Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 915 839
  • 21 812

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
In Flames - EPISODE 666!

Vittu, mutta rokkasivat Nosturissa.
 

CMX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Detroit Red Wings, Kärpät, HIFK
Pitäisi myös ostaa Paradise Lostin uusin "Symbol of Life". Onko joku kuullut sitä? Kannattaako ostaa?
Niin muuten ja tuosta kuuntelulistastani unohtui mainita seuraava mestariteos:
Godspeed you black emperor! - Lift your skinny fists like antennas to heaven
 
Viimeksi muokattu:

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti CMX
Pakko nostaa tämä vielä ylös. Onko kukaan kuullut Mucky Pup -nimistä punk-henkistä orkesteria? Muistan kuunnelleeni tätä joskus nuorempana ja sain vasta käsiini yhden heidän levyistä ja muistot pulpahtivat mieleeni. Mahtaa olla aika tuntematon, mutta tietääkö kukaan siis ko. orkesterista mitään?
Tuli muuten tuota bändiä diggailtua joskus ammoin. Pari kasettia minulla jossain ainakin piti olla ja joku biisi videollakin... Täytyypä etsiä, josko löytyisivät. Kyseinen bändi on käsittääkseni vieläkin toiminnassa(?). Täältä löytyy hyvin vähän tietoa aiheesta.
 

Morning star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Noose
In Flames - EPISODE 666!

Vittu, mutta rokkasivat Nosturissa.

In flames on kyllä aivan loistava livebändi.Levyjäkin löytyy monta hyllystä,kuuluu siis jo pitkäaikaisempiin suosikkeihin,kuten myös dark tranquillity,joka on tosin pystynyt pitämään tasonsa in flamesia paremmin vuodesta toiseen.Tästä osoituksena bändin uusin damage done-plätty.Aivan loistavaa tavaraa,parantuu kuuntelu kuuntelulta,kun taas in flamesin uusin reroute to remain on aika pliisu esitys,ei meinaan kovin monta kuuntelua kestä.
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti CMX
Pitäisi myös ostaa Paradise Lostin uusin "Symbol of Life". Onko joku kuullut sitä? Kannattaako ostaa?

Kyseinen levy tuli hankittua ja ainakin minun mielestä levy on positiivinen yllätys. En ole juuri perustanut Paradise Lostista sitten Dragonian timesin, mutta tämä uusin on oikeastaan helvetin hyvä levy.

Koneita on edelleenkin käytössä, mutta mielestäni sopivasti. Holmesin laulu on todella monipuolista ja komeaa. Levyllä on monia huippubiisejä kuten Isolate, Erased, Pray nightfall ja Perfect mask. Täytebiisejä ei juuri ole, ja levy on kokonaisuudessaan sopivan monipuolinen.

Linkistä löytyy video kappaleesta Erased ja näytteet neljästä muusta biisistä.

http://www.gun-supersonic.de/suso/index8_pl.html
 

CMX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Detroit Red Wings, Kärpät, HIFK
Viestin lähetti Prookie


Kyseinen levy tuli hankittua ja ainakin minun mielestä levy on positiivinen yllätys. En ole juuri perustanut Paradise Lostista sitten Dragonian timesin, mutta tämä uusin on oikeastaan helvetin hyvä levy.

Koneita on edelleenkin käytössä, mutta mielestäni sopivasti. Holmesin laulu on todella monipuolista ja komeaa. Levyllä on monia huippubiisejä kuten Isolate, Erased, Pray nightfall ja Perfect mask. Täytebiisejä ei juuri ole, ja levy on kokonaisuudessaan sopivan monipuolinen.

Linkistä löytyy video kappaleesta Erased ja näytteet neljästä muusta biisistä.

http://www.gun-supersonic.de/suso/index8_pl.html

Kiitos, pitääpä käydä tarkastamassa tuo linkki. Onko levy lähellä "One Second"-lättyä? Itse ainakin pidin One Secondista ehkäpä jopa enemmän kuin Draconian timesista. Se on täynnä hienoja riffejä ja melodioita.
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti CMX


Onko levy lähellä "One Second"-lättyä?

Symbol of life on oikeastaan One Secondin ja Iconin sekoitus. Elementtejä uusimmalla levyllä on näistä molemmista. Esim. aloitusbiisi Isolate tuo mieleen jollain tavalla One Secondin Say just wordsin.
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Tällä hetkellä itselläni on armottomassa tehokulutuksessa ruotsalaisen the Hellacoptersin koko tuotanto perjantain tavastian keikkaa silmälläpitäen. Hyviä levyjä kaikki, mutta kaksi uusinta ja vähän vanhempi ja säröisempi Payin` the dues ovat parhaita.

Lisäksi olen diggaillut viime aikoina the Flaming Sideburnsia, Glueciferia, sekäpä Eppujen vanhempia levyijä. Maximum JeeJee on muun muassa rautaa hauskoine sanoituksineen, puhumattakaan Aknepopista ja aina niin asiallisesta Kaljaa nuorille - tsipaleesta. Myös Rupisia riimejä, karmeita tarinoita - platta on kova ja Pimeyden tango roks!
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
VELCRA : Consequences of disobedience

Tutustuin Velcraan syyskuussa Hämeenlinnan Sirkuksessa, jolloin pumppu oli Sub-Urban Triben lämppärinä. Vaikka keikka oli täysin paska, kiitos pakastealtaasta vedetyn Hämeenlinnalaisyleisön, ei ollut vaikea aavistaa että tästä porukasta kuullaan vielä. Lavalla oli energiaa enemmän kuin satapäisessä yleisössä potenssiin kolme. Vaikka yleisön totaalivaisuus vaikutti varmasti soittofiilikseen ja vitutus näkyi laulaja Jessin naamasta, päällimmäiseksi jäi hirveä hinku kuulla tätä lisää.

Nyt sitten kärräsin viimeiset plussasetelini Anttilaan ja hankin levyn, enkä pettynyt, en alkuunkaan. Mahtavaa mättöä ja riipivän tiukkoja biisejä. Juuri tällaista menoa ja energiavirtaa tarvitaan pitkän ja kylmän talven ylittämiseen! Loistava levy!
 

JokeriJätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ylösnoussut
Meikä luukuttaa tällä hetkellä onnellisena Iron Maidenin uutta kokoelmaa. En tarkoita Edward the Gread -kokoelmaa, vaan sitä kolmen tuplalevyn kokoelmaa, jossa on paljon ennenjulkaisematonta materiaalia ja studio B-puolien parhaimmistoa. Kokoelmaa myydään komeassa hopeanvärisessä laatikossa, jossa on levyt, Maidenin sukupuu ja Maiden juomalasi. Tätä kokoelmaa on koko maailmassa vain 4000 ja Suomeen rantautuneiden määrän laskemiseen riittänee sormet ja varpaat. Tällä hetkellä soi liveversio biisistä 22 acasia avenue, nauhoitettu Reading -festareilla Isossa-Britanniassa 28 elokuuta 1982.
 

CMX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Detroit Red Wings, Kärpät, HIFK
Onko kukaan ehtinyt kuulemaan System of a Downin "Steal this album"-nimistä lättyä? On tainnut tulla aika vasta myyntiin. Olisi aika hauska tietää ennen mahd. ostamista, että onko kaikki levyn biisit täytebiisejä, jotka ovat jääneet Toxicityltä ulos?

Ainiin, levylautasella on pyörinyt tiuhaan The Moody Bluesin "Days of the future passed". Selvästi levy, jolla on pyritty täydellisyyteen ja jossa ollaan myös onnistuttu. Oletteko tätä kuulleet? Ai että kun on hyvä! Täydellinen.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti CMX
Onko kukaan ehtinyt kuulemaan System of a Downin "Steal this album"-nimistä lättyä? On tainnut tulla aika vasta myyntiin. Olisi aika hauska tietää ennen mahd. ostamista, että onko kaikki levyn biisit täytebiisejä, jotka ovat jääneet Toxicityltä ulos?
Yhden kuuntelukerran jälkeen voin todeta, että laatukamaa jälleen SOAD:lta. Kertaakaan ei käynyt mielessä mikään "jotain v*tun täytebiisejä"-meininki, vaan hieno albumikokonaisuus, joka ei kyllä häpeä yhtään Toxicitylle eikä debyyttialbumille. Jos pidit Toxicitystä ja ylipäätään SOAD:n musiikista, en usko, että todellakaan petyt. Tällaisia fiiliksiä ensikuuntelusta.
 
Tällä hetkellä kuuntelen The Streets:in levyä "original pirate material".

Täältä löytyy makupaloja:

The Streets

Valitkaa sound, original pirate material interactive flyer.

Kannattaa käydä kuuntelemassa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Audioslave

Tätä on odotettu vesi kielellä (työnimellä Civilian), mutta silti hiukan ristiriitaisin tuntein. Josko kahdesta hyvästä ei saakaan yhdistämällä yhtä tosi hyvää. Pelko oli turha, tämä levy palkitsee! Levyllä on niin tiukkaa kamaa, että edes ne pari löysää biisiä eivät häiritse sanottavammin. Toistaiseksi parhaiten potkivat Cochise ja Gasoline. Chris Cornell on edelleen kuningas ja Tom Morello ei petä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Audoslavesta sen verran, että mulla oli siitä bändistä (vanhana Soundgarden & RATM-fanina) järjettömän kovat odotukset, mutta ainakaan toistaiseksi levy ei ole niihin sfääreihin noussut. Mutta levy paranaa kuuntelukerta toisensa jälkeen, eli potentiaalia on. Jonkinlainen pieni pettymys oli se, että bändi tosiaan kuulostaa RATMlta soittamassa gardenia, mutta aina välillä se kaipaamani RATMn särmä tulee esiin ja sama vanha groove pumppaa. Kouluarvosanana antaisin levylle 8+.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti BigRedBob
Audoslavesta sen verran, että mulla oli siitä bändistä (vanhana Soundgarden & RATM-fanina) järjettömän kovat odotukset
Juuri tästä syystä pidin itsekin hiukan jäitä hatussa, ettei se odotusten lässähtäminen olisi ollut Cornellin Euphoria Morningin luokkaa. Ja siksi olenkin enemmän kuin ilahtunut, kun Audioslave on kaikkea muuta kuin pettymys.
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Tällaista settiä on viime aikoina tullut kuunneltua:

Injected - Burn It Black
Audioslave - Audioslave
Apartment 26 - Hallucinating
3 Doors Down - Away From The Sun
Seether - Disclaimer
Nonpoint - Development
 
Viimeksi muokattu:

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
In Flames ja Soilwork.
 

Uraani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti BigRedBob
Audoslavesta sen verran, että mulla oli siitä bändistä (vanhana Soundgarden & RATM-fanina) järjettömän kovat odotukset, mutta ainakaan toistaiseksi levy ei ole niihin sfääreihin noussut. Mutta levy paranaa kuuntelukerta toisensa jälkeen, eli potentiaalia on. Jonkinlainen pieni pettymys oli se, että bändi tosiaan kuulostaa RATMlta soittamassa gardenia, mutta aina välillä se kaipaamani RATMn särmä tulee esiin ja sama vanha groove pumppaa. Kouluarvosanana antaisin levylle 8+.

Hmm, jospa minäkin koittasin saada ulos sanasen Audioslavesta. Ensinnäkin todettakoon etten ole koskaan kuunnellut liiemmälti RATM:ia enkä ole koskaan kuullut bändistä nimeltä Soundgarden. Eli lähtökohdat ovat ainakin hyvät, jeh? o_O Itse lähinnä kiinnostuin levystä kuultuani useaan otteeseen tuon Cochise -biisin raadiosta ja päätin sitten hankkia levyn. Olen saanut vähän sellasen kuvan, että monet ovat juuri tätä bändiä arvostelleet tyyliin "basisti ei saa kaikkea itsestään irti" tai rumpali tai vastaava. Tähän en itse voi ottaa kantaa, sillä kuuntelen musiikkia vain kokonaisuutena, se joko toimii tai ei. Ja täytyy sanoa, että Audioslave iskee kyllä. Eivät levyn kaikki biisit ole loistavia, mutta suurin osa on oikein kuunneltavia. Laulajan ääni ainakin toimii monessa biisissä hyvin. yöh, enempää en oikein osaa sanoa. hihih.hhirdhfdhfd. oon huono tämmösissä.

Audioslave - Audioslaven TOPIT:
* #5 Like a Stone
* #7 Shadow on the Sun
* #2 Show me how to Live

Olen paska kirjoittamaan ja siksi seuraava eilinen episodi tulee lähinnä tajunnan virtana. Tuli hassu fiilis ku ensimmäisen kerran kunnolla kuuntelin tuota platan viimeistä biisiä, nro 14, The Last Remaining Light. olin jo melkein nukkumassa. Sängyssä vielä kuuntelin. Biisissä on semmose hassu kertosäe (levyn lehdykässä se on merkitty choruksella). Eka kertsi tulee pelkän laulun ja yhen soittimen kanssa (kitara varmaa :o) ja sitt toisella kerralla on enemmä tavaraa mukana rämyämässä. Niin ainiin, mennäänpäs itse pointtiin. Aina joskus biisejä kuunnellessa tulee mieleen jokin tilanne johon biisi sopii kuin nenä päähän. HETI kun kuulin tätä kertsiä niin mulle tuli seuraavanlainen ((muka)) kuvitteellinen tarina mieleen: Edellisenä yönä olen käynyt juuri tappamassa jonkun tuntemattoman puukolla, jonka jälkeen vähän äänin menen kotio nukkumaan. En siis jäänyt kiinni. Herätessäni seuraavana aamuna aurinko paistaa kirkkaana sisään huoneeseeni, jonka jälkeen iskee hirvittävä katumus. "EI HELVETTI MITÄ VITTUA SITÄ ON TULLUT TEHTYÄ????" ja juuri tämän tajuttuani biisin kertsi alkaa soimaan ja menen takaisin peiton alle ja toivon, toivon hartaasti, että kaikki tämä olisi unta vain.

Aaapuva!! :o Pitäisiköhän itse hakeutua hoitoon ennenkuin tapahtuu jotain?

//I can tell you people go insane
//I can show you how you could do the same
//I can tell you why the end will never come
//I can tell you I´m a shadow on the sun
 

Morning star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nostetaanpas tämäkin ketju ylös.

Niin,asiaan:Ostin tuossa maanantaina Paradise Lostin uusimman, "Symbol Of Life"-nimisen tuotoksen.Odotukset olivat todella kovat,sillä viidakkorumpu oli kertonut,että Paradise Lost on palannut juurilleen=Icon ja Gothic-levyjen tunnelmiin.

Tämä ei ihan täysin pidä paikkaansa,mutta kyllä tämä silti on kovin
paradise lost-platta Iconin jälkeen.Koskettimet on jätetty taustalle vain kappaleita maustamaan,ja kitarat jyräävät kuin vanhaan hyvään aikaan.Kokonaisuutena aivan loistava sekoitus
yhtyeen vanhaa tatsia ja uudempaa tuotantotapaa. Tällä kuuntelulla täyden kympin levy!
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Just äsken kuuntelin Pen Leen Nouveaun . Avausbiisissä "Can´t be my Mama" Albert Järvinen vetää niin häkellyttävän hyvän soolon, että mielestäni vastaavaa ei löydy yhdeltäkään Ganes-taltioinnilta...no ehkä parilta, mutta kuitenkin. Hillitöntä meininkiä!

No sitten on tullut kuunneltua Motörheadin Bite the Bullet -tuplakokoelmaa. Levyltä löytyy muutama harvinaisempi kipale, mm. Ace of Spadesin joku demo-versio. Todella mielenkiintoinen läpileikkaus Lemmyn ja kumppaneiden biiseistä.

Näiden lisäksi paljon paljon muutakin, mutta jatketaan niistä joskus toiste.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Epe´s pelasti syksyn, sillä ihan odottamatta käsiini ajautui Limonadi Elohopean Saippua-levy. Tuntuu lähes rikolliselta ostaa noin hyvä levy hintaan 5.95E. Eivätkö ihmiset sen verran eteensä katso, että kävisivät poimimassa tämän herkun parempaan talteen? Ei kai sitten suuri yleisö voi ymmärtää hyvä päälle.

Saippua-levyn jälkeen alan olla sitä mieltä, että Absoluuttinen Nollapiste on saanut uhkaajan Suomen parhaana bändinä. Kun Tommi Liimatta rytmiryhmineen on viimein alkanut saada mainetta ja kunniaa, olisi syytä alkaa puskea Limppareita esiin.

Saippua on siis huikea levy. Viikonloppu kului sitä kuunnellessa, varmaankin 15 kertaa tuli käytyä läpi. Hiukan ongelmia aiheutti se, että lahjaksi ostamani Crashin Comfort Deluxe juuttui myös muutaman kerran soittimeen, ja tuntui sekin kvoin hyvältä, paremmalata kuin mitä Crashin sinänsä huikeista hiteistä voi päätellä.

Enpä minä muuta sano, kuin että ostakaa nyt hyvät ihmiset edes yksi Limonadi Elohopea-levy. Kiitos!
 

Dave T

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Mariska

Ihan kaikkia viestejä en oo lukenu, mutta tuskin tästä on ollut puhetta. Uusi suomirappari Mariska on kolahtanu yllättävän kovasti. Yllättävää siksi etten yleensä paljoo rap/hiphop-musasta perusta. Híenoja oivalluksia sanoituksissa ja miellyttävä ääni. Kannattaa ainakin tutustua.

Tällä hetkellä tosin taustalla soi Clashin Should I stay or should I go
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös