Kuuntelussa juuri nyt

• 1 998 534
  • 22 775

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Serj Tankianin uusinta levyä Imperfect Harmonies olen tässä illan mittaan kuunnellut ja nyt jotenkin eksyin kuuntelemaan hänen isänsä Khatchadour Tankianin musiikkia. Sanoistahan ei ymmärrä mitään kun on laulettu armeniaksi mutta varsin kaunista musiikkia on kyllä tuokin.

Tämä isän ja pojan duetto nimeltään Bari Arakeel saa kyllä meikäläiselle kylmät väreet aikaiseksi, osittain myös tuon videon takia jossa on jotenkin käsittämättömän hieno tunnelma vaikka onkin jossain studion nurkassa kuvattu soittovideo.
Toimii yllättävänkin hyvin tuo kappale, oikeassa olet. Herran myspace-sivuilta näytti löytyvän pari lisäkappalettakin. Levynkin näköjään julkaissut, pitäisiköhän lähteä metsästämään jostain. No, ei kai sentään. Mutta duetto Serjin kanssa oli kyllä hyvä.

M10

Jäsen
Kovin moni ei koskaan hehkuta Porcupine Treen levyistä Deadwingiä, mutta minä hehkutan. Helkutin hyvä levy alusta loppuun.

Eli se kuuntelussa nyt, ja sitä ennen soi Zappan Sheik Yerbouti.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kovin moni ei koskaan hehkuta Porcupine Treen levyistä Deadwingiä, mutta minä hehkutan. Helkutin hyvä levy alusta loppuun.

Eli se kuuntelussa nyt, ja sitä ennen soi Zappan Sheik Yerbouti.
Sulla on hyvä maku, veliseni. Deadwing on varmaan tasapainoisin PT:n levyistä, olematta silti tasapaksu.

Ja hassua, että juuri eilen oli puhetta juuri tuosta Zappan levystä. Harmi, kun spotify on niin nihkeä tässä kohtaa. Kannattaako ostaa kuuntelematta? Joe's Garage toimii mulle, mutta loputon tiluttelu ei innosta.

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä Sheikillä on sen kaltaisia helmiä, että uskallan suositella sikaa säkissä. Muistaakseni cdon.comilla ei maksanut edes kymppiä.

'Flakes' jaksaa naurattaa samoin kuin 'I have been in You'. 'Broken Hearts are for Assholes', 'Jones Crusher', 'Jewish Princess' ja ... no melkein kaikki voisi luetella :)

Outsider

Jäsen
Neil Youngin uusin tuotos Le Noise, joka löytyy myös Youtubesta ja Spotifysta, on ollut viime päivinä kuuntelussa. Hienosti toimii Neil ja kitara yhdistelmä ja tämä levy löytää kyllä tiensä levyhyllyyn, kunhan sattuu jossain kaupassa kohdalle.

Meikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Arsenal FC, NFL, O_______O
No Volbeatin uusin alkoi pauhaa täälläkin, kun hoksasin että viikon päästä pitäisi olla Tampereella jamittamassa näitä.

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks

No nyt kun mainitsit, niin piti kesän yksi soitetuimmista levyistäni ottaa kuunteluun. Mellotron Scratchin viimeiset kaksi minuuttia ovat ehkä upein loppu kappaleelle mitä koskaan olen kuullut. Hyvä levy, on on.

Sambody

Jäsen
Serj Tankian - Imperfect Harmonies

Ai saakeli. Olin jo unohtanut tämän kokonaan. Päätyy kuunteluun myös kunhan jostain käyn tuon tekeleen ensin hommaamassa. Vaikkei ainakaan ensimmäinen soolo ollut todellakaan SoaD tasoa niin silti perkeleen kova levy, joten odotukset ovat katossa.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ai? Minun mielestäni tuo kyseinen levy otetaan kyllä yleensä puheeksi ekojen joukossa, jos bändistä puhutaan. Suositellaan myös.

Sanoisin, että kyllä tuo In Absentian ja Fear of a Blank Planetin ohella on ne Porcupine Tree:n hehkutuimmat ja samalla tunnetuimmat levyt.

Itseäni jurppii, että ko. bändiltä ei hehkuteta sellaista mestariteosta kuin Stupid Dream. Tuntuu jäävän liian usein unohduksiin, vaikka pitää sisällään todella nerokkaita biisejä ja tunnelmia. Even Less, Piano Lessons, Don't Hate Me, Smart Kid jne. maagista.

Ihan heittämällä bändin kolmen parhaan levyn joukossa.

Bäcks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Washington Capitals
Neil Youngin uusin tuotos Le Noise, joka löytyy myös Youtubesta ja Spotifysta, on ollut viime päivinä kuuntelussa. Hienosti toimii Neil ja kitara yhdistelmä ja tämä levy löytää kyllä tiensä levyhyllyyn, kunhan sattuu jossain kaupassa kohdalle.

Kiitokset tästä! Olisi kyllä mennyt kokonaan ohi Neilin uutukainen mikäli et olisi siitä kirjoittanut. Pari kertaa nyt kerennyt kuunnella kiekon läpi ja kyllähän tuo täytyy kaupasta mukaan napata. Miellyttävän tunnelman luo tosiaan Neil ja kitara yhdistelmä.

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Jatkoajan jukeboksi

Pyhä KK-ketju on alkanut muuttua pikku hiljaa jukeboksiketjuksi. Nytkin oli sarja viisuja Junnu Vainiolta häntä yhtään väheksymättä. Ja olen minäkin linkittänyt sinne ainakin sata miljardia biisiä.

"Muttah!", kuten komppanianpäällikkömme ko. adverbiä käytti. Miten olisi, jos kirjoitettaisiin kalsarikänneissämme niistä oikeista fiiliksistämme ja kertoisimme jukeboksilistauksen sijaan, että lisäsinpä jukeboksiketjuun tuonne viereen sitä musaa, jota just kuuntelen, koska se on niin hyvää shittiä ja tulee mieleen se ja se. Että meepä kuunteleen. Moni meistä osaa käyttää kahta välilehteä yht'aikaa. Muuttuu jopa helpommaksi.

Ja jukeboksiketjuun voi linkittää biisejä vaikka ei olisikaan kalsarikänniketjun potilas. Ja viisujen ei todellakaan tarvitse olla mitään Parhaat YouTubesta -ainesta, mikä vain kelpaa. Paitsi JA:n sääntöjenvastainen aines.

Muistakaahan sitten ilmoittaa lähde, ettei kenelläkään mene maha sekaisin.

Tässä ensimmäinen jukeboksibiisi tähän ketjuun:

Queen: I Want To Break Free

ja tähän toinen

James Hetfield ja Tony Iommi vetävät Queenin Stone Cold Crazyn Freddien tribuuttikeikalla Wembleyllä vuonna 1992

Linkit YouTubesta.

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Samantha Fox - Touch me

Tästä tulee aina mieleen yks uskontotunti yläasteelta. Luokassa oli täysin hiljaista, kun yhtäkkiä avoimesta ikkunasta kajahti tämä soimaan. Siinä oli hyvin lähellä auto, jonka varsin tehokkaista poppivehkeistä joku tätä luukutti. Mukavaa piristystä muuten niin tylsään päivään oli se.

Mitään muuta en muuten noista yläasteen uskontotunneista muistakaan.

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Gov`t Mulea ollut tänä iltana kuuntelussa paljonkin. Life Before Insanity tuli tuossa juuri kuunneltua ja kyseessä Mulen yksi kovimmista kiekoista. Todella hyvää bluesrockia höystettynä pienellä southern vivahteella. Warren Haynesin kitara vinkuu totutun komeasti.

Nyt kuuntelussa Stevie Ray Vaughan-vainaa ja kappaleena Change It, Texasin sähköisen bluesin kulmakiviä. Legenda.

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ihan hyvä levy, mutta kyseisen orkesterin The Mantle onkin sitten jo omasta mielestäni yksi kaikkien aikojen levyistä.

Joo-o, WMP näyttää nyt 27 toistoa kyseiselle levylle, siihen päälle voi heittää kai vielä kymmenen kertaa muuta kautta. Ja olen kyllä sun kanssa täysin samoilla linjoilla, uskomattoman upea ja eheä levy. Todella vaikea edes keksiä mitään parasta kohtaa tai biisiä levyltä. Innolla kyllä odotan uuttakin levyä.

Tämän lisäksi kuuntelussa on ollut Ufomammut - EVE, psykedeelistä sludgea/doomia tjsp. Pörinää siis. Hyvältähän tuo kuulostaa, tarvii varmaan vielä useamman kuuntelun kyllä.

Sambody

Jäsen
Noniin. Hetken ollut Serj Tankianin uusin eli Imperfect Harmonies-levy kuuntelussa. Täytyy sanoa, että henk.koht pidin enemmän ensimmäisestä soolosta eli Elect The Dead:sta. Eihän tämä uusinkaan huono ole. Paremminkin lyriikallisesti upea, mutta pidin enemmän esikoisen tyylistä kuin tämän uuden.

EDIT: Tässä vielä maistiainen mielestäni levyn hienoimmasta biisistä, mikä sattuu olemaan myös koko hoidon avaava biisi. Todella eeppinen kipale alusta loppuun.

Serj Tankian - Disowned Inc.

Viimeksi muokattu:

Hockey 24/7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Fights and Fighters
Hyvä boogie ja sellain, että lähtee unet silmistä ja krapula talosta :)
Vuorotyöläisen Maanantai osuu keskelle viikkoa aikas usein.
Joten tässä ny olis "Maanantai" fiilistä tulevan darran silmin nähtynä:
16- Monday Bloody Monday

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Hyvä ketjunaloitus. Olen itse suunnitellut jotain "Jokamiehen sävelradio"-tyyppistä, mutta kyllä 1-2 kunnon esittelypläjäystä riittää.

Tässä umpisuomalainen Itä-Saksa junttaa täysin suohon alunperin Falcon (aneemisesti) esittämän "Der Kommissar"-hitin. Ja saksa taipuu mallikkaasti:

Itä-Saksa: Der Kommissar

Tämän jälkeen voi lepuuttaa korvia ja varsinkin silmiä Nancy Sinatran ja siskojen parissa. Seksiä suorastaan tihkuu saappaita esitellessä:

Nancy Sinatra: These Boots Are Made for Walkin'

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minulla myös ollut paljon kuuntelussa viime aikoina tuo Tankianin uusin. Vaikea mennä vertailemaan edelliseen koska ovat minusta loppujen lopuksi aika eri tyylisiä levyjä. Elect the dead oli suoraviivaisempaa ja enemmän Systemin tyylistä musiikkia kun taas tällä Imperfect harmonies -levyllä on vähän enemmän sävyjä ja on leikitty enemmän erilaisilla tyyleillä. Joistakin biiseistä on kuultavissa jopa vähän jazzahtavia sävyjä minun mielestäni. Mutta yhtä kaikki erinomaisia levyjä molemmat, riippuu vähän mielialastakin kumman laittaa ykköseksi.

Tuo Disowned inc. on kyllä tosiaan komea biisi mutta omaksi suosikiksi on noussut Left of center jonka suorastaan raivokas kertosäe ei jätä koskaan kylmäksi, ja sitten erittäin kaunis balladikaksikko Gate 21 ja Yes, it's genocide.

Sambody

Jäsen
Vaikea mennä vertailemaan edelliseen koska ovat minusta loppujen lopuksi aika eri tyylisiä levyjä. Elect the dead oli suoraviivaisempaa ja enemmän Systemin tyylistä musiikkia kun taas tällä Imperfect harmonies -levyllä on vähän enemmän sävyjä ja on leikitty enemmän erilaisilla tyyleillä.

Nimenomaan paatuneena System-fanina pidin Elect The Dead:in astetta suoraviivaisemmasta rymistelystä hieman enemmän, mutta kuten sanoin ei tämä uusin tosiaankaan ole huono levy. Lisäksi tuntuu taas sellaiselta tekeleeltä tämä Imperfect Harmonies, että mitä enemmän kuuntelee sitä hienommaksi muuttuu, kun koko ajan tuntuu putkahtelevan uusia nyanseja joka kuuntelu kerralla.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy