Kuunteletko selostuksia?

  • 47 168
  • 244

Mogilni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pronssilla
Nettiradion viive johtuu siitä, että signaali mitä streamataan nettiradiohin, pakataan ennen kuin signaalia lähetetään. Aiemmin tuo aika oli hyvinkin tarkkaan 2 minuuttia. Juuri nyt en tiedä, kun ei ole tullut kuunneltua hetkeen. Voi olla ettei tuota kauheasti saa supistettua.
Siihen päälle vähemmän merkityksellinen kotikoneella tapahtuva puskurointi vielä.
 

Becksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nettiradion viive johtuu siitä, että signaali mitä streamataan nettiradiohin, pakataan ennen kuin signaalia lähetetään. Aiemmin tuo aika oli hyvinkin tarkkaan 2 minuuttia. Juuri nyt en tiedä, kun ei ole tullut kuunneltua hetkeen. Voi olla ettei tuota kauheasti saa supistettua.

Signaalin pakkaaminen on täysin reaaliaikaista, joten siitä ei voi olla kyse. Sitä voi jokainen itse kokeilla pakkamalla vaikka jonkun kappaleen MP3:ksi. Nopeus on reaaliaikaista jopa monta kertaa nopeampi. Kyse on tosiaankin tuosta pakollisesta bufferoinnista kotikoneella (muuten ääni pätkisi koska datapaketit eivät saavu synkassa) ja viiveestä joka syntyy internetin "syövereissä". Nykyäänhän tuota viivettä ollaan saatu vähennettyä huomattavasti viime vuodesta. Taitaa olla noin 15 sekuntia enää, mikä on jo ihan ok suoritus.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Mulla on yleensä ollut nettiripa myöhässä n.20-40 sekkaa. Pelicans-Lukko ottelu oli ihan helvetillinen poikkeus, koko ottelun ajan laahasi perässä yli 2 minuuttia. Eilinen JyP peli oli taas lähes realiaikainen. Onko kyse mun läppärin asetuksista, vaiko mistä on?

Normaalistihan olen kuunnellut ottelut, joissa en paikalla ole normiradiosta, mutta siinäkin on tapahtunut jotain (ramonan tehojen lasku?). Edes antenniverkossa oleva suunta-antenni ei anna häiriötöntä selostusta Nakkilaan. Muina kausina tuo on ollut ihan täydellistä kuuluvuudeltaan.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Mulla on yleensä ollut nettiripa myöhässä n.20-40 sekkaa. Pelicans-Lukko ottelu oli ihan helvetillinen poikkeus, koko ottelun ajan laahasi perässä yli 2 minuuttia. Eilinen JyP peli oli taas lähes realiaikainen. Onko kyse mun läppärin asetuksista, vaiko mistä on?
SBS-radiot lyö tuohon lagia väliin n. parin minuutin verran, eli on kaikilla kuuntelijoilla saman verran.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
SBS-radiot lyö tuohon lagia väliin n. parin minuutin verran, eli on kaikilla kuuntelijoilla saman verran.

Ei mulla kylla koskaan kahta minuuttia perassa laahaa. Joskus viime kaudella oli peleja joissa oli minuutinkin ehka viivetta mutta talla kaudella ei puolta minuuttia kauempaa ole kylla ollut
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minun mielestäni tällä kaudella on ollut vähemmän lagia kuin aikaisemmilla, ehkä jotain puolen minuutin luokkaa. Viime kaudella oli pahimmillaan jopa lähes kahden minuutin viive.
 

Tumpula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko. Vaan ei ne huonoja ole muutkaan...
On viivettä juu, mutta kiva silti kuunnella. Itseasiassa pari kautta on mennyt aika epäaktiivisesti, nyt on taas alkanut kiinnostaa. Lisäksi musta mielenkiintoista pätkää tullut lisää, kun on noita vierailevia juontajia ja pääsevät enemmän ääneen. Sitten on niitä pätkiä, joissa haastatellaan ulkkarivahvistuksia, jotka nekin ihan hauskoja. Jos ne samat pyörii koko kauden, niin voi toki olla, että olen jo parin kuukauden päästä eri mieltä asiasta. Jotakin kehitystä kuitenkin.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Pirun hyvä toi, että haastattelut tulee erien jälkeen ja vielä pelin jälkeenkin jotain kommentteja. Ennen on muistaakseni lyöty nettilähetys kiinni aina välittömästi summerin soitua. Nyt saa kuunnella yötäkin erätauoilla.

Ei toi viive viime vuonnakaan enää sitä paria minuuttia pääsääntöisesti ollut, mikä oli pari vuotta sitten normaalia. Nyt voi jo pitää liigan sivuja samalla auki (jos sattuvat toimimaan) eikä näe etukäteen, mitä tapahtuu.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
On viivettä juu, mutta kiva silti kuunnella.

Näin on! Kaikin puolin erittäin hyvä palvelu meille vähän kauempana asuville Lukko-kannattajille. Ja mitä minä olen näitä paikallisradioiden selostuksia kuunnellut niin kyllä Ripa on ihan ykkönen selostajista.

Ja tuo on hyvä että nyt se nettilähetys ei katkea erätauolla vaan sieltä kuuluu musiikkia siihen asti kun seuraava erä taas alkaa.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Ja mitä minä olen näitä paikallisradioiden selostuksia kuunnellut niin kyllä Ripa on ihan ykkönen selostajista.

Ei oikeastaan ole pienintakaan kysymysmerkkia tassa asiassa. Kaikki olen kuunnellut lapi, ja Ripa on enemman kuin rinnanmitalla edella kaikkia. Ei siksi etta han on lukon puolella vaan siksi etta hanen intensiteettinsa ja kykynsa luoda kohtalaisen hyva kuva kiekon liikkeesta ja muista kenttatapahtumista on vertaansa vailla. Toista aaripaata edustaa sitten katkera kitisija Eero Tauru joka selostaa saipan matseja...muutaman kerran olen pakosta sita joutunut kuuntelemaan, ja surkeaa on.

Aina kun vastustajan fanit kuuntelevat ramonaa, he kehuvat otteluketjussa mahtavaa selostajaa. Vain yhdelle porilaiselle se ei tietaakseni kelvannut....kumma juttu!
 

Pronger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei mulle tuolla viiveellä ole mitään merkitystä kun en sm-liigan sivuja samaan aikaan tuijottele. Tuo on tosiaan hyvä juttu ettei lähetys soittimesta katkea kesken kaiken (tai sitten se jatkuu autom.) ettei missaa seuraavan erän alkua.

Hieno homma ja hyvää selostusta.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Taisi muuten Ramonan studion tytölle käydä vanhanaikaisesti viime viikolla, (en nyt muista peliä).

Lähetys tuli vielä jäähallilta pelin jälkeen, Ripa ja Kauhanen jorisivat jälkipuheita, kun studiotypyn ääni tuli ilmeisen vahingossa sekaan ja totesi "v**tu mä haluun jo pian kotiin täältä" ja huokaus päälle tms.

Sattuuhan näitä, heh..

edit. specsit oikaistu alla.
 
Viimeksi muokattu:

Becksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Se oli JYP-peli, kommentaattorina oli Pekka Wallenius eikä Kauhanen, ja studioemäntä ei sentään kirosanoja päästellyt vaan sanasta sanaan seuraavaa: "Mää haluun kottiin."
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Nyt nettiradioselostus on edellä SM-liigasivuja. Ripan mukaan on pelattu 54.45 ja liigasivujen tilanne on nyt 54.06. Näin.

Edit. Perkele että onkin jännää! Ipa ylivoimalla ja Ripa liekeissä. Hyvä selostaja, suorastaan erinomainen.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Otteluketjuun jo kirjoitinkin, että nyt on sen verran harvinaista herkkua luvassa ensimmäistä kertaa kauden 1996-97 jälkeen että täytyy tuo illan peli kuunnella jälkikäteen jostain Ramonan arkistosta.

Pekalla oli äänen kanssa vaikeuksia silloin joskus 90-luvulla. Toivon mukaan kurkkutorvi kestää huutamisen vuosien tauon jälkeen, ettei kummatkin selostajat ole kohta sairastuvalla.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Taisi Vanha Mestari olla vielä hieman ruosteessa pitkän tauon jälkeen? Maalikimaran kuuntelin Ramonasta kotio ajellessa eikä Pekalta oikein maalikiljaisu tuntunut irtoavan samalla tavalla kuin Ripalta.

Tosin, muistelen kyllä ettei Pekka yleensä koskaan maaleja huutanutkaan kitarisat soikeena.

Mutta ennen kuin viikonloppuna kuuntelen sen Ramonan arkistosta, olisi haluka kuulemaan muiden mielipiteitä siitä miltä selostus noin muuten kuulosti?
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Taisi Vanha Mestari olla vielä hieman ruosteessa pitkän tauon jälkeen? Maalikimaran kuuntelin Ramonasta kotio ajellessa eikä Pekalta oikein maalikiljaisu tuntunut irtoavan samalla tavalla kuin Ripalta.

Tosin, muistelen kyllä ettei Pekka yleensä koskaan maaleja huutanutkaan kitarisat soikeena.

Mutta ennen kuin viikonloppuna kuuntelen sen Ramonan arkistosta, olisi haluka kuulemaan muiden mielipiteitä siitä miltä selostus noin muuten kuulosti?

Ihan hyvin Pekka suoriutui ekasta erasta, toinen ja kolmas ei sitten enaa kuulunutkaan nettiin kun SBS streamit kuolivat.
 

sem

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mutta ennen kuin viikonloppuna kuuntelen sen Ramonan arkistosta, olisi haluka kuulemaan muiden mielipiteitä siitä miltä selostus noin muuten kuulosti?

Ensimmäisen erän minkä nettiradio tolpillaan pysyi niin hyvin pysyi pelitapahtumista kärryillä. Ripa olisi varmasti tehnyt pelistä etäkannattajalle jännittävämmän.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ahaa, sitä selostusta on sitten turha mistään arkistostakaan ruveta etsimään jos on pätkinyt.

Onko mitään tietoa kuka selostaa lauantaisen Oulun pelin? Meinaan että tuskin Pekka, vanha mies, enää tien päälle lähtee, vaikka silloinhan sen sitten kuulisin minäkin. Taitaa olla Antsu Anteroisen paikka, jos Riston keuhkoputkentulehdus ei hellitä.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Taitaa olla Antsu Anteroisen paikka, jos Riston keuhkoputkentulehdus ei hellitä.

Toivotaan etta tahan ei tarvitse turvautua. Ehka Pekka sittenkin lahtisi Ouluun selostelemaan.
 
Suosikkijoukkue
Lukko,Hokki, Leijonat, LA Kings.
Haa

Ekan erän kuuntelin paikanpäällä Ramonasta Nokian korvanappien avustuksella. Ihan hyvää ja asiantuntevaa selostusta. Sanoisinko kuitenkin, että kiima puuttui Walleniuksen selostuksesta?

Ei eläytynyt lailla Leinon Riston, johon on jo tottunut.
 

TwentyThree

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pelin jälkeen kun laitoin radion päälle niin ensimmäinen Pekan lause meni suurin piirtein näin: "Turha tätä peliä on uudestaan enään keksiä koska Tamminen on sen jo tehnyt."
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tosin, muistelen kyllä ettei Pekka yleensä koskaan maaleja huutanutkaan kitarisat soikeena.
Minä taas muistelin, että joskus 90-luvun puolivälissä Pekan ollessa selostuskopissa hän huusi vähintään yhtä antaumuksella kuin Risto nykyään Lukon maalatessa.

Taitaa olla Antsu Anteroisen paikka, jos Riston keuhkoputkentulehdus ei hellitä.
Jaa että Risto oli kipeenä eikä siksi päässyt töihin torstaina? Viime kaudellahan Ripan Oulun-reissu sai dramaattisen käänteen kun mies sairastui paluumatkalla ja taisi viettää Kokkolan sairaalassa useamman päivän keuhkokuumessa.

Kai sitä Antsua yhden pelin kaudessa sietää kuunnella, jos ei muitakaan ukkoja kynnelle kykene.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ensimmaisen eran jalkeen ei tosiaan kuulunut enaa mitaan nettiselostuksista, mutta sen ensimmaisen eran perusteella taytyy sanoa, etta kylmat vareet menivat selassa kun Wallenius paasi aaneen. Ymmarrettavasti sita samaa vanhaa Walleniusta se ei enaa ollut ja parissa ekassa maalissa Pekka oli vahan ns. pihalla, mutta muuten ihan hyva suoritus. Mielellani kuulisin viela uudelleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös