Viestin lähetti Rok
Montakos levyä orkesteri siis onkaan tehnyt? Onko "Ass Cobra" vanhin tuotos? Millainen se on verrattuna tähän hittiplättyyn?
Ennen Scandinavian leatheria ovat ilmestyneet ainakin seuraavat kokopitkät:
Hot Cars and Spent Contraceptives (-91)
Never is Forever (-94)
Ass Cobra (-96)
Apocalypse Dudes (-97)
Muistaakseni jokunen muukin levy on Norjassa julkaistu, ehkä varhaisista eepeistä koottuja. Ja sitten on vielä:
Darkness Forever (live -98)
Alpha Motherfuckers (tribuutit, joilla mm. HIM, QOTSA ja Therapy)
Jos noita Cobraa ja Dudesia yrittää vertailla, niin Ass Cobra on ehkä hivenen tylympää tavaraa: metallisempi, punkimpi ja kovaäänisempi. Vastaavasti taas biisimateriaali ei yllä ainakaan kokonaisuutena seuraavan plätän tasolle. Tosin muutama aivan ehdottoman kuningas biisi tuolta löytyy: yhtyeen anthemiksi noussut I Got Erection (Hyvin simppelit singalong sanat:
...When I see a woman that I'd like to beat, Erection, When I think of blood I think of love (...) I got Erection, When I set a house on fire...) ja Denim Demon nyt ainakin. Ja kyllähän omaa kieltään puhuvat myös kappaleet Turbonegro Hates Kids (
I hate kids, they've got no right to live...) ja herkkääkin herkempi Sailor Man...
Uusintapainoshan tuostakin on otettu, ja jotain särvikettä on mukana. Pitäisi kai itsekin ostaa, kun ei ole kuin vanhalla c-kassulla.
Uusimmasta vielä sen verran, että kyllähän siltäkin hyviä biisejä löytyy. Mää vaan tykkään enemmän tuollaisesta rupisemmasta meinigistä, enkä niinkään osaa arvostaa hyvin tuotettua räminämusaa. Monien kehuma sinkkubiisi FTW on sitäpaitsi mun mielestä kyseisen levyn huonoin, tai ainakin huonoimpia. Intro on kyllä helevetin komia.
Noista kahdesta ekasta levystä mulla ei ole oikein kokonaiskuvaa. Joskus olen kuullut, mutta lähinnä vain yksittäisiä kappaleita. Sen sijaan Turbonegro-videota voi suositella. Erityistä innovatiivisuutta esittelee yhtyeen kyky yhdistää peräreikäfetissi, palava roomalainen kynttilä ja live-esiintyminen :-)