Kuuluvatko rummut jääkiekkoon??

  • 2 637
  • 43

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Viestin lähetti Moto
Voihan sitä ääntä pitää muutenkin kuin rumpuja pärisyttämällä. HIFK:n halliin ei ole varmaan yksikään kotijoukkueen kannattaja rummun kanssa astunut, mutta silti tunnelmaa kehutaan usein Suomen parhaaksi.

Miettikääpä sitä.

Aivan, tässä onkin tämä pointti. Miksi ei rumpuja voisi käyttää, jollei tunnelmaa muuten saada? Esim. Lappeenrannassa istutaan kuin kirkossa ja rummut olisivat ainoa mikä sinne tunnelmaa saa.

Olkaa iloisia luomastanne tunnelmasta mutta älkää tuomitko muiden kaupunkien rumpujen pärinää.

Sitäpaitsi HIFK:lla on hieman laajempi fanipohjakin, kuin JYPillä tai SaiPalla. Sen vuoksi HIFK:lla riittää niitä fanaattisia katsomossa huutajiakin paljon enemmän kuin täällä.

Ja Clark Kentille. Kyllä niitä rumpuja keskieuroopassakin on melkein joka joukkueen faneilla, vaikka useampi tuhat laulaakin katsomossa suureen ääneen.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Espoo ja rummut

Viestin lähetti Tommy
Tätä mä olen LänsiAuto-Areenan olemassaolon ajan miettynyt,
jos ne rummut jättäis kotiin, niin mä uskoisin että sillä sais muun hallin kanssa fiilikseen mukaan. Ehkä tolle pitäis olla jotain perusteluja, mutta nyt ei tule mieleen.

Esmes just Nordenskiöldin hallissa, ei siellä mitään rumpuja ole, eikä oikeestaan fanikatsomoa, vaan koko halli on yhtä fanikatsomoa.

>>> Voi Hyvä Jumala sentään! Kerrankin täytyy olla Tommyn kanssa asiasta samaa mieltä! IFK:n koko halli on NIMENOMAAN YHTÄ FANIKATSOMOA! Ei siinä mitään rumpuja tarvita!
MUTTA, jos ihan vakavasti pohditaan niin kyllähän niitä rumpuja saa sinne halliin raahata jos joku TODELLA viitsii niin tehdä. Onhan sitä joukkuelajien katsomoissa ollut pahempaakin äänen aiheuttajaa. Olen usein miettinyt että onkohan esim. Irakin jalkapallosarjan peleissä jokaisella katsojalla oma rynkky mukana? Ainakin uutiskuvista saa sellaisen käsityksen että kaduilla jopa lastenkin varustukseen kuuluu rynnäri. Ja se rynnäri ei ole mikään muovilelu vaan ihan ehtaa kamaa! No joo, olishan se näky jos samaan malliin kaikilla miespuolisilla IFK-faneilla olisi katsomossa oma Kalashnikov mukana, ja sitten kun IFK tekee maalin niin tietenkin hurrataan ja ruvetaan ampumaan sarjoja hallin kattoon....:D
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Jyrkkä ei..

Minun mielestäni kamala kuunnella sitä tuminaa. Nämä "sumutorvet" ovat myös ärsyttäviä varsinkin jos joku lähellä "tuuttailee".
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Viestin lähetti Murmeli
Ja Clark Kentille. Kyllä niitä rumpuja keskieuroopassakin on melkein joka joukkueen faneilla, vaikka useampi tuhat laulaakin katsomossa suureen ääneen.
Tiedän.
Kirjoitinkin ei rummuille nykyisellään, mieluummin seison/istun hallissa joka muuten on melko hiljaa. Pelkkä rummutus ei ole mukavan kuulloista, varsinkin kun sen tekee joku teinityttö, niin kuin Porissa. Kunnon rumpali hommiin, niin kuullostais hieman paremmalta...
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Rumpuja tarvitaan siihen, että saadaan kannustuksesta yhtäaikaista ja rytmikästä. Ei niiden tarvitse olla pääosassa, mutta hallittu ja taidokas komppi sopii välillä joukkoon. Suomalainen katsomokultuuri on juuri niin syvältä, että jos pitää ääntä niin se häiritsee peliä. Tosin en itsekkään halua istua rummun vieressä. Voisi tulla enemmän kannatusporukoita, ja niissä saisi olla ennemmän porukkaa, jotka vaikka laulaisivat ja tifoilisivat.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Minä ainakin suhtaudun ihan myönteisesti rumpuryhmiin. Mutta olen kuitenkin sitä mieltä, että ne kuuluvat aina joukkueen fanikatsomoon.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On se aika rasittavaa istua rumpujen lähellä joita ei osate edes soittaa, meinaa pää haleta! Espoossahan ne on ollut jo ladon ajoista asti.
 

Kemulator

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Eihän Hippoksella osaa A-junnujenkaan pelissä oikein olla, kun sambaryhmä puuttuu. Muuten Hippoksella olisikin hiljaista, mutta rumpalit saavat melko hyvin muunkin yleisön mukaan, varsinkin jos oman joukkueen peli sujuu.

Sen sijaan nämä paineilmalla toimivat sumutorvet ovat vihoviimeinen keksintö, siinä pomppaa vähintään kattoon, jos lähistöllä joku varoituksetta töräyttää. Niille siis jyrkkä ei.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No, pakko kai se on minunkin todeta, että Hippokselle sambaryhmä kuuluu kuin nenä päähän. Itse menen aina sambaryhmän lähelle, en kuitenkaan ihan viereen, tunnelman takia. Joskus kyllä säälittää, kun pienet lapset ovat koko matsin ajan siinä aivan orkesterin vieressä, mahtaa kuuloelimet kärsiä. Muiden hallien rummuttamisiin en ota kantaa, päättäkää itse, mutta Hippoksella saatte vierasmatseissa siitä kärsiä. :) Joo, ja ne sumutorvet pitäisi kieltää lailla. Suorastaan sattuu, kun joku valopää töräyttää sellaiseen selän takana korvan juuressa.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Rummut ovat OK, jos niitä käyttää oikein.
Esim. Turun Interin kannatusjoukoilla oli Helsingissä viime sunnuntaina mukana ainakin kaksi, ehkä kolme rumpua.
Hienosti kyllä turkkupojjat soitteli, siis rytmi oli kokoajan mukana eikä pelkästään Inter PAM PAM PAM, Inter PAM PAM PAM, vaan siis ihan hyvää "biittiä".
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
kulttuuria

en ole kuullu tätä jypin poppoota, mutta se kuulostas aika hyvältä. kyllä tämmönen "tanskalainen futis katsomo meininki" ois aika rento juttu. kun taasen ns. "neekerikaleeri taonta" täysillä taas ei.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Tulipa mieleeni että tokihan silläkin on merkitystä että miten niitä rumpuja soittaa. Kun Lappeenrannassa edellisillä liigakausilla (siis ennen divariin putoamista kahdella kaudella) oli sellainen 6-8:n <b>ammattimuusikon</b> rumpuryhmä, lähti siitä porukasta sellaisen upea meininki, johon Jyväskylän porukka ei koskaan pääse. Jyväskylässä on hyvää metakkaa mutta siihen se jääkin.

Pitkän linjan SaiPan kannattajat muistanevat ja voinen järjestää jonkinlaisen mpeg-pätkän vanhasta hokinaitista, jotka muutkin ymmärtävät, mistä puhun.
 

Wolves

Jäsen
Pitkän linjan SaiPan kannattajat muistanevat


Kyllä muistavat ja jos saat järkättyä pätkän vanhaa kunnon sambatahtia niin "einiinvanhan" SaiPan kannattajan mieli herkistyy varmasti.

Eikös joku tuttu ihminen räpeltänyt jonkinlaisen tampuriinin kanssa ko. orkesterissa ;)
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Moto
HIFK:n halliin ei ole varmaan yksikään kotijoukkueen kannattaja rummun kanssa astunut, mutta silti tunnelmaa kehutaan usein Suomen parhaaksi.

Kärppä-faneilla oli viime kaudella rummut mukana. Järkkärit kuulema takavarikoivat ne.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noinko oli? Muistelisin kyllä, että aina silloin tällöin vierasjoukkueen kannattajilla on ollut rumpuja. Ainakin muistan yhden Tepsi-matsin, mutta silloin rumpu rupesi pärisemään vasta, kun Tepsillä oli turvallinen johto viimeisessä erässä. :D
 

filmirulla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kärppä faneilta tosiaan takavarikoitiin rumpu ekassa pelissä viimevuonna. Mut onhan siellä niitä rumpuja ollut viimevuonna muitakin. Ainakin Blues,tps,Pelicans ja muistaakseni Saipa joten kyllä siellä rumpuja on näkynyt mutta vain ja ainoastaan vieras kannattajilla.

Joskus aikoinaan istuin jossain E-katsomon piippuhyllyllä ja vieressä oli tätä Jypin samba ryhmää ja täytyy sanoa,että ei ollut kyllä mukava istua siinä ihan vieressä mutta siitä on jo aikaa.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti filmirulla
Ainakin Blues,tps,Pelicans ja muistaakseni Saipa joten kyllä siellä rumpuja on näkynyt mutta vain ja ainoastaan vieras kannattajilla.

Joo, tps-faneja oli rummun kanssa Jäähallissa jo -93? pleijareissa, pojilla oli kossupullo ja rumpu mukanaan. Kaiken lisäksi olivat vielä hankkineet liput B2:seen eli IFK:n fani katsomoon. Kyllä se rummutus ärsytti, korvat vaan paukkui. Lisäksi tuli semmosia, (kännisellä äänellä):"Soriii", kun kaatoivat kossua mun selkään, vahinkojahan sattuu. Rummut ei ainakaan mun lähelle jääkiekkokatsomoon sovi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös