Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 904 718
  • 21 744

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Secret Gardenin tuotantoa kuuntelen, koska se on kenties parhainta rentouttavaa musiikkia, mitä tiedän. Nyt on vuorossa Dawn of a New Century. Ne, joille bändin nimi ei sano mitään, niin tässä vinkki.

 

Glove

Jäsen
En osaa venäjää pätkääkään. Paitsi harasoo. Muta jostain syystä tykkään kuunnella Radio Tapokin Sabaton covereita.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viime aikoina on tullut verestettyä kasarimuistoja, kun kuume Duranin keikalle vain nousee. Kasarin pintapoppi on tukkahevin ohella se musiikinlaji, joka minua eniten muistuttaa lapsuudestani. Nuo muistot ovat onnellisia.

Jotenkin sattuman oikusta aloin soitella Culture Clubia. Tämähän on vielä parempi kuin muistin. Boy George on värikäs persoona, joka jakaa mielipiteitä, mutta en muistanutkaan, miten helvetin hyvä laulaja hän on. Upea, kaunis korkea miesääni. Menee kasarin parhaiden laulajien joukkoon ihan heittämällä. Vielä kun näkisi tyypin livenä bändin kanssa tai vaikka yksin, niin olisi tosi jees. On muuten näin jälkeenpäin hilpeää muistella, miten joku Suosikki kirjoitti Boy Georgesta, kun homoutta ei voinut mainita. Se oli todella taitavaa väistelyä ja nimenomaan viihdyttävää nykynäkökulmasta. Varmaan Boy George itsekin nauraisi röhönaurut jos lukisi.

Tuossa nyt pari-kolme. Onhan noissa hemmetin hyvä meno ja hienot melodiat ja upeita stemmojakin. Culture Club oli nimenomaan upeasti laulava bändi. Aika kivaa aikaa se kasari oli.










 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime syksynä Nevala lämmitteli Karinaa On the Rocksin Silmien takana klubilla. Ei siellä ollut vielä siinä vaiheessa kovin paljoa porukkaa, mutta ilmeisesti joku muukin on kuitenkin bändistä kuullut, sillä Kuudennen linjan ensi kuun keikka on myyty loppuun hyvissä ajoin, eikä minulla ole lippua.

Nyt niiltä on tullut debyyttialbumi ja etenkin tuo God Made Roads to Last kuulosti jo sillä lämmittelykeikalla siltä, että sitä ei pitäisi soittaa puolityhjässä klubissa, vaan Wembleyllä viisinumeroisen, takariviä myöten käsiä heiluttelevan yleisön edessä.








 
Viikonloppusoturit podcastissä on käsittelyssä seuraavat viikot Iron Maidenin debyyttialbumi, viime perjantain jaksossa puitiin muunmuassa Running Free kappaletta yleisesti. Rummuista puhetta niin Paul Di'Anno myönsi ottaneensa rumpukompin lähes suoraan Gary Glitterin Rock and Roll biisistä, ainoastaan tuplaten sen nopeuden. Nyt on meikällä pari päivää soinut Glitterin Rock and Roll ahkerasti, tässä on jotain sitä oikeaa, aitoa meininkiä. Laitan spoilereihin myös Running Freen jos joku haluaa verrata ja kuunnella.





 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Eaglesien iätön klassikko kuuntelussa. Niitä bändejä, joita voisin mennä kuuntelemaan ja katsomaan ihan livenäkin.

 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings




Queen oli näihin aikoihin suunnilleen parhaimmillaan. Keskellä kovaa triplaa (Queen II, Sheer Heart Attack ja A Night At the Opera), pistetään kolme biisiä peräkkäin, jotka kaikki potkivat monenlaista persettä.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS




This is the end of all endurance
No mercy for assassins
Violence against violence
And hunters will be hunted
Until the slaughter ceased to be
Believe me, you'll regret your deeds
We took a stand and won't retreat
Until their malice ceased to be
Nothing justifies your greed
You will not succeed
You shall regret your felonies
We took a stand and won't retreat
And hunters will be hunted
Until the slaughter ceased to be
Across the open seas, together through the storm
You'll make no creature bleed, nevermore, forevermore
No drawing back, direct actions strike upon you
No compromise, no giving in
Defending those who cannot fight
Justice must prevail
A campaign for relief
Across the open seas, together through the storm
You'll make no creature bleed, nevermore
I looked him straight in the eye
This moment of compassion
I found my mission in life
We send them to the bottom
Forevermore
We took a stand and won't retreat
Until their malice ceased to be
Justice must prevail
You shall regret your felonies
We took a stand and won't retreat
And hunters will be hunted
Until the slaughter ceased to be
And hunters will be hunted
Hunters will be hunted
And hunters will be hunted

(tämä alkoi soida päässä kun kuuntelin ukrainalaisen luutnantin puheen oman maansa puolustamisesta kaikin keinoin loppuun saakka)
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo








Peppersiltä tuli tässä hiljattain tuorekin biisi. Totutellaan nyt siihen. Mutta näin vanhana fanina viisi vuotta vanhakin biisi on uusi. Sick Love on Peppersin 20-luvun kovin kipale.

Tämähän on Peppers playing Elton John. Eltonin Bennie and the Jetsin sisarbiisi. Ja sitä kunnioittamaan kutsuttiin itse Elton paukuttamaan pianoa. Ja siitä tuli saatanan kova!

Kaksi videota siksi, kun eka on jonkun mielestä jotain k-18 tai ties mitä. Naurattaa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo



Jos jotain Lappeenrannasta kunnioitan, niin Jouni Hynystä. Mies, joka on tehnyt katrihelenaa ja iskelmää metalliformaatilla jo 20 vuotta ja tehnyt sillä vähän rahaakin. Ja tämä ei ole edes vittuilua, Hynynen on tuossa omassa jutussaan ihan saatanan hyvä. Tämä kehu ei sisällä mitään vittuilua. Minusta Kotiteollisuus ja Hynynen on vitun hyvä. Niillä on se oma tontti ja siinä ne on maailman parhaita.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen tänään kuunnellut muiden kuuntelemaa musiikkia. Kiitos teille!

Maailman tilanne ahdistaa. Mikään ei laukaise pahaa mieltä yhtä hyvin kuin itku.

Anneli Saaristo ja Evakon laulu saa minulle aina vähintään palan kurkkuun.

Kaikille kotoaan häädetyille sopiva laulu.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen tänään kuunnellut muiden kuuntelemaa musiikkia. Kiitos teille!

Maailman tilanne ahdistaa. Mikään ei laukaise pahaa mieltä yhtä hyvin kuin itku.

Anneli Saaristo ja Evakon laulu saa minulle aina vähintään palan kurkkuun.

Kaikille kotoaan häädetyille sopiva laulu.
Musiikki auttaa. En tiedä miten se muille auttaa, mutta minulle se on auttanut aina. Kulttuuri on se joka pitää ihmiset yhdessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös