fiftyeight kirjoitti:
Pelinlukutaito on taito, joka ei häviä mihinkään eikä milloinkaan. Sitä joko on tai ei ole, enemmän tai vähemmän...
Tästä olen samaa mieltä, tosin sillä erotuksella, että käytännössä pelinlukutaitoon vaikuttaa moni muukin asia kuin pelkkä "taito". Itse pelinlukutaito ei varmastikaan katoa minnekään, mutta se, kuinka se saadaan "ilmenemään" kentällä, onkin sitten eri juttu. Jeren kohdalla olenkin yrittänyt kritisoida juuri tätä seikkaa, eli miksi tämä loistava ominaisuus ei nykyään ole enää SUURI vahvuus? Erittäin hankala selittää, mutta toivottavasti ymmärsit, mitä ajan takaa.
fiftyeight kirjoitti:
Jere on fyysisesti huomattavasti paremmassa kunnossa kuin esim. viime kaudella.
Tämä väite on mielestäni yksi suurimmista Jereen tällä kaudella liitetyistä myyteistä. Loppukesällähän tätä oikein hehkutettiin mm. Uugen toimesta ja annettiin lisänimi "Slim" jne. Viime kauteen verrattuna kunto saattoi hyvinkin olla korkealla, mutta itse olen kyllä erittäin pettynyt, millä tasolla Karalahden kunto on ollut jo hyvin pitkän aikaa. Ja voihan se olla, että Jere ihan hyvässä kunnossa onkin, mutta se ei vain ilmene luistimet jalassa. Ja minua ei kyllä kiinnosta yhtään, kulkeeko suksi viime vuotista paremmin. Luistin nyt ei ainakaan kulje. Ja nyt ei tietääkseni ole klabbienkaan kanssa mitään suurempia ongelmia, joita viime vuonna taas oli. Jotain on kuitenkin tehty todella huonosti, jollei peräti väärin Jeren kondiksen kohdalla.
fiftyeight kirjoitti:
Edelleen Jere puolustaa pirun hyvin, taklaa vastustajilta kiekon pois, vääntää kulmissa kiekon joukkueelle sekä antaa hyviä ja varsin varmoja avaussyöttöjä.
Tästäkin olen kanssasi eri mieltä. Jere on kyllä esittänyt väläyksiä osaamisestaan yksittäisiä kertoja joka kotipelissä, mutta rutiinitasoksi asti ei ilmeisesti paukut ole riittäneet. Taklauksissaan Jere on jatkuvasti myöhässä ja niiden järkevyyden pelitapahtumien kannalta rohkenen kyseenalaistaa myös. Sokerina pohjalla ovat useat selvät vastustajan vahingoittamisyritykset (mm. HPK:ta vastaan) ja ne kertovat myös omaa kieltään siitä, että joku mättää ja pahasti. Turhautumista puretaan älyttömyyksillä, joihin Jeren tasoisen pelaajan ei koskaan tulisi alentua.
Ja mainittakoon lopuksi, etten ole mikään Jere-vihaaja. Kaikkia miehen tekosia (esim. joukkuettaan kohtaan) en hyväksy, mutta pelaajana olen aina ihaillut Jereä. Sitä, miten levoton sielu on itse rauhallisuus kentällä. Pelillisesti odotan Jeren olevan edelleenkin vahvistus IFK:lle muutaman vuoden ajan. Kun ura alkaa olla ohi, toivon, että se IFK:ssa päättyy, mutta tyylikkäästi.