Miten?
Tämä naivi usko siihen, että Virta tarkoitti sitä mitä sanoi on jokseenkin surullista. Yllä on hyvin kerrottu syitä siihen, miksi Pekka Virran kohdalla hänen julkisille puheilleen ei kannata antaa mitään arvoa.
Selin oli tyly, epäystävällinen ja oikeassa. Näistä kolmesta tuo viimeisin on tässä tilanteessa se ylivoimaisesti tärkein arvo.
Korostan nyt, että kyseessä on minun ihan oma henkilökohtainen mielipiteeni. Olet selvästi eri mieltä, ja se sinulle sallittakoon.
Pidän enää tässä kohtaa epärelevanttina vääntää kättä siitä, mitä Virta on sanonut tai tehnyt tai oliko se nyt aito vai valehteliko silmät päästään. Kuten sanoin, ei ole omakaan suosikki ja tiedän varsin hyvin, että on suustaan päästellyt kaikenlaista vuosien varrella.
Virta sanoi ne asiat, mitä tuossa kohtaa vastustajan päävalmentajalta odotetaankin. Olkoot sitten paskapuhetta tai ei. En minä ainakaan oleta Lukon päävalmentajan alkavan suunnilleen itkua vääntämään jossain pressissä sen takia, että huolestuttaa ässäjunnun kunto. En ole myöskään toistaiseksi löytänyt todisteita siitä pelin aikaisesta myhäilystä tai nauramisesta, enkä koe tarpeellisena alkaa analysoimaan sen enempää mitä Virta sanoi, teki, kohottiko nyt kulmaansa millin liian ylös jne.
Kyseinen taklaus tapahtui lauantaina. Nyt on tiistai. Olen sitä mieltä, että tässä kohtaa pitäisi jo siirtää katseet eteenpäin, eikä enää jauhaa mistään Pekka Virran olemuksesta tai analysoida hänen sanojaan ympäri ämpäri. Tärkeintä on Kivenmäen toipuminen, ja vaikka tätä veivattaisiin vielä viikkoja, mikään Virran toiminnasta lauantailta ei enää muutu. Myöskään se taklaus tai sen seuraukset pelissä eivät muutu. Tässä kohtaa voidaan vaikuttaa enää vain Kivenmäkeen ja hänen terveyteensä, muu on mennyttä. Eikä tuokaan ole jatkoajan keskustelupalstan vastuulla.
Ehkä sitten olen naiivi, kun ajattelen, ettei tästä tarvitsisi enää jauhaa julkisuudessa enempää (huom, siis päävalmentajien tekemisistä). Selinillä on jotain selvästi hampaankolossa, mutta sitä tuskin saa kaiveltua ulos jonkun Kansan podcastin kautta. Kyllä siinä on pidemmältäkin ajalta varmasti jotain, mutta eipä sekään lehtien palstoilla huutelemalla aukea. Me ei myöskään kohdata Lukkoa enää, ja kuten todettu, lauantai oli, tuli ja meni. Selin oli tyly, epäystävällinen ja varmasti oikeassakin. Näkisin silti parhaaksi keskittyä vain omaan tekemiseen.