Metalwarrior kirjoitti:
Kirkahan itse totesi aikoinaan, että olisi mieluusti hevillä jatkanut, mutta kaksi em.levyä myivät huonosti ja kansa janosi iskelmää.
Heh, itseasiassa vastasit juuri kysymykseen, joka meikäläisen piti esittää. Eli miksi ihmeessä Kirka ei jatkanut rokkilinjalla, vaan siirtyi takaisin iskelmään. Nää rokkilevyt on sellasta materiaalia, että näin sentään jaksaa kuunnella. OK, joku "anna käsi" ja muutama muu iskelmälirutuskin on ihan jees, mutta ei ne näille kahdelle levylle vedä vertoja (esim. juuri nyt soiva I'll be yours on yksinkertaisuudestaan huolimatta aivan saamarin loistava veto).
Onneksi keikoillaan veti rankempaakin matskua. Olin parilla keikalla 80-luvun lopulla, kyllä siinä lähti muutama humppaheikki keikkapaikan ovesta ulos, kun "Strangers in the night" ja " Born to be wild" alkoivat ämyreistä pauhaamaan suht lujalla volyymillä... :D
Joo, mm. Tuurissa parisen vuotta sitten Kirka itse tokaisi että kaikkein mieluiten vetää juuri rokkibiisejä, eikä mitään iskelmää. Sieltä ei porukat lähteneet mihinkään, vaikka veti välillä Whitesnakea yms. Toki veikkaan, että jos sielä olisi iskelmät alkaneet pauhaaman, niin kansa olisi vaeltanut kohti kotia. Vähän harmittaa, kun joskus 90 -luvun alussa Kirka oli Turkuhallissa jossain tapahtumassa ja veti rokkisettiä. Silloin ei vielä osanut arvostaa sen tyylistä musiikkia ja naureskeli vaan että mikä ihmeen kovis toi Kirkakin luulee olevansa.
Olisi vaan pysynyt siinä linjassa ja vetänyt enemmän näitä rokkilevyjä. Tai nyt kun kasarihevi on taas in, niin vetäisi ässän hihasta ja tekisi uuden levyn, jossa lyötäisiin iskelmämartoille luu kurkkuun, heh.