Viestin lähetti BigRedBob
Audoslavesta sen verran, että mulla oli siitä bändistä (vanhana Soundgarden & RATM-fanina) järjettömän kovat odotukset, mutta ainakaan toistaiseksi levy ei ole niihin sfääreihin noussut. Mutta levy paranaa kuuntelukerta toisensa jälkeen, eli potentiaalia on. Jonkinlainen pieni pettymys oli se, että bändi tosiaan kuulostaa RATMlta soittamassa gardenia, mutta aina välillä se kaipaamani RATMn särmä tulee esiin ja sama vanha groove pumppaa. Kouluarvosanana antaisin levylle 8+.
Hmm, jospa minäkin koittasin saada ulos sanasen Audioslavesta. Ensinnäkin todettakoon etten ole koskaan kuunnellut liiemmälti RATM:ia enkä ole koskaan kuullut bändistä nimeltä Soundgarden. Eli lähtökohdat ovat ainakin hyvät, jeh? o_O Itse lähinnä kiinnostuin levystä kuultuani useaan otteeseen tuon Cochise -biisin raadiosta ja päätin sitten hankkia levyn. Olen saanut vähän sellasen kuvan, että monet ovat juuri tätä bändiä arvostelleet tyyliin "basisti ei saa kaikkea itsestään irti" tai rumpali tai vastaava. Tähän en itse voi ottaa kantaa, sillä kuuntelen musiikkia vain kokonaisuutena, se joko toimii tai ei. Ja täytyy sanoa, että Audioslave iskee kyllä. Eivät levyn kaikki biisit ole loistavia, mutta suurin osa on oikein kuunneltavia. Laulajan ääni ainakin toimii monessa biisissä hyvin. yöh, enempää en oikein osaa sanoa. hihih.hhirdhfdhfd. oon huono tämmösissä.
Audioslave - Audioslaven TOPIT:
* #5 Like a Stone
* #7 Shadow on the Sun
* #2 Show me how to Live
Olen paska kirjoittamaan ja siksi seuraava eilinen episodi tulee lähinnä tajunnan virtana. Tuli hassu fiilis ku ensimmäisen kerran kunnolla kuuntelin tuota platan viimeistä biisiä, nro 14, The Last Remaining Light. olin jo melkein nukkumassa. Sängyssä vielä kuuntelin. Biisissä on semmose hassu kertosäe (levyn lehdykässä se on merkitty choruksella). Eka kertsi tulee pelkän laulun ja yhen soittimen kanssa (kitara varmaa :o) ja sitt toisella kerralla on enemmä tavaraa mukana rämyämässä. Niin ainiin, mennäänpäs itse pointtiin. Aina joskus biisejä kuunnellessa tulee mieleen jokin tilanne johon biisi sopii kuin nenä päähän. HETI kun kuulin tätä kertsiä niin mulle tuli seuraavanlainen ((muka)) kuvitteellinen tarina mieleen: Edellisenä yönä olen käynyt juuri tappamassa jonkun tuntemattoman puukolla, jonka jälkeen vähän äänin menen kotio nukkumaan. En siis jäänyt kiinni. Herätessäni seuraavana aamuna aurinko paistaa kirkkaana sisään huoneeseeni, jonka jälkeen iskee hirvittävä katumus. "EI HELVETTI MITÄ VITTUA SITÄ ON TULLUT TEHTYÄ????" ja juuri tämän tajuttuani biisin kertsi alkaa soimaan ja menen takaisin peiton alle ja toivon, toivon hartaasti, että kaikki tämä olisi unta vain.
Aaapuva!! :o Pitäisiköhän itse hakeutua hoitoon ennenkuin tapahtuu jotain?
//I can tell you people go insane
//I can show you how you could do the same
//I can tell you why the end will never come
//I can tell you I´m a shadow on the sun