Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 898 898
  • 21 711

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ahkerassa soitossa on viime aikoina pyörinyt maailman parhaimman yhtyeen kokoelma The Pop HIts. En ole mikään suuri kokoelmalevyjen ystävä, mutta tämä toimii koska levylle on koottu Roxetten mittavasta hittivalikoimasta ne kaikkein nopeimmat rallit. Balladithan julkaistiin omana kokoelmanaan jo viime syksynä. Levyllä on kaksi uutta biisiä, joista Opportunity Nox taitaa olla tuttu kaikille radion kuuntelijoille. Toinen uusi biisi on Little Miss Sorrow, joka on vielä parempi kuin Opportunity Nox, Gessleä parhaimmillaan.
 
Viimeksi muokattu:

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti BigRedBob
Jonkun mielestä on ehkä perverssiä, että saman hemmon mielestä Black Sabbath on maailman paras bändi ja The Haunted on varmaan parasta mitä musiikille on tapahtunut sitten Slayerin.

Perverssiä kyllä, mutta niinhän pitääkin! Jokaisessa meissä asuu pieni Kylie, kun oikein ruvetaan tutkimaan...eikä itse mimmillä ole mitään tekemistä asian kanssa, eihän?
 

Satellite

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Wild
Nonniin, pitemmän aikaa on tullut Linkin Parkin uusinta levyä kuunneltua, ja aika hyviä, tosin hiukan heikompi kokonaisuus kuin Hybrid Theory. Parhaat biisit : Don't Stay, Somewhere I Belong ja Numb. Kaikki muutkin biisit ovat aika hyviä, ei ole pettymys ollenkaan tämä levy
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti Stone Cold
Perverssiä kyllä, mutta niinhän pitääkin! Jokaisessa meissä asuu pieni Kylie, kun oikein ruvetaan tutkimaan...eikä itse mimmillä ole mitään tekemistä asian kanssa, eihän?
No... tietenkin vähän, mutta kyllä Kylie oikeasti osaa hommansa suorastaan törkeän hyvin.
 

JLand

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, NY Yankees, NY Giants
Jackson Browne - Culver Moon levyltä "Looking East".

Ensi kesänä on taas pakko mennä paikan päälle Jacksonin US Tourin aikana kuuntelemaan tätä mahtavaa taiteilijaa.

8th July PNC Bank Centerissa, New Jerseyn Holmdelissa ja 10th July Wantaugh'n Jones Beachilla, Long Islandilla.

Viime kesän konsertti Bostonissa oli jo liian hyvää ollakseen totta.
 

TTTTT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo
Tietysti Janos Valmusen Bussipysäkillä -albumia. Asentelin just (töissä kun olen tällä hetkellä) omaan testikoneeseen XP:n ja päätin testata sen Media Playeria ko. tuottamuksella. Hyvin tunnisti mp3 -hakemiston alta Janoksen ja tuotantonsa useimpine tietoineen. Ja toisella korvalla menee tietysti Sport.FM:n lähetystä kommentteineen ja musiikkeineen.

Edittiä: tämä oli tietysti testi selaimen toimimisen selvittämiseksi, virallinen selitys työnantajalle ...
 

Cube

Jäsen
Nick Cave and the Bad Seeds - Murder Ballads..
Todellinen helmi.

Ozric Tentaclesin Erplandin ostin tossa viikonloppuna ja sekin on tietysti pyörinyt soittimessa aktiivisesti. Mielenkiintoinen levy, alkaa pikkuhiljaa aukeamaan. Lisäksi Massive Attackin ja Kyussin tuotantoa on tullut kuunneltua viime aikoina paljon.

Vielä kun olisi jaksanut musiikin kuuntelun sijaan keskittyä välillä kirjoituksiin.. Nooh, ainahan noita voi mennä uusimaan.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Opeth - Blackwater Park
Opeth - Damnation
Ajattara - Itse

Siinähän sitä kuunneltavaa. Aivan loistavaa tavaraa, varsinkin Opeth iski samantien kuin miljoona volttia.
 

PG

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Opeth - The Blackwater Park
Arch Enemy - Stigmata
Arch Enemy - Wages Of Sin
Marillion - Misplaced Childhood
The Black League - Ichor
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Tricky - Vulnerable

Edellisen Blowback-platan ChiliPepper-hörhöilyt on jätetty taakse ja mieleen tulee herran debyyttilevy. Suosittelen yhdessä Muggsin Dust albumin kanssa!

Samoin uusi Turbonegro on ostamisen arvoinen kunhan hyllyille ilmestyy...

Jotenkin nämä kommentit ja suositukset tällä palstalla on ollut aika vähissä viimeaikona? Mistäs moinen?
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Clubber's Guide To Finland 2003

Aivan mahtava levy! JS16 on remiksannut yhteen kahteen levyyn tämän hetken parhaimmat ja kovimmat club-raidat. Mukana on myös kotimaisia artisteja kiitettävä määrä (mm. Firevision, Mighty 44, Dallas Superstars, CosmicMan, Orkidea jne). Huikea levy! Arvostelu tulee myöhemmin tuonne "Levyarvosteluketju" -paikkaan.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
YUP - Hippos from Hell & other oddities 1988-1990

Aika hauskaa, jäi mukaan viime lauantain Tavastian keikalta. Heräteostos jota helpotti pieni kumara.

Super Furry Animals - Radiation
Manic Street Preachers - Design for life
Ajattara - Itse

Leivoja: kyllähän tänne tulee aina jotain laitettua, mutta mulla ainakin jämähtää toi kuuntelu välillä pitkäksikin aikaa samoihin levyihin. Eikä noita uusia tule niin usein hankittua...
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt on tullut kuunneltua tuota ulkomaalaista räppiä aikapaljon vaihteeksi, sitä kun en ole pitkään aikaan kuunnellut. Tässä niitä levyjä:

Outkast - Stankonia
Wu-Tang clan - Enter the Wu-Tang (36 chamblers)
Will Smith - Born to Reign
2pac - Better Dayz
Black Energy - The power of soul and hip hop (kokoelma)
Street Vibes 1, 2, 3
Nelly - Nellyville


Sitten yksittäisiä bändejä vielä, mitä olen kuunnellut:

Jurassic 5
Blackalicious
Cannibal Ox
De La Soul
Dilated Peoples

Noh, onkos porukoilla jotain suosituksia räp- musiikkiin? Myös Nu-Metalia kuuntelen, Punkia, jotain rockia.. Todella monenlaista musiikkia siis, ihan laidasta laitaan
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tällä hetkellä soi yksi kappale, jonka olin jostain syystä miltei unohtanut. Kyseessä on siis yksi kaikkien aikojen hienoimmista kappaleista - ja vieläpä ulkomaalainen sellainen! (Kehu Suomi-rockmieheltä)

Kiitokset tämän kappaleen palauttamiseta mieleeni elokuvalle Full Metal Jacket.

Niin, kappaleen nimihän on siis Paint it Black - esittäjänä Rolling Stones.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämän päivän ostoksia:
Lemonator - Grandpop
Massive Attack - Special Cases-sinkku

Muutaman näkemäni arvostelun perusteella kriitikot pitäisivät Grandpoppia Lemonatorin tähän mennessä parhaana levynä, mutta kahden kuuntelun jälkeen en pysty nostamaan sitä Maison Rilaxin ja The Waltzin tasolle. Tosin yksikään Lemonatorin albumeista ei ole minuun erityisemmin kolahtanut ensikuunteluilla, mutta sen jälkeen sitäkin enemmän. Hienoa poppirokkia kuitenkin, eikä ole edes kopiosuojattu, mikä oli todella positiivinen yllätys.

Massive Attackin 100th Window on hieno levy, mutta hankinta saa odottaaa siihen asti, kunnes se ilmestyy CD:nä. Tulen siihen asti toimeen tuolla ja mahdollisesti tulevilla sinkuilla sekä MP3:silla.

Olen myös ottanut hieman varaslähtöä Mewin viikon kuluttua ilmestyvään Frengers-albumiin ja ihmeitä saa tapahtua, ellei se ole omalla listallani vuoden levy vielä vuoden lopussakin. Sen levyn biiseistä kuusi on uusia versioita bändin vanhoista biiseistä, mutta siitä huolimatta mahtavaa jälkeä. Sen taidan hankkia joka tapauksessa, oli kopiosuojattua kakkaa tai ei.

EDIT: Pari karmeaa kielioppivirhettä korjattu...
 
Viimeksi muokattu:

mikaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Moloko - Do You Like My Tight Sweater? - Tuli nyt tämäkin viimein hankittua. Muutama kerta riitti kertomaan, että on loistolevy. Saattaa ehkä voittaa uusimmankin (mikä ei mikään huono ollut).

Van Morrison - Moondance - Hieno levy tämäkin. Radio Helsingistä olen muutaman kerran kuullut Crazy Love -biisin ja nyt kun kuulin levyn nimen niin oli pakko hankkia.
 

Demon Allbran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Moto

Muutaman näkemäni arvostelun perusteella kriitikot pitäisivät Grandpoppia Lemonatorin tähän mennessä parhaana levynä, mutta kahden kuuntelun jälkeen en pysty nostamaan sitä Maison Rilaxin ja The Waltzin tasolle. Tosin yksikään Lemonatorin albumeista ei ole minuun erityisemmin kolahtanut ensikuunteluilla, mutta sen jälkeen sitäkin enemmän. Hienoa poppirokkia kuitenkin, eikä ole edes kopiosuojattu, mikä oli todella positiivinen yllätys.

Minusta levyn alkupuoli on ehdottomasti historian parasta Lemonatoria, loppupuolen aukeaminen saattaa kestää vähän pitempään. Maison Rilaxia en tosin edes omista...

Vaan lukeeko sinunkin (tai muiden) levyssä kissan kokoisin (yhteen vai erikseen?) kirjaimin "PROMOTIONAL COPY, NOT FOR SALE"? Minä hieman ihmettelin tekstiä, kun ostin levyn sentään Anttilasta. Mutta perhana, miksei kukaan kertonut, että levyä on saatavilla digipakkinakin?
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Demon Allbran
Vaan lukeeko sinunkin (tai muiden) levyssä kissan kokoisin (yhteen vai erikseen?) kirjaimin "PROMOTIONAL COPY, NOT FOR SALE"? Minä hieman ihmettelin tekstiä, kun ostin levyn sentään Anttilasta. Mutta perhana, miksei kukaan kertonut, että levyä on saatavilla digipakkinakin?

Ei lue ainakaan kissankokoisilla (yhteen?), enkä löytänyt pientäkään pränttiä, joten vaikuttaapa vahvasti siltä, että olet vaivihkaan saanut keräilyharvinaisuuden. *Kateellista jupinaa*

Digipakin olemassa olosta tiesin, mutta kun Vapaa Ennätys Kaupassa ei sellaista ollut, enkä viitsinyt enää mennä muualle, tyydyin tavalliseen muovikoteloon.

Nyt olen kuunnellut levyn neljä kertaa läpi, enkä edelleenkään nosta sitä kahden edellisen tasolle. Hyvä levy kumminkin ja ainakin We'll Be The Flowers On Our Grave ja The Killer I menevät kevyesti Lemonatorin kymmenen parhaan biisin joukkoon.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Viestin lähetti mikaw

Van Morrison - Moondance - Hieno levy tämäkin. Radio Helsingistä olen muutaman kerran kuullut Crazy Love -biisin ja nyt kun kuulin levyn nimen niin oli pakko hankkia.

Tuo levy ei todellakaan ole tästä maailmasta, yksittäisinä piiseinä teos on vain erinomainen, kokonaisuutena taivaallinen. Ei voi sanoa muuta kuin onnea mikaw! Minä kyynikkona olen sitä mieltä, että Van Morrisonin Moondancen kuunteleminen on ainoa tapa tehdä tästä pallosta parempi paikka. Levyn ainoa keskinkertainen kappale on-- Moondance.

Oh, the water!
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Lemonator - IsoPoppi

Viestin lähetti Demon Allbran
Minusta levyn alkupuoli on ehdottomasti historian parasta Lemonatoria, loppupuolen aukeaminen saattaa kestää vähän pitempään. Maison Rilaxia en tosin edes omista...
Levyn alkupuoli on todellakin loistavaa lemoa. Pitää vielä vähän maistella yltääkö aivan sinne huipulle, koska esim. Waltzin One Last Day - California -aloitusyhdistelmää ei ihan tuosta vaan nokiteta. Granpopin ensimmäisen puoliskon heikoin lenkki on Glass Boy, joka ei ole tähän mennessä juurikaan avautunut.

Viestin lähetti Moto
Nyt olen kuunnellut levyn neljä kertaa läpi, enkä edelleenkään nosta sitä kahden edellisen tasolle.
Osittain samaa mieltä: Walz on ylhäisessä yksinäisyydessään, eikä tämä uusi ihan Yellow'n tasolle pääse, mutta varmasti Maison Rilaxin tasoa ja parempikin. Juuri tämän levyn alkupään panostuksen vuoksi Grandpop muistuttaa mielestäni Maison Rilaxia. Maisonilta löytyy alusta mm. Not Your Game, joka on ainakin TOP-2 kaikkien aikojen Lemo-biisi. Tähtiarvosteluiksi pyöristettynä saisin Lemo-levyistä seuraavan listan aikaan:

Yellow *****
Maison Rilax ****
The Waltz *****
Grandpop ****

Pyöristyksissäni Yellow saa ekstraa ja Grandpop kärsii.

Viestin lähetti Moto
ainakin We'll Be The Flowers On Our Grave ja The Killer I menevät kevyesti Lemonatorin kymmenen parhaan biisin joukkoon.
Samaa mieltä. Samat biisit nosti eräässä haastattelussa esiin myös biisien isä, Larry Crane. Hassua, ja todella yllätyksetöntä, että Nyt-liitteen sdp-levyarvostelussa ei kumpaakaan mainittu tai nostettu mitenkään jalustalle.

Joka tapauksessa hyvä levy ja The Killer I on kohta kuunneltu puhki. Ensi kuussa Tavastialla kajahtaa!
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Lemonator - IsoPoppi

Viestin lähetti Barnaby
Walz on ylhäisessä yksinäisyydessään, eikä tämä uusi ihan Yellow'n tasolle pääse, mutta varmasti Maison Rilaxin tasoa ja parempikin. Juuri tämän levyn alkupään panostuksen vuoksi Grandpop muistuttaa mielestäni Maison Rilaxia. Maisonilta löytyy alusta mm. Not Your Game, joka on ainakin TOP-2 kaikkien aikojen Lemo-biisi.

Maison Rilax taitaa tosiaan olla eniten mielipiteitä jakava Lemo-levy, kuten Mr. Kurki helmikuun Soundissa sanoikin. Minä kuulun siihen porukkaan, joka pitää sitä Lemonatorin parhaana ja ylipäänsä yhtenä parhaana suomalaisena levynä. Mielipiteemme menevät vielä siinäkin ristiin, että mielestäni Not Your Game on Maisonin heikoimpia lenkkejä. Loppupuolen kumea kitarasoolo kuulostaa aika komealta, mutta muuten biisi ei kuulu suosikkeihini.

Lemonator (tai levy-yhtiöt) ei muutenkaan ole oikein onnistunut valikoimaan minua tyydyttäviä sinkkubiisejä. Yellowin ilmestymisen aikoihin odottelin Sunista kesän 1997 virallista hittiä, mutta se jätettiin mätänemään pelkäksi albumiraidaksi ja Maison Rilaxilta löytyy varmasti parempia biisejä kuin Accidental Coincidence ja Headlights. Aika yllättynyt olin myös siitä, että Waltzin viimeiseksi sinkuksi valittiin Once I Killed A Boy With A Girl. Ja sama linja saattaa jatkua, sillä helmikuun Soundissa "uhkailtiin" Glassboyta seuraavaksi sinkkubiisiksi.

Jos pitäisi antaa arvosanat, ne menisivät ehkä kutakuinkin näin:

Maison Rilax *****
The Waltz ****
Grandpop ****
Yellow ***

Jos puolikkaita tähtiä käyttäisi, lisäisin sellaiset Waltzin ja Yellowin perään.
 

Demon Allbran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Moto
Ei lue ainakaan kissankokoisilla (yhteen?), enkä löytänyt pientäkään pränttiä, joten vaikuttaapa vahvasti siltä, että olet vaivihkaan saanut keräilyharvinaisuuden. *Kateellista jupinaa*

Erikoista. Kansilehtisissä ei promoudesta mainita yhtään mitään, mutta itse CD:ssä tosiaan on iso ilmoitus. Onko muuten CD normaali(?)versiossa tekstejä lukuun ottamatta koko-oranssi vai hienompi?

Viestin lähetti Barnaby
Levyn alkupuoli on todellakin loistavaa lemoa. Pitää vielä vähän maistella yltääkö aivan sinne huipulle, koska esim. Waltzin One Last Day - California -aloitusyhdistelmää ei ihan tuosta vaan nokiteta. Granpopin ensimmäisen puoliskon heikoin lenkki on Glass Boy, joka ei ole tähän mennessä juurikaan avautunut.

Metkaa, minä kun ihastuin ensimmäisellä kuuntelukerralla eniten juuri Glass Boyhin. Mainitsemanne The Killer I ja We'll Be The Flowers On Our Grave ovat tosiaan ne muut helmet.

Minäkin tahdon jakaa tähtiä, vaikka voinkin arvostella kunnolla vain kaksi uusinta albumia (Yellow'ta olen kuunnellut lähinnä taustamusiikkina tutustumatta yksittäisiin kappaleihin). Siis:

Yellow ***
The Waltz ****
Grandpop ****

Lemonator ei varsinaisesti kuulu aivan suurimpiin suosikkeihini. On oikeastaan aika outoa, että pidän The Waltzia periaatteessa täydellisenä poplevynä, mutta jokin estää minua pitämästä siitä ihan täysillä.

Muuten, pari Grandpop-assosiaatiota:
a) levyn alkupuoli kuulostaa rasmusmaiselta (mikä ei ole haukku, sillä The Rasmus on hyvä bändi)
b) Is It You? -kappaleen kertosäe muistuttaa häiritsevästi erästä Pahat Pojat -elokuvan soundtrackilta tutuksi tullutta hittiä
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Demon Allbran
Erikoista. Kansilehtisissä ei promoudesta mainita yhtään mitään, mutta itse CD:ssä tosiaan on iso ilmoitus. Onko muuten CD normaali(?)versiossa tekstejä lukuun ottamatta koko-oranssi vai hienompi?

Muuten, pari Grandpop-assosiaatiota:
a) levyn alkupuoli kuulostaa rasmusmaiselta (mikä ei ole haukku, sillä The Rasmus on hyvä bändi)
b) Is It You? -kappaleen kertosäe muistuttaa häiritsevästi erästä Pahat Pojat -elokuvan soundtrackilta tutuksi tullutta hittiä

Oranssilla pohjalla valkoista tekstiä, levy-yhtiön logot ja "Grandpop" lukevat tyylitellyllä fontilla.

a) Ehkä pystyisin kuvittelemaan ainakin "The Killer I":n Rasmuksen esittämänä, mutta Rasmuksen biisit ovat kyllä valovuoden perässä näiden biiseistä. Minä siis tulkitsen rasmusmaisuuden lähinnä haukuiksi...

b) Nyt kun sanoit, on niissä jotein yhttäläistä, mutta en kiinnittänyt itse huomiota.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös