Ai niin....eikö se sinua/muita yhtään ota se päähän kuinka hän sai tämän Kärppä pestin alla tällaisen "nyt elämä kodikseen ja huipulle"- kohtauksen, mutta ikinä ei HIFK aikoina käynyt tällainen mielessä. Itseäni ainakin ottaa päähän.
Johannes ehtikin jo kommentoida hieman taustoja Jeren lähdölle IFK:sta. Vastaan kuitenkin kysymykseesi: Kyllä minua vitutti tuolloin ja tavallaan harmittaa vieläkin, että Jere suostui muutoksiin vasta pakon edessä.
Olin kesällä ja olen edelleenkin sitä mieltä, että Baxter ja IFK toimivat tuolloin Jeren kohdalla aivan oikein. En usko, että Jere olisi lupauksistaan huolimatta sitoutunut IFK:hon ja elämä kuntoon-ohjelmiinsa yhtä tiukasti kuin mitä hän teki Kärpissä. Syitä on monia, eikä vähäisin varmaankaan ole se, että IFK antoi vuosikaudet Jeren elellä pellossa ja tehdä, mitä kulloinkin huvitti. Kuinka Jere olisi voinut ottaa IFK:n varoitukset tosissaan, kun mekään emme niitä enää ottaneet?
Tilanne on kuitenkin tällä hetkellä se, että IFK:lla on puolustuksessaan Jeren mentävä aukko, joka olisi mahdollisesti paikattavissa itse Jerellä. Jerellä, joka on joutunut kohtaamaan yhtä ja toista sitten viime kevään ja kesän. Toki kyseessä on myös itsekäs tarve nähdä IFK:n pelaavan paremmin ja jos Jere Karalahti voi sitä edesauttaa, tervetuloa. Tietyin tiukin ehdoin. Ja sillä edellytyksellä, että Jere on todella kunnossa. Toki pelituntuma puuttuu, mutta treenannut muuten siten, että on valmiina hyppäämään muun jengin mukaan. Kehäraakki-Jereä en kaipaa edelleenkään.
Tilanne on muuttunut siinäkin mielessä, että Jerelle on jo kerran annettu fudut, joten Jere voi olettaa, että enää ei ole varaa pelleillä. Lisäksi IFK on osoittanut, että ei missään muodossa ole riippuvainen Jere Karalahdesta. Se, että organisaatio on sekaisin kuin seinäkello ja valmentajana on Paul Baxter, ei tarkoita suinkaan sitä, että tässä ollaan, kun Jere otti ja lähti.
Mikäli oma spekulointini on täysin hakoteillä ja Jere on huumekauppaa rahoittanut, linnaan vain ja niin edespäin.