Kuplavolkkarit parkkeerataan tänne.

  • 2 515
  • 14

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Kevät keikkuen tulevi.
-Kustaa Vilkuna: Vuotuinen ajantieto. Megahyvä opus, meinaan.

On tullut taas aika kaivaa esiin vanha ystävä, vuoden -70 mallinen Harmaa Vaeltaja mökin vajasta. Starttaakohan?

Elikkäs: Pieni gallup keskuudestamme. Onkos täällä muita Wolfsburgin korskealla oriilla ratsastajia, vai olenko yksin ihan sekaisin?
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Mulla olis vuoden 1972 Peugeot 404:n muovinen kojetaulu ilman mittareita. Pääsiskö sillä mukaan germaaniklubiin? Voisin liittyä heti sinne volkkarin ranskalaiseen vastarintaosastoon nimimerkillä "puolessa vuodessa läpiruostuvat patonkimaan fenderit"?? Toi sun ketjun otsíkko kuitenkin suorastaan kerjää ranskalaista kostoa.

Mais oui.
 
Viimeksi muokattu:

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Achtung!

Maginot-linjalla ollaan hereillä. Zum Teufel ja muut Korkeajännitys-termit käyttöön. Runttaan juuri kolmosta pykälään ja karautan kolmion takaa ranskalaisen patonkilaatikon kyljen ns. luokille. Se on helppoa kun on osa-kasko.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kleinbus

Itseltäni löytyy kimpassa muutaman kaverin kanssa vuoden -74 kleibus. Tämä Ripperinä tunnettu maanteiden paholainen on jo ottanut tämän vuoden ensi kiihdytykset ja tiukassa iskussa tuntuu olevan Laakson sairaalan parkkiksella vietetyn talven jälkeen.

Pirssi on näyttänyt kyntensä eritoten festariautona. Kyytiinhän mahtuu 1+8 henkeä ja riittävä määrä kaljaa. Auton tuntee sivuikkunassa olevasta IFK:n vuoden -98 mestaruustarrasta.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Meikäjäppisen eka auto oli kamujen kanssa mustalaisilta kimpassa ostettu Moskwits Scandinavia! Jouduimme pulittamaan siitä kokonaista 200 Suomen Markkaa! Siinä oli hiihtoliiton hyväksymät kaljut kesärenkaat ja koko hoito vei niin paljon vasemmalle, että piti vääntää kaksin käsin ratista vastaan ajaessa. Aikamme rotteloa rääkättyämme pyöräytimme sen Raippaluodossa pellolle katolleen. Tuli kylymä yö...
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Predator
Mulla olis vuoden 1972 Peugeot 404:n muovinen kojetaulu ilman mittareita. Pääsiskö sillä mukaan germaaniklubiin? Voisin liittyä heti sinne volkkarin ranskalaiseen vastarintaosastoon nimimerkillä "puolessa vuodessa läpiruostuvat patonkimaan fenderit"?? Toi sun ketjun otsíkko kuitenkin suorastaan kerjää ranskalaista kostoa.

Mais oui.

Älä nyt sotke tähän ketjuun mitään patonkeja, saatikka viinejä. Makkaraa olutta, ja kupla. Siinä ovat kesän merkit. Kojelaudan voit vaikka liimataa siihen amerikkalaiseen nostalgia haikailuun ja ajella Ranskaan matkaavaan laivaan.

festareille suuntaamme taas varmaankin kaverin kuplalla, luu-ulkona.
 

JanJ

Jäsen
Löytyy.

Leppäkertuksi maalattu 1970-vuosimallin 1800-kuutioisella koneella. Lähtee kuin kauppa Töölöstä.

Nyt tosin pikku ruostereikä pohjassa eikä kilpiä, mutta kesäksi pitäis taas laittaa rekisteriin. Ajelin ilman kilpiäkin muutaman kerran mutta se oli pikkasen liian jännittävää :)

Mahtava auto.
Kunhan ei tarvitse talvella ajaa.
 

kaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Löytyy vuoden 1962 mallin Sininen Kupla. Oikeastaan se on muijan auto mutta koska minä omistan ajokortin ja auton omistaja ei ainakaan vielä sellaista ole hankkinut niin auton kuljettaminen jää vastuulleni.

Tuulilasin pyyhkijät ovat ainakin hauskat, nopeudethan ovat hidas ja erittäin hidas :) Auto on kyllä loistavassa kunnossa kun ikääkin on jo yli 40 vuotta. Kesää tässä odotellaankin niin voi taas lähteä ajelemaan.
 

JanJ

Jäsen
No, joko kuplat ruopii asvalttia?

Itse ajattelin pääsiäisen pyhinä pistää koneen käymään ja sepelin lentämään.
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Viestin lähetti JanJ
No, joko kuplat ruopii asvalttia?

Jaa... Ne kokonaiset 34 hv(tai sinnepäin) mitä 1.2 litrainen kehittää ovat kelanneet Hämeenlinnan asfaltit rullalle jo parin viikon ajan. **ttu että on kylmä startata aamuisin. Predan patonkiauto on lämpösempi ajaa, kuten myös emännän Renu. Mutta "Näillä mennään", kuten jossain jotkut sanovat.

Mutta onhan se röyheetä!
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Gagne
Jaa... Ne kokonaiset 34 hv(tai sinnepäin) mitä 1.2 litrainen kehittää ovat kelanneet Hämeenlinnan asfaltit rullalle jo parin viikon ajan. **ttu että on kylmä startata aamuisin. Predan patonkiauto on lämpösempi ajaa, kuten myös emännän Renu. Mutta "Näillä mennään", kuten jossain jotkut sanovat.

Mutta onhan se röyheetä!

No kuski ainakin on näissä homehtuneissa patongeissa varmasti todella kuumana, tarkoitit varmaan tätä? Vai oliko tämä kompa, patokihan ei käynnisty?
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Viestin lähetti Tatzka
No kuski ainakin on näissä homehtuneissa patongeissa varmasti todella kuumana, tarkoitit varmaan tätä? Vai oliko tämä kompa, patokihan ei käynnisty?

No juu, "Mie kiihyn mutta kärri ei" sanoi karjalaisisäntä Mossestaan. Eli silloin kun patonkiauto käynnistyy laakista näinä kostean kylminä aamuina se on lämpimämpi ajaa kuin VW 1200.

Mutta joku hinta se on tyylistä maksettava. Tässä tapauksessa se on huurtuneet lasit ja näpit jäässä kun pitää pitää sivuikkunaa raollaan. Tästä tuleekin mieleen:

Löysin vuoden -64 Kuplan opaskirjasen. Auton pesemisohjeiden lisäksi herätti hilpeyttä kohta, jossa todettiin jotakuinkin näin: "Voitte säätää autonne tuuletusta MIELIN MÄÄRIN käyttämällä pieniä tuuletusikkunoita." Olin aivan mehuissani. Ohjekirjasten pitäisi nykyäänkin ehdottomasti teititellä lukijaansa!
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Herra mun jee. Akku paikalleen, vääntö avaimesta ja bröm. Kahden vuoden seisoskelun jäljiltä (saatanan teinipaskiaiset kurmuuttivat Harmaata Vaeltajaa männäkesänä korjaamon pihalla sen verran että jäi ajelematta kokonaan kotimaanloman aikana) pääsin tänään taas Tulivaunujen puikkohin. Vielä pitää kaveriin vähän maalia sutata oiottuun ja paklattuun nokkaan, mutta sehän on enää pientä. Jarrut sun muutkin olivat kohdallaan, mitä jopa pienenä ihmeenä pidin. Tosin nehän tulikin taiottua uudela pääsylinterillä jo viime kesänä (oli se hyvä että aikanaan tuli ostettua toinen Voimaa Ilosta pelkästään osiksi. Alkavat vaan nekin olemaan jo kaikki kiinnitettyinä. Aina silloin tällöin joku kyselee että "paljonko toi vie?" Yleensä vastauksenani on "kymppi satasella ja kaksi neliötä 0,9 peltiä/kaksi vuotta")

Eihän sillä oikein motarille arvaa mennä jalkoihin pyörimään, mutta onhan noita kantateitäkin.
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Löytyy -62 T1 musta. Katastin huhtikuussa ja kovaa ajoo...
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kupla vuosimallia 1973 löytyy, tosin vielä ei ajossa. Muutaman vuoden ollut poissa käytöstä, mutta ehkä jo tänä kesänä taas baanalle, käyntiin ainakin lähti. Eipä ole itsellänikään ollut muuta näin legendaarista autoa, siihen jäin kiikkiin jo ensi kokeilulla, enkä aio luopua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös