Läppäri, tabletti, puhelin vai pöytäkone?

  • 5 774
  • 47

Läppäri, tabletti, puhelin vai pöytäkone?

  • Läppäri

    Ääniä: 66 49,6%
  • Tabletti

    Ääniä: 6 4,5%
  • Puhelin

    Ääniä: 8 6,0%
  • Pöytäkone

    Ääniä: 53 39,8%

  • Äänestäjiä
    133

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Mitä konetta käytät päivittäiseen nettisurffailuun, laskujen maksuun ja pelailuun? Onko läppäri mielestäsi parempi? Vai surffailetko vain tabletilla sohvalla ja matkoilla etkä tarvitse muuta konetta? Vai onnistuuko kaikki tarvittava käyttö puhelimella? Vai onko vanha kunnon pöytäkone se paras vaihtoehto?

Itse käytän ehdottomasti pöytäkonetta mieluummin. Ei tarvitse murehtia että koneen ilmanvaihto ei toimi sen ollessa sylissä. Eikä pelätä että kakarat tai itse tiputtaisi koneen. Näppis on irtonaisena, samoin hiiri. Ne saa juuri siihen asentoon mihin ne itse haluaa. Näyttö pysyy kuitenkin samassa asennossa vaikka näppis ja hiiri olisi miten päin pöydällä. Koneet ovat halvempia ja niitä on helpompi ja halvempi päivittää. Ilmanvaihdon lisääminen on helppoa. Vaimennuskin on paljon helpompaa.

En usko että tulen koskaan läppäriä hankkimaan itselleni.
 

Nick Neim

Jäsen
Pöytäkoneen ja puhelimen yhdistelmä. Mikäli haluan katsella elokuvaa, esimerkiksi Netflixistä ja samalla makoilla sängyllä tai sohvalla, käytän puhelinta. Pelailut ja Facebookin hoidan myös puhelimella. Jos taas näin päiväsaikaan selailen esimerkiksi Jatkoaikaa tai maksan laskuja, olen pöytäkoneella. Samoin jos katson jotain sarjaa/elokuvaa enkä ole menossa nukkumaan tai ei laiskota(=darra).

Tabletin hommaamista olen harkinnut, läppäriä en usko koskaan hankkivani.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
- Työhuoneessa läppäri komerossa josta lähtee HMDI 23" HD-näytölle, langaton hiiri & näppis sekä kaiuttimet & subbari. 100% äänetön.
- Olohuoneessa läppäri josta lähtee HDMI 47" HD-telkkarille, langaton hiiri & näppis sekä kaiuttimet & subbari.
- Samsung Galaxy Tab 10,1".
- Samsung Galaxy S4 älypuhelin.

Käytän kaikkia mainitsemiisi asioihin.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Aamulla tulee pikaisesti vilkaistua uutisotsikot ja muutamat topicit eri forumeilta, mutta aamukahvin myötä siirryn pöytäkoneen ääreen. Mieluiten käytän tätä pöytäkonetta, vaikka puhelinta ja läppäriä on kämpillä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pöytäkonetta käytän melkein yksinomaan. Läppärikin olisi, mutta tuuletin alkaa huutamaan jo muutaman minuutin käytön jälkeen, joten vähäiseksi jää sen käyttö. Tablettia en ole nähnyt tarpeelliseksi hankkia.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Tuosta puuttuu ainakin dumb-phone, jota tarvitsee puhumiseen ja tekstiviesteihin. Sellainen on hyvä olla mukana, koska älypuhelimien muu käyttö syö nykyisissä puhelimissa akun tyhjäksi liian helposti. Kaikkia äänestyksen laitteita tarvitaan eri tilanteissa, mutta ilman tavallista läppäriä pärjäisin jo ihan hyvin. Lumia 1020 saattaa syödä kunnollisen digipokkarin pois, jonka vielä lisäisin listaan.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Pöytäkone on ainoana käytössä. Luultavasti jossain vaiheessa hankin itselleni läppärin.
Tabletit eivät kiinnosta yhtään ja kännykkää käytän vain puheluihin ja tekstareihin, vaikka siinä nettiyhteydet ovatkin.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Tuosta puuttuu ainakin dumb-phone, jota tarvitsee puhumiseen ja tekstiviesteihin. Sellainen on hyvä olla mukana, koska älypuhelimien muu käyttö syö nykyisissä puhelimissa akun tyhjäksi liian helposti. Kaikkia äänestyksen laitteita tarvitaan eri tilanteissa, mutta ilman tavallista läppäriä pärjäisin jo ihan hyvin. Lumia 1020 saattaa syödä kunnollisen digipokkarin pois, jonka vielä lisäisin listaan.
En lisää noita listaan. Sun Nokia 3210 ei kuulukkaan päästä nettiin kun ei ole WAP, enkä lähtisi Jatkoaikaa lukemaan kameralla.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
En lisää noita listaan. Sun Nokia 3210 ei kuulukkaan päästä nettiin kun ei ole WAP, enkä lähtisi Jatkoaikaa lukemaan kameralla.

302 on sopiva dumb-phone, jolla pääsee nettiin ja jatkoaikaa voi lukea kamerakännykkä Samsung Galaxy Camera-laitteella, jota en kylläkään omista, mutta olen kokeillut 15 minuutin ajan. Eri tilanne ja kaikille laitteille on käyttöä, toistetaan. Víimeisenä luopuisin 302:sta, kun pitää myös viestiä ja puhua ja toiseksi viimeisenä pöytäkoneesta, jos olisi pakko.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Pöytäkone on ehdoton. Se on kaikki kaikessa, teki sillä mitä tahansa nettiin liittyvää. Joskus sillä tulee jopa katsottua television sijasta elokuvia tai suoria urheilulähetyksiä, koska pöytäkoneeseen on liitetty laajakuvamonitori.

Kännykän vaihdoin puoliväkisin älypuhelimeen tällä viikolla, kun vanha kännykkä hajosi kokonaan. Uudessa on ties mitä tilpehööriä ja ominaisuuksia, mutta kaipa sillä sentään vielä puhumaan ja tekstaamaan pystyy, sekä tarkistamaan netistä teksti-tv:n ja Ylen uutisotsikot sekä joskus säätiedot. Muutenhan nettiä ei puhelimessa juuri tarvitse.

Ajatus elokuvien katselemisesta jonkun Samsung Trendin ruudun kautta olisi pyhäinhäväistys. Elokuvat on tarkoitettu ensisijaisesti teattereissa katsottaviksi ja toissijaisesti kotona laajakuvatelevisiosta (tai videotykiltä, jos sellainen olisi). Puhelimista pitäisi kieltää ominaisuus katsoa televisiota tai edes oikeita tv-sarjoja. Paskaviihdeohjelmista kuten reality-tv:stä ei niin väliä, niillähän ei mitään arvoa muutenkaan visuaaliselta kannalta.

Kännykässä on kylläkin kohtalainen kamera sekä WLAN, mitkä ovat hyviä ominaisuuksia ulkomailla sekä silloin, kun pitää ottaa tilannekuvia eikä oikea digikamera ole matkassa. Ulkomailla hotelleissa WLANilla pääsee kätevästi nettiin kiinni ja voi olennaisimmat asiat tarkistaa. Uudessa kännykässä on myös GPS, mutta en ole sitä vielä kertaakaan testannut.

Täppäri eli tabletti on turhista turhin. Sellainen oli ja on työtehtävien takia käytössä sekä työpaikalla että osin "kotilainana", ja aivan turhaksi leluksi olen moisen havainnut. Se ei ole kunnon läppäri tai pöytäkone, puhelinkäyttöön yms. se on liian iso, ja muutenkin koko vehkeen käyttötarkoitus tuntuu olevan lähinnä räplätä jotain tuikitarpeetonta sosiaalisen median ohjelmaa tai pelata jotain alkukantaista pikkupeliä. Mutta eipä Applen tuotteista muuta tietysti odotakaan kuin muka-trendikkäästi suunniteltuja leluja.

Läppäriä en mihinkään tarvitse, enkä tule tarvitsemaan, koska asunnon ykköselementti on pöytäkone ja sen monitori, oikea näppäimistö ja muut laitteet. Reissussa älykännykkä riittää perustarpeisiin, ja mitään tarvetta ei ole istua trendikkäässä katukahvilassa oikeanmerkkinen läppäri pöydällä lattekahvin vieressä. Oli minullakin joskus muinoin isoisän aikainen vanha läppäri, mutta hyvin vähän sitäkin tarvitsin missään opiskeluissa tai muissa. Tosin jos joskus tietäisin lähteväni jonnekin pidemmälle matkalle kaukomaille, niin voisin satsata miniläppäriin, joka olisi selvästi parempi vaihtoehto kuin lelumainen tabletti tai yliherkkä älykännykkä. Miniläppärillä saisi hoidettua ison osan asioistaan ja se ei veisi reissussa niin paljon tilaa.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Ehdottomasti läppäri. En itse siirtyisi tällähetkellä ainakaan muuhun. Vie sopivan vähän tilaa ja toimii loistavasti. Saa myös helposti messiin jos sitä tarvii johonkin. Mielestäni todella hyvä ja kätevä tilanteessa kuin tilanteessa.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ehdottomasti läppäri. En itse siirtyisi tällähetkellä ainakaan muuhun. Vie sopivan vähän tilaa ja toimii loistavasti. Saa myös helposti messiin jos sitä tarvii johonkin. Mielestäni todella hyvä ja kätevä tilanteessa kuin tilanteessa.

Kyllä. Läppärillä hoidan kaikki "isommat" hommat kuten laskujen maksun jne. Älyluuri sitten hoitaa työmatkan ja muualla vierailun ajan netissä olemisen, jos tarvis. Tablettikin oli hetken, mutta ei mitään käyttöä itselle sitten kuitenkaan niin myin sen pois.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Miksi äänestyksessä ei ole vaihtoehtoa "ei ollut kämpässä tilaa/ei ollut varaa/jyrkästi vastaan, vain uskonnollisista syistä" pöytäkoneen osalta?

Itse ainakin tykkään, että voin käyttää konetta missä huoneessa haluan. Jos katson vaikka kiekkoa, niin otan sen huoneeseen jossa on tv ja sitten taas muuten se on aina makkarissa. Ei mulla ole mitään syytä miksi haluaisin pöytäkoneen ja thats it.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei mulla ole pöytäkoneita mitään vastaan, mulla vaan on ollut oma kone vuodesta 2007 ja siitä lähtien aina on ollut läppäri. Jaa miksikö? Siksi kun sitä on kätevä kuletella paikasta A, paikkaan B ja takaisin tarvittaessa. Reissuun lähtiessä läppäri on kohtuu helppo ottaa mukaan, katsella siinä junassa leffa vaikka jne. Eikä mulla olisi edes tilaa pöytäkoneelle, mutta tuskin tulen sellaista ihan lähivuosina hankittua vaikka isompaan asuntoon muuttaisinkin.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Kaikki vaihtoehdot löytyy ja käyttö on järjestyksessä läppäri, puhelin, tabletti, pöytäkone.

Läppäri on käynnissä koko ajan olohuoneen pöydällä tai oikeammin sen alla kansi kiinni. Kännispäissään rikoin näytön ja nyt käytetään ulkoisella näytöllä ja langattomalla hiirellä. Puhelinta käytellään päivittäin kotoa pois ollessa. Puhelimeen liittyvä tabletti on mukana, jos tiedossa runsaampaa surffailua tai muuta vastaavaa. Pöytäkoneen käynnistänyt viimeksi joskus pari vuotta sitten.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Läppäri. Pöytäkonetta ei jaksa, nykyään lähinnä pölyttyy nurkassa. Tablettikin on, mutta läppäri ajaa sen ohi, ehkä jonnekin paskalle sen voi ottaa mukaan mielummin, kuin läppärin.

Elokuvat tosiaan katsotaan televisiosta ja Blu-Ray-soittimen toistamana, tai maksukanavan HD:na.
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Pöytäkoneen roolia toimittaa vanhempi läppäri, siinä ei akku kestä kuin piuhan päässä. Se on perheen yhteinen surffailukone sekä lasten nettipeleihin käytetty. Sen lisäksi on pienempi, tehokkaampi ja uudempi läppäri, jota käytän pääasiassa työkoneena, se reissaa käytännössä päivittäin mun mukanani. 7" tabletti löytyy myös, se on pääasiassa lasten viihdekäytössä, mutta satunnaisesti itsekin sillä saatan jotain pientä katsella, vaikkapa Urheiluruudun Areenasta tms. Oma känny on myös ahkerasti käytössä sekä surffailuun että viestittelyyn. Joskus saatan sillä videoitakin katsella, lähinnä jotain Gymlogin tyylistä pikkukivaa. Joskus bussissa olen myös Areenan dokumentteja katsellut.

Laskut maksan yleensä jommalla kummalla läppärillä, taittohommat ja duunit uudella. Suurin osa omaa surffailuani hoituu puhelimella, nettipalvelujen videot joko isommalla läppärillä tai sitten uudemman kautta telkkuun vietynä. Yksittäiset laskut hoituvat toki myös puhelimella kätevästi, samoin suurin osa sähköpostiliikenteestä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Käytössä on läppäri ja tabletti sekä älypuhelin, ja käyttöjärjestys on käytännössä edellämainittu.

Läppäriä käytän pääasialliseen surffaamiseen ja kaikkeen muuhun toimintaan, kuten tekstinkäsittelyyn ja kirjoitteluun - kirjoittelen varsin paljon, muuallekin kuin Jatkoaikaan, ja olen huomannut, että minulle läppäri on se paras ja optimaalisin keino tuottaa tekstiä.

Tablettia ja älypuhelintä käytän satunnaisesti, etenkin silloin jos läppärillä ei jostain syystä pääse nettiin tai se "tökkii" muutoin pahanlaisesti, mutta en kovinkaan mielelläni tuota pidempää tekstiä tabletilla, puhumattakaan kännykästä - jolla en käytännössä kirjoittele laisinkaan nettiin, käytän sitä satunnaiseen uutisten lukemiseen tms.

Pöytäkone minulla oli vuosia sitten mutta tilan ahtauden takia läppäri sopii minulle olennaisella tapaa paremmin, ja kun en suuremmin viihdekäyttöönkään tarvitse konetta niin vielä vähemmän on tarvetta pöytäkoneelle. Enkä tarvitse konetta muuhunkaan raskaaseen operointiin, joten läppärillä pärjään toistaiseksi vallan mainiosti.

vlad.
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Läppäri ja puhelin. Pari edellistä läppäriä ollut tehoiltaan monia perus pöytäkokoonpanoja parempia, niin ei ole enää pöytä-pc:lle tarvetta. Sillä tulee tehtyä oikeastaan kaikki.

Puhelimella naamakirjaa ja satunnaista surffailua jos pitää hakea jtn tietoa, eikä läppäriä ole lähellä.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Pöytäkone, älypuhelin, läppäri. Puhelinta tulee käytettyä esim junassa ja muissa paikoissa missä pitää tappaa aikaa. Välillä toki puhelimella tulee haettua jotain tietoa kuten HIFKn kokoonpanoja mutta enimmäkseen se on ajantappamista varten.

-Tinke
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Läppäri, tabletti, puhelin.

Pöytäkonetta ei ole, enkä sille mitään tarvettakaan näe. Läppärillä onnistuu työhommat, netin selailu ja leffojen katselu tarvittaessa. Tabletti toimii yhä useammin netis selailuun ja töissäkin yleensä mukana. Puhelin tulee siinä mukana milloin mihinkin tarkoitukseen.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Nelisen vuotta sitten mulla oli pöytäkone. Silloin sanoin, että en koskaan vaihda tästä läppäriin. Nyt mulla on läppäri eikä pöytäkonetta ollut enää pariin vuoteen. En koskaan vaihda tablettiin. Tosin ipad ollut nyt vuoden verran mukana kuvioissa, joten ehkä parin vuoden päästä ihmettelen miten joskus aikoinaan käytinkään jotain niin kömpelöä kuin laptop.

Niin se mieli muuttuu..
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Läppäri ehdottomasti!

Minulla on jo vuosia ollut niin töissä kuin kotonakin läppäriin kytekettynä tarpeellinen määrä monitoreja ja näppis/hiiri. Kun lähden reissuun, lähtee läppäri mukaan ja muut rojut jäävät odottelemaan töihin/kotiin.

Kännyä käytän niissä tapauksissa, kun läppäriä ei ole saatavilla, mutta se toimittaa kuitenkin puhelimen virkaa vielä toistaiseksi suurimman osan aikaa olemassaolostaan.

Tabletilla on puolensa, mutta "ei oo käyttöö" toistaiseksi minun taloudessani - kömpelö puhelimeksi ja/tai läppäriksi.

Pöytäkonetta en ole omistanut/tarvinnut enää Herran vuosiin, mutta olisihan se kovin nostalgista käyttää sellaistakin joskus.

Btw - ostakaa kunnon läppäri niin ei tarvitse valittaa jostain pirun tuulettimen äänestä - no, höh kuitenkin...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös