Kuunteletko Auran Aaltojen otteluselostuksia?

  • 210 558
  • 827

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Joku siis oikeasti kuuntelee näitä otteluselostuksia radiosta vielä vuonna 2023?
Muistan itsekin joskus 90-luvulla näitä kuunnelleeni, mutta se oli silloin se kun telkkarista
tuli joka sunnuntainen Hockey Night ottelu, etkä kiekkoa nähnyt kuin urheiluruudusta tai paikan päällä.
Kai sitä voi olla vaikka autolla?
 

Aleksis Veli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Parasta noissa on 4. erä -jälkilähetys, toivottavasti sen saisi kuunneltua muutenkin kuin suorana, kuten Auran Aaltojen aikana oli.
 

raisionjoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joku siis oikeasti kuuntelee näitä otteluselostuksia radiosta vielä vuonna 2023?
Muistan itsekin joskus 90-luvulla näitä kuunnelleeni, mutta se oli silloin se kun telkkarista
tuli joka sunnuntainen Hockey Night ottelu, etkä kiekkoa nähnyt kuin urheiluruudusta tai paikan päällä.
Nautinnollisempaa (ja halvempaa) tämä on kuin kärsiä paikan päällä tai visuaalisten kanavien äärellä. Pihavajassa kaljottelu ja Markku on ihan hyvä kombo.
 

marse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Radioselostus on myös mainio eilisessä tilanteessa, jossa telkkarista tulee pikselimössöä. Olen sanonut ennenkin ja sanonpa jälleen, että maksaisin aika paljon extraa, jos tv-lähetyksiin saisi koti- ja vierasselostukset. Helpointa se olisi yhteistyösopimuksella paikallisradioiden kanssa, vaan tuolloin oikeudet tietenkin pitäisi olla samassa konsernissa eikä kilpailijoilla.
 

Juna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Radioselostus ja pitkä iltalenkki koiran kanssa - toimi ysärillä, toimii yhä. Suosittelen. Toimii myös ilman koiraa, kokeiltu sitäkin.
Hyvä, että sulla toimii. Mulla tämä on mennyt aina niin, että juuri kun olen saanut nettiradion viritettyä ja ennen kuin koira on ehtinyt edes paskoa niin vastustaja tekee maalin ja Silvennoinen murtuu. Ihan sama mihin aikaan ottelua olen lenkille lähtenyt.

Otantaa alkaa olla jo niin paljon, että en ole pleijareissa koskaan uskaltanut radiota avata. Ehkä täytyy kuitenkin tällä kaudella taas kokeilla, josko syy oli enemmänkin Auran Aalloissa kuin minussa.
 
Olisikohan plankkiapina Lahtisen uusi lempinimi "tappi" tämän illan jälkeen? Kaveri on täysin seonnut tuosta maalin tapista. 90% kaverin puheenvuoroista liittyy asiaan.

Oma suosikkihetkeni oli kun Silvennoinen hehkutti rankkarimaalia ja hunajata pauhasi taustalla, niin plankkiapina iski linjoille kertomaan referaattia siitä mitä hänen tapista haastattelemansa huoltomies on kertonut kyseisestä tapista ja sen dynamiikasta.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Joku siis oikeasti kuuntelee näitä otteluselostuksia radiosta vielä vuonna 2023?
Muistan itsekin joskus 90-luvulla näitä kuunnelleeni, mutta se oli silloin se kun telkkarista
tuli joka sunnuntainen Hockey Night ottelu, etkä kiekkoa nähnyt kuin urheiluruudusta tai paikan päällä.

Kyllä se radio vain on paras. Kuunnellessa voi vaikka lämmitellä saunaa tai käydä lenkillä. Fiilikseen eläytyy itseasiassa paljon paremmin kuin sohvalla möllötellessä. Ja illalla voi katsoa sitten koosteen netistä. Ja hinta tälle elämykselle on 0€.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Kyllä eilinenkin Neljäserä oli mukava kuunnella matkalla mökille. Harmi vain, vaikka katsoin matsin yläkatsomosta summeriin asti, niin ehdin hyvin ajaa mökille asti lähetyksen vielä ollessa käynnnissä. Vaadin isompia ruuhkia tai lyhyemmän lähetyksen.
 

JohnVeiNe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TURKU - ÅBO
Kyllä eilinenkin Neljäserä oli mukava kuunnella matkalla mökille. Harmi vain, vaikka katsoin matsin yläkatsomosta summeriin asti, niin ehdin hyvin ajaa mökille asti lähetyksen vielä ollessa käynnnissä. Vaadin isompia ruuhkia tai lyhyemmän lähetyksen.

En oo ikinä ennen kuullu, et jollain olis Pernos mökki.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Seudun Kiekkokuntoutujat
Onko plankkiapinan pohdinnat maalinteon harjoittelun mahdollisuudesta tulleet AA:n paketin mukana uudelle kanavalle? Vahvasti klassikkoainesta ko. jantteri.

Sen mitä itse olen ko. "uutta pakettia" kuunnellut, niin kyllä se koko vanha paketti ihan sellaisenaan on siirretty. Mitään muuta ei taida olla uutta kuin taajuus.

Luulisin, että jossain kohtaa tuohon tulee Nelosen puolelta muutoksia. Ei ihan toimi paikallisradiomeininki enää isossa talossa.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Sen mitä itse olen ko. "uutta pakettia" kuunnellut, niin kyllä se koko vanha paketti ihan sellaisenaan on siirretty. Mitään muuta ei taida olla uutta kuin taajuus.

Luulisin, että jossain kohtaa tuohon tulee Nelosen puolelta muutoksia. Ei ihan toimi paikallisradiomeininki enää isossa talossa.
Pitänee perehtyä paremmin. Kuvaavaa kyllä on, että edes uuden kanavan nimen muistaminen on kovan työn takana.
 

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Seudun Kiekkokuntoutujat
Pitänee perehtyä paremmin. Kuvaavaa kyllä on, että edes uuden kanavan nimen muistaminen on kovan työn takana.

Käsitin, että koko Nelosen (Nelonen Media) kiekkopakettia radioihin luotsaa eräs Kortelainen. En tiedä millaisilla eväillä on kauteen lähdetty, mutta tuo 45min(?) "Neljäs erä" on edelleen tavallisen 4-3 päättyneen ke runkosarjapelin jälkeen raskasta kuunneltavaa. Samoja hyökkäyksiä tai kiekonriistoja puidaan useampaan kertaan ja toistetaan asioita, jotka ovat lähes itsestäänselviä. Kolme tähteä tai millä nimellä ne niitä poimintoja sieltä luettelevat, on välillä kuin oltaisiin pelattu suuremmistakin asioista kuin kolmesta runkosarjapisteestä.

Hyvää paketissa on edelleen muutamat haastattelut pelin jälkeen, mutta muuten tuntuu, että koko jälkipelit tulee pelattua läpi 15min aikana.

Intohimo. Se on hyvä asia tehtävää työtä kohtaan, mutta onko se ihan tuon paatoksen arvoista? :)
 

Aleksis Veli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minulle tuo neljäs erä on todella tärkeä lisä kiekon seuraamiseen, viime kausi meni reisille siinäkin kun niitä ei saanut jälkilähetyksenä kuunneltavaksi kuin pitkällä viiveellä tai ei lainkaan. Varmaan voisi olla parempaakin sisältöä jos isommilla resursseilla tehtäisiin, mutta en usko että vaihtoehto on se vaan se että ei tehdä. Itse ainakin nostan hattua Silvennoiselle, että jaksaa vielä aidolla kiinnostuksella käydä peliä läpi jossain vierashallilla itsekseen klo 21 ennen kuin menee syömään ja ajaa monta tuntia pimeää tietä kotiin.
 

tamme

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miten Discovery plussalla saa pelkät halliäänet? Saukkonen selostajana ja kaikista selostajista paskin mitä historiassa koskaan on ollut. Mietin vain kun ei viitsisi ilman ääniä katsoa.
 

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Seudun Kiekkokuntoutujat
Nelosella sentään seurataan jotain kuuntelijalukuja ja luetaan palautteita, toisin kuin eräällä porilaisomisteisella paikallisasemalla.

Jollain aikavälillä tuohon paikallisradio -kopion meininkiin tulee kyllä muutosta, näin uskoisin…
 

Ewald

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Florida Panthers, Magpies
Eilisen Telian lähretyksen selostus oli räiskyvyydeltään Avara luonto-Serengeti II -luokkaa. Niin puuduttavaa ja lakonista tilanteiden toteamista, että alkoi turhauttaa sen kuuntelu. Voi niitä aikoja, kun J-P.Jalo selosti TPS:n pelejä. Niitä selostuksia kelpasi kuunnella jälkeen päin kasetiltakin. Automatkalla Lappiin tuli kuunneltua yhden kauden play offit moneen kertaan, kun kaatui Tappara ja finaaleissa Jyp. Maajoukkueen peleihin laitettiin radio television päälle ja annettiin Höyry Häyrisen selostaa peli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös