Kuunteletko huumerokkia?

  • 1 120
  • 10

mikaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään Helsingin Sanomissa oli mielipidekirjoitus musiikin kuuntelusta ja siitä, että vahvistimet pilaavat musiikin. Aihe varmaan ihan oikea (ainakin teknisessä mielessä), mutta lisäksi oli hepun kommentti eri musiikkilajeista:
"Kun on kaikki jo saatu, ainoa keino lisätä elämyksiä on saada lisää, ja niinpä punkin, teknon ja muun huumerokin molempia säveliä toistetaan jatkuvalla maksimilla" (Juhani Korhonen, Espoo)
Myönnettäköön, että oheinen kohta on vain pieni osa kirjoitusta, jonka pääasiana ei varmaan ollut haukkua eri musiikkilajeja. Tulipahan vaan taas esille ihmisten käsitys musiikista ja sen eri tyyleistä. Tosiasiahan on se, että vain klassinen musiikki on täydellistä eikä mitään muuta edes saa kuunnella. Ja lisäksi käytän huumeita aina kun on mahdollista. :rolleyes:
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
On tässä vanhana olemisessa se etu, että on tullut elettyä livenä ne 1960-1970 lukujen varsinaiset "huumemusiikkiajat".
Kotibailuissa istuttiin lattialla kynttilän valossa ja suitsukkeiden haju täytti huoneen. Kesäduunirahoilla hankittujen halpojen stereoitten kaiuttimista pauhasi esim. seuraavien artistien biisejä:
- Emerson, Lake & Palmer
- Jimi Hendrix
- Janis Joplin
- Creedence Clearwater Revival
- Johnny Winter
- Jefferson Airplane
- Pink Floyd
- Led Zeppelin
- T.Rex
- Frank Zappa

... tytöillä ei ollut rintsikoita, jaloissa oli kukkaskuvioilla koristellut leveälahkeiset farkut, monen suosikkipaita oli sellainen ylipitkä Intian puuvillasta tehty viritys, joka haisi hirveästi hielle heti yhden käyttökerran jälkeen. Päällystakkina oli U.S. Armyn ylijäämävarastosta ostettu vihreä maihari jonka selkään oli paksulla tussilla kirjoitettu: MAKE LOVE - NOT WAR.
En nyt viitsi tarkemmin kuvailla mitä noissa bileissä "poltettiin"... noh, hengissä ainakin ollaan edelleen...
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti mauri


Öö, annas kun arvaan...niitä rintsikoita??!?

>>> Ne rintareput oli poltettu jo ulkona... sisällä poltettiin eräitä luonnontuotteita. Koska a.o. toimenpide on rikos, niin en myönnä mitään. Tarkemmin ajatellen en ole koskaan nähnyt poltettavan mitään muuta kuin kynttilöitä, juhannuskokkoja ja Orleansin Neitsyen... siis tämä lyhyttukkainen kimuli, joka on ihan Milla Jovovichin näköinen...
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Predator
...Tarkemmin ajatellen en ole koskaan nähnyt poltettavan mitään muuta kuin kynttilöitä, juhannuskokkoja ja Orleansin Neitsyen... siis tämä lyhyttukkainen kimuli, joka on ihan Milla Jovovichin näköinen...

On se kumma homma, että mies on hengissä, vaikka on vetäny steariinia sisuksiinsa...Tuleeko siitä hyväkin trippi?

Meikäläinen on vasta niitä "make love not war" -aikojen tuotos, joten en tietenkään tiedä huumeista sen enempää (ei kai niitä nykyisin olekaan), mutta musiikista sanoisin, että se itsessään voi kyllä olla huumetta. Jos riippuvuus mitään kertoo, niin olen koukussa countryyn...
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti mauri


On se kumma homma, että mies on hengissä, vaikka on vetäny steariinia sisuksiinsa...Tuleeko siitä hyväkin trippi?

Meikäläinen on vasta niitä "make love not war" -aikojen tuotos, joten en tietenkään tiedä huumeista sen enempää (ei kai niitä nykyisin olekaan), mutta musiikista sanoisin, että se itsessään voi kyllä olla huumetta. Jos riippuvuus mitään kertoo, niin olen koukussa countryyn...

>>> Steariinistä ei tule yhtä ihanaa trippiä, kuin esimerkiksi Offin valmistamien hyttyssavukiekuroiden haistelusta. Se tv:n Offimainos, missä joku lappalainen äijä sanoo, että "mitä sinä etelän mies huidot, käytä Ohvia", on harhaanjohtava. Nimittäin etelän mies alkaa huitoa VASTA kun on oikein kunnolla imaissut sitä Offin savua kitusiinsa. Kyytipoikana Offin kanssa voi käyttää Koffia.
 

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti Predator
On tässä vanhana olemisessa se etu, että on tullut elettyä livenä ne 1960-1970 lukujen varsinaiset "huumemusiikkiajat".
Kotibailuissa istuttiin lattialla kynttilän valossa ja suitsukkeiden haju täytti huoneen. Kesäduunirahoilla hankittujen halpojen stereoitten kaiuttimista pauhasi esim. seuraavien artistien biisejä:
- Emerson, Lake & Palmer
- Jimi Hendrix
- Janis Joplin
- Creedence Clearwater Revival
- Johnny Winter
- Jefferson Airplane
- Pink Floyd
- Led Zeppelin
- T.Rex
- Frank Zappa

... tytöillä ei ollut rintsikoita, jaloissa oli kukkaskuvioilla koristellut leveälahkeiset farkut, monen suosikkipaita oli sellainen ylipitkä Intian puuvillasta tehty viritys, joka haisi hirveästi hielle heti yhden käyttökerran jälkeen. Päällystakkina oli U.S. Armyn ylijäämävarastosta ostettu vihreä maihari jonka selkään oli paksulla tussilla kirjoitettu: MAKE LOVE - NOT WAR.
En nyt viitsi tarkemmin kuvailla mitä noissa bileissä "poltettiin"... noh, hengissä ainakin ollaan edelleen...

Sinulla on näköjään ollut yhtä "ankea" nuoruus kuin minullakin. Samat levyt ja kaikki...
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Joo, mutta entäs heroiini-rock. Tulee kuunneltua Velvet Undergroundia, ja uskonpa, että Televiissionin pojilla oli samat aineet hallussa, olihan kotikin samassa metropolissa.
Ja muistutukseksi, meikä on absolutisti.
Niin että antaa muiden käyttää aineita, minä nautin sitten niistä tuotoksista... (vaikka vakavasti ottaen yhden huippubiisin hinta on ihan liian kova.)
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti hannes_ko
Joo, mutta entäs heroiini-rock. Tulee kuunneltua Velvet Undergroundia, ja uskonpa, että Televiissionin pojilla oli samat aineet hallussa, olihan kotikin samassa metropolissa.
Ja muistutukseksi, meikä on absolutisti.
Niin että antaa muiden käyttää aineita, minä nautin sitten niistä tuotoksista... (vaikka vakavasti ottaen yhden huippubiisin hinta on ihan liian kova.)

>>> NO voi hemmetti! Ja minä kun järkkäsin sinulle alkoholipitoisen Stadin kierroksen kesällä! Ei se mitään, voithan sinä nappailla niillä terasseilla limua... koita nyt sitten kestää meikäläisen jorinoita kun olen lievässä etukenossa.
PS. Luitkos sinä sen minun vastaukseni siinä "Helsinki"-ketjussa?
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Jet Ace


Sinulla on näköjään ollut yhtä "ankea" nuoruus kuin minullakin. Samat levyt ja kaikki...

Suihkari-Ässä heips! Onko sinulla vielä noita vanhoja vinyylejä tallessa? Jos on, niin voit valehtelematta kutsua itseäsi KUNNON HÄMYKSI (kuten minä).
En silloin aikoinaan ollut koskaan niin kovasti sen "ruohon perään", vaan harrastin (ja harrastan) laillisia mallasjuomia. Tosin kyllä ihan IV-oluenkin avustuksella kuunneltuna Jimi Hendrixin livetaltiointi Woodstockista saa nostalgiasuonet tykyttämään. Olen muuten usein ihmetellyt, että miksei silloin aikoinaan valmistettu sähköskeboja vasureille? Jimikin joutui sitten vasurina soittamaan sitä skebaa hassusti nurinpäin. Saundi oli kuitenkin aivan uskomaton... ja sehän oli se pääasia?
 

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti Predator


Suihkari-Ässä heips! Onko sinulla vielä noita vanhoja vinyylejä tallessa? Jos on, niin voit valehtelematta kutsua itseäsi KUNNON HÄMYKSI (kuten minä).
En silloin aikoinaan ollut koskaan niin kovasti sen "ruohon perään", vaan harrastin (ja harrastan) laillisia mallasjuomia. Tosin kyllä ihan IV-oluenkin avustuksella kuunneltuna Jimi Hendrixin livetaltiointi Woodstockista saa nostalgiasuonet tykyttämään. Olen muuten usein ihmetellyt, että miksei silloin aikoinaan valmistettu sähköskeboja vasureille? Jimikin joutui sitten vasurina soittamaan sitä skebaa hassusti nurinpäin. Saundi oli kuitenkin aivan uskomaton... ja sehän oli se pääasia?

Kunnon hämyjä ollaan. Tai vanhoja pieruja, kuinka vaan. En minä ole koskaan osannut luopua yhdestäkään levystäni, vaan kaikki ovat tallella. Ovat tosin olleet soittamista varten, joten mitään keräilijän löytöjä ne eivät ole kuntonsa puolesta.

Olen lisäksi hankkinut suurimman osan myöhemmin cd-versioina. Hyllystä löytyy käytännössä kaikki mainitut. Vakavin puute on hullujen albiinoveljesten kuuluisamman, Johnny Winterin tuotanto, joka on kelanauhoillani. Ja nauhurista on vetohihna ollut vuosia poikki.

Woodstock oli ihmeiden ihme tullessaan elokuvateatteriin.

Niin, Jimi-raukka joutui soittamaan myös vasenkätisyydestään johtuen (?!) kitaraa niskansa takana. Voi raukkaa. Ilmankos usein hakkasi sen palasiksi tai sytytti palamaan...

Vakavasti puhuen, niin kitaravirtuoosien ja superbändien aika kuoli 70-luvun puolivälissä. Sellaista virtuositeettia ei ole sen koomin syntynyt, vaikka muuten ihan hyvää musiikkia on tehtykin.


Silloin muuten kova sana oli Rioja Tinto eli "Riehu", joka pikkupullo maksoi muistaaksi allekirjoittaneen juopon uran alkuvaiheessa FIM 2,90 tai jotain. Ja Koskenkorva FIM 14,90. Silloin sai itsensä kympillä sellaiseen kuntoon, että tuli mm. eksyttyä taksilla Turussa Ruisrockista jatkoille mentäessä. Maihari päällä. Ja tytöt ilman rintsikoita, matkalla yhteissaunaan. :p
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös