Kysymys ylioppilaille: Aiotko pitää yo-lakkia päässä vappuna?

  • 7 476
  • 63

Kysymys ylioppilaille: Aiotko pitää yo-lakkia päässä vappuna?

  • Kyllä. Hieno perinne, josta kuuluu pitää kiinni

    Ääniä: 47 13,5%
  • Kyllä. Ihan vaan päästäkseni ilmaiseksi baariin.

    Ääniä: 3 0,9%
  • En. Mikä järki touhussa?

    Ääniä: 218 62,8%
  • Hä?

    Ääniä: 79 22,8%

  • Äänestäjiä
    347

Rapukäsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vastaus: EN
Yhtenä päivänä vuonna -94 olen kyseistä kapistusta päässäni pitänyt, enkä tiedä onko se enää edes tallessa. Lakkia enemmän vituttaa nämä haalaripellet, jotka vapuntienoilla heiluvat kaupungilla perseet olalla, eivätkä ressukat osaa enää pitää itsestään huolta. Saatanan amatöörit. Mikä ihme saa aikuisen ihmisen pukeutumaan johonkin helvetin haalariin ja vielä neulomaan siihen jotain perkeleen kankaanpalasia? Työhaalarit työmiehellä työtehtävissä ymmärrän kyllä.

Ja mulle on sitten ihan turha yrittää myydä mitään perkeleen teekkari-lehtiä. Tähän mennessä olen pystynyt hillitsemään itseni ja sanomaan "vittu, lähe menee ku vielä ehit", mutta jonain vuonna saatan vielä oikeasti kilahtaa. Nämä lehtienmyyjät ovat pahempia kerjäläisiä, kuin Romaniasta tulleet romanit.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
En aio. Yksi syy on se, etten ole edes Suomessa eli vapun viettaminen jaanee muutenkin vahiin.
En itseasiassa ole yhtenakaan vappuna pitanyt lakkia paassa, kaipa se lakki ylipaansa on jossain.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Yhtenä vappuna olen tätä räppärilakkia päässyt käyttämään. Sen jälkeen vaihdoin sen tupsulakkiin, jonka hommaaminen oli kuitenkin paljon kovemman työn takana. Sitä taidan pitää tänäkin vappuna, jos ei muusta syystä niin ihan vaan maksan muistolle.

Pääseekö sillä lokinpaskalla mukamas ilmaiseksi ravintolaan?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tuskinpa pidän. Pää on turvonnut niin, ettei se oikein enää mahdu. On se sentään vielä valkoinen, toisin kuin ystäväni M:n hattu, josta joimme punaista Carilloa joskus 90-luvun alkupuoliskon jonain vappuna.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aattona ei voi, kun joudun firman bileisiin, missä on pukupakko (onneksi edes ilmaista viinaa). Mutta ehkä sen jälkeen kun häivyn sieltä vähin äänin kotiin katsomaan ottelua Kanada-D2. Yo-lakki ja Suomen pelipaita on ennenkin ollut toimiva yhdistelmä.

Mainittakoon, että lakistani löytyy mm.tulista kebab-kastiketta vuodelta 2000.
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä sitä ainakin joka vapunaattona kello 18 päässä käyttää. Tänä vuonna tulee todennäköisesti käytettyä enemmänkin, kun pitkästä aikaa tulee käytyä ihmisten ilmoilla vapun aikaan.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ei varmasti tule pidettyä vappunakaan sitä lätsää päässä.

Silloin kerran se lätsä oli päässäni ja vieläkin hävettää, että piti muka semmoista edes yhtenä iltana elämässään päässään pitää.

Melkeinpä mieluummin laittaisin päähäni jonkun kuselle haisevan Karjala-lippiksen, sellaisen, jonka päällä sireeni välkkyisi ja sen sireenin päällä joku propelli pyörisi.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kirjoitin yo:ksi parikymmentä vuotta sitten ja sen jälkeen lakki on tainnut olla messissä kolmena vappuna. 2000-luvun aikana ei enää kertaakaan. Jotenkin vappu/yo-lakki yhdistelmä on katoavaa kansanperinnettä.

Maailmanmeno muuttuu, eihän nykyään vappuun kuulu edes takavuosilta tutut työväen massiiviset katumarssit. Nykyään ollaan niin pirun yksilöllisiä, eikä tällaiset menneen ajan yhteisölliset tavat sovellu tämän päivän menoon.

Mutta viinanjuonnin perinne tuskin vapusta on kadonnut minnekään.
 
En mä sitä mun kirjoituslahjojen takia saanut. Oikoluku on muutenkin perseestä.

Jooei, oli vain pakko napata täkyyn kiinni. Hyvä että meni huumori läpi!

---

Tänään bongasin paikallisesta marketista äidin hassunnäköinen tupsulakki päässään. Näytti teekkarilakilta, mutta värit olivat omituiset. Mikä sopii Ullanlinnanmäelle vappupäivän aamuna, ei välttämättä toimi pikkukaupungin Citymarketissa vappuaattona puoliltapäivin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös