Lätkämanageri: Jatkoaika 2-liigan keskustelu

  • 568 001
  • 9 693

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Unohtakaa mun ja Puukäden kaupat. Jos kerran säännöt ovat sellaiset että muut voivat estää kahden managerin keskenään sopiman kaupan niin se on sillä selvä.

Mä kyllä pärjään nykyiselläkin joukkueella ihan kohtuullisesti.
 

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ettei tässä nyt kuitenkin pieni kateus nosta päätään. ISH:n jengi alkaa olemaan todella kova jo tässä vaiheessa kautta ja tuskin siitä huonontuu ilman pahoja loukkaantumisia. Mies on tehnyt pari todella kovaa kaappausta ja monella on varmaan pelko perssiissä että niitä tulee vielä lisää. Itse tunnustan hieman kadehtivani herran onnistumisprosenttia, samanlaisiin kaappauksiin yritän itsekin pyrkiä mutta on vähän hiljaisempaa pidellyt.

Mitä tulee myyntipuheisiin niin mun mielestä niille annetaan tässä keskustelussa ihan liikaa painoarvoa. Tottakai niissä painotetaan itselle edullisia pointteja ja ollaan hiljaa vähemmän edullisista. En mä niihin ainakaan kiinnitä juuri mitään huomiota, ellei sieltä paljastu jotain erityisiä tarpeita tai inhokki-/suosikkipelaajia, mitä voi sitten käyttää hyväkseen vastatarjousta laatiessa. Turha näistä myyntipuheista on hermostua, propaganda on propagandaa ja aito näkemys ja asiantuntemus tulee jostain ihan muualta. Ns. kusettamiseksi katson vain että esmes. loukkaantunut pelaaja myydään "terveenä" ennenkuin loukkaantumistieto tavoittaa suuren yleisön.

Nyt meen väsäämään voodoo-nukkeja ISH:n pelaajista, kohta alkaa polvet paukkumaan.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Mulle on ainakin henkilökohtaisesti, yksi vitun sama mitenkä tässä pelissä pärjää. Itseäni ei kuitenkaan kiinnosta pärjätä kusettamalla. Toisinsanoen, myymällä jotain vitun Gerberiä pelaavana maalivahtina, kun mies tuskin pelaa tällä kaudella enää 10 matsia. Sama noiden tusinapakkien kanssa, joita myydään ykkösyv-pakkeina, vaikka sekin on täyttä paskaa.

Jos muut haluaa tätä peliä pelata tuolla tavalla, niin minä lopetan turhan kokoonpanon runkkaamisen tähän hetkeen. Ja ei ole mikään uhkaus, vaan toteamus, ettei ole niin paljon kunnianhimoa tämmöistä paskaa kohtaan, että viitsisin pelata peliä muille valehdellen.
 

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mulle on ainakin henkilökohtaisesti, yksi vitun sama mitenkä tässä pelissä pärjää. Itseäni ei kuitenkaan kiinnosta pärjätä kusettamalla.

Ongelmahan tässä "kusetuksessa" syntyy vain ja ainoastaan jos joku on niin sinisilmäinen että uskoo kaiken kyseenalaistamatta myyjän motiiveja lainkaan. Ostajan vastuu, missä pelaa?

On mullekin Gerberiä tyrkytetty osapuilleen ykkösvahtina mutta tasan tarkkaan tiedän että Emery ottaa paikkansa ykkösenä heti kun tervehtyy eikä tästä mitään traumoja tai vitutusta aiheutunut. Ennemminkin vino hymy että kylläpä on myyntipuheet, samalla kuin painoin rejectiä.

Mihinkä tässä voi sitten vetää rajan että mikä kauppa oli kusetus ja ryöstö ja mikä oli vain hyvä kaappaus? Kuka sen vetää? Perustetaanko treidivaliokunta tutkimaan kaikki treidit suurennuslasilla? Ei kuulosta hyvältä sekään.

Ja älkää hyvät ihmiset nyt lopettamista harkitko.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Ongelmahan tässä "kusetuksessa" syntyy vain ja ainoastaan jos joku on niin sinisilmäinen että uskoo kaiken kyseenalaistamatta myyjän motiiveja lainkaan. Ostajan vastuu, missä pelaa?

Kyllä ostajallakin on vastuuta. Mutta kun tuota Gerberin turhaketta on tyrkytetty ympäri liigaa, toivoen jonkun olen tarpeeksi tyhmä, niin minusta on kyse myös kanssa managereiden vastuusta. Etenkin kun tämä sama tapaus heitti Averyn waiveriin, vain sen takia mies on nyt muutaman viikon sivussa. Toisin sanoen, kaikkea paskaa ei tarvitse muidenkaan managerien hyväksyä, vaikka joku olisi tarpeeksi tyhmä kaupan hyväksyäkseen.

Itse olen käsittänyt, että tätä vedetään herrasmies säännöillä, mutta näin ei taidakkaan olla.
Mutta ehkäpä joillekkin, on vain tärkeämpää pärjätä nettipippelin venytys skaboissa.
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Tää oli joskus ihan hauskaa...

En mä ainakaan silti lopettamassa ole. Silti vähän vierastan liigamme "verenmakusuussa"-meininkiä.

ISH:n tästä viestistä turha ottaa itteensä. Mä olin varsin tyytyväinen Ove-St.Louis kauppaan, vaikka se muista järjettömältä tuntuikin. En muistele siinä olleen edes mitään sen kummempaa myyntipuhetta sun puolelta.

Liigan sisäiset tasoerot NHL-tietämyksen (sekä pelin tosissaan ottamisen) tuntuvat olevan melkoiset, silti en haluaisi nähdä ketään härskisti kusetettavan.
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Mitääh?! Oho, olipa ehtinyt jo kadota pääsivulta. Aika hurja liike, mikäs mun waiver priority olikaan?

Mulla olisi ykkösprioriteetti. Ketä tarjoat vaihdossa siihen ykkösprioriteettiin (eli että ottaisin Averyn)?=) Ei vaan huomenna sieltä liittyy Jordan Staal Lost Island Heroesin kokoonpanoon.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Mihinkä tässä voi sitten vetää rajan että mikä kauppa oli kusetus ja ryöstö ja mikä oli vain hyvä kaappaus? Kuka sen vetää? Perustetaanko treidivaliokunta tutkimaan kaikki treidit suurennuslasilla?

Sitä varten joka liigassa on commissioner, jonka tehtävä on arvioida jokainen kauppa ja hyväksyä ne ennen kuin pelaajia liikkuu.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Etenkin kun tämä sama tapaus heitti Averyn waiveriin, vain sen takia mies on nyt muutaman viikon sivussa.

Hmmm... tässä herää kyllä väkisin ajatus, että sotkeeko tuo pelaaja noilla muuveillaan koko liigan. Mitä jos Briere loukkaantuu pariksi viikoksi ja hän heittää senkin waiversiin? Siinähän pienimmän waiver-numeron omistava pelaaja saa suhteetonta etua.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Hmmm... tässä herää kyllä väkisin ajatus, että sotkeeko tuo pelaaja noilla muuveillaan koko liigan. Mitä jos Briere loukkaantuu pariksi viikoksi ja hän heittää senkin waiversiin? Siinähän pienimmän waiver-numeron omistava pelaaja saa suhteetonta etua.

Pitänee nyt todeta, etten voi tietää, miksi Avery on heitetty waiveriin. Kuitenkin jos miettii miehen arvoa jäälle palatessaa, niin jotenkin oudolta waiveriin nakkaus vaikuttaa, etenkin kun ir-listalla olisi ollut tilaa.

Ja jottei jää kenellekkään epäselväksi, niin minähän tuosta kaupasta pistin mailia kaikille, jotta pitääkö moiset hyväksyä vai ei. Ja minusta oli ihan hyvä, että näistä jutuista tehdään joku selkeä linjanveto, ettei jatkossa moisia edes tule, tai niistä on ainakin joku ennakkopäätös olemassa.
Ja jos joku nyt pahoitti tästä mielensä, niin anteeksi.
 

Sorppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Jokerit, LepRa (R.I.P.)
Pitänee nyt todeta, etten voi tietää, miksi Avery on heitetty waiveriin. Kuitenkin jos miettii miehen arvoa jäälle palatessaa, niin jotenkin oudolta waiveriin nakkaus vaikuttaa, etenkin kun ir-listalla olisi ollut tilaa.

Ja jottei jää kenellekkään epäselväksi, niin minähän tuosta kaupasta pistin mailia kaikille, jotta pitääkö moiset hyväksyä vai ei. Ja minusta oli ihan hyvä, että näistä jutuista tehdään joku selkeä linjanveto, ettei jatkossa moisia edes tule, tai niistä on ainakin joku ennakkopäätös olemassa.
Ja jos joku nyt pahoitti tästä mielensä, niin anteeksi.

Omasta mielestä on hyvä, että kissa nostettiin pöydälle ja ollaan saatu keskustelua aikaan. Vaikka tämä ei todellakaan ole mitään haudanvakavaa toimintaa, niin Puukäsi tuntuu sekoittaneen pakkaa näillä hieman valtavirrasta eroavilla ratkaisuillaan (kauppa ISH:n kanssa, Avery pois). Normaalisti sarjassamme on ollut hyvänä puolena juuri se, että mikään vedätys (tai miksi näitä nyt haluaa kutsuakaan) ei ole edes voinut mennä läpi, koska käytännössä jokainen manageri on sen verran perillä NHL:stä. Tilannetta on parantanut vielä entisestään nuo repenkin mainitsemat herrasmiessäännöt (en siis väitä ISH:n niitä tässä mitenkään rikkoneen, koska mitään loukkaantuneita pelaajia yms ei ole yritetty kaupata).

Luotan joka tapauksessa mirasanen kykyyn toimia commissionerina. Toivottavasti vaan Puukäsi ottaa homman näppeihin, eikä mitään idoottiratkaisuja, kuten Briere, Kovalev ja Whitney waiversiin, tapahdu. Olisi tietysti kiva kuulla Puukäden kanta ratkaisuihinsa ja yleisesti myös omaan aktiivisuuteensa koko pelissä.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Luotan joka tapauksessa mirasanen kykyyn toimia commissionerina.

Kiitoksia. Olen ottanut sen linjan, että kovin herkästi en reagoi, vaikka kaupat olisivatkin vähän painottuneita johonkin suuntaan. Esimerkiksi Wolski-Marleau -treidi toi kyllä postilaatikkooni yhteydenottoja houlestuneilta kanssamanagereilta ja olin itsekin sitä mieltä, että Marleau on huomattavasti Wolskia parempi. Epäsuhta ei kuitenkaan ollut sellainen, että olisin edes harkinnut "cancel" -napin painamista. Kauppaa nimenomaan puolsi myös se, että Kingsillä oli sentteriosastolla yliedustusta ja oli siksi tarve saada vaihdettua yksi sentteri laituriksi, vaikka vähän tappiolla.
 

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Hyviä uutisia Skinnylta. Yahoo! aikoo vihdoinkin alkaa tosissaan panostaa pelaajien position eligibilityihin. Lähiviikkoina meinaavat vissiin ottaa käyttöön jonkin mystisen systeemin, jonka avulla pelaajien pelipaikkatiedot päivittyvät nykyistä nopeammin. Otan tämän tiedon lähes liikuttuneessa tilassa vastaan...
 
Viimeksi muokattu:

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Hyviä uutisia Skinnylta. Yahoo! aikoo vihdoinkin alkaa tosissaan panostamaan pelaajien position eligibilityihin. Lähiviikkoina meinaavat vissiin ottaa käyttöön jonkin mystisen systeemin, jonka avulla pelaajien pelipaikkatiedot päivittyvät nykyistä nopeammin. Otan tämän tiedon lähes liikuttuneessa tilassa vastaan...

Meinasikohan tämä nyt jopa sitä, ettei senttereitä olisi enää kahta kertaa enempää kuin laitureita?
Mystinen tämä heidän nykyinenkin systeemi on, sillä esim minulla Straka on yahoon omassa depth chartissa ykkösketjun vasenlaita, mutta tiukasti pelkällä sentterin lätkällä menee pelissä eteenpäin.
Huonompaan päinhän homma ei voi uudistuksessa mennä? Eihän?
 

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Meinasikohan tämä nyt jopa sitä, ettei senttereitä olisi enää kahta kertaa enempää kuin laitureita?
Mystinen tämä heidän nykyinenkin systeemi on, sillä esim minulla Straka on yahoon omassa depth chartissa ykkösketjun vasenlaita, mutta tiukasti pelkällä sentterin lätkällä menee pelissä eteenpäin.
Huonompaan päinhän homma ei voi uudistuksessa mennä? Eihän?
Ei.
Mielenkiintoista olisi tietää, minkälainen se uusi systeemi on. Onkohan joka pelissä simpanssi tekemässä muistiinpanoja, mitä paikkaa kukakin pelaa. Nämä tiedot sitten simpanssi käärii banaaninkuoreen ja lähettää postissa Yahoon konttoriin. Juu. Tämä on mun veikkaus.

PS. Mitähän hommia se Jutila nykyään tekee?
 

beerhunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Montreal,San Jose
statusmuutokset

Yes, Boyes muutettu nyt myös RW:ksi, C,RW ja Zubrus on RW,C. Varsinkin Boyesin muutos oli tärkeä koska Wingerin paikka ollut tyhjänä puolitoista viikkoa. Eikös joku puhunut aiemmin että statuspaikat muuttuisivat/lisääntyvät isosti kohta vai oliko tämä juuri sitä? Kellän muulla pelastavia muutoksia?
Toistaiseksi en ole katunut pätkääkään vaihtoani Kovalchuk-Handzus<---->Boyes-Toskala vaihtoa, vaikka joku asiantuntija täällä sitä dumasikin. Toki Kovy on tehnyt joku 5 pinnaa vaihdon jälkeen, mutta Boyes on tehnyt tehot 3+2, 3 ppg ja 2 voittomaalia. Toskala tulee vielä ja nyt mokkeosasto näyttää hyvältä, BarBabakin pelaa hyvin Losissa. Nyt tarvisi saada wingereitä(kuten kaikki), koska senttereitä on 6 kpl. Kaikki kaupan siltä osastolta. Ja mahdollisesti joku kolmikosta Vokoun,Toskala, LaBarbera myös jos joku mokkea kaipaa
 
Viimeksi muokattu:

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Tää W-statuksien odotettu muutosprosessi voi vaikuttaa yllättävänkin paljon joukkueiden välisiin voimasuhteisiin, mikäli W-statuksia ei jaeta "tasapuolisesti."

Mulla ei onneksi ole kuin Prospal venaamassa LW-statusta.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Tää W-statuksien odotettu muutosprosessi voi vaikuttaa yllättävänkin paljon joukkueiden välisiin voimasuhteisiin, mikäli W-statuksia ei jaeta "tasapuolisesti."

Eipä niitä päiviä montaa ole, kun joutuu jotain tyyppiä penkillä istuttamaan. Ja lähes aina sinne penkille voi heittää jonkun 0+1 tyypin, joten vaikutus voimasuhteisiin on hyvin pieni.
Enemmän voimasuhteisiin vaikuttaa Averyn ja Sourayn tasoisten pelimiesten viskominen waiveriin. Ois varmaan itsekkin pitänyt pistää Semin waiveriin heti, kun miehelle annettiin ir-status.

Ja itsellänihän ei mitään muutoksia ole tullut. Enkä moisia odotakkaan, sillä Straka on tässä pelissä umpisentteri ollut jo useamman vuoden. Miksi moista nyt muuttaa?
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Eipä niitä päiviä montaa ole, kun joutuu jotain tyyppiä penkillä istuttamaan. Ja lähes aina sinne penkille voi heittää jonkun 0+1 tyypin, joten vaikutus voimasuhteisiin on hyvin pieni.

Totta. Mutta monilla on kokoonpanossaan 6 sentteriä, joten he eivät tarvitse eivätkä ota enää ainuttakaan. Jos omista pelaajistani vaikka Prospalille ja Marleaulle lätkäistäisiin laiturin status niin heidän markkina-arvonsa tuplaantuisi. Lauantaisin joudun jättämään penkille jonkun porukasta Eric Staal, Rod Brind'Amour, Vaclav Prospal, Patrick Marleau, Marc Savard.

Enemmän voimasuhteisiin vaikuttaa Averyn ja Sourayn tasoisten pelimiesten viskominen waiveriin.

Aika hurja veto kieltämättä tuo Sourayn dumppaaminen. Toki mies on ollut Edmontonissa täysi nolla ja on pitkään sivussa mutta silti. Tuossa kannattaa huomioida että ko. managerilla on kokoonpanossaan 4 IR-miestä ja Foppa ja Teme NA-miehinä joten pelaava jengi on aika kapea.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Itseäni ihmetyttää myös managerit jotka vapaaehtoisesti aloittavat jokaisen viikon 0-4 tilanteesta eivätkä halua korjata tilannetta.

Kuten sinä itse? Itselläni ei ainakaan ole mitään intressejä maksaa molareista törkyhintoja, kun niiden avulla ei kuitenkaan voiteta yhtään mitään. Molarit voivat helpottaa voittamista, mutta jos semmoisen saamiseksi pitää luopua ~80 pisteen hyökkääjästä, niin saatte pitää tunkinne, etenkin kun yksi ykkösmaalivahti ei suurimpana osana viikoista saa niitä tarvittavia pelejä kasaan.

E: Nastatpojat saa näköjään Sourayn itse waiverista takaisin, jos näkevät sille tarvetta. Mutta olisi siellä omasta mielestäni turhempiakin äijiä ollut.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Pois heitettyä pelaajaa ei voi itse poimia takaisin ennenkuin pelaajalla on ollut FA-status.

Siinä tapauksessa, tyhmyydestä sakoitettaan tässäkin tapauksessa todella paljon. Hyvän matkaa yli 100 tehopistettä hävisi, ja tilalle tuli todella paskasti kauden aloittanut Coloradon maalivahti. Kovat on hinnat maalivahdeilla.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Siinä tapauksessa, tyhmyydestä sakoitettaan tässäkin tapauksessa todella paljon. Hyvän matkaa yli 100 tehopistettä hävisi, ja tilalle tuli todella paskasti kauden aloittanut Coloradon maalivahti. Kovat on hinnat maalivahdeilla.

Todella kovat hinnat. Vielä kun Coloradossa Theodore on uhkana viemässä peliaikaa. Mutta itse kyllä toisaalta ymmärrän kovat hinnat. Automaattisesta 0-4 lähtöasetelmasta voidaan toki joskus harvoin voittaa mutta niillä 8-6 voitoilla ei tee oikeastaan mitään.

Kuten sinä itse?

Aina olen saanut vaaditut kolmea ottelua täyteen ja saan jatkossakin. Ykkösvahti Auld ja kolme kakkosvahtia GERBERIN johdolla tuovat kyllä sen kolme matsia. Mainittakoon kuitenkin että metsästän tällä hetkellä ykkösveskaria. Kovia on olleet vaatimukset, voi olla että kauppoja ei synny kun 80-90 pisteen pelaaja ei ole riittänyt vaihdossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös