Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 921 090
  • 21 844

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti Rok
Turbonegroa on tullut tykitettyä aikasta lailla viime aikoina. Ja nimenomaan Apocalypse dudes -plattaa. Pitää varmaan rahatilanteen parantuessa pistää hankintalistalle myös ko. orkan uusin tuotos.


Jätkä näyttää syttyvän hitaasti mutta varmasti... Scandinavian Leather ei kyllä yllä lähellekään legendaarista Apocalypsea, mutta jokseenkin kuunneltava sekin on. Ja nahkaversio todella tyylikäs. Meleinpä kuitenkin suosittelisin sijoittamaan pennoset tuon uusimman sijasta esmes Ass Cobraan.


Niin ja mää kuuntelin tänään pitkästä aikaa kanadalaista pomppupunk-bändi GOB:ia. Tullut joskus ostettua pari levyä sikahalvalla. Kyllähän tuon tahdissa tiskaa ja imuroi.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Pink Floydin Comfortably Numb. Aivan käsittämätömän hyvä biisi. Yksi niistä harvoista biiseistä, joka ei ala tökkimään ikinä.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Machine Head - Hellalive - None But My Own

I am only nothing, I am only this
I am just a man with these two fists
You have asked forgiveness
You have asked respect
Only something that you did forget

All you gave you had planned to take
Beat upon me but I won't break
Stripping everything from me? No!

Will to me your anger, will to me your rage
Will to me your lies, your sufferings
Not a man of virtue, not even a man
Will not take the hate dealt from your hands

Years of pain I will take and hone
Manifest with your broken bones
My heart bleeds for none but my own
My own

Burn
Burn

I am only nothing, I am only this
I am just a man with these two fists
Not a man of virtue, not even a man
Will not take the hate dealt from your hands

Years of pain I will take and hone
Manifest with your broken bones
My heart bleeds for none but my own
My own

Burn
Burn

My heart bleeds for none but my own...

Fuck Yeah!
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Viestin lähetti Everton
Jätkä näyttää syttyvän hitaasti mutta varmasti... Scandinavian Leather ei kyllä yllä lähellekään legendaarista Apocalypsea, mutta jokseenkin kuunneltava sekin on. Ja nahkaversio todella tyylikäs. Meleinpä kuitenkin suosittelisin sijoittamaan pennoset tuon uusimman sijasta esmes Ass Cobraan.
Jep, kyllähän sitä alkaa syttyä bändin musisoinnille alkujärkytyksen jälkeen.

Täytyy myöntää, että ei tullut tehtyä hukkaostosta. Lyriikat ovat mitä ovat, mutta musiikillisesti levyltä ei löydy yhtään "suvantokappaletta". Ja mä olen muuten ihan varma, että Hank laulaa "Are you ready for some darknesissa?" sen yhden kohdan "do you wanna suck a cock tonight", vaikka sanoissa lukkeepi selevästi, jotta se on "goat" eikä "cock". Noh, mutta muutenkin kappaleet nimeltään "Rendesvouz with anus" ja "Rock against ass" kertonevat bändistä jotakin... :)

Montakos levyä orkesteri siis onkaan tehnyt? Onko "Ass Cobra" vanhin tuotos? Millainen se on verrattuna tähän hittiplättyyn?
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
666: Who’s Afraid Of..?
Basement Jaxx: Rooty
Basic Element: The Ultimate Ride
D12: Devils Night
E-Rotic: Coctail E-Rotic
Hausmylly: Scumback
Kent: Vapen & Ammunition
Linkin Park: Meteora
P.O.D.: Satellite
Scooter: 24 Carat Cold
Verenpisara: Aamunodottaja
Yö: Rakkaus on lumivalkoinen
Bodywork - 32 Hit Tracks To Pump
Menolippu Mombasaan -Sountrack
MM 2003 Official Icehockey World Chamionchisp 2003 Album
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Miika-90
Groovy Eyesin uusin platta Tuberadio Broadcast soi nyt koesoitossa, Tyykibluesista nappasin tuollaisen.

Kyllä on hyvä platta. Ei mikään ihan huikeus, mutta mielellään tuota kuuntelee.



Osaattekos muuten suositella joitakin hyviä Reggae cd:tä? Siihen genreen tahtoisin tutusta enemmänkin nimittäin.
 

Cube

Jäsen
Viestin lähetti HN
Seuraavaksi sitten Still Life.
Meinaatko? Itse ajattelin suunnata katseet seuraavaksi Deliverance-Damnation -kaksikon pariin.. Toki Still Lifekin kiinnostaa. Kuten myös My Arms, Your Hearse ja Morningrise.

Mutta onhan jo tuossa Blackwater Parkissa pureskelemista hetkeksi aikaa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti Rok
Montakos levyä orkesteri siis onkaan tehnyt? Onko "Ass Cobra" vanhin tuotos? Millainen se on verrattuna tähän hittiplättyyn?

Ennen Scandinavian leatheria ovat ilmestyneet ainakin seuraavat kokopitkät:

Hot Cars and Spent Contraceptives (-91)
Never is Forever (-94)
Ass Cobra (-96)
Apocalypse Dudes (-97)

Muistaakseni jokunen muukin levy on Norjassa julkaistu, ehkä varhaisista eepeistä koottuja. Ja sitten on vielä:

Darkness Forever (live -98)
Alpha Motherfuckers (tribuutit, joilla mm. HIM, QOTSA ja Therapy)


Jos noita Cobraa ja Dudesia yrittää vertailla, niin Ass Cobra on ehkä hivenen tylympää tavaraa: metallisempi, punkimpi ja kovaäänisempi. Vastaavasti taas biisimateriaali ei yllä ainakaan kokonaisuutena seuraavan plätän tasolle. Tosin muutama aivan ehdottoman kuningas biisi tuolta löytyy: yhtyeen anthemiksi noussut I Got Erection (Hyvin simppelit singalong sanat: ...When I see a woman that I'd like to beat, Erection, When I think of blood I think of love (...) I got Erection, When I set a house on fire...) ja Denim Demon nyt ainakin. Ja kyllähän omaa kieltään puhuvat myös kappaleet Turbonegro Hates Kids (I hate kids, they've got no right to live...) ja herkkääkin herkempi Sailor Man...

Uusintapainoshan tuostakin on otettu, ja jotain särvikettä on mukana. Pitäisi kai itsekin ostaa, kun ei ole kuin vanhalla c-kassulla.

Uusimmasta vielä sen verran, että kyllähän siltäkin hyviä biisejä löytyy. Mää vaan tykkään enemmän tuollaisesta rupisemmasta meinigistä, enkä niinkään osaa arvostaa hyvin tuotettua räminämusaa. Monien kehuma sinkkubiisi FTW on sitäpaitsi mun mielestä kyseisen levyn huonoin, tai ainakin huonoimpia. Intro on kyllä helevetin komia.

Noista kahdesta ekasta levystä mulla ei ole oikein kokonaiskuvaa. Joskus olen kuullut, mutta lähinnä vain yksittäisiä kappaleita. Sen sijaan Turbonegro-videota voi suositella. Erityistä innovatiivisuutta esittelee yhtyeen kyky yhdistää peräreikäfetissi, palava roomalainen kynttilä ja live-esiintyminen :-)
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Viestin lähetti Everton
Uusimmasta vielä sen verran, että kyllähän siltäkin hyviä biisejä löytyy. Mää vaan tykkään enemmän tuollaisesta rupisemmasta meinigistä, enkä niinkään osaa arvostaa hyvin tuotettua räminämusaa. Monien kehuma sinkkubiisi FTW on sitäpaitsi mun mielestä kyseisen levyn huonoin, tai ainakin huonoimpia. Intro on kyllä helevetin komia.
Joo, vähän olen tuota uuttakin levyä kuullut, kun kaveri sen osti, ja ainakin "Turbonegro must be destroyed" kuulostaa kovalta tsipaleelta. Eikä se "FTW":kään nyt ihan paska ole. Helpomminhan tuon uuden platan löytää kauppojen hyllyiltä kuin noita vanhempia tuotoksia, jotka pitäisi luultavasti tilata netistä, mikäli levyhyllyynsä halajaisi.

Noista kahdesta ekasta levystä mulla ei ole oikein kokonaiskuvaa. Joskus olen kuullut, mutta lähinnä vain yksittäisiä kappaleita. Sen sijaan Turbonegro-videota voi suositella. Erityistä innovatiivisuutta esittelee yhtyeen kyky yhdistää peräreikäfetissi, palava roomalainen kynttilä ja live-esiintyminen :-)
Joo-o. Muistaakseni Stupidosta (levykauppa Helsingissä) bongasin tuon Turbonegro: "The Movie" -DVD-tuotoksen (en kuitenkaan ostanut). Ja taitaapa tuolla "Apocalypsellakin" olla pari musavideota mukana, eli kunhan tässä nyt vain saisi äänet toimimaan koneella, niin voisi lähteä tutkailemaan... :D

Jees, no mutta kiitos neuvoista. Kunhan joskus palkkaa kilahtaa tilille, niin voisin varmaan tilailla tuon "Ass Cobran" ja ehkäpä jonkin noista vanhemmistakin, kun näytti ainakin CDONista löytyvän.

Siihen asti kuitenkin odotellaan, joskos faija olisi saanut ostettua Ramones-DVD:n kusisten flunssapäivien ratoksi...

P.S. Mikäs tuon bändin käärmefetissin taustalla on?

Prins of thö roudioooo... aika kuninkaallinen riffi.
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sellaista vanhan liiton Brittiheviklassikkoa on tullut kuunneltua nyt kuin Saxon ja The Eagle has landed live. Jessus sentään, että on omalla sarallaan paahtava, energinen ja niin vetoava levy. Ehkäpä yksi parhaita vanhemman hevin livetaltioinneista?
 

bystander

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki, Mika Saukkosen lenkkikengät
Jyväskylän kuusnepamiehen eli Teron uusin lätty Crackers Revenge on pyörinyt aika tiuhaan soittimessa viime ajat. Koneistosta ostin suoraan suden suusta, eikä ole tarvinnut katua. Jo pelkästään aatteellisena tekona suosittelen ostelemaan kyseisen pienlevy-yhtiön tuotoksia. Levy-yhtiötä en nyt viitsi sen enempää mainostaa, tuskinpa se teitä kumminkaan kiinnostaa, ja ne ketä kiinnostaa, luultavasti tietävät puljun nimen jo muutenkin.


Toinen levy, jonka kuuntelu senkun lisääntyy on tuo London Elektricity. Saa nähdä, onko se syksyllä jo rei'illä...
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Stone Cold
Näistä levyistä kuulee juttua varsin vähän, mikä on harmi - joten erityispropsit Motolle :) Itse ainakin pidän noita kolmea ensimainitsemaasi parhaimpina Midnight Oilin tuotoksina. Itse tutustuin näihin sen jälkeen, kun tuo Diesel...ilmestyi. Näitä kahta jälkimmäistä en ole kuullut, sen sijaan poimin taannoin levyhyllyyni Redneck Wonderlandin, joka tuntui varsin eriskummalliselta levyltä...en tosin ole sitä "muistanut" paremmin kuunnella...

Itse törmäsin Midnight Oiliin luultavasti ensimmäisen kerran, kun Mikko Alatalon juontamassa Jukebox-ohjelmassa äänestettiin jotain mitä lie seuraavan viikon menestyjää. Biisit olivat Blue Sky Mine, Skid Rown I Remember You ja joku Sinead O'Connorin biisi (muistaakseni). Hölmöön teiniin tehosi parhaiten tuo Skid Rown oksetusballadi, joten eipä voi sanoa että fanius olisi siitä alkanut.

Ensimmäinen levy, minkä hankin oli Scream In Blue-live ja varmaan noin vuoden sisään siitä tuli hankittua suurin osa muistakin.

Ja minäkin, kuten varmasti hyvin moni muu, pitää parhaina juuri 10,9..., Red Sails In The Sunset, Diesel And Dust-kolmikkoa. Redneck Wonderland on kieltämättä aika ihmeellinen levy ja vaikka sillä muutamia mielenkiintoisia biisejä onkin, huonoimman albumin titteli lohkeaa helposti sille.

Saapa nähdä, nouseeko Midnight Oil vielä jaloilleen, kun Peter Garrett lähti kävelemään. On kyllä hyvin vaikeaa kuvitella ketään muuta vokalistia, ellei sitten Pierluigi Collinalla ole tarpeeksi hyvää lauluääntä ja riittävästi vapaa-aikaa... No, ehkä Rob Hirst, joka on joitain biisejä laulanut aiemminkin, voisi tehdä Phil Collinsit.

Siitä pääseekin sopivan aasinsillan kautta toiseen asiaan. Onkos arvon Stone Cold tai joku muu tutustunut ollenkaan Rob Hirstin sivuprojektin Ghostwritersin tuotantoon? Olen yrittänyt bongailla niiden biisejä Kazaasta, muttei ole koskaan osunut silmään. Kun niiden levyjä ei varmaan kuitenkaan Suomesta saa, ei viitsisi ihan umpimähkään tilata ulkomailta.

EDIT: Vastaan itse itselleni. Ghostwritersin viralliselta kotisivulta löytyy nippu biisejä, joskin hieman kehnolaatuisina. Aika persoonatonta joskin kelvollista menoa. En ehkä ihan heti ainakaan syöksy nettikauppaan.
 
Viimeksi muokattu:

Johnee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tällä hetkellä kuuntelussa Metallican uusin, St. Anger.

Kahden onnettomamman (onkohan tuo sana) albumin jälkeen loistavaa kamaa. Ei tosin aivan yllä legendaarisen Puppetsin tai vaikkapa Justicen tasolle. Muita Metallica-faneja?
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Viestin lähetti Pänhämi
Muita Metallica-faneja?

Justicen ajoista lähtien. Silloin siis tuli Metallicaan ekaa kertaa törmättyä.

Pyhä Angela ei oikein iske. Levy on tuotettu päin v***ua. Soundit ovat aivan liian metalliset ja muutenkin meno on jotenkin "kulunutta". Ei kulunuttta Metallicalle, mutta muut ovat tehneet vastaavaa jo pari vuotta sitten. Loadista ja Reloadista ei kannata edes puhua, vaikka onhan sielläkin muutama helmi. Useimmiten soittimessa pyörähtelee Ride the lighting.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Cypress Hill : Stoned raiders, Skull & Bones. Hyvältä kuulostavat nämä ch:n hieman helpommat levyt pitkän tauon jälkeen. Pitää varmaan laittaa seuraavaksi levylautaselle poppoon ehkäpä paras levy Black Sunday.
 

Johnee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Jii


Pyhä Angela ei oikein iske. Levy on tuotettu päin v***ua. Soundit ovat aivan liian metalliset ja muutenkin meno on jotenkin "kulunutta". Ei kulunuttta Metallicalle, mutta muut ovat tehneet vastaavaa jo pari vuotta sitten.

Larsin peltirummuista ovat monet valittaneet ja täytyy myöntää, että minuakin ne parilla ensimmäisellä kuuntelukerralla hieman häiritsivät. Nyttemmin en ole kiinnittänyt niihin enää huomiota samalla tavalla ja olen alkanut pitämään levystä enemmän jokaisen kuuntelukerran jälkeen.

Jos joku sattui katsomaan Neloselta pari viikkoa sitten Norpan yöradiota, jossa oli tämä Kotiteollisuuden laulaja, niin täsmälleen samat mielipiteet oli kaverilla kuin minullakin St. Angerista.

Niin ja jottei offtopiciksi mene, tällä hetkellä kuuloa haittaa Motörhead: Overkill.
 

kasipallo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tällä hetkellä kuuntelussa ovat.

David Bowie: Best of Bowie (tupla)
Parhaat: Space oddity, Life on Mars?, Starman, Heroes, Modern love

TR & Trio Niskalaukaus: Koko tuotanto
Tällä ryhmällä ei ole huonoja biisejä. Parhaista parhaat: Lintu, Alavilla mailla, Häpeän lävistämä, Elegia, Kuolemanpelko 62, Lumessakahlaajat

Stratovarius: The Chosen ones
Parhaat: Black diamond, SOS, 4000 rainy nights

Turbonegro: Apocalypse dudes
Hyvän levyn parhaat: The Age of Pamparius, Get it on, Are you ready(for some darkness)

Danko Jones: Born a lion
Ei tältäkään levyltä täytekappaleita löydy. Helmet: Play the blues, Lovercall, Word is bond, Suicide woman.
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Viestin lähetti kasipallo
Turbonegro: Apocalypse dudes
Hyvän levyn parhaat: The Age of Pamparius, Get it on, Are you ready(for some darkness)
Omalle listalleni kuuluisivat vielä ainakin "Prince of the rodeo" ja "Don`t say motherfucker, motherfucker". Mutta, kuten sanottua, eihän sieltä paskoja kappaleita löydykään.

Itse olen viime aikoina kuunnellut tuon yllä mainitun platan lisäksi CCR:n "Cosmo`s factory":a, Lemonatorin "Yellow":ta sekä GNR:n "Youse your illusion II" -levyä.

Danko Jonesiin olen myös ajatellut tutustua jossain vaiheessa. Osaatko sanoa, olisiko nimenomaan tuo "Born a lion" -lätty kannattavin ensiostos?
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Dope - Felons And Revolutionaires & Life
The Cult - Beyond Good And Evil
Speak No Evil - Welcome To The Downside
Ruoska - Kuori
Pulse Ultra - Headspace
Murderdolls - Beyond the Valley of the Murderdolls

Toimii, varsinkin Speak No Evil.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös