Kuoleman kappaleet

  • 17 629
  • 108

ditrim

Jäsen
Seuraava kappale kuuluu iänkaikkisesti suurimpiin teharisuosikkeihini. Myöskin sanoittaja Otolle ollut henkilökohtaisesti tärkeä biisi. Sanat ovat Oton mukaan syntyneet missäs muuallakaan kuin junassa. Legendan mukaan sanoitukset Matin säveltämään kappaleeseen sovitettiin vasta studiossa.

Tehosekoitin - Ei enempää blues, ei enempää down

Ei tänään ole mun päivä
Ei ollut eilenkään
Katkeraa kalkkia sä
jätit mut litkimään

Tänä yönä mä kuolen
ainakin varmaan
Jos aamulla taas herään,
voin yrittää uudestaan
a aa..

Voi, kulta, tietäisitpä vaan,
mitä mulle tehnyt oletkaan
Ei enempää vois olla blues,
ei enempää vois olla down

Sä olit tähti mulle,
jota seurasin
Kun pimeään mä jäin,
tieni kadotin

Sä voit nauraa mulle,
sä voit mut unohtaa
Mä taidan jäädä tähän
kiskoille makaamaan
a aa..

Voi, kulta, tietäisitpä vaan,
mitä mulle tehnyt oletkaan
Ei enempää vois olla blues,
ei enempää vois olla down
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Matti ja Teppo - Et voi tulla rajan taa
Tuomari Nurmio - Oi mutsi, mutsi
Leevi and the Leavings - Elina, mitä mä teen
Eppu Normaali - Murheellisten laulujen maa

Rakkaus on lumivalkoinen ainakin siinä mielessä, että tekisi mieli kuolla kun kyseisen lurituksen kuulee. Yksi paskimmista ever.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Grateful Dead: Death Don't Have No Mercy (myös Hot Tuna)
Bauhaus: Bela Lugosi Is Dead
Kari Peitsamo: Kuoleman Tuuli
Led Zeppelin: Gallows Pole
David Bowie: My Death
Bob Bylan: The Lonesome Death Of Hattie Carroll
Alice Cooper: I Love The Dead
Blues Magoos: Albert Common Is Dead
Juice ja Mikko: Klovni Heittää Veivin
Juice & Slam: Ruumishuone Goodbye (Pieni Kalmistosarja)

Tähän voisi listata perään lukemattoman määrän kappaleita tuhansilta metallipumpuilta, joiden koko tuotannon peruskivenä on kuolema, tappaminen, hornantouhut ja sen sellaiset.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Avenged Sevenfold: Strenght of the world

Olen äärimmäisen huono tonkimaan tekstien merkityksiä, mutta saman bändin Waking the Fallen -levyllä tuntuu kautta linjan teemana olevan jonkun ystävän itsemurha.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen äärimmäisen huono tonkimaan tekstien merkityksiä, mutta saman bändin Waking the Fallen -levyllä tuntuu kautta linjan teemana olevan jonkun ystävän itsemurha.

Tällä levyllähän taitaa olla tämä biisipari I won't see you tonight part I ja I won't see you tonight part II joista ensimmäisessä kuvataan itsemurhakirjettään kirjoittavaa ihmistä, ja toisessa sitten tämän ystävää/läheistä lukemassa tuota kirjettä.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Mars Voltan levy De-Loused in the Comatorium on kuolemaa käsittelevä teemalevy. Tarina seuraa henkilöä nimeltä Cerpin Taxt. Oikeasti kyseinen henkilö on Julio Venegas. Ilmeisesti, lähteistä riippuen, Julio Venegas yritti itsemurhaa piikittämällä heroiinia ja rotanmyrkkyä suoneensa. Tuloksena oli kuitenkin kooma. Ennen heräämistään hän näki unia miten hyvin asiat ja ihmiskunta on. Herättyään ja keskusteltuaan ystäviensä kanssa hän tajusi että kaikki on ennallaan. Näistä keskusteluista on tehty levyn kappaleet.
Julio Venegas keräsi sen verran voimaa että pääsi ylös sängystä, käveli sairaalan läheiselle ylikulkusillalle ja hyppäsi liikenteen sekaan päättäen päivänsä.

Melko mojovaa tajunnan virtausta aihepiirin ympärillä on esimerkiksi kappaleessa Roulette Dares (The Haunt Of)

Levyyn liittyvän tarinan voi lukea pienen kirjan muodossa täältä (Pdf-tiedosto)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös