Mainos

Kuoleman jälkeen/ Mitä odotat ?

• 3 460
  • 43

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Niin, elämästä ei selviä hengissä.
Minulla ei ole suuria haavekuvia sen jälkeen kun pumppu rintalastan takana on potkaissut viimeisen kerran. Olishan se kyllä "ihan kivaa" jos kuoleman jälkeen olisi odotettavissa jonkinmuotoista uutta elämää meikäläisenkin sieluparalle.
Olen sen verran pervo, että taitaisin piruuttani jäädä Hartwall Areenalle kummittelemaan. Siinä olisi Hjalliksella ja Virmasella ihmettelemistä kun oluet kaatuilisivat ilman mitään näkyvää syytä ihmisten päälle ja se Esa Tikkasen kattoon viritetty "paita" putoaisi mystisesti jäälle aina aloituskiekon jälkeen...

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti HN
Kaikki päättyy, ja kuitenkaan mikään ei pääty. Muutamme vain olomuotoamme. Energia jatkaa kiertokulkuaan.

Näin tietty jos huomioimme koko ruumiin, ja miksemme huomioisi - erästä juontajaa lainatakseni.

Ruumis kuoleman jälkeen päätyy yleensä jollain tapaa osaksi luonnon kiertokulkua (länsimaisessa tuhkauksessa vähäisemmässä määrin, mutta unohdettakoot tämä poikkeus nyt) sen sijaan ihminen "mielelle" kuolema on lopullinen päätepiste, se ei minun käsitykseni mukaan jatka olemassa oloaan millään muotoa.

Eli kuten ilmaisit, kaikki päättyy, ja tavallaan mikään ei pääty.

vlad.

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Minusta olisi ollut melko reilua kertoa mitä tapahtuu paratiisissa, kymmenen käskyä ovat melko selkeät. Miksei siis olisi voinut selkeästi ilmoittaa mitä siellä tapahtuu, ei tarvitsisi Paavinkaan mumista jotakin epäselviä muminoitaan miljoonille ja taas miljoonille ihmisille. Kun noudatat näitä sääntöjä niin pääset tälläiseen paikkaan, linjalla aamupala on klo 7.30 ja kahdeksalta alkaa työt 10,tä on kahvit ja sitten on pientä vapaa aikaa parituntia jne ! Nyt se juttu on niin epäselvästi kerrottu että tarvitaan teologisia tiedekuntia selvittämään asioita ja ym. Filosofit ja muut tyypit ovat saaneet tämän epäselvän ja muminaan perustuvan raamatun mukaan tietenkin töitä, se on hyvä asia . Luulisi että joku voisi tänne jatkoaikaan sieltä kirjoittaa vaikkapa" nim,taivaantietäjä " miten päivä siellä alkaa ja loppuu ei se nyt niin paljon vaadittu olisi, samalla miljoonien ihmisten väittelyt ja sodat ym, vähän ehkä tokenisivat.

PS. Saisinko vastauksen ennen matsien alkua,kiitos !

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti veinikretski

PS. Saisinko vastauksen ennen matsien alkua,kiitos !

Eihän tuohon pysty kukaan täydellisesti vastausta antamaan - ennen minkään matsin alkua. Olis kyllä ihan coolia jos joku Jatkoajan islamilaisista (?) antaisi sinulle oman vastausmallinsa - paratiisin neitsyet jne. - noh, tästähän on jo olemassa oma pohdintaketjunsa.

Muuten, minkäs takia monet kuoleman jälkeiseen elämään uskovat näyttävät luulevan että heillä siellä "paratiisissaan" olisi jonkinlainen keho? Eikös se sielu ole kehoton olotila? Paha se on muhamettilaisenkaan mennä ilman bodia neitsyttä nussimaan?

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
kotijoukkue HPK (TPS saa sympatiat)
Viestin lähetti veinikretski
Minua kiinnostaa kysymys onko paratiisissa oltava moraali

Näen silmissäni hymyilevät kasvot, kävelevät omena kädessä, mies ja nainen, mitä sitten ?

PS. Siinäkö se on ?

Minun mielestäni kuoleman jälkeen voidaan jutella henkien kanssa.

Siinä ateistisessakin paratiisissa tulisi sitten olemaan jonkin sortin moraali. Vaikka henkilökohtainen moraali.

Monet ajattelevat, että paratiisissa oleminen on sitten enää vapaa-ajan viettämistä ja huvittelua.

Eikai nyt sentään ihan mitä tahansa huvitettelua.

Onhan tässä vielä aikaa miettiä asiaa, sillä kuolen 17.10.2057. Siihen on aikaa 54 vuotta. Kuolen 80-vuotiaana.

M10

Jäsen
Kuolema minun makuuni:

ZAP!! - kaikki ajatustoiminta loppuu. Ei re-inkarnaatiota, ei henkiä, ei ajatuksia, ei taivasta. Taustalle jää vain soimaan ikuisiksi ajoiksi jumalainen Opeth

JanJ

Jäsen
Elämä loppuu kuolemaan

There's people out there that say I'm no good,
'Cause I don't believe the things that I should,
And when the final conflict comes, I'll be so sorry I did wrong,
And hope and pray that our lord god will think I'm good.

Countries manufacture bombs and guns
To kill your brother for something that he hasn't even done.
Smog is ruining my lungs, but they aren't sorry they've done wrong,
They hide behind their lies that they're helping everyone.

In the end the good will go to heaven up above,
The bad will perish in the depths of hell.
How can hell be any worse when life alone is such a curse?

Fuck Armageddon, this is hell [x3]

We're living in the denoument of the battle's gripping awe,
So what's the use of being good to satisfy them all?

How could hell be any worse? Life alone is such a curse!
Fuck Armageddon, this is hell [x5]

Onneksi kaikki elämä loppuu kuolemaan.
Onneksi uskovaiset ovat väärässä.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Tuhkausta.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Odotan että 3 miljoonaa ihmistä käy jättämässä minulle hyvästit. Tai siis kuoleman jälkeen en odota mitään, mutta nyt odotan että noin käy kuoleman jälkeen.

Taitaa entropia voittaa kun kuolen. Eli jälleensyntymä on tavallaan totta, mutta taas toisaalta sitten ei ollenkaan. Jos Jumala onkin olemassa niin voi vähän vituttaa kun veikkasi väärää hevosta. Toisaalta lasken sen varaan että jos Jumala on olemassa niin ei hän alennu olemaan niin pikkumainen että oikeasti välittää siitä millainen paskiainen olin. Ei hän muuten mikään Jumala olisi vaan tavallinen huomionkipeä itsekeskeinen runquist.

Klassikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pronssikerho
2 toivetta

Ensimmäinen toiveeni olisi se, että kuoltuani rakkularauhaseni sisäpuoleisen seinämän soluun sitoutuneena ollut vesimolekyyli (joka olisi aikaisemmin ollut mm. yhtenä osasena muodostamassa Marilyn Monroen kylpyvettä 12.5.1953) kulkeutuisi haihtumisen ja sadannan kautta kuolemaani seuraavan kolmannen vuoden maaliskuun Playboyn keskiaukeamalla kiehnäävän tytön kosteusvoiteeseen (pH 7), jota hän levittäisi keholleen (vasen- tai oikeakätinen, ei sen suurempaa väliä).

Toinen toiveeni olisi, että kuolemani hetkellä vasemman pakarani alemmassa kolmanneksessa sijaitsevan satunnaisen lihassolun solukalvon rakenteen osana oleva hiiliatomi kulkeutuisi ajan kuluessa jonkin vieraassa galaksissa majailevan sivilisaation yhteyteen, ja tulisi jollain tavalla kiinteäksi osaksi paikallisen liikennekulttuurin mukaisen kulkuneuvon (mielellään edustustasoisen sellaisen) ohjaus- tai hallintajärjestelmää. Varauksena sellaiset ehdot, että kyseisen sivilisaation asukkailla pitäisi olla vähintään infrapuna-aisti ja aivan hillitön karvoitus genitaalialueilla.

En nyt sen kummempia vaatimuksia ala esittämään, ei kai ihmisellä ole kaaosteorian maailmassa juuri sanan valtaa siihen, minne hänet muodostavat rakenneosaset The Suuren Romutuksen jälkeen kulkeutuvat.

Terv. nimim. "Innokas kierrättäjä"

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Kuoleman jälkeen alkavat helvetissä helvetinmoiset bileet, jotka kestävät viisi päivää ja viisi yötä. Tämän jälkeen mennään lepäämään ja parantelemaan oloa taivaaseen viikonlopuksi, josta lähdetään taas maanantaiaamuna kukonlaulun aikaan jatkamaan viiden päivän bileitä helvettiin. Tämä jatkuu ikuisuuden eikä kukaan tiedä kumpi on loppujen lopuksi helvetti ja kumpi taivas. Saatana katsoo perjantaina peiliin ja näkee siellä Jumalan ja Jumala maanantaina Saatanan. Mitään ajatuksia ei vaihdeta eikä lausuta ääneen, vain saatananmoinen hälinä tai täysi hiljaisuus vallitsee ja hallitsee vaeltajia.

Näin siis unessa. Oikeasti ihminen (tai eläin) ei kuole, jos hän (tai se) siittää jälkikasvua ja siirtää näin itseään geeneissä eteenpäin tulevaisuuteen.

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Enempää en aiheesta kirjoita, lukekaapa tai tutustukaa kirjailijaan Maurise Rawlings, ja kirjan nimi on "Kuoleman tuolla puolen", jokainen voi tehdä asioista omat päätelmänsä, aika raju ja lukemisen arvoinen kirja ajatteleepa sitten mitä hyvänsä. Minä en viitsi omaa mielipidettäni asiasta edes mainita, koska en halua antaa mitään suuntaa tai edes pystyisi sitä tekemään, mutta ajatuksia tämä kirja herättää sekä puolesta että vastaan varmasti .

Mikäli joku on kirjan lukenut, voi siitä jotakin mainita. Aikamoinen juttu sanon minä !

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Paratiisin... niin. Miten sen nyt ottaa, eläminen tämän ajatukseni, tämän mieleni ja tietoisuuden kanssa iänkaikkisesti jossain tuonpuoleisessa. Kai se olisi hienoa, vai olisiko? Paratiisin ymmärrän paikkana, missä huolia ei ole, eikä ongelmia. Ei ristiriitoja, ei vaivoja. En tiedä täyttäisikö se minua millään oivalluksella, olisiko se tavoittelemisen arvoista? Kukaties ennemmin valitsisin sitten kuolemattomuuden täällä maapallolla, jossa saisin elää silti ristiriitojen kanssa. Tosin en valitsisi sitäkään, koska kuolemattomuus katkeroittaisi ja vähitellen jäädyttäisi tunteet. En usko, että kovin moni meistä kestäisi läheisten poismenoa. Pian olisit yksin ilman ketään tuttujasi, kaikki muut olisivat menneet manan majoille. No, toki voisit tutustua uusiin ihmisiin, mutta hekin vanhenevat ja kuolevat. Kuolemattomana varmasti ajautuisi erakoksi, eikä haluaisi luoda kontakteja keneenkään.

Oma tietoisuuteni varmasti sammuu, kun kuolen, mutta sisälläni oleva sielu matkaa eteenpäin mukanaan keräämäni kokemus ja kenties se toimii tiedonjyväsinä sille astialle, johon seuraavaksi asettuu.

Uskoisin, että kuollessani tiedän, mitä minulle tapahtuu ja minne menen.

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
On monenlaista käsitystä kuolemasta, osa kuvitteellisia, osa keksittyjä ja osa muuten vain happamia versioita. Alkuihmisiltä periytyy ihmisten tapa uskoa johonkin pyhään. Aikanaan oli luonnollista tiedon puutteen tähden selvitellä luonnon oikkuja jollakin korkeammalla, kun ihmisen käsityskyky loppui. Tämä soopa jatkuu yhä tänäkin päivänä. Ihmisellä on jokin merkillinen tarve elää ikuisesti. Meille luvataan mitä erilaisimpia taivaspaikkoja ja sielun kiertokulkua. Energia ei katoa, mutta onko ihmisen sielu muuta kuin aivojemme tuottamien sähköimpulssien lopputulos. Uskoakseni sinä päivänä, kun sähköimpulssit lakkaavat viestittämästä pääni sisällä, minulle käy kuin ikälopulle patterille tai akulle. Pääni sisällä vain toiminta loppuu. Tuskin tyhjiin ihmisaivoihin, joissa ei generaattori pyöri, saa virtaa, vaikka kuinka vahva olisi usko johdatukseen.

Ihminen on evoluution tulos ja kehitys. Olemme samanlaisen kehitysprosessin tulos kuin ympärillä elävä eliöstö ja eläimistö, tosin omasta mielestämme ainutkertaisia. Niin myös minä yksilönä omasta mielestäni olen perin ainutkertainen. Kuoleminen on perin helppo tapahtuma. Se on syvää tyhjyyttä ja se tulee kestämään ikuisuuden kerran kuoltuamme. Siispä turhaan sitä pelkää, vaikka itsekin olen kuullut kuolemasta mitä erilaisimpia kertomuksia. Tuskinpa ufomiesten kannattaa minun takiani vaivautua! Mikäli paratiisissa olisi kaikki maailman jeesustelijat, niin ei se ainakaan minun paikkani olisi.

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Mä uskon uudestisyntymiseen ja karman lakiin. Tämän elämän pahat teot tulevat vastaan seuraavalla rundilla.

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Uskon, että ihminen siirtyy paikkaan, jossa on hyvä olla ja jossa tapaa myös aikaisemmin kuolleet läheiset.

Pörö

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kuoleman jälkeen odotan tapaavani siskoni, joka kuoli 2 vuotta sitten. En ennen uskonut kuoleman jälkeiseen elämään nyt taas todella toivon sitä, sillä niin paljon jäi puhumista ja tekemättä asioita isosiskon kanssa.

Herwanta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves Tampere, F.C Internazionale Milano
Mä olen ollut töissä sotaveteraanien kanssa, jossa olen saanut kuulla monia tarinoita. Eräs vanhempi herrasmies kritisoi yhdestä asiasta Tuntematonta sotilasta, Väinö Linnan mukaan kovimmat jätkät vain kiroili. Todellisuudessa nämä kovikset laittoivat kädet ristiin. Luulen, kun on lähellä kuolemaa, ei pysty ajattelemaan, että tässä oli kaikki. Sitä alkaa tarraamaan edes johonkin, mihin vähänkin uskoo...saa nähdä...

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Herwanta kirjoitti:
Sitä alkaa tarraamaan edes johonkin, mihin vähänkin uskoo...saa nähdä...
Ja kuuleman mukaan aika moni kuoleva sotilas huusi äitiän apuun. Kova mies tai ei, niin äiti on monelle ollut se turvallinen henkilö elämässä jonka suojelusta kaipaa, eikä mikään ihme. Kyllä minäkin kunnioitan äitejä ja hädässä äiti on yleensä se ihminen, jonka olemus tulvii mieleen.

Syvä kumarrus äideille, olette korvaamattomia.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy