Lähikuvassa-Jere Karalahti

  • 1 518 905
  • 4 353

Greffin

Jäsen
Viherpuiston Ruoska kirjoitti:
Jerelle jo toisessa pelissä peräkkäin maali. Ylivoimalla pisti kiekon sisään, mutta mitenkäs se oikein tapahtui, kun en ollut radion äärellä tapahtumahetkellä? Luuliko mies, että ollaan alivoimalla ja omassa päässä, joten kiekko pitää purkaa alueelta pois, mutta huonouttaan ja tyhmyyttään heitti kiekon vahingossa taaksepäin sillä seurauksella, että molari imaisi sen sisään?

Sorry, mutta en erota onko tämä sarkasmia tai provoa, joten vastaan kiltisti millainen maali se oli.

Guollalla oli kiekko kulmauksessa, josta syötti kiekon oikealla viivassa olleelle Kuhdalle, joka jatkoi kiekon yhdellä kosketuksella pakki-pakki syöttönä Karalahdelle. Karalahti ampui viivalta tulisen lämärin suoraan syötöstä tolpan kautta sisään. Tuollainen mm-98 lämäri se oli. Polven korkuinen one-timer etutolpan kautta sisään. Tarkka veto ja poweriakin oli takana. Toivon hartaasti, että näitä nähtäisiin lisää.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Kaikki IFKoon kotipelit ja jonkin verran vieraspelejäkin nähneenä olen pitemmän aikaa hiljaisena ihmetellyt Jereen kohdistunutta arvostelua. Siis mitä pelaamiseen kentällä tulee. Huikeita peliminuutteja, oman pään varmaa pelaamista, varmoja purkuja alivoimalla ja kaikin puolin sellaista rauhallista ja perusvarmaa peliä ja puolustuspelin johtamista.

Se on toki totta, että sattuneistä syistä johtuen Jeren rooli on ollut erilainen tällä kaudella. Rooli ei myöskään välttämättä ole ollut Jeren mieleen, mutta mies on mukisematta tehnyt mitä on pyydetty. Toki olen havainnut Jeren mokat peleissä, mutta mielestäni kysymys on enemmän siitä että Jereä on peluutettu roolissa, joka ei ole hänelle omiaan ja silloin sattuu kämmejä. Sattuu niitä muillekin.

Kausi ei ole ollut Jerelle paras mahdollinen, mutta nyt näyttäisi siltä että Jere on tulossa. Ja ne puheet Jeren läskeistä voi kukin laittaa ihan omaan arvoonsa.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
fiftyeight kirjoitti:
Kaikki IFKoon kotipelit ja jonkin verran vieraspelejäkin nähneenä olen pitemmän aikaa hiljaisena ihmetellyt Jereen kohdistunutta arvostelua. Siis mitä pelaamiseen kentällä tulee. Huikeita peliminuutteja, oman pään varmaa pelaamista, varmoja purkuja alivoimalla ja kaikin puolin sellaista rauhallista ja perusvarmaa peliä ja puolustuspelin johtamista.

Kyllä, purut ovat hyviä edelleen, peliminuutit ovat myös huikeita. Mutta liian usein Jere on myöhässä tilanteista. Ei se ole yksi tai kaksi kertaa kun HIFK:n maalilla on tällainen tilanne: http://www.jatkoaika.com/albumit/pelitilannekuvia0607/jyp_hifk_5_001.jpg Eli toinen pakki yrittää tehdä minkä voi, mutta Jeren selkä on jo suoristunut. Toinen vaihtoehto on sitten Jerellä lievä etunoja ja mailalla koitetaan koukkia maalin edustalla oleva vastustaja kumoon. Jere on aivan liian usein väärässä paikassa, ei siis maalin ja vastustajan välissä vaan vastustajan takana.

Kyllä sillä Jerellä muuten on tällä hetkellä enemmän tavaraa vatsan seutuvilla kuin alkusyksystä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
fiftyeight kirjoitti:
Kaikki IFKoon kotipelit ja jonkin verran vieraspelejäkin nähneenä olen pitemmän aikaa hiljaisena ihmetellyt Jereen kohdistunutta arvostelua. Siis mitä pelaamiseen kentällä tulee. Huikeita peliminuutteja, oman pään varmaa pelaamista, varmoja purkuja alivoimalla ja kaikin puolin sellaista rauhallista ja perusvarmaa peliä ja puolustuspelin johtamista.

Yhdyn kommentteihisi Jeren rauhallisuudesta, tosin itse näen sen johtuvan "olosuhteiden pakosta" eli huonosta kondiksesta ja heikentyneestä pelinluvusta. Huonoa Jeren pelinluku ei toki ole vieläkään, mutta potentiaaliin nähden ja esim. viime kauteen verrattuna, selvästi heikompaa. Yhdessä vuodessa tapahtunut muutos on huikea, enkä oikein kykene selittämään sitä muuten kuin huonolla asenteella ja fyysisellä kunnolla, mikä vaikuttaa "järkeen" heikentävästi. Puoliksi huumorilla totean, että Jere ei pelaisi noin hurjia minuutteja, jos saisi raahattua ruhonsa vaihtoaitioon nopeammin. Kovin suurta kiirettä Jere ei nimittäin vaihdoissa pidä, joten totta toinen puoli.

fiftyeight kirjoitti:
Se on toki totta, että sattuneistä syistä johtuen Jeren rooli on ollut erilainen tällä kaudella. Rooli ei myöskään välttämättä ole ollut Jeren mieleen, mutta mies on mukisematta tehnyt mitä on pyydetty. Toki olen havainnut Jeren mokat peleissä, mutta mielestäni kysymys on enemmän siitä että Jereä on peluutettu roolissa, joka ei ole hänelle omiaan ja silloin sattuu kämmejä.

Totta on, että Franciksen Jerelle asettama rooli ei varmastikaan herraa itseään miellyttänyt. Ammattilaisen on kuitenkin sopeuduttava, kuuluu ammatin varjopuoliin. Itse en ole ihan varma siitä, että Jere olisi mukisematta tämän roolin hyväksynyt ja tehnyt, mitä on pyydetty. Asenne on ainakin ollut huono ja sen on saattanut selvästi nähdä katsomoon, jos on osannut/ halunnut katsoa. Tämä puhuisi sen puolesta, että Jere Karalahti ei jätä näyttämättä, kuka on TheÄijä. Tavalla tai toisella Jere näyttää kaapin paikan. Ja mitä tulee valmentajien antamiin ohjeisiin, en jaksa millään uskoa, että Jereä ollaan tuossa kondiksessa rohkaistu ajelemaan vastustajaa paikoissa, joissa niin ei todellakaan pidä toimia. Se, että kysymyksessä on J. Karalahti on mahdollistanut sen, että vastuuta edelleen on annettu. Lähes kuka tahansa muu pakki olisi hyvin äkkiä löytänyt itsensä katsomosta. Jere tietää tämän itsekin ja on surutta käyttänyt tätä hyväkseen, vaikka noin kokeneen äijän luulisi muutamasta mokasta ottaneen opikseen ja laittavan jengin edun oman huvin edelle. Noin niinkuin kärjistetysti.

Mutta hyvä, että edes pisteiden valossa on lähtenyt kulkemaan. Olisin toki odottanut heräämistä viimeistään joulutauolla, mutta sairastelu sekoitti ilmeisesti pariksi kuukaudeksi pakan ja nyt vasta aletaan päästä kuntoon. Parahiksi juuri MM-kisojen alla, kuinka ollakaan...
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
BoredOldLady kirjoitti:
- - -
Huonoa Jeren pelinluku ei toki ole vieläkään, mutta potentiaaliin nähden ja esim. viime kauteen verrattuna, selvästi heikompaa.
- - -
Ammattilaisen on kuitenkin sopeuduttava, kuuluu ammatin varjopuoliin. Itse en ole ihan varma siitä, että Jere olisi mukisematta tämän roolin hyväksynyt ja tehnyt, mitä on pyydetty.
- - -

Ihan ensiksi selvennys siitä etten lue itseäni miksikään Jere -faniksi, melkeinpä päinvastoin. Ammattimaisia otteita kaukalossa sen sijaan arvostan, osoittaa niitä kuka hyvänsä.

Pelinlukutaito on taito, joka ei häviä mihinkään eikä milloinkaan. Sitä joko on tai ei ole, enemmän tai vähemmän. Kehittää sitä voi jonkin verran, mutta jos ei sitä ole alunperin ollut yhtään niin vaikea on lajista ammattia itselleen tehdä. Sen sijaan se ei häviä mihinkään edes aikojen kuluessa, sen huomaa hyvin kun katselee vanhojen herrojen höntsäilyä seniorisarjoissa. On tietysti selvää, että huono kunto aiheuttaa ongelmia hapensaannissa aivoihin ja sitä kautta saattaa tiukoissa paikoissa "happi loppua". Jeren kohdalla en usko olevan tästä kysymys, sillä Jere on fyysisesti huomattavasti paremmassa kunnossa kuin esim. viime kaudella.

Mistä sitten on kysymys, vastauksen tietänee vain herra itse. Eikä välttämättä kunnolla itsekään. Koko joukkueelta persiilleen mennyt alkukausi isojen odotusten jälkeen voisi olla yksi veikkaus. Alkukauden pelityyli ja isot minuutit ovat muokanneet Jeren aiemmin aktiivisemman pelityylin passiivisemmaksi ja varmistelevammaksi, eikä Baxterin puolustuksesta liikkeelle lähtevä taktiikka ole juuri tilannetta muuttanut. Lisäksi taustalla saattaa olla muitakin syitä, joita emme tunne.

Jeren pelitaidot eivät kuitenkaan ole mihinkään hävinneet, siitä nähdään joka ottelussa vähintäin väläyksiä. Mutta aiemmin ihmiset ovat tottuneet näkemään jatkuvasti esille olevan Jeren; nyt kun hän keskittyy puolustamiseen niin näkyvyys ei ole sama luokkaa. Edelleen Jere puolustaa pirun hyvin, taklaa vastustajilta kiekon pois, vääntää kulmissa kiekon joukkueelle sekä antaa hyviä ja varsin varmoja avaussyöttöjä. Samoin Jereä selvästi kunnioitetaan kaukalossa, ei kaikki räkänokat hevin kulmiin lähde Jeren kanssa vääntämään. Näennäinen hitaus pelaamisessa onkin usein vain harkittua suunnitelmallisuutta, veikkaan ma. Ettei ihan kehumiseksi menisi, niin tottakai jokaisessa pelaajassa on huonot puolensa, mutta eiköhän muut ole jo niitä tuoneet riittävästi esille.
 

punainenpeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR
Jeren ongelmat

fiftyeight kirjoitti:
Edelleen Jere puolustaa pirun hyvin, taklaa vastustajilta kiekon pois, vääntää kulmissa kiekon joukkueelle sekä antaa hyviä ja varsin varmoja avaussyöttöjä.

Tässä olen eri mieltä. Juuri puolustus on ollut Jeren vahvin osa-alue. Tänä kautena Jerellä on ollut paha taipumus olla täysin väärässä paikassa väärään aikaan, taklata harvakseltaan ja pääasiassa (entistäkin useammin) ohi, sijoittua päin honkia, avata minne sattuu ja muutoinkin olla flegu. Toivottavasti tilanne paranee pikku hiljaa. Toivoa on ainakin ilmassa viime pelien perusteella.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
fiftyeight kirjoitti:
Pelinlukutaito on taito, joka ei häviä mihinkään eikä milloinkaan. Sitä joko on tai ei ole, enemmän tai vähemmän...

Tästä olen samaa mieltä, tosin sillä erotuksella, että käytännössä pelinlukutaitoon vaikuttaa moni muukin asia kuin pelkkä "taito". Itse pelinlukutaito ei varmastikaan katoa minnekään, mutta se, kuinka se saadaan "ilmenemään" kentällä, onkin sitten eri juttu. Jeren kohdalla olenkin yrittänyt kritisoida juuri tätä seikkaa, eli miksi tämä loistava ominaisuus ei nykyään ole enää SUURI vahvuus? Erittäin hankala selittää, mutta toivottavasti ymmärsit, mitä ajan takaa.

fiftyeight kirjoitti:
Jere on fyysisesti huomattavasti paremmassa kunnossa kuin esim. viime kaudella.

Tämä väite on mielestäni yksi suurimmista Jereen tällä kaudella liitetyistä myyteistä. Loppukesällähän tätä oikein hehkutettiin mm. Uugen toimesta ja annettiin lisänimi "Slim" jne. Viime kauteen verrattuna kunto saattoi hyvinkin olla korkealla, mutta itse olen kyllä erittäin pettynyt, millä tasolla Karalahden kunto on ollut jo hyvin pitkän aikaa. Ja voihan se olla, että Jere ihan hyvässä kunnossa onkin, mutta se ei vain ilmene luistimet jalassa. Ja minua ei kyllä kiinnosta yhtään, kulkeeko suksi viime vuotista paremmin. Luistin nyt ei ainakaan kulje. Ja nyt ei tietääkseni ole klabbienkaan kanssa mitään suurempia ongelmia, joita viime vuonna taas oli. Jotain on kuitenkin tehty todella huonosti, jollei peräti väärin Jeren kondiksen kohdalla.

fiftyeight kirjoitti:
Edelleen Jere puolustaa pirun hyvin, taklaa vastustajilta kiekon pois, vääntää kulmissa kiekon joukkueelle sekä antaa hyviä ja varsin varmoja avaussyöttöjä.

Tästäkin olen kanssasi eri mieltä. Jere on kyllä esittänyt väläyksiä osaamisestaan yksittäisiä kertoja joka kotipelissä, mutta rutiinitasoksi asti ei ilmeisesti paukut ole riittäneet. Taklauksissaan Jere on jatkuvasti myöhässä ja niiden järkevyyden pelitapahtumien kannalta rohkenen kyseenalaistaa myös. Sokerina pohjalla ovat useat selvät vastustajan vahingoittamisyritykset (mm. HPK:ta vastaan) ja ne kertovat myös omaa kieltään siitä, että joku mättää ja pahasti. Turhautumista puretaan älyttömyyksillä, joihin Jeren tasoisen pelaajan ei koskaan tulisi alentua.

Ja mainittakoon lopuksi, etten ole mikään Jere-vihaaja. Kaikkia miehen tekosia (esim. joukkuettaan kohtaan) en hyväksy, mutta pelaajana olen aina ihaillut Jereä. Sitä, miten levoton sielu on itse rauhallisuus kentällä. Pelillisesti odotan Jeren olevan edelleenkin vahvistus IFK:lle muutaman vuoden ajan. Kun ura alkaa olla ohi, toivon, että se IFK:ssa päättyy, mutta tyylikkäästi.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Aika jännä homma, että heti kun tuli tehoja niin moni kehuu miten pelaa hyvin, vaikka maalien teko on vain pieni osa Jeren duunia. Minusta Jere ei ole ollut missään vaiheessa kaikkien haukkujensa arvoinen, ok terävyys on välillä ollut kateissa, mutta kyllä kai se katoaa kuin SE-tuloksia vetää peliajoissa otteluista toiseen.
 

Sabres #81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, HIFK, Sabres & AC Milan
Snaipperi #16 kirjoitti:
Aika jännä homma, että heti kun tuli tehoja niin moni kehuu miten pelaa hyvin, vaikka maalien teko on vain pieni osa Jeren duunia. Minusta Jere ei ole ollut missään vaiheessa kaikkien haukkujensa arvoinen, ok terävyys on välillä ollut kateissa, mutta kyllä kai se katoaa kuin SE-tuloksia vetää peliajoissa otteluista toiseen.

Todellakin näin. Ja täällä on myös kritisoitu Jeren nopeutta. Parempi pelata rauhallisesti ja varmasti(ei nyt koko kausi mutta paranemaan päin), kuin luistella päättömästi kaukalossa pelkkä nopeus apunaan kuten vaikkapa esimerkiksi Korhosen Lasse.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Snaipperi #16 kirjoitti:
Aika jännä homma, että heti kun tuli tehoja niin moni kehuu miten pelaa hyvin, vaikka maalien teko on vain pieni osa Jeren duunia. Minusta Jere ei ole ollut missään vaiheessa kaikkien haukkujensa arvoinen, ok terävyys on välillä ollut kateissa, mutta kyllä kai se katoaa kuin SE-tuloksia vetää peliajoissa otteluista toiseen.
Tuskin tässä kukaan IFK-fani Jeren kritisoimisesta nauttii...

Miksi se on niin vaikea hyväksyä, että Jere ei ole pelannut niin hyvin, kuin mihin edellytyksiä on? Karalahti on IFK-ikoni, mutta silloin kun jonkun pelaajan pelit eivät suju palkkansa mukaisesti, niin eikös ole fanien oikeus nostaa asia seinälle... ja pitää sitä siellä niin kauan kun aihetta on?

Lundellia kritisoidaan, vaikka hän pelaisi hyvin. Jereä ei saisi kritisoida, vaikka esitykset olisivat kaukana hyvästä.
 
Viimeksi muokattu:

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
douppi kirjoitti:
Tuskin tässä kukaan IFK-fani Jeren kritisoimisesta nauttii...

Miksi se on niin vaikea hyväksyä, että Jere ei ole pelannut niin hyvin, kuin mihin edellytyksiä on? Karalahti on IFK-ikoni, mutta silloin kun jonkun pelaajan pelit eivät suju palkkansa mukaisesti, niin eikös ole fanien oikeus nostaa asia seinälle... ja pitää sitä siellä niin kauan kun aihetta on?

Lundellia kritisoidaan, vaikka hän pelaisi hyvin. Jereä ei saisi kritisoida, vaikka esitykset olisivat kaukana hyvästä.

Niin onhan se tietysti niinkin että voisi paremminkin pelata, sanoin vain että ei kumminkaan kaiken kritiikin arvoinen ole taaskaan ollut. Itse asiassahan Jere olisi alisuorittanut koko toisen tulemisensa, koska miehen oikea taso olisi sitä mitä se oli 90-luvun lopussa.

Jeressä ja Lundellissa on se ero, että Jere pärjää ja hoitaa hommansa vaikka ei olisi parhaimmillaan. Lundellin taas pitää olla skarppina jatkuvasti, että pystyy olemaan suurseuran ykkösveskari uskottavalla tavalla. Mutta Lundellista ei sen enempää, onhan sille oma ketjunsa.

Edit: Kukaan ei varmaan ole sanonut, ettei Karalahtea saisi kritisoida. Huonohan se välillä on ei siitä pääse minnekään.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
douppi kirjoitti:
- - -
Jereä ei saisi kritisoida, vaikka esitykset olisivat kaukana hyvästä.

Ei kysymys siitä ole. Ainoastaan aiheettomasta ja perustelemattomasta "mä_oon_samaa_mieltä" -kommentoinnista. Mielestäni Jere on pelannut ihan hyvin, muttei loistavasti. Eikä kuitenkaan huonosti. Täytyy ottaa huomioon myös kokonaisuus, johon sisältyy pre-season odotukset, alkukauden taaperrus, valmentajan vaihto yms. asiat.

Jos joitain pelaajia tämän kauden joukkueessa oikeasti kritisoida pitäisi, niin aikas lailla eri nimet olisi tapetilla. Mutta niistä eri ketjussa tarvittaessa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
fiftyeight kirjoitti:
Ei kysymys siitä ole. Ainoastaan aiheettomasta ja perustelemattomasta "mä_oon_samaa_mieltä" -kommentoinnista. Mielestäni Jere on pelannut ihan hyvin, muttei loistavasti...
Jos Jere olisi pelannut hyvin, niin näitä keskusteluja ko. asiasta ei edes käytäisi. Minä olen sitä mieltä, että joukkueemme pelaajien rooleista ja nykykunnosta täytyy puhua (se kun meitä IFK-faneja kiinnostaa) koko ajan ja arvostelua on oltava silloin, kun aihetta on. Jere on yksi selkeä alisuorittaja, joten tartutaan siihen mikkiin tässäkin tapauksessa!!!
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
douppi kirjoitti:
- - -
Jere on yksi selkeä alisuorittaja, joten tartutaan siihen mikkiin tässäkin tapauksessa!!!

Periaatteessa kai olisi parasta avata erillinen ketju kaikista alisuorittajista tai alisuoritukseen johtaneista syistä, joiden takia HIFK on nyt vielä nippa nappa kuuden sakissa, vaikka etukäteen ennen kauden alkua pelaajamateriaalia ajatellen olisi pitänyt olla helposti neljän joukossa. Minä en sitä tee, koska odotan runkosarjan loppua ennen kuin annan omia arvioita pelaajista ja joukkueesta.
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
fiftyeight kirjoitti:
Periaatteessa kai olisi parasta avata erillinen ketju kaikista alisuorittajista tai alisuoritukseen johtaneista syistä, joiden takia HIFK on nyt vielä nippa nappa kuuden sakissa, vaikka etukäteen ennen kauden alkua pelaajamateriaalia ajatellen olisi pitänyt olla helposti neljän joukossa. Minä en sitä tee, koska odotan runkosarjan loppua ennen kuin annan omia arvioita pelaajista ja joukkueesta.

Varsin hyvä postaus herra 58:lta. Runkosarjan lopussa joku toivottavasti perustaa moisen ketjun, jossa mielellään keskitytään pelaajien/valmentajien/hifk:n johdon kauden aikaisten suoritusten analysointiin miettimällä koko kautta, ei pelkästään viimeisten pelien perusteella.

Jeren kausi on ollut aika epänormaali..

-Jere pelasi alkukaudesta kovia minuutteja, ja pelasi vielä helvetin hyvää peruspeliä.

-Bob sai ilmeisesti jengin aika sekaisin, Jere oli paska, kuten muutkin..

Murphy ja Murray pitivät käytännössä omalla panoksellaan HIFK:n kohtuullisilla sijoilla ..

<-(meikäläisen näkökulma)

Jere on laiskistunut viimeaikoina ihan helvetisti, mutta toivotaan, että piristyy pleijareihin, tällä hetkellä näyttää hyviä merkkejä. :)

En kuitenkaan näe Jereä vieläkään jonain peikkona joka pitäisi potkia äkkiä HIFK:stä pois, kuten osa kriitikoista.
 

Red Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Sihvosen Petteri & Tammisen Juhani
Seurasin tänään koko pelin ajan Jeren edesottamuksia. Mielestäni Jere pelasi tänään hyvän pelin, puolenkymmentä hyvää taklausta, perusvarmaa puolustuspeliä ja lisäksi pelaamisesta huokui kova itseluottamus. Kyllä edelleenki on sm-liigassa harvassa ne hyökkääjät jotka Jeren 1 vs 1 hyökkäyksissä kiertävät. Ja se ekan erän avojään niitti oli aivan huikean näköinen. Jotenkin tuli Scott Stevens mieleen.
 
Viimeksi muokattu:

Sabres #81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, HIFK, Sabres & AC Milan
Red Beast kirjoitti:
Mielestäni Jere pelasi tänään hyvän pelin, puolenkymmentä hyvää taklausta, perusvarmaa puolustuspeliä ja lisäksi pelaamisesta huokui kova itseluottamus. Kyllä edelleenki on sm-liigassa harvassa ne hyökkääjät jotka Jeren 1 vs 1 hyökkäyksissä kiertävät. Ja se ekan erän avojään niitti oli aivan huikean näköinen. Jotenkin tuli Scott Stevens mieleen.

Juurikin näin! Kiva nähdä, että Jere parantaa peliään ja itseluottamus on kohdallaan. Vaikka se maali jäikin tänään puuttumaan niin hyvä peli ja yksi ylärima-laukaus. Seuraavaa peliä odotellessa.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Mitä hemmettiä??

Kai se kevään lähestyminen on herättänyt tämän meidän paljon syystäkin parjatun kymppipaidan talviunilta. Onpahan herran esitykset muuttuneet nopeasti ja radikaalisti kaukalossa parisensataapykälää paremmalle tasolle. Varsinkin lauantaina en ollut uskoa silmiäni, sen verran hyvin Jere pelasi Kärppiä vastaan. Eilinenkin oli melkoisen hyvä esitys. Alkaa Jerestäkin taas löytymään sitä oikeanlaista fyysisyyttä ja kädetkin ovat näköjään palanneet takaisin jostain kanarianlomalta.

Toivottavasti Jeren hyvät otteet saavat koko loppukauden mittaisen jatkumon. Lauantaina ja Tiistaina nähty Jergus ainakin on liigatasolla vahvistus niin fyysiselle kuin kiekollisellekin osastolle.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
mietin samaa eilen TPS pelissä, et kylläpä Jere on vedossa. Mutta voisiko syy olla myös siinä ettei Jereä kuormiteta enää ihan tolkuttomasti kuten Francisin aikana?
Kun pelaa vähän pienempiä minuutteja niin riittää potkua paremmin...
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Slash kirjoitti:
mietin samaa eilen TPS pelissä, et kylläpä Jere on vedossa. Mutta voisiko syy olla myös siinä ettei Jereä kuormiteta enää ihan tolkuttomasti kuten Francisin aikana?
Kun pelaa vähän pienempiä minuutteja niin riittää potkua paremmin...
Eilinen mentiin aikalailla kahdella pakkiparilla: Laakso-Murphy & Karalahti-Saarinen, kolmannen pakkiparin Korhonen-Haverinen saadessa huomattavasti vähemmän peliaikaa. -Että kyllä Jereä kuormitetaan edelleenkin aikalailla.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Dynamo kirjoitti:
Eilinen mentiin aikalailla kahdella pakkiparilla
- - -
Että kyllä Jereä kuormitetaan edelleenkin aikalailla.

Kuormitetaan edelleen ja se on hyvä. Jere on tottunut pelaamaan paljon, ei siinä mitään ongelmaa olekaan ollut. Joku voisi sanoa vanhaan tyyliin, että ongelma on puolustuksen (ja varsinkin loukkaantumisien takia) osalta ollut siinä, "kun kaikki pitää tehdä itse, niin joka paikkaan ei tahdo ehtiä.." Viimeiset pelit ovat osoittaneet että pikku hiljaa alkaa Baxterin palaset löytyä kohdalleen, ja kun muutkin alkavat pitää huolen tonteistaan niin Jerellekin aukeaa mahdollisuuksia omaan peliinsä, vrt. mm. Keräsen maali.
 

TheSirPena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pentti Matikainen
bozik kirjoitti:
Minkä ihmeen takia pollarit on Jeren napanneet, halunneet nimmarin ?
No eiköhän tuo liity niihin Onnelan tapahtumiin. Eli vanha juttu. Pääsevät kukkahattutädit jälleen kauhistelemaan Jeren käytöstä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös