Kylkimyyryä kirjoitti:
Ehkä Kirwes nyt hakkaa väärää puuta. Ruka sinänsä on Kuusamon onni, menköön verorahat minne tahansa. Investointinsa Rukakeskus on tehnyt pääosin omillaan, joten se siitä. MUTTA se hihtostation ja hihtoMM:n haahuilu on kyllä jotain niin käsittämätöntä että ........!!!!!!
Herrat ilmeisesti etsii sulkia hattuunsa ja näkyvyyttä egollensa ei kai sitä muuten voi käsittää pieni tallaaja. Niihin maisemiin on upotettu NIIN PALJON kuusamolaisten verorahoja ettei sitä moni ymmärrä ja joka ymmärtää (päättäjät) eivät sitä uskalla kertoa koska ovat olleet itse asioita nuijimassa pöytään! Eivätkä uskalla enää jälkikäteen tunnustaa mitä on tullut tehtyä.
Onneksi Hihtoliitto vain halusi härnätä Lahtelaisia, lienee pumpanneet etuja Hihtoliitolle. Vaan kehtasi toiminnanjohtaja siitä huolimatta anella kuusamolaisia TALKOISIIN. Kenen puolesta voi kysyä??????????
Niihin maisemiin uppoaa vielä monen jäähallin, vanhusyksikön ja synnärin rahat.
Näin on!
Jos tämä kerran kansan keskellä on niin paha asia, niin kannattaako päättäjien tämän kautta etsiä sulkia hattuunsa, kun se tiedetään että Kuusamossa niitä ei mitenkään saa. Sanotaan, että kaikki julkisuus on positiivista, mutta kun ollaan asemassa johon kansa on valinnut ei varmaan tieten tahtoen haeta negatiivista sellaista. Itse olen sitä mieltä että nyt ollaan oikealla tiellä. Ei näperrellä joka paikassa riittämättömillä summilla, vaan keskitytään siihen mikä on järkevintä. (Tähän lisätäkseni olen kotoisin täysin toiselta puolelta Kuusamoa kuin missä Ruka on). Kaikki ei voi koskaan olla päätöksiin tyytyväisiä, ja vaikka oltaisiinkin, niin silti pitää haukkua periaatteesta. Tämä on Kuusamolaisen perusluonne (myös minun...)
Kyllä ymmärrän että vanhusyksiköt, synnäri jne. on tärkeitä, mutta eikös se synnäri juuri pelastettu ja vanhan lukion paikalle rakennettiin uusi vanhusyksikkö? Eihän niitä ikinä ole tarpeeksi, mutta ei voi olettaa että kaupunki jolla ei omaa rahaa ole, voisi niihin kaikki avustukset syytää. (Itse arvostan suuresti sairaanhoitajia ja vanhustyön tekijöitä, minusta ei siihen olisi).
Pitkän tähtäimen markkinointi ja Kuusamon hyvinvointi on riippuvainen Rukasta.
Ja siitä jäähallista. Jos Kuusamossa pelataan hädintuskin kakkosdivaria, pelaajat pitää joka peliin sokeripalalla houkutella mukaan, riittää vanhakin halli aivan mainiosti. Kyllähän se huonossa kunnossa on, en sitä kiistä, mutta kyllä se luistelukouluun välttää. Eri asia olisi jos toiminta olisi toisennäköistä, junnut olisivat kiinnostuneita lajista, ja kansa olisi kiinnostunut lajista. Jos joka pelissä on 100-200 katsojaa, voi miettiä kannattaako niin suurta sijoitusta ryhtyä tekemään. Joo, ehkä motivoisi pelaajia/junnuja pelaamaan ja katsojia tulemaan hallille, mutta jos perusasiat on tällä tasolla, voidaan päätellä, että todella kuten mainitsit, tärkeämpiäkin sijoituskohteita on.