Samaa mieltä Stolkin kanssa
Olen täysin samaa mieltä.
Näin Lähteenmäen ja Lampisen tapauksen ja se on muistissa erittäin hyvin - Lähteenmäki oli yksi raukkamaisimmista pelkureista mitä olen jääkiekossa koskaan nähnyt.
NY Rangers tuhlasi varausvuoronsa pelaajaan, jonka ura NHL harjoitusleirillä olisi todennäköisesti kestänyt viisi minuuttia, sen jälkeen kaveri olisi lähetetty kotiin kahdessa laatikossa, joista toisessa on pää.
Kun pelaaja tekee paluuta loukaantumisesta -kuten Hirvonen tässä ottelussa - vastustaja tekee vain palveluksen tälle pelaamalla fyysisesti ja puhtaasti tätä vastaan. Parin tiltin jälkeen toipilaan itseluottamus vain kasvaa, tästä on esimerkkejä paljon.
Joka kerta kun jossain Idrottsförskott-jutussa kehutaan, että Allu Lähteenmäki oli joku kova kundi, on vaikea pitää aamiaista sisällä.
Sairaita faneja on maailmassa oltava, jotka tällaista pelaajaa pitävät sankarinaan.
Ja sairaita seurojen managereita, joukkuekavereita jne. jotka puolustavat teini-ikäisen junnun raukkamaisesti pahoinpidellyttä Lähteenmäkeä.
Surullista, että näin tärkeillä palleilla olevilta jääkiekkomiehiltä puuttuu totaalisesti selkeä käsitys siitä, mikä on oikein, mikä on väärin ja mistä voi olla ylpeä ja mistä ei voi.
Se teko oli juuri sitä, mitä sanalla "väkivalta" tarkoitetaan - puolustuskyvyttömän uhrin raakaa vahingoittamista.
Kahden miehen tappelussa ei ole kyse väkivallasta minun
mielestäni.
Tappelut ja tappelijat ovat jääkiekossa olemassa sitä varten, ettei rehellisten jääkiekkoa pelaavien miesten koskaan tarvitse huolehtia maailman lähteenmäistä.
Vaikka tässä on tullut nähneeksi satoja ja taas satoja tappeluja NHL:ssä, junnukiekossa jne. - koskaan en ole nähnyt mitään lähestulkoonkaan yhtä raukkamaista ja vaarallista tekoa kuin Lähteenmäen pahoinpitely.
Eikä tämä ollut ainoa Lähteenmäen neronleimaus - olen nähnyt suoraan jalkojenväliin keihästyksiä junnuissa, iskun suoraan muualle katsovan pelaajan naamaan paljaalla nyrkillä, jne. jne.
Toivottavasti Lampinen parani vammoistaan.
Joku vertasi Lähteenmäkeä Ari Huhtamäkeen - heh, Huhtamäki oli ehkä pelatessaan välillä pinnansa helposti polttava kaveri, mutta muuten näin kaukana toisistaan älykkyydessä olevia miehiä kuin nämä kaksi ei maailmasta varmasti ikinä löydy.