Kyle Quincey HIFK:ssa

  • 177 726
  • 685

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Ei nyt ollenkaan sitä Tallindermaista dominointia Quinceylta, mitä villeimmissä unelmissa toivoin, mutta monessa asiassa paistaa se Quinceyn laatu ja kokemus. Eilen viimeisillä minuuteilla, kun Pelicans laittoi all-in niin minun silmiini monta viileää ammattimiehen ratkaisua. Siinä Aten varusteissa ja maaliviivalla pyörineessä kiekossa, jota osa Pelicans pelaajista jo tuuletti maalina, Quincey pelasi sekä taisteli tilanteen loppuun asti, ja peitti irtokiekon allensa. Ei ole kerta eikä ensimmäinen, kun tuollaisessa tilanteessa IFKn pelaajat olisivat hämmentyneet ja lopettaneet pelaamisen Pelicans tuuletuksista, ja se takatolpalle jäänyt kiekko oltaisiin sitten käyty laittamassa maaliin ja peli tasan. Lisäksi oli helvetin hauskannäköistä, kun Quinceylla harvinaisesti vielä vähän paloi päreet tuon hässäkän jälkeen, ja oli lähdössä karkuun loikkivan StadiMatin perään. Lopussa oli levollinen olo, kun Quincey laittoi kiekon itsensä ja laidan väliin niin sen tiesi, ettei Pelicans sitä sieltä tule saamaan pois.Vielä, kun saisi napsun lisää Kärpät- sarjaa niin avot.
 

Turre#2

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lopussa oli levollinen olo, kun Quincey laittoi kiekon itsensä ja laidan väliin niin sen tiesi, ettei Pelicans sitä sieltä tule saamaan pois.

Tätä osuutta kommentista on pakko tuplata. Itsekin kun sydän kurkussa katsoi ottelun loppuhetkiä, niin ulos pystyi puhaltamaan jo vaikka kellossa oli vielä sekunteja kun näki kenellä kiekko oli ja mitä seuraavaksi tapahtuu. Tiesi että kiekko on sellaisen kaverin hallussa joka tietää mitä tässä pitää tehdä ja tekee sen varmasti kunnolla.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Onhan tää huikea ukko! Varmaa pelaamista läpi kevään ollut ja on vaarallinen myös hyökkäyksissä. Liigan paras puolustaja!
 
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
KQ johtaa HIFK:n sisäistä pleiiarin pistepörssiä ja on saanut pakeistamme eniten jääaikaa ottelua kohti. Kyle on kerännyt 7 ottelussa tehot 1+5 ja saanut jääaikaa 21.43 per ottelu.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Quincey on ollut loistava hyökkäyspäässä, mutta vastineeksi sitten melko huono omassa päässä. Eilenkin taas aivan loistava lämärisyöttö siihen Jääskän ohjaukseen ja vastineeksi omassa päässä ei potku riittänyt useampaan otteeseen suorien hyökkäysten vastaanottamiseen. Kokonaisuutena voi kai kuitenkin olla tyytyväinen Quiceyn otteisiin.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Quincey on ollut loistava hyökkäyspäässä, mutta vastineeksi sitten melko huono omassa päässä. Eilenkin taas aivan loistava lämärisyöttö siihen Jääskän ohjaukseen ja vastineeksi omassa päässä ei potku riittänyt useampaan otteeseen suorien hyökkäysten vastaanottamiseen. Kokonaisuutena voi kai kuitenkin olla tyytyväinen Quiceyn otteisiin.
Itse näin tuon vähän erillailla. Oikeastaan Leskinen nyt pyörii ketä tahansa vastaan hyökkäyksessä miten tahtoo, mutta muuten jalka Q:lla riitti vääntöihin. Lisäksi teki monia pieniä oivalluksia esim. kun kärpillä oli ollut pitkä paine, vippaa kiekon pois alueelta ilman pitkää, tähän ei moni pelaaja raskaalla jalalla enään pysty.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Ei ole täydellinen, mutta ihan sairaan hyvä ja yksi jengin tärkeimmistä pelaajista.

Ajattelen niin, että olisiko tämä jengi huonompi vai parempi ilman Kyleä? Ja siihen on helppo vastata. Sen verran tärkeä, että tuskin oltaisiin välierissä ilman tätä kaiffaria.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ole täydellinen, mutta ihan sairaan hyvä ja yksi jengin tärkeimmistä pelaajista.

Ajattelen niin, että olisiko tämä jengi huonompi vai parempi ilman Kyleä? Ja siihen on helppo vastata. Sen verran tärkeä, että tuskin oltaisiin välierissä ilman tätä kaiffaria.

Just näin. Nostanut todella paljon tasoaan runkosarjasta ja mulla ainakin on luotto siihen, että lähtökohtaisesti KQ hoitaa tilanteet kunnialla. Virheitä sattuu kaikille ja itse lasken ainoastaan maaliin johtaneet kardinaalimunaukset varsinaisiksi virheiksi. Yhteispeli ROC:n kanssa toimii myös hyvin.
 

Smeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tuo Quinceyn "hidas" oman pään pelaaminen on mielestäni vain kokemuksen ja NHL:n pelitavan tuomaa järkevyyttä. Noilla peliminuuteilla ihan hyvä ettei kuluta itseään loppuun joka vaihdossa sen takia, että luistelee koko ajan jonkun perässä tavallaan ihan turhaan.
 

henkke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins
Ekassa erässä tänään kyllä aivan erityisen huono. Miten voi heitellä tuolla kokemuksella jotain sokkosyöttöjä oman maalin eteen?
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
IS:n mukaan Kyle Quincey on jo palannut Pohjois-Amerikkaan pariviikkoisen vauvansa luokse.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
En enää ihmettele että Salmelainen sai KQ:n meille. Sen verran vapauksia oli kauden luvattu.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En enää ihmettele että Salmelainen sai KQ:n meille. Sen verran vapauksia oli kauden luvattu.

Eiköhän nämä vapaudet katsota aina tilannekohtaisesti. Mun mielestäni HIFK on toiminut ihan oikein, vaikka toki loukkaantuminen maajoukkueessa huonompi homma olikin. Silti olen sitä mieltä, että jos ja kun maajoukkueet kesken kautta pelaavat ja sinne HIFK:n pelaajia kutsutaan, pitää pelaajat sinne päästää. Siitä ei seuraa mitään hyvää, jos HIFK kategorisesti maju-edustukset kieltäisi. Parempi olisi, että maajoukkueet pelaisivat vain kauden ulkopuolella eikä silloin, kun muut sarjat ole kesken, mutta näin ei nyt valitettavasti ole. Ehkä joskus.

Muuten näissä KQ:n ”vapauksissa” ei mitään ennenkuulumatonta ole enkä jaksa sen kummemmin niitä paheksua. Harmi, ettei huomenna pelaa, mutta jos sydän on muualla, parempi seurata sitä.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tommi Koivusen mukaan ei ole jatkamassa IFK:ssa joten varmaan luonnollista lentää kotiin eikä jäädä pelaamaan ottelua jota ei oikeasti yksikään pelaaja halua edes pelata.

Äläs nyt, voihan esim Elias Ulanderin ja Henrik Koiviston mielestä olla ihan siistiä välillä pelatakin, jos kerran lätkää harrastaa.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Kundille on syntynyt kaksi viikkoa sitten lapsi. Eli valitsi pelata IFKssa oman lapsensa syntymisen aikana vaikka olisi varmaan voinut vedota siihen vammaansa ja jäädä himaan kun oli laittamassa itseään kuntoon. Aika kovaa ja ammattitaitoista sitoutumista. En mä jaksa kyllä yhtään arvostella tän kaverin kotiinlähtöä.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Joskus tuntuu että nykyajan ihmiset pitää lapsen syntymää asiana jolloin koko maailman pitää pysähtyä. Mulle on kerrottu että Mummini sota-aikana aamulla synnytti ja illalla teki pienen talon askareet. AIka on nyt toinen mutta pikkuisen menee nämä nykyajan jutut yli hilseen.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Joskus tuntuu että nykyajan ihmiset pitää lapsen syntymää asiana jolloin koko maailman pitää pysähtyä. Mulle on kerrottu että Mummini sota-aikana aamulla synnytti ja illalla teki pienen talon askareet. AIka on nyt toinen mutta pikkuisen menee nämä nykyajan jutut yli hilseen.

Joo, no silti en itsekään lähtisi pelaamaan jotain helvetin pronssipeliä jonnekin Manseen jos en ole nähnyt omaa juuri syntynyttä vauvaani.

En tajunnut, että se lapsi ei syntynyt sen 5 viikon aikana kun kundi oli veke. Arvostan nyt enemmän kundin sitoutumista tähän kevääseen. Varsinkin kun en usko, että ilman Quinceyta oltaisiin menty Pelsu-sarjasta edes jatkoon.

Aika poikkeuksellinen tilanne.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Meniskö mummilta yli hilseen että joku jaksaa vuosia mehukata netissä homoja ja muita oman kapean maailman ulkopuolisia vastaan?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joskus tuntuu että nykyajan ihmiset pitää lapsen syntymää asiana jolloin koko maailman pitää pysähtyä. Mulle on kerrottu että Mummini sota-aikana aamulla synnytti ja illalla teki pienen talon askareet. AIka on nyt toinen mutta pikkuisen menee nämä nykyajan jutut yli hilseen.

Mutta kyllähän se maailma pysähtyykin, kun lapsi syntyy. Sen lapsen vanhempien osalta lapsen syntymä on, ja sen pitääkin olla ikimuistoinen ja ainutkertainen juttu. Niistä ei saa uusintaa, vaikka miten sitä toivoisi. Ennen vanhaan lapsia ”vain tuli”. Yksi toisensa jälkeen eikä niistä suinkaan aina iloittu, pikemminkin päinvastoin. Yksi suu lisää ruokittavana, mikä ei köyhyydessä ollut hyvä uutinen. Nykyään tilanne on kehittyneissä maissa pääasiassa toinen ja lapsia ei toiveista huolimatta aina tule helposti. Kun huomioidaan, että Quinceyn perheen esikoisen raskaus ja syntymä olivat draamaattisten vaiheiden sävyttämä, on inhimmillistä, ettei mitään oteta itsestäänselvyytenä.

Jo se, että KQ on pelannut kauden parhaat pelinsä HIFK:ssa silloin, kun monessa muussa ammatissa hän olisi ollut vaimonsa tukena palkallisella vapaalla, kertoo ainakin minulle siitä, että hänellä on kova työmoraali ja että hän halusi voittaa HIFK:ssa mestaruuden. Tätä taustaa vasten suon hänelle aikaistetun kotimatkan ja toivotan hyvää jatkoa. Valmentaja nyt varmasti ainakin ymmärtää lähdön, sillä hänen arvomaailmassaan jääkiekko on ”vain” jääkiekkoa, ei elämän ja kuoleman kysymys.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joskus tuntuu että nykyajan ihmiset pitää lapsen syntymää asiana jolloin koko maailman pitää pysähtyä. Mulle on kerrottu että Mummini sota-aikana aamulla synnytti ja illalla teki pienen talon askareet. AIka on nyt toinen mutta pikkuisen menee nämä nykyajan jutut yli hilseen.

Ehkä olen liian tunteellinen kaveri, mutta minulle ainakin oman lapsen syntymä ja ensihetket ovat sata kertaa tärkeämpiä kuin yksikään kiekkomatsi, katinkullat, sun muut muodolliset velvoitteet.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nimimerkki mixun staili kommentoida jääkiekkoa on tympeydessään joskus ihan hauskakin, mutta ehkä nämä perheasioihin liittyvät kommentit voisi jättää välistä, jos anti on tällaista.

Quinceylle hyvää jatkoa ja sen sellaista. Ihan hyviä hetkiä mahtui joukkoon.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Tottakai suon jokaiselle tuon syntymisen ihmeen seuraamisen, en sitä keneltäkään halua poistaa. Minulle se on kuitenkin luonnolinen asia ja seuraavana päivänä jatketaan elämää. Ehkä tämä on sukupolvi kysymyskin. Ennen ei kaikesta tehty niin vaikeeta ja ihmeellistä. Suon teille omat käsityksenne asiasta ja pidän itse omani. Fakta oli kuitenkin että koko kauden KQ sai vapaat kädet tehdä mitä haluaa. Ensi kaudelle toivon pelaajilta syvempää sitoutumista sille joka palkan maksaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös