Mainos

Lähteenmäki

• 29 803
  • 72

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tarkistin HIFK:n kirjasta että ketä se Lampinen taklasi, jotta täällä ei tarvitsisi turhan takia kinata. Ja kyllähän se niin oli että Lampinen taklasi Simo Saarista. Päivä oli 28. marraskuuta 1986 ja HIFK voitti ottelun 8-2. Ei mikään kovin mairitteleva viikko SM-liigalle, sillä paria päivää aikasemmin TPS:n Mal Davis tappeli lukkolaista vastaan Lukon pukuhuoneessa...

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ja se Lukon pelaaja oli Matti Forss, jonka kanssa Davis tappeli.

Siitä tapauksesta kirjoitin jutun jo aiemmin joten ei siitä enää sen enempää mutta taas kerran täytyy todeta että "Oi niitä aikoja..."

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Allu oli yksi lahjakkaimmista Suomalaispelaaajista 70-80 luvun vaihteessa mutta etenkin pahat polvivammat lopetti pelillisen kehityksen.Itse olen sitä mieltä että Jokerit laittoi tahallaan Lampisen telomaan Saarista ja myös Hifkin aitiosta käskytettiin Lähteenmäkeä.Allun temppu oli typerä mutta tuomio minkä hän sai oli täysin kohtuuton ja siitä lähtien on Hifk lisää tullut muillekin Ifk pelureille.Kaikesta huolimatta Allulla oli Ifk-muotoinen sydän ja hän teki mitä vaan Ifk:n takia.Siksi löytyy aina Top-kympistä mun listalla.

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Lisäksi mies on autokauppias

Viestin lähetti Rebel
Eli Allu pitää veljensä kanssa autokauppaa Länsi-Pakilassa, Helsingissä. Aarre-Auto taitaa olla edelleen pystyssä, kuulopuheiden mukaan siellä on ollut jotain raha-ongelmia, mutta tiedä häntä.

Allu on parhaiten/pahiten jäänyt mieleen -88 ratkaisustaan Tapparaa vastaan, kun mies otti täysin idioottimaisen jäähyn, josta Pauli Järvinen ratkaisi ottelusarjan Tapparalle. En ole katkera, mutta kuitenkin.

Aarre-auto tosiaan sijaitsi Pakilassa, mutta itä sellaisessa. Siinä kohtaa josta nykyään menee uusi silta ogelista itä-pakilaan. Tämä silta on rakennettu noin 5 vuotta sitten, jolloin Allun ura autokauppiaana teki stopin.(olisikohan Hjalliksella jotain hommia tarjota...)

Lähteenmäen veljekset, joita on kolme, ovat perineet iskältään, jonka nimi on yllättäen Aarre, useampiakin firmoja. Suurin näistä taisi olla Siivous-Aarre vai olisiko ollut Puhdistus-Aarre. Näitä firmoja veljekset ovat sitten hoitaneet siten, että viimeksi kun olin heidän kanssaan tekemisissä noin 5 vuotta sitten, jäljellä oli pieni siivous firma. Tämäkin muutti nimeään niin tiuhaan, että sain kerran kortin johon oli firman nimi muutettu tökerösti painamalla nimen eteen sana lisää tyyliin "helsingin siivous" -> "Suur helsingin siivous"

Todettakoon vielä, että heidän faija ei ole kuollut vaan ruskettuu etelä euroopassa ja että ralli crossin EM:n Lancialla M.Alamäen jälkeen voittanut Lähteenmäki oli Allun broidi, mutta nimimuistini pätkii.....ehkä Jarmo.

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Allun mestaruusmaalin...

... syötti muistaakseni Ilkka Sinisalo. Ifk:n kolmosketju oli Sinisalo-Forss-Allu. Sinisalo kiersi maalin ja syötti pakin lavan yli Allulle. Allu veti ylänurkkaan 6 sekuntia ennen loppua. Mestaruusjuhlat alkoivat. Toinen syöttäjä oli legendaarinen puolustajakolossi Seppo Pakola.

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Re: Re: Lisäksi mies on autokauppias

Viestin lähetti jussi_j

Aarre-auto tosiaan sijaitsi Pakilassa, mutta itä sellaisessa. Siinä kohtaa josta nykyään menee uusi silta ogelista itä-pakilaan. Tämä silta on rakennettu noin 5 vuotta sitten, jolloin Allun ura autokauppiaana teki stopin.(olisikohan Hjalliksella jotain hommia tarjota...)

No minä vähän painan pilkkua vielä.

Joo, se tosiaan sijaitsi itä-pakilassa, mutta kun kehän yli menevä silta rakennettiin about 8 vuotta sitten, niin Aarre-Auto muutti länsipuolelle eli välitalontielle. Ilmeisesti Allun veli, tai joku muu sitä puljua nykyään pitää.

Tosiaan, pitäsköhän Allun ruveta Penaksi Penan paikalle, saataisiin sitten helsinkiläisjoukkueiden pelaajahankintaan kaksi autokauppiasta. :D

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Allu koitteli voimiaan myös muiden lajien huippujen kanssa.
80-luvun alussa hänelle tuli kinaa erään humalaisen kanssa City-käytävässä.Tämä kysyi ,että etkö tunne kuka mä oon.Olen Atik Ismail.
´Mikä vitun digitaalikello?´kysyi A.L ja antoi palaa.

topivl

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Allu oli muuten nelosen keskusteluohjelmassa vierailijana tämän KautosLehkos jupakan jälkipuinneissa. Oli kovasti Kautosen puolella, ja kun sitten viimein kysyttiin tästä Lampisjutusta, vastasi Allu, että tekisi luultavasti tänään saman uudelleen samassa tilanteessa... Että näin.

vieri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Inter, Gli Azzurri, Avs, Bears, Jokerit
Olin katsomassa kyseisen ottelun jossa Lähteenmäki kävi pienen pojan kimppuun ja kyllä täytyy sanoa, että Lähteenmäki on tämän tapahtuman jälkeen ollut allekirjoittaneen vihamies numero yksi.
On se perkele kun ei iso mies uskalla haastaa kuin pikku pojan tappeluun ja eikun maassa makaavaa Lampista poikittaisella suuhun.
Kusipää mies on tämä Lähteenmäki...en voi muuta hyvää hänestä sanoa.:o

rafalski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Allun broidi oli nimeltään Jami, ajoi kyllä RallyCrossin EM-sarjaa Lancian B-ryhmäläisellä, mutta mestaruutta ei kyllä ikinä voittanut, ei edes yksittäistä kilpailua. Jokin palkintopalli-sijoitus taisi olla. Nyt tuli sitten sekin korjattua.
Allu muuten löi Lampista poikittaisella olkasuojaan, josta maila pomppasi kasvoihin. Oman selityksensä mukaan Allu koetti nostaa hädissään Lampista jäästä, mutta liian löysä pelipaita esti sen ja siksi se näytti pään takomiselta jäähän. Uskokoon ken tahtoo...
En malta olla korjaamatta sitä Sniper2001:n jokaisen viestin perässä olevaa lainausta; en usko, että se on ensimmäiseltä erätauolta, koska IFK ei kauden 97-98 finaaleissa koskaan johtanut yli yhdellä maalilla vielä ensimmäisellä erätauolla!

velho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, sympatiat HIFK:lle
Vielä pieni lisäys

Lampiselta meni hampaiden lisäksi myös leukaluu halki.

Olin itse paikalla: käsittely alkaa poikittaisella mailalla suoraan suuhun, Lampinen lentää selälleen, Allu hyppää Lampisen päälle istumaan ja takoo (ikuisuudelta tuntuneen) hetken Lampisen päätä jäähän. Näky oli todella kuvottava. Se oli pahinta, mitä olen jääkiekossa paikan päällä nähnyt.

En voi vieläkään ymmärtää sitä, että suuresti arvostamani Frank Moberg vielä tänä keväänä totesi eräässä haastattelussa, että Allun rangaistus oli kohtuuton. Lampinen ei saanut tilannetta edeltävässä taklauksessa edes Simo Saarista nurin! Sitäpaitsi tuntui aivan uskomattomalta, että Simo kovana entisenä NHL-pelaajana tarvitsi avukseen vielä Allu-poliisin teini-ikäistä poikaa vastaan.

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Allusta

Viestin lähetti vieri
Olin katsomassa kyseisen ottelun jossa Lähteenmäki kävi pienen pojan kimppuun ja kyllä täytyy sanoa, että Lähteenmäki on tämän tapahtuman jälkeen ollut allekirjoittaneen vihamies numero yksi.
On se perkele kun ei iso mies uskalla haastaa kuin pikku pojan tappeluun ja eikun maassa makaavaa Lampista poikittaisella suuhun.
Kusipää mies on tämä Lähteenmäki...en voi muuta hyvää hänestä sanoa.:o

Pitää muistaa, että jos pikku pojalla on pokkaa taklata vahingoittaakseen, niin kyllä siitä joutuu hinnan maksamaan. Se on aivan varma.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Vielä Allusta

En tiedä mahtoiko kukaan edellä mainita, mutta Alluhan valmentaa nykyisin OKK:n pikkujunnuja (n. 9-v.).

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Voi hurjaa!

Älkää taklatko meitä,tai tulee turpaan niin että hampaat lentää!!

Tämmmöiset asenteet on ainoita huonoja asioita kiekossa.Onneksi ei niin pahasti vielä meillä divarissa,niin voi viedä lapsetkin pelejä katsomaan.

velho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, sympatiat HIFK:lle
Re: Allusta alá tparkka

Pitää muistaa, että jos pikku pojalla on pokkaa taklata vahingoittaakseen, niin kyllä siitä joutuu hinnan maksamaan. Se on aivan varma.
[/B][/QUOTE]
Viestin siis lähetti tparkka 2-sivulla.

Olipa säälittävä kommentti!

Viimeksi muokattu:

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
velholle

Mielestäsi on siis aivan oikein että joukkueen tähtiä saa kohdella miten vain. Laitetaan vain joku junnu asialle niin kukaan ei uskalla tehdä mitään, koska vahingoittanut pelaaja on muita pienempi?

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Mielestäni keskustelu siitä mitä kentällä saa tehdä ja mitä ei, on tässä tapauksessa ihan turhaa. En usko, että juuri kukaan edes muistaa sitä Lampisen taklausta mistä koko jupakka sai alkunsa sen verran normaali taklaus se oli ja jos Saarista muistelee ja hänen pelitapaansa niin en voi kun ihmetellä tparkan perusteluja ja kommentteja.

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Oikeastaan komenttini eivät liittyneet tuohon Lähteenmäen tilanteeseen vaan yleisellä tasolla komentoin.
En muista ko. tapausta niin selkeästi, että voisin sanoa siitä jonkin selkeän mielipiteen.

Olen edelleenkin sitä mieltä, että joukkuetovereiden puolustus on hyväksyttävä teko. Jos joku on valmis vahingoittamaan vastustaja-joukkueen pelaajia, niin kyllä siitä pitää olla myös valmis maksamaan.

Mutta ehkäpä päätämme keskustelun tähän, koska tämä näyttää taas menevän tähän ikuseen poliisi- ei poliiseja keskusteluun.

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Ymmärrän kyllä joukkuetoverin puolustamisen, mutta mielestäni silloin pitäisi tosiaan joukkuetoverin olla uhattuna edes jollain tavalla ja sitä paitsi Lähteenmäen tapauksessa ei ollut kysymyksessä puolustaminen millään tavalla... minun mielestäni!

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen tappeluitten ystävä siis kentällä tapahtuvan "poliisitoiminnan", mutta en voi hyväksyä mitenkään Lähteenmäen tekoa. Jos verrataan tapaus Kautoseen, niin kyllä se oli ala-arvoinen teko. Kautonen hoiti homman tyylillä, kun kopautti pari kertaa kypärään ja pyöritteli Pesosta jäässä. Lähteenmäki hoiti hommansa törkeästi. Poikittainen maila suoraan leukaan ei riittänyt, vaan piti vielä antaa iskuja jäässä makaavalle uhrille. Ei joukkuetovereita puolusteta yrittämällä takoa vastustajan naamaa sisään mailalla.

Näin hoidetaan asia niin kuin se pitää.

1. Käydään antamassa varoitus. Lopeta tai muuten...

2. Jos ei usko, niin sitten tiputetaan hanskat.

A) Jos kaveri ei tappele vastaan, niin isku tai pari riittää. Sen jälkeen pyöritellään häntä jäässä tai vedetään paita pään ylitse. Siis ei missään nimessä jatketa hakkaamista, kun on annettu tuo pieni muistutus.

B) Jos tappelee vastaan niin sitten tapellaan.

Näin olisi Lähteenmäki voinut toimia. Tapaus ei ollut mikään tappelu vaan raaka telominen. Kautosen tapaus oli tappelu "sääntöjen" mukaisesti.

Jouni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Big River Prospects
Samaa mieltä Stolkin kanssa

Olen täysin samaa mieltä.

Näin Lähteenmäen ja Lampisen tapauksen ja se on muistissa erittäin hyvin - Lähteenmäki oli yksi raukkamaisimmista pelkureista mitä olen jääkiekossa koskaan nähnyt.

NY Rangers tuhlasi varausvuoronsa pelaajaan, jonka ura NHL harjoitusleirillä olisi todennäköisesti kestänyt viisi minuuttia, sen jälkeen kaveri olisi lähetetty kotiin kahdessa laatikossa, joista toisessa on pää.

Kun pelaaja tekee paluuta loukaantumisesta -kuten Hirvonen tässä ottelussa - vastustaja tekee vain palveluksen tälle pelaamalla fyysisesti ja puhtaasti tätä vastaan. Parin tiltin jälkeen toipilaan itseluottamus vain kasvaa, tästä on esimerkkejä paljon.

Joka kerta kun jossain Idrottsförskott-jutussa kehutaan, että Allu Lähteenmäki oli joku kova kundi, on vaikea pitää aamiaista sisällä.

Sairaita faneja on maailmassa oltava, jotka tällaista pelaajaa pitävät sankarinaan.
Ja sairaita seurojen managereita, joukkuekavereita jne. jotka puolustavat teini-ikäisen junnun raukkamaisesti pahoinpidellyttä Lähteenmäkeä.

Surullista, että näin tärkeillä palleilla olevilta jääkiekkomiehiltä puuttuu totaalisesti selkeä käsitys siitä, mikä on oikein, mikä on väärin ja mistä voi olla ylpeä ja mistä ei voi.

Se teko oli juuri sitä, mitä sanalla "väkivalta" tarkoitetaan - puolustuskyvyttömän uhrin raakaa vahingoittamista.

Kahden miehen tappelussa ei ole kyse väkivallasta minun
mielestäni.

Tappelut ja tappelijat ovat jääkiekossa olemassa sitä varten, ettei rehellisten jääkiekkoa pelaavien miesten koskaan tarvitse huolehtia maailman lähteenmäistä.

Vaikka tässä on tullut nähneeksi satoja ja taas satoja tappeluja NHL:ssä, junnukiekossa jne. - koskaan en ole nähnyt mitään lähestulkoonkaan yhtä raukkamaista ja vaarallista tekoa kuin Lähteenmäen pahoinpitely.

Eikä tämä ollut ainoa Lähteenmäen neronleimaus - olen nähnyt suoraan jalkojenväliin keihästyksiä junnuissa, iskun suoraan muualle katsovan pelaajan naamaan paljaalla nyrkillä, jne. jne.

Toivottavasti Lampinen parani vammoistaan.

Joku vertasi Lähteenmäkeä Ari Huhtamäkeen - heh, Huhtamäki oli ehkä pelatessaan välillä pinnansa helposti polttava kaveri, mutta muuten näin kaukana toisistaan älykkyydessä olevia miehiä kuin nämä kaksi ei maailmasta varmasti ikinä löydy.

Viimeksi muokattu:

Peto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ei hyvää päivää...

Täytyy ihmetellä miten paljon muutamilla pääkaupunkiseutulaisilla IFK -faneilla on tärpättiä korvien välissä. Suhteellisuudentaju on pettänyt pahoin sillä, joka millään tavalla puolustelee Lähteenmäen tekoa. Mies on täydellinen paskiainen ja sai vähintään sen mitä ansaitsi. Tällaista tekoa käsitellessä on pystyttävä asettumaan normaalin IFK vs. Jokerit -kätinän yläpuolelle.

Totuus oli se minkä me kaikki näimme: mies karkasi raukkamaisesti juniori-ikäisen pelaajan päälle ja takoi tämän naamaa jäähän hyvän tovin. Tätä ei muuta Lampisen pieni törttöily hetkeä aiemmin. Esimerkiksi Mixun IFK on mielestäni aivan turha huokailla sitä, kuinka suuri IFK-sydän Lähteenmäellä olikaan. Saattoi miehellä sellainen ollakin, mutta edellyttääkö asian todistaminen törkeää pahoinpitelyä? Epäilen, että Lähteenmäki käytti vain tilannetta omien aggressioidensa purkamiseen ja kovuutensa todistamiseen. Edellämainitussa mies onnistui, jälkimmäisessä epäonnistui surkeasti.

Itselleni on opetettu, että jos kaveri on lyöty maahan ja lopettanut tappelun, jystäminen loppuu siihen. Lähteenmäki on tuhkamunainen rotta, joka olisi kenties voinut tappaa Lampisen.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
eikös tuo ole juuri se "HIFK-sydän"?

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Jouni tietää paljon kiekosta ja Nhl:stä mutta ihmettelen hieman hänen kommnettiaan sillä Nhl:ssä on nähty tälläkin kaudella paljon sikailuja ja sekin väite joka Suomessa usein on että jos maalivahdin ajaa niin ei kaveri kauaa siellä pelaa on nähty täysin vääräks.Maalivahteja telotaan enemmän kuin koskaan ennen,"rehelliset" tappelijat (vaikkapa Domi) tekee törkeitä temppujaan yms.

Lähteenmäen teko oli törkeä mutta ei se ole yhtään hyväksyttävämpää että biitä tekee ammattipelaaja.
Ja mitä tulee Huhtamäen ja Lähteenmäen vertailemiseen niin eikö Huhtämäen älyllä varustettu kaverin pitäis hillitä hermonsa paremmin (löi kaveria mailalla päähän) kun typerys Lähteenmäki?

Tulee myös mieleen tapaus kun Gretzkyä taklas joku Hollantilainen(tai vastaava) 80-luvun alussa MM-kisoissa niin syntyi Kandalaisten puolella hirvee haloo vaikka taklaus oli puhdas.Gretzky makas jäässä kuin vanha ämmä.
Tuntuu että Kanadalaisilla on yksinoikeus kovaan peliin ja tarvittaessa sikailuun.

Viimeksi muokattu:

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

• 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
HPK vs KalPa
  • 3.05
  • 4.20
  • 2.06
KooKoo vs Kärpät
  • 2.48
  • 4.30
  • 2.60
Pelicans vs Jukurit
  • 1.85
  • 4.45
  • 3.50
Sport vs Lukko
  • 3.40
  • 4.40
  • 1.88
Tappara vs Ässät
  • 1.71
  • 4.60
  • 4.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy