen ettei kellekään jää epäselväksi: Bernier <--> Ward kaupasta sen verran että mulla ei ollut siinä muuta osaa kuin että kävin painamassa Accept-nappulaa. Eli sarjakolmonen halusi Steve Bernierin ja tarjosi vaihdossa Cam Wardia, ilmeisesti koska hänellä oli kolme pelaavaa veskaria ja koska Ward päästää joka pelissä viisi maalia. Mitään neuvotteluja ei käyty enkä esittänyt itse ehdotuksia. Eli kyllähän näissä kaupoissa ratkaisee mielestäni myös se että kumpi treidiä on ehdottanut.
 

beerhunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Montreal,San Jose
treidi

Sanon vielä uudelleen ettei kellekään jää epäselväksi: Bernier <--> Ward kaupasta sen verran että mulla ei ollut siinä muuta osaa kuin että kävin painamassa Accept-nappulaa. Eli sarjakolmonen halusi Steve Bernierin ja tarjosi vaihdossa Cam Wardia, ilmeisesti koska hänellä oli kolme pelaavaa veskaria ja koska Ward päästää joka pelissä viisi maalia. Mitään neuvotteluja ei käyty enkä esittänyt itse ehdotuksia. Eli kyllähän näissä kaupoissa ratkaisee mielestäni myös se että kumpi treidiä on ehdottanut.
Totta muriset. Itsekin sain tarjouksia kyseisestä pelaajasta ja tarvetta olikin kun Toskala oli telakalla. Se että vaihdossa lähti sulta Bernier korpee eniten. Itseltäni olisi lähtenyt Boyes. Joten tässä valossa sait takkuilevan Wardin halvalla
 

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Siis en tosiaankaan nostanut Bernier diiliä esiin kitinämielessä. Yleensäkään en ole kateellinen kenellekään, jos napsahtaa hyvä diili kohdalle. Ennemminkin hymyilyttää. En tietenkään ole sen kannalla, että ketään saisi kusettaa esim. kauppaamalla loukkaantuneita pelaajia etc., mutta kuitenkin nämä treidit ovat tämän pelin suola, ja jos joku onnistuu hyvän diilin neuvottelemaan, so what.

Kertaan vielä miten tuo kauppa eteni.

1. Mulla on ylitarjontaa maalivahtiosastolla ja päätän alkaa kauppaamaan Rämöä.

2. Katselen joukkueet läpi ja huomaan Nastojen katastrofin moke-osastolla.

3. Päätän, että Rämöllä haluan laadukkaan pakin = Schneider

4. Toki pistän ehdotukseen kylkiäiskaupaksi Langenbrunner <-> Hudler (muistetaan nyt kuitenkin kaikesta lynkkausmielialasta huolimatta, että ei Langenbrunner ole mikään pisterohmu).

5. Lopputuloksena NastojenPoikien maalivahtihelvetti helpottuu (muistutetaan nyt edelleen että Rämö on TÄLLÄ HETKELLÄ Tampalahden Salamoissa se pelaava veska, aivan kuten vaikka Ward Canesissa), hän saa 60 pisteen tahdissa olevan +12 pelaajan, minä saan kelpo pakin ja kokonaisella kaudella about 60 pisteen miehen.

6. Oikeasti mikä tässä nyt niin pahasti hiertää. Sekö, että mielestänne minä voitan tässä kaupassa? Jos se on kaupan estämisen peruste, en ihmettele yhtään, että kaupankäynti on hiljaista.

Muutama sivu aikaisemmin kun repe_joke ja ISH taistelivat joistain treideistä Fallossymboli puuttui mielestäni hyvin peliin kommenteillaan.

Mutta edelleen, mirasane on mielestäni toiminut aina asiallisesti ja uskon, että toimii nytkin.
 
Viimeksi muokattu:

beerhunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Montreal,San Jose
6. Oikeasti mikä tässä nyt niin pahasti hiertää. Sekö, että mielestänne minä voitan tässä kaupassa? Jos se on kaupan estämisen peruste, en ihmettele yhtään, että kaupankäynti on hiljaista.




Mutta edelleen, mirasane on mielestäni toiminut aina asiallisesti ja uskon, että toimii nytkin.

Epäreilussa kaupassa eikös toinen yleensä ole aina voittaja? Katseet eivät kohdistu siihen että olet voittaja vaan kauppa on epäreilu. Tai kysytään asiaa näin päin; Vaihtaisitko itse Schneiderin ja Langenbrunnerin Rämöön ja Hudleriin? Ja tämä ei ole mitään henkilökohtaista todellakaan vaan huomio.
Ja Mirasane on aina hoitanut jo vuosien aikana treidit oikeudenmukaisesti Adminin roolissaan
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Mitä sanovat muut?

Itse en tuota kauppaa olisi tehnyt jos olisin osapuoli, joka vaihtaa Schneiderin ja Langenbrunnerin pois mutta en silti näe tuota vetoamisen arvoisena treidinä vaikka toinen osapuoli sen voittaakin (ehkä reilustikin). Hudler kuitenkin on mielestäni paras treidissä mukana olevista pelaajista ja Schneider on loistavan alkukautensa jälkeen hyytynyt täysin (15 viimeissä ottelussa 1+3, tosin viimeisissä otteluissa osoittanut heräämisen merkkejä).

Täällä joku jo mainitsikin tuosta HC Nastapoikien maalivahtitilanteesta ja onhan sitä tullut itsekin ihmeteltyä. 3 maalivahtia joukkueessa, jotka seuraavien 3 viikon aikana voivat hyvällä tuurilla saada 1 ottelun alleen. Eikö nuokin paikat kannattaisi käyttää hyökkäyspään tehoihin ja pelata ilman maalivahteja? No kukapa mä olen toisaalta neuvomaan kun ei oma sarjasijoitus paremmasta maalivahtitilanteestani huolimatta paljoa parempi ole.

PS. Ois kiva saada itsekin niitä treiditarjouksia. Marraskuun lopulla saanut viimeksi treiditarjouksen vaikka trade blockissakin on ollut lähes kaikki joukkueeni parhaat pelaajat. Yhteensä koko kauden aikana saanut varmaan n. 10-15 treidiehdotusta. En tiedä miltä muista managereista tuollainen määrä tuntuu mutta omasta mielestäni se on säälittävän pieni luku.
 

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Epäreilussa kaupassa eikös toinen yleensä ole aina voittaja? Katseet eivät kohdistu siihen että olet voittaja vaan kauppa on epäreilu. Tai kysytään asiaa näin päin; Vaihtaisitko itse Schneiderin ja Langenbrunnerin Rämöön ja Hudleriin? Ja tämä ei ole mitään henkilökohtaista todellakaan vaan huomio.
Ja Mirasane on aina hoitanut jo vuosien aikana treidit oikeudenmukaisesti Adminin roolissaan
Tuskin vaihtaisin, sillä mulla on jo ykkösmolari. Vai tarkoititko nastojen tilanteessa. Paha siinä tapauksessa sanoa...en tiedä.

Uskomatonta, mutta EHKÄ nastat pojat näki tässä kaupassa jotain, kun kerta usean rejectin jälkeen suostui. Olisi kiva jos muutkin ottaisivat kantaa tähän asiaan. Aikoinaan pelasin useamman kauden jenkkipoikien liigoissa, siellä kaikki treidit äänestettiin. Voi sitä sähellystä :)

Mutta ihan oikeasti en minä masennu, jos mirasane päätyy tämän treidin kaatamaan. Peace kaikille!
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Ja se ainoa vuosien saatossa hylätty kauppa jossa mut leimattiin huijariksi ja meinattiin polttaa noitana oli seuraava. Ei ole tarkoitus aloittaa mitään vääntöä tästä, vaan todeta vaan että vaikka kauppa silloin vaikutti epäreilulta, ei se sitä kuitenkaan olisi ollut.

Martin Gerber: 21 voittoa
Mike Green: 14+14=28 (pakkien maalipörssin ylivoimainen ykkönen)
Radek Bonk: 11+8=19
Trevor Daley: 1+10=11

Marek Zidlicky: 4+24=28
Ryan Whitney: 7+13=20

Onnekseni kauppa tuolloin kumottiin, sen verran on ollut iloa noista pelaajista pl. Daley jolla silläkin tosin on enemmän pisteitä kuin kymmenillä pakeilla joita managereilla on joukkueessaan itseni mukaan lukien.

Ps. Bosco, jos oot koneella tässä illalla niin väännetään joku treidi.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Tämmöstä tällä kertaa. Tulihan tuota kauppaa päivällä itsekkin ihmeteltyä, kun kävi joukkueen parissa pyörähtämässä. Onko se sitten niin pahasti epätasapainossa, että se pitäisi perua? Vaikea sanoa. Rämö on kuitenkin tällä hetkellä Tampan ykkönen, ja Nastapojille pelaavan maalivahdin arvo on suurempi, kuin mitä kyseisen maalivahdin oikea markkina-arvo on myynti hetkellä.
Miettikööt kuitenkin minua fiksummat mitä tuon kanssa pitäisi tehdä, itse en nyt halua ottaa kantaa asiaan (olisi vain pitänyt olla hiljaa aiemminkin tällä kaudella).
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Sanotaan sitten mikä kaihertaa.

- Manageri on aika epävakaa. Heitti Budajin, Sourayn ja Umbergerin huvikseen waiveriin. Pitää kokoonpanossa KOLMEA NA-veskaria, kaikki kolme ovat AHL:ssä.
- Nastapojat ei saa kolmea vaadittua ottelua Rämöllä kasaan ikinä eli hyöty = 0.
- Rämö ei ole varsinaisesti ykkönen. Saa peliaikaa kuten Holmqvistkin.
- Rämön tilastot ovat paskat.
- Rämö lähtee AHL:ään kun Tampa hankkii oikean veskarin lähiaikoina.
- Rämö saa peliaikaa koska Tampa testaa miestä tulevaisuutta varten.
- Hudler on ylisuorittaja.

- Langenbrunner missasi 17 peliä. Tilastot hämää. 50-60 pisteen mies.
- Schneider missasi 15 peliä. Tilastot hämää. Huippupakki huippujoukkueessa. Kahdella edelliskaudella 140 pelissä 111 pistettä.

Ei tämä treidi huijausta ole, mutta vastapuoli voittaa reilusti.
 
Viimeksi muokattu:

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Sanotaan sitten mikä kaihertaa.

- Manageri on aika epävakaa. Heitti Budajin, Sourayn ja Umbergerin huvikseen waiveriin. Pitää kokoonpanossa KOLMEA NA-veskaria, kaikki kolme ovat AHL:ssä.
- Nastapojat ei saa kolmea vaadittua ottelua Rämöllä kasaan ikinä eli hyöty = 0.
- Rämö ei ole varsinaisesti ykkönen. Saa peliaikaa kuten Holmqvistkin.
- Rämön tilastot ovat paskat.
- Rämö lähtee AHL:ään kun Tampa hankkii oikean veskarin lähiaikoina.
- Rämö saa peliaikaa koska Tampa testaa miestä tulevaisuutta varten.
- Hudler on ylisuorittaja.

- Langenbrunner missasi 17 peliä. Tilastot hämää. 50-60 pisteen mies.
- Schneider missasi 15 peliä. Tilastot hämää. Huippupakki huippujoukkueessa. Kahdella edelliskaudella 140 pelissä 111 pistettä.

Ei tämä treidi huijausta ole, mutta vastapuoli voittaa reilusti.

En minäkään toki vääntöä halua jatkaa, mutta vastaanpa nyt kuitenkin. Nuo esittämäsi arviot Rämöstä ovat sinänsä perusteltuja, mutta eivät perustu muuhun kuin subjektiiviseen arvioosi. Fakta kuitenkin on, että mies on juuri nyt TB:n ykkösmaalivahti eli pelaa reilusti enemmän kuin Holmqvist ja antaa Nastoille Pojille edes _mahdollisuuden_ saada tarvittavat pelit täyteen. Hudler on ylisuorittaja? Entä sitten? Ei kai se sen pisteitä mihinkään hävitä. Vai onko väärin tehoiltu?

Langenbrunner ja Schneider. Tottakai tehot hämäävät, mutta kai nyt hyvänen aika jokainen NHL:ää seuraava tietää miesten olleen telakalla. Ja olen kyllä jo moneen kertaan itsekin todennut Langenbrunnerin olevan 60 pisteen mies, kuten on Hudlerkin. Ja totuuden nimissä Schneider ei ole ollut parin viime kauden pistetahdissa.

ISH ilman sarvia ja hampaita; ymmärrän että tää treidi sua hiertää. En vain ole (yllättäen) samaa mieltä. Eivätkä muutamat muutkaan esiin tulleet kanssamanagerit pidä tätä veto:n arvoisena.

Loppuun vielä vanha totuus: Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarted... ja tämä siis koskee minua ja kaikkia muitakin.

edit: Tosiaan Dubielewicz on heivattu divariin, eli Nastoilla ei ole yhtään kassaria tällä hetkellä.
 
Viimeksi muokattu:

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Mutta ihan kuinka vaan, jos komissaari näkee tämän kohtuuttomana treidinä kahden veteraanimanagerin kesken, niin so be it. Onhan tämä treidi-sirkus ollutkin vallan hurjaa :)

Korostettakoon, että minä olisin tämän treidin hyväksynyt, vaikkakin hieman hampaita narskutellen. Avasin tämän keskustelun, koska eräs manageri otti minuun yhteyttä vaatien tämän kaupan perumista. Siksi halusin kuulla mahdollisimman monen managerin mielipiteen. En voi hyväksyä kauppaa, jos pelaajien enemmistö olisi sitä mieltä, että kauppa on täysin kohtuuton.

Seuraan pari päivää tätä keskustelua ja päätän sen jälkeen mitä teen.
Kauppa olisi ehkä mennyt helpommin läpi, jos toisena osapuolena olisi joku muu kuin Nastatpojat, joka on toiminut aikaisemminkin erittäin kaaottisesti. Oudoin temppu oli Budaj'n heittäminen waiversiin ja Dimitri Pätzoldin nostaminen tilalle. Vaikka kyllä tuo Sourayn heittäminen waiversiin lyhyen loukkaantumisen takia on ihan yhtä käsittämätön ratkaisu.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Sanon vielä uudelleen ettei kellekään jää epäselväksi: Bernier <--> Ward kaupasta sen verran että mulla ei ollut siinä muuta osaa kuin että kävin painamassa Accept-nappulaa. Eli sarjakolmonen halusi Steve Bernierin ja tarjosi vaihdossa Cam Wardia, ilmeisesti koska hänellä oli kolme pelaavaa veskaria ja koska Ward päästää joka pelissä viisi maalia. Mitään neuvotteluja ei käyty enkä esittänyt itse ehdotuksia. Eli kyllähän näissä kaupoissa ratkaisee mielestäni myös se että kumpi treidiä on ehdottanut.

Pidin kyllä tuota Bernier - Ward -kauppaa epätasaisena, mutta nimenomaan tutustuttuani kaupan osapuolten rostereihin, tajusin miksi toinen joukkue oli Wardista luopumassa.

Ja Bernierin tilanne tuolloin oli se, että hän oli alisuorittanut ja että häneltä oli syytä odottaa parempaa. Nythän Bernier onkin pelannut varsin hyvin. Viimeisessä yhdeksässä pelissään 3+5=8 pistettä ja tehomerkintä +5.
 

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Korostettakoon, että minä olisin tämän treidin hyväksynyt, vaikkakin hieman hampaita narskutellen. Avasin tämän keskustelun, koska eräs manageri otti minuun yhteyttä vaatien tämän kaupan perumista. Siksi halusin kuulla mahdollisimman monen managerin mielipiteen. En voi hyväksyä kauppaa, jos pelaajien enemmistö olisi sitä mieltä, että kauppa on täysin kohtuuton.

Seuraan pari päivää tätä keskustelua ja päätän sen jälkeen mitä teen.
Kauppa olisi ehkä mennyt helpommin läpi, jos toisena osapuolena olisi joku muu kuin Nastatpojat, joka on toiminut aikaisemminkin erittäin kaaottisesti. Oudoin temppu oli Budaj'n heittäminen waiversiin ja Dimitri Pätzoldin nostaminen tilalle. Vaikka kyllä tuo Sourayn heittäminen waiversiin lyhyen loukkaantumisen takia on ihan yhtä käsittämätön ratkaisu.

Lienee kohtuullista. Jos Rämö vaikka nappaisi tänään yllätysvoiton tulikuumasta Penguinsista. ;)
 
Viimeksi muokattu:

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Tässä liigassa on niin vähän aktiivisia managereita että ei tuo parin päivän venaaminen varmaan hommaa mihinkään muuta. Erikoista tässä on myös se että esim. itse olen esittänyt nastoille huomattavasti parempia tarjouksia aika usein ja aina tulee hylsy ilman kommentteja eikä manageri nytkään tule kommentoimaan asiaa.

Curtis McIlhinney, Wade Dubielewicz, Dimitri Patzold ja Tuukka Rask. NA, NA, NA, NA. Menestyksen avaimet. Senkun hyväksyt mutta ensi kaudella en halua tälläisiä pelleilijöitä samaan liigaan jossa itse olen.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Tehdään nyt niin, että odotetaan ainakin sen aikaa, että N@statpojat-manageri tulee tänne perustelemaan omakohtaisesti kauppaa. Samalla hän voisi myös kertoa perustelut tuolle, että miksi vaihtoi Tkachukin Budajhin ja hetken kuluttua heitti Budaj'n waiversiin Dimitri Pätzoldin saadakseen.

Nyt N@statpojat-rosterissa on muun muassa Curtis McElhinney - Calgaryn kolmas/neljäs maalivahti, joka ei tule loppukaudella saamaan tililleen enää yhtään NHL-matsia sen jälkeen kun Flames hankki Curtis Josephin rosteriinsa. Jos manageri olisi oikeasti huolissaan maalivahtipulastaan, ei hän riiputtaisi McElhinneyn tai Raskin kaltaisia AHL-torjujia joukkueessaan tai heittelisi Budaj'ta waiversiin.

Jos N@statpojat perustelee tämän nyt ehdotetun kaupan riittävän hyvin, niin että selitys tyydyttää enemmistöä, voin hyväksyä sen. Odotetaan siis siihen asti, että hän itse osallistuu keskusteluun.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Tehdään nyt niin, että odotetaan ainakin sen aikaa, että N@statpojat-manageri tulee tänne perustelemaan omakohtaisesti kauppaa.

Jos N@statpojat perustelee tämän nyt ehdotetun kaupan riittävän hyvin, niin että selitys tyydyttää enemmistöä, voin hyväksyä sen. Odotetaan siis siihen asti, että hän itse osallistuu keskusteluun.

Erinomainen argumentti, näin sen pitääkin mennä. Eipä tullut Puukäsi koskaan perustelemaan tuota mainitsemaani omaa treidiä. Sen sijaan hän oltuaan useita kuukausia kadoksissa kirjoitti "Smack talkiin" että "ei voi tehdä muutoksia?" Kaveri ihan pikkusen kuutamolla :D

EDIT: Team Raimo ja HC Turhat eivät myöskään viitsi enää pelata. Ensi kaudella sitten liiga jossa kaikki pelaa ja saadaan kova, tasainen sarja.

EDIT2: Nastojen manageri nappasi juuri Grattonin joten kohta varmaan kuulemme tapahtumien taustat.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös