Kyseenalaiset taklaukset Liigassa 2019–2020

  • 726 616
  • 4 986

PäätyynAsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nemecek päättää vetää puhtaan Urheiluruutu-taklauksen ja Kivenmäki laskee katsettaan kiekkoon ratkaisevalla hetkellä.

Ikävän näköinen tilanne, jossa intoa ja epäonnea enemmän kuin järjenkäyttöä osapuolilla.

Kivenmäen osuus tapahtuneeseen nimittäin suunnilleen puoliksi irti oleva kypärä.

Tuli pätevä valistusvideo tästä kaikille juniorijoukkueille turvallisuusvälineiden, kuten kypärän oikeasta käytöstä.

Varoittava esimerkki tämä siis. Toivottavasti Kivenmäelle ei tullut tästä mitään pysyvää jälkeä aivoihin kuitenkaan.

Ja toivottavasti kurinpito ei pissi veren takia housuihin.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Niin se, että verta tulee on täysin Kivenmäen vika. Kypärä oli tolkuttoman löysällä päässä. Kai sää edes sen tajuat vai oletko täysi aasi?
Just ennen taklausta Kivenmäki hukkaa kiekon ja muuttaa asentoaan, en näe Nemecekin tekevän tuossa mitään likaista, en nähnyt suoraa pääkontaktia tms.

Pitää vielä katsoo tuo taklaus uusiksi muutaman kerran, mutta ensisilmäyksellä en nähnyt itse taklauksessa likaisuutta.
Kivenmäen vika?

Ei nyt jumalauta! Kenenkään ei kai pitäisi ottaa tuota kommenttia tosissaan?!?!! Salli mun nauraa.

"Tuon tyyppiset taklaukset EIVÄT kuulu peliin".

- terveisin Asiantuntija nimim. PV.
 

God #88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, #88, Saipa
Minä en ymmärrä mikä tuosta Nemecekin taklauksesta tekee yhtään törkeämmän kuin muista päähän kohdistuneista taklauksista. Kädet kiinni vartalossa ja taklaa vielä aika alhaalta. Viisi peliä tästä nyt varmaan tulee näiden typerien sääntöjen takia.
 

MENTALSPORT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Minä en ymmärrä mikä tuosta Nemecekin taklauksesta tekee yhtään törkeämmän kuin muista päähän kohdistuneista taklauksista. Kädet kiinni vartalossa ja taklaa vielä aika alhaalta. Viisi peliä tästä nyt varmaan tulee näiden typerien sääntöjen takia.
no kyllähän jos tätä vertaa Aaron Vidgreenin taklaukseen wilspnia kohtaan mistä tuli 6 peliä niin onhan näis eroa ku yöllä ja päivällä
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: teba

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Taisit jättää oman leirin tuotokset lukematta. Lukaseppa tämän Eritarkan jutut.

En lue. Tiedän miten palsta toimii. Pari Lukkolaista yrittää tuoda esiin miten Kivenmäki hukkasi kiekon ja katsoi alas mutta se ei kuulu/liity mihinkään. Tuollaisen tilanteen jälkeen ei saa luetella mitään "ymmärtäviä" sanoja vaan se on tuomittava ja toivottava uhrille pikaista paranemista jota olen itse tehnyt pariinkin kertaan. Muuten vastustajajoukkueen fanit pääsevät niskan päälle ja vittuilemaan vaikka ottivat juuri käkättimeen suurin lukemin.
 

Päätykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vakavasti otettavat organisaatiot.
Minä en ymmärrä mikä tuosta Nemecekin taklauksesta tekee yhtään törkeämmän kuin muista päähän kohdistuneista taklauksista. Kädet kiinni vartalossa ja taklaa vielä aika alhaalta. Viisi peliä tästä nyt varmaan tulee näiden typerien sääntöjen takia.

Varmaan se vähän lisää tilanteen dramaattisuutta, että Kivenmäellä aukesi tilanteessa takaraivo. Olihan se helvetin ilkeän näköinen. Toki olen minä rumempiakin taklauksia nähnyt. Esimerkiksi eräältä Ässissäkin pelanneelta kaverilta, jonka erikois taito oli vetää vastustajalta vintti pimeäksi puolen kentän vauhdeilla.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Valitettava loukkaantuminen. Taklaaja 195 cm ja taklattava 175 cm. Taklaukset kuuluvat jääkiekkoon, jos ne poistetaan pelistä niin sitten se onkin ringetteä.

En yllättyisi, jos avojään taklaukset kielletään jääkiekossa viiden vuoden sisällä. Ensin NHL:ssa ja sen jälkeen Euroopassa.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Lukon puolella voivoteltiin Kivenmäen vointia.
Harvassa olivat nämä. Enemmän sieltä suunnalta syytettiin Kivenmäkeä. En kyllä ymmärtänyt noita kostojuttujakaan.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
En pysty tuota taklausta ja varsinkaan sen seurausta uudelleen enää katsomaan, sen verran läheltä se liippaa nyt. Luotan täysin kurinpidon päätökseen ja tulkintaan.

Porilaisten tuotto tänään oli kostofantasiat kun Lukon puolella voivoteltiin Kivenmäen vointia. Se on selvä että tunnekuohuissa läiskyy mutta joku raja luulisi teilläkin olevan. Näkis vaan.

Tilanteelle, taklaukselle ja sen seuraukselle huutonaurettiin. Kivenmäen sanottiin olevan lasinen pygmi, kuten isänsä. Mistähän nuo löytyvät.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool

God #88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, #88, Saipa
no kyllähän jos tätä vertaa Aaron Vidgreenin taklaukseen wilspnia kohtaan mistä tuli 6 peliä niin onhan näis eroa ku yöllä ja päivällä
No joo unohdetaan nämä kurinpidon aivopierut. Tarkoitin yleisesti päähän kohdistuneita taklauksia. Mun mielestä tässä ei ole yhtään elementtiä minkä takia rangaistusta pitäisi koventaa.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kivenmäen vika?

Ei nyt jumalauta! Kenenkään ei kai pitäisi ottaa tuota kommenttia tosissaan?!?!! Salli mun nauraa.

"Tuon tyyppiset taklaukset EIVÄT kuulu peliin".
- terveisin Asiantuntija nimim. PV.
Lukkofanit on neutraaleja eivätkä katso värilasien takaa ;). Taklattavan vika aina, paitsi jos sattuu oleen lukkolainen.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Nemecekille 5 peliä. Ei tullut puun takaa, vaan suoraan edestä. Oli kuitenkin turhaa taklata lujaa, kun kevyemminkin olisi voinut viedä kaverin laitaan. Kivenmäki ei usko taklauksen tulevan ja suunnittelee tilanteessa jo seuraavaa harhautusta, taklaukseen valmistautumisen sijaan. Toivon todellakin Kivenmäen olevan kunnossa pian.

En tiedä mikä on Kivenmäen kunto nyt, mutta kuulemma kannettu pelin aikana paareilla ambulanssiin, jolla sitten sairaalaan.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulipas rumaa jälkeä. Suurimpina syinä pelaajien suuri kokoero ja taklaajan kova vauhti. Vaikea sanoa osuiko suoraan päähän vai olkavarteen/rintakehään. Väliäkö tuolla, päähän osuma tuli/jatkui joka tapauksessa. Viisi matsia lienee minimi ja jos ei aiempia kurinpitotapauksia ole alla, niin sillä mennään.

Sinällään hölmö veto Nemecekiltä, sillä kiekon olisi saanut pois Kivenmäeltä kevyemmilläkin otteilla. Otolle pikaista toipumista.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Oli kyllä hurjan näköinen taklaus. Ihan suoraan päähänhän se osuu ja tulos sen mukainen. Saas nähdä mitä tästä arvotaan, kaksinumeroisen voisi antaa.

Itse katsoin monta kertaa ja mielestäni taklaus ei osu missään kohtaa päähän. Kova, ehkä liian kova, mutta muuten teknisesti puhdas taklaus, jonka seuraukset valitettavat. Varaan oikeuden muuttaa kantaani jos saadaan sellainen video, jossa näkyy kontakti päähän.
 

yaremchuk

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo,Green,Strömwall, Caito, JP Haataja
Virralta yllättävät ja fiksut kommentit, propsit siitä. Selinin tuohtumus ymmärrettävää, tiedä sitten mitä olivat sanailleet ennen lehdistötilaisuutta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Roku

Zapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT, Suur-Lukko
Peksin satuilut pressissä kyllä oksettaa isosti. Kovasti vielä nauratti tällin jälkeen.
Juu nauroi varmaan juurikin sille tällille ihan katketakseen. Asioita on tietysti kiva käännellä ja väännellä jotta Pekasta saadaan mahdollisimman suuri roisto aikaiseksi. Kehtasikin vielä tuomita Nemecekin taklauksen pelin jälkeen!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös