Mainos

Kuoleman jälkeen/ Mitä odotat ?

• 3 460
  • 43
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Tämä ketjun aukaisu tehdään selvinpäin ja harkiten. Olen joskus ajatellut niin kuin varmasti meistä useimmat mitä tapahtuu kun kuolemme, millaista se on onko mitään vai ei.

Uskoville ihmisille on oma paratiisinsa, entä ihmisille jotka eivät usko ? En tiedä jaksaisinko syödä päärynöita joka päivä ja hyppiä ilman vaatteita ympäriinsä, ainoa asia joka tietysti tuntuisi mukavalta koko ajan olisi hmmm.

Millaisen paratiisin sinä haluaisit, vai haluaisitko ?

PS. Kysymys ei ole onko vai ei , vaan millainen haluaisit sen olevan !

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
On se nyt saatana jos ei kuolleenakaan saa olla rauhassa. Eli, elävänä joko hoidetaan hommat tai sitten ei, mutta tuskin sieltä kuolemankaan jälkeen tämän kummempia tansseja eteen tulee.

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Kuolema tulee ja sillä hyvä. Ei mitään ihmeellisyyksiä. Aivan normaalisti sukuani seuraten, haluaisin kuolla normaalin luonnollisen kuoleman 543 vuoden ikäisenä. Jollei se sovi, niin aikaisemmin sitten, mutta ajatuksella !

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Uskon nakevani siella tuttuja. Sita kai eniten odotan. Lisaksi uskon nakevani siella eri uskonryhmiin maanpaalla kuuluneita ihmisroykkioita, joita paratiisin paallikko (kutsutaan hanta vaikka Jumalaksi) piiskaa ja opettaa, koska menivat vaarintulkitsemaan ja muita piinamaan omilla tulkinnoillaan hanen tyostaan (eli tasta missa ja miten nyt eletaan). Pahimman loylytyksen saavat uskon varjolla (Jumalan ym nimissa) tehdyilla rikoksilla rellestaneet ihmiset (terveisia mm Saksaan ja Lahi-Itaan tassa vaiheessa!).

Me avarakatseisesti "johonkin" voimaan uskoneet, jotka emme kulkeneet satukirja Raamatun narussa koko maallista matkaamme, saamme kauan kaivatun elbaushetken paratiisin lahteilla. Saamme aikaa jalleentutustua vanhempiimme, isovanhempiimme seka muihin esi-isiimme ja rakkaisiimme. Lisaksi voimme tuijottaa alas, takaisin tahan maailmaan ja todeta: tyhmia ovat, perkeleet!

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti veinikretski
Millaisen paratiisin sinä haluaisit, vai haluaisitko ?

PS. Kysymys ei ole onko vai ei , vaan millainen haluaisit sen olevan !

En minkäänlaista - ei yhtikäs mitään.

Elämä eletään ja sen jälkeen kaikki päättyisi, se olisi minun toiveeni paratiisista.

Jos nyt kuitenkin pitäisi kuvitella jotain niin paikan jossa saisin olla rauhassa nauttien silloin tällöin (tai vähän useammin) minulle tärkeiden ihmisten seurasta. Mutta edellinenhän on täysin hypoteettinen kuvitelma sillä minun maailmassani ei ole elämää kuoleman jälkeen, on vain viimeinen hengenveto johon kaikki päättyy ja sitten koittaa hiljaisuus - ääretön loputon rauhallinen hiljaisuus.

vlad.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Olen kuolematon!

Eiköhän se fysiologinen riemurasiamme sammu sitten siihen niinkuin volkkari. En siis suunnittele isompia kun on tässä vielä tuhat tyttöä suudeltavana ennen kuin elintoimintoni lakkaavat.

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuolemani jälkeen pääsen paikkaan jossa blues pääsee playoffeihin joissa tiputtaa ensin hifk:n jonka jälkeen vuorossa on jokerit ja finaalissa kaatuu tappara.

zore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
en minä tiedä

ehkä jonkinlaista unta, voisi siis kokea vahvasti hyviä asioita (miksi ei myös huonoja asioita, siis turvallisesti ilman että niitä oikeasti kokee, kävisikö pelkkä hyvä olo tylsäksi jossain vaiheessa..?) ja välillä ei kokisi mitään, siis aivan niin kuin unta, josta ei vain heräisi vaan "filmi" vain välillä vaihtuisi

älä minulta kysy

zore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Viestin lähetti vision
Kuolemani jälkeen pääsen paikkaan jossa blues pääsee playoffeihin joissa tiputtaa ensin hifk:n jonka jälkeen vuorossa on jokerit ja finaalissa kaatuu tappara.

monihan odottaa tuota jo ennen kuolemaansa koska helvettihän on silloin jäässä ja suomalaiset ovat tottuneet paremmin kylmään kuin kuumaan...

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Minua kiinnostaa kysymys onko paratiisissa oltava moraali, ja onko uskovaisten ihmisten paratiisissa sellainen ? Vai odottavatko he aikaa jolloin saavat tehdä kaikkea sitä mitä eivät tee eläessään, kaikki on jo saavutettu ja mitään ei ole enää muuta odotettavissa, vai saako jokainen ihminen päättää oman paratiisinsa ?

Nyt kysyn uskovilta mitä siellä oikein puuhastellaan, onko raamattu kertonut tarkasti missä mennään ? No rauhaa ja pahuutta ei ole ja sairauksia ym, mutta mitä muuta siellä puuhastellaan ? Ilmeisesti myöskin syvä rauha vallitsee , mutta mitä siellä tehdään ? Onko kauppoja vai vain sademetsän tapainen mesta josssa loikoillaan ja elellään ?

Näen silmissäni hymyilevät kasvot, kävelevät omena kädessä, mies ja nainen, mitä sitten ?

PS. Siinäkö se on ?

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Taivas on sikäli tylsä paikka, että siellä Päivi Räsänen ystävineen soittaa harppua iäisyyden. (Vision moraalinen copyright kuuluu kirjailija Mark Twainille, jonka riemukas teos "Matkakirjeitä maasta" käsittelee ihailtavan rienaavasti muun muassa tämän ketjun aihetta.)

Iäisyys on muuten helvetin pitkä aika, eritoten Taivaassa. Miksi muuten kuolleista sanottaisiin heidän siirtyneen "ajasta iäisyyteen"?

Ymmärrän teologiaan jossain määrin perehtyneenä toki sen, ettei "iäisyys" ole maalllisilla määreillä kuvattavissa oleva aika, mutta ajatus Päivi Räsäsestä soittamassa harppua "iäisyyden" kasvattaa tuon ajanmääreen kestoa tuskaisesti äärettömiin - (ainakin maallinen) aika kun on suhteellinen käsite, ja Päivi Räsänen rämpyttämässä harppua iäisyyden ajan on todennäköisesti kokemus, joka tuntuu vähintään tuplaavan iäisyyden, mikä tekee tavallisen kuolevaisen Taivaasta helvetin.

Toisaalta - jos kirkon jyrkimpiin opetuksiin on uskominen - moni edesmennyt ystäväni viettää iäisyyttään nimenomaan Helvetissä, missä ainakin tässä katsannossa olisi rattoisampaa. Toisaalta minun henkilökohtainen helvettini olisi paikka, jossa Scorpions soittaisi heavyballadejaan iäisyyden, mikä taas vastaa esteettisenä elämyksenä Päivi Räsäsen uutteraa harpun rämpyttämistä.

Onko kuolevaisen siis tehtävä valintansa Scorpionsin pupuhevin ja Päivi Räsäsen harpunsoiton välillä? Tähän ankaraan kysymykseen ei teologian ahkerakaan opiskeleminen anna yksiselitteistä vastausta. Jos tämä on todella se tienhaara, jossa ihminen seisoo päivittäisten moraalisten valintojensa kanssa, tunnen yhä suurempaa halua olla eläin, esimerkiksi orava.

kalle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Asiallisen avauksen jälkeen meinasi ketju jo mennä sinne, mihin pelkäsin ja aavistelinkin, kunnes Zore kertoi asiansa.
Minä en pidä kuolemasta. Pelottaa, tulee paha olo jo pelkästä ajatuksesta. Ihmetyttää ja käy kateeksi ihmisiä, jotka osaavat ottaa "tämän meitä jokaista koskevan tapahtuman" luonnollisena tapahtumana tai muuten vain huumorilla.
Pelkäävät, luulen.
Menköön tämän viestin sisältö edes osittain, ja myös positiivisissa merkeissä esim. VLADIlle, jonka kanssa tunnen aikamoista hengenheimolaisuutta (miestä?) tuntematta.

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Viestin lähetti vlad
En minkäänlaista - ei yhtikäs mitään.

vlad.

Täydellinen vastaus.Minä en usko mihinkään paratiisiin tai helvettiin, vaikka lapsuudessani niitä tuputettiin urakalla. Oma vaatimaton mielipiteeni on, että kuolema on kuin sähkökatkos. Kaikki vain pimenee, eikä jää mitään tietoisuutta millään tasolla. Tämä ei ole ollenkaan paha asia kun sitä oikein miettii.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Koska minulla ei ole kovin selkeitä muistikuvia syntymääni edeltävästä ajasta, en osaa odottaa kuolemani jälkeiseltä ajaltakaan kovin suuria. Niinpä luotankin tuohon vladinkin mainostamaan sähkökatkosteoriaan. On sitä jo tässäkin elämässä kestämistä. Anu Saukkoset ja kaikki muu skeida.

Toisaalta, minulla on varsinkin tonnikalaa sisältävien yöpalapizzojen jäljiltä niin hulppeita unia, että sellaisia voisi katsella vaikka seuraavat 10000 vuotta. Kunhan ei herää siihen jyskyttävään päänsärkyyn. Siinä se taivaan ja helvetin raja käsittääkseni meneekin.

krobbe

Jäsen
Aluksi täytyy todeta, että kuoleman jälkeen mitään kivaa tuskin on odotettavissa, korkeintaan maiskuttavia matoja tai vähemmän lempeitä liekkejä, riippuen kummalla tavalla itse kukin on päättänyt ikuisuutensa aloittaa.

Tietystihän ihmisen on huomattavasti helpompi näillä elämän pitkospuilla kompastella eteenpäin, mikäli omaa vahavan uskon kuoleman jälkeisestä makiasta olotilasta jossain mahottoman mukavassa täysihoitolassa.

Jospa krobbellekin olisi olemassa kuoleman jälkeinen "jatkoaika" ja vieläpä sellainen, jossa ei tunnettaisi uutta äkkikuolemaa ensimmäisestä kaapituksesta, voisi se olla seuraavanlainen.

Yöni nukkuisin uutuuttaan kiiltelevässä motorisoidussa, Hästens-sängyssä mallia X-deluxe au+ep (autuaat unet+erinomaiset panot) varustettuna V16 koneella. Tämä malli antaa erinomaiset unet, ja uneen vaipuminenkaan ei tuota minkänlaisia vaikeuksia. Kyseinen ominaisuus on erinomaisen tärkeä, koska tunnin välein vuoteeni vierelle saapuu viekoittelevaan asuun sonnustautunut Meg Ryan kysyen aistikkaalla haluja tihkuvalla äänellä "Tahtooko hän jotakin?"

Joka aamu olisi aamiaiseksi kaksi siivua tuoretta ja rapeaa Leivon ranskanleipää, leipää jossa ei olisi lainkaan viimeistä myyntipäivää. Päälle olisi asetettu tuuman vahvuiset aladoopi-siivut kuorrutettuna katkarapumajoneesilla, majoneesilla jonka rapupitoisuus olisi vähintäin 100 punahelakkaa vonkaletta kuutiodesimetriä kohden. Lautasella olisi lisänautintoa tuottamassa paistettua pekonia ja munia sekä puolenkymmentä Teivon lihapullaa, mallia iso. Juomaksi olisi luonnollisesti kahvia ja kellarikylmää Valion kirnupiimää. Aamiaisen tarjoilisi luonnollisesti Meg Ryan, jonka himokkailta huulilta kuuluisi tasaisin välein "Tahtooko hän jotakin?"

Aamuni olisivat siinäkin mielessä varsin nautinnollisia, että minään aamuna hiukseni eivät olisi sekaisin, eikä suussani olisi paskanmakua. Kusihätäkään ei aamuisin kivistäisi nivusiani, paskantamisesta sen sijaan en haluaisi millään muotoa luopua. Aamun kohokohtia on istua Aamulehden kanssa huussissa, sivuja olisi kääntelemässä luonnollisesti Meg. Vaikka pidänkin Megistä niin valtavasti, haluan kuitenkin itse suorittaa pyyhkimisoperaation, tai oikeastaan, minun taivaassa ei tarvitsisi edes pyyhkiä, joten unohdetaan Embot.

Tuon edellä kerrotun aamusession tekee täydelliseksi se pikkuseikka, että joka aamun aviisissa on viiden aukeaman juttu edellisillan ottelusta Tappara-Ilves, jonka aina voittaa Tappara (tämähän tosin on melko maallinen toive taivasolosuhteisiin), yleensä luvuin 11-0 tai jos oikein haluan täysin rinnoin nauttia taivasosuudestani luvut ovat peräti 18-0. Maalivahtien torjunnat ovat yleensä Leppänen 2 ja Lahtinen 364. Erotuomarina toimii joka ottelussa Karl Gustav Kaisla, joka komentaa jokaisen ottelun aluksi Raimo Helmisen suihkuun, syy väärä varustus, Raimolla on illasta toiseen kypärän tilalla leipurin piippuhattu.

Päiväni kuluisivat kierrelen 20 metrisellä limuusinilla, jonka kuljettajana toimisi Juhani Tamminen, jonka ainoina prinsiipeinä olisivat palvella minua ja pitää suunsa kiinni. Yleensä seuranani istuisi Meg Ryan houkuttelevine kysymyksineen. Joskus kun oikein sattuisin halukkaalle humeetille kutsun mukaan matkaseurakseni myös Mustat Kobrat, viereeni ottaisin sen tumman isotissisen. Suoritettuani pitkän ja erinomaisen nautinnollisen session koko Kobraryhmän kanssa Tamminen lausahtaa, peruutuspeilistä minua kunnoittavalla ilmeellä katsoen, "110 prosenttinen suoritus antaa aina tulokseksi tyydytetyt partnerit" Vaikka Tammisen tärkein tehtävä onkin olla hiljaa, tähän olen hänelle antanut luvan, se jollain tapaa osoittaa sitä Tammisen kuuluttamaa vastustajan kunnioitusta.

Illalla sitten suunnataan Hakametsään, jossa ovat vastakkain, kuten joka ilta Tappara ja Ilves. Ottelun seuraan luonnollisesti hallin tasokkaimmasta täyden palvelun aitiosta, jossa seuranani on Megin lisäksi yleensä puolenkymmentä valitsemaani kutsuvierasta. Palveluissa tukeudun Hakametsän ykkösnisseihin ja hehän ovat veikeissä oranseissa paljettitakeissaan päässään aistikkaat oranssiperuukit, nöyrinä kumartelevat Hannu Jortikka, Hjallis Harkimo ja Jukka Jalonen. Jortikka ja Harkimo kantavat eteeni mitä erilaisimpia juomayhdistelmiä, jotka Jalonen on toimenkuvansa vaatimalla tarkkuudella tarkistusmitannut pronssisella mausermitallaan. Ruokatarjoilusta huolehtii Janina Frostellin vartalolla ja Kim Basingerin kasvoilla varustettu nymfi, jonka puheellinen ilmaisukyky rajoittuu lauseeseen "Tahtooko hän jotakin?"

Tällä kertaa olen kutsunut aitiovieraikseni Adolf Hitlerin, Moshe Dyanin, Martin Luther Kingin, Malcom X:n ja arvalla mukaan päässeen ääripään kiihkojäsenen Klu Klux Klanista. Syynä moiseen valintaan on haluni siihen, että minun aitiossani ei istuta kuin kirkossa, siellä pitää oleman menoa ja meininkiä.

Ottelun jälkeen, jonka Tappara tänään voitti 18-0 ja jonka alussa Helminen sai suihkukomennuksen, suuntaan residenssiini joka sijaitsee ihanalla heikkarannalla suolattoman meren rannalla vain 135 metrin päässä Hakametsän hallilta. Tämän iltaiset aitiovieraani siirrätytin Paunun pikkubussilla Epilän vanhalle nahkatehtaalle, jossa he pelaavat seuraavat kahdeksan taivasvuotta tenniksen nelinpeliä valkoiset vastaan mustat, tuomarina toimii Moshe Dayan koska hänellä on vain yksi silmä.

Kotiuduttani nautin 16 lajikkeen köykäisen illallisen seuranani taivasdaamini Meg Ryan kylttymättömine kysymyksineen. Yhdessä käymme myös nauttimassa porealtaan ihanuuksista, joista vähäisin ei ole Megin ihana olemus.

Näin se minun taivastaipaleeni taittuisi päivästä toiseen, saisi se oikeastaan olla olemassa se taivas.

Ps. Kyllä, kyllä hän tahtoo jotakin.

Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Viestin lähetti Maple Leaf
Taivas on sikäli tylsä paikka, että siellä Päivi Räsänen ystävineen soittaa harppua iäisyyden.

Koskapa kirjoituksesi ilmeisesti viittasi kristinuskon käsitykseen taivaasta, täytyy minun korjata sen verran, että iäisyyden kestävä harpunsoitto ei vastaa Raamatun käsitystä iäisyydestä.

Itse asiassa Raamattu kertoo aika vähän ns. "taivasten valtakunnasta" käytännön tasolla, ja puhuu enemmän vertauskuvin. Mutta esimerkiksi Vanhan Testamentin profeettakirjojen perusteella voidaan sanoa, että kristinuskon "taivas" ei ole missään avaruuksissa tai toisessa ulottuvuudessa, vaan täällä maan päällä. Jumala luo uudelleen maan siihen tilaan, jossa se oli ennen syntiinlankeemusta.

Samojen profeettakirjojen kirjoitusten perusteella voidaan myös sanoa, ettei elo taivaassa ole pelkkää ikuista ja tylsää pilven päällä harpun soittamista, vaan tähän eloon kuuluu jopa työnteko!

Erona tähän nykyiseen maailmanaikaan näkisin erityisesti sen, että uudessa maassa ei ole kuolemaa, sairautta eikä syntiä. Uskon, että uudessa maassa ihminen saa nauttia Jumalan luomasta luonnosta sen kaikessa ihanuudessaan ilman synnin rasitteita ja sairauden kipuja. Ihminen saa myös aina oppia uutta, sillä Jumalan tieto ei koskaan lopu kesken.

Ehkä kaikista merkittävin ero tähän aikaan verrattuna tulee kuitenkin olemaan se, ettei ihmisellä ole sielussaan synnin rasitetta, joka painaa hänen omaatuntoaan tehden hänen olonsa raskaaksi, eikä synti myöskään houkuttele häntä orjuuttaen hänet himon avulla. Ihminen saa uuden kuolemattoman ruumiin, johon synnillä ei ole enää mitään vaikutusta. Syntiä ei enää ole.

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Nichts

Enpä odota tapahtuvan mitään. En aio horsmaa puskemaan hautausmaalle (en tosin kuulu kirkkoonkaan), vaan valitsen tuhkauksen. Tuhka sijoitetaan vanhempieni tiluksille rakennettavaan mausoleumiin, joka tullee olemaan pyramidi.

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti The Original Jags

Itse asiassa Raamattu kertoo aika vähän ns. "taivasten valtakunnasta" käytännön tasolla, ja puhuu enemmän vertauskuvin. Mutta esimerkiksi Vanhan Testamentin profeettakirjojen perusteella voidaan sanoa, että kristinuskon "taivas" ei ole missään avaruuksissa tai toisessa ulottuvuudessa, vaan täällä maan päällä. Jumala luo uudelleen maan siihen tilaan, jossa se oli ennen syntiinlankeemusta.

Tästä saa sellaisen kuvan, että:

1. Ihminen siis "menettää" yksilölliset piirteensä (muistonsa, kokemuksensa) ja koko laji luodaan uudelleen.

2. Maapallo nykyisessä muodossaan lopettaa elonsa Tuomiopäivään.

Ymmärsinkö alkuunkaan oikein?

No, itse olen Karman lain miehiä.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivoisin hartaasti, että kuollessani koko touhu lakkaisi kertaheitolla. Iankaikkinen elämä kun tuntuu suunnilleen yhtä painajaismaiselta kuin viikkokausien yhtäjaksoinen valvominen. Ei tätä touhua yksinkertaisesti vaan kestä loputtomiin. Elämän mielekkyys kaiken kaikkiaan perustuu juuri sen määräaikaisuuteen. Kun tehokkaan peliajan kesto on tiedossa, sitä osaa mitoittaa touhunsa tuon ajan mukaan, mutta entäs sitten jos homma vielä kuoleman jälkeen jotenkin jatkuisikin. Kamala ajatus.

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Olisi mukavaa jos joku kertoisi edes vaikka sitten kuoleman jälkeen että minkälainen tämä meidän ns. maailmankaikkeus nyt sitten olikaan. Vituttaa elää tällaisena aikana, kun emme ainakaan vielä tiedä mitä kaikkea tuolla jossain on. Olisi niin mukava zoomata kauemmas tästä pallosta ja nähdä kuinka tajuttoman iso mesta tämä oikein on.

Itsekin uskon kyllä tuohon elämän katkeamiseen ja ajatusten loppumiseen siihen paikkaan kun se henki sitten joskus lähtee. Ja toisaalta mitäpä pelättävää siinä on. Uskon että kyseessä on hyvin samanlainen fiilis kuin nukutuksessakin. Taju vaan lähtee ja soromnoo!

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ihminen saa uuden kuolemattoman ruumiin, johon synnillä ei ole enää mitään vaikutusta. Syntiä ei enää ole.

Mitähän tämä mahtaa "todellisuudessa" tarkoittaa?

Tarkoittaako tämä sitä, että synnillisiä tekoja ei ole laisinkaan, vai mitä?

Ovatko kaikki ihmiset siveellisiä vailla paheita vai eikö paheita enää pidetä syntinä?

Voiko tänne "taivastenvaltakuntaan" anteeksiannon kautta päässyt pedofiilipappi jatkaa mielihalujensa toteuttamista vailla pelkoa tuomituksi tulemisesta vai menettääkö hän kaikki yksilölliset paheiset halunsa? Jos näin, eli menettää, tämä "taivastenvaltakunta" olisi viimeisin paikka jonne minä haluaisin joutua - olisin sama kasvoton hyveidenpalvoja kuten kaikki muutkin, ei kiitos!

Ei, en usko tällaiseen vaihtoehtoon, vaan olen edelleen vakaasti sillä kannalla, että vedettyämme viimeisen hengenvedon kaikki päättyy - ei ole mitään taivasta tai helvettiä, tai muutakaan.

vlad.

Redalert

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Ozzy Osbourne,Black Sabbath
Minä uskon uudelleen syntymään... Eli minun mielestäni emme elä vain kerran... Fyysinen ruumiimme kuolee, mutta sielu jatkaa vaellustaan maailmankaikkeudessa. Olemme täällä maan päällä vain oppimassa, tai sanotaanko TOIVOTTAVASTI oppimassa elämästä ja virheistämme. :-) Kukaan ei mielestäni KOSKAAN TÄYSIN kuole, vaan on jollain tasolla aina kanssamme. Maailmassa on paljon sellaista, jota ei paljaalla silmällä näe, eikä järjellä pysty täysin käsittämään. Eli mielestäni muutakin elämää on kuin tämä, jonka näemme ja koemme. Ja tähän vielä lisäisin sen, että minulta löytyy ihan konkreettistakin näyttöä asiasta... Sen vain olen oppinut ns. kantapään kautta, että meidän ns. tavallisten pulliaisten täällä maan päällä tulee elää tätä elämää TÄÄLLÄ niin hyvin kuin mahdollista SOTKEUTUMATTA henkimaailman tms. asioihin... Ihan tätä tavallista arkea vain täällä maan päällä, koska monikaan meistä EI OLE VALMIS, EIKÄ OLE TARKOITUSKAAN meidän sekaantua noihin henkimaailman asioihin ! En täällä nyt sen kummemmin ala analysoida ja kertoilla omista kokemuksistani asiaan liittyen, mutta sen vain sanon, että myös OSITTAIN noiden asioiden takia minulta meni mielenterveys kaksi vuotta sitten... Ja painotan OSITTAIN, koska mielenterveys on niin MONEN ASIAN SUMMA, kuten minunkin tapauksessani... Jos ns. liikaa paskaa niskaan kerralla ja elämä ihan solmussa, niin noin voi heikommille käydä... Noh, nämä kaikki nyt vain MINUN mielipiteitäni ja kokemuksiani ! Jokainen uskokoon mihin haluaa ja tehköön elämässään mitä haluaa, en tarkoita MITENKÄÄN SAARNATA tai väittää, että JUURI NÄIN ON...

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Koskapa kirjoituksesi ilmeisesti viittasi kristinuskon käsitykseen taivaasta, täytyy minun korjata sen verran, että iäisyyden kestävä harpunsoitto ei vastaa Raamatun käsitystä iäisyydestä.

Mark Twainin luoma käsitys taivaasta ja iäisyydestä on täsmälleen yhtä luotettava kuin Raamatun käsitys, täysin riippumatta siitä, kumpaan Sinä uskot.

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minua ei kiinnosta tässä elämässä pätkääkään, mitä kuoleman jälkeen mahdollisesti tapahtuu (todenäköisesti ei mitään). Jos joudun helvettiin, niin se on sitten sen ajan murhe. Mitäpä sitä tällaisia tyhjänpäiväisiä asioita turhaan pohtii, keskitytään nyt vain tähän elämään.

Viestin lähetti vlad
Mitähän tämä mahtaa "todellisuudessa" tarkoittaa?

Tarkoittaako tämä sitä, että synnillisiä tekoja ei ole laisinkaan, vai mitä?

Ovatko kaikki ihmiset siveellisiä vailla paheita vai eikö paheita enää pidetä syntinä?

Voiko tänne "taivastenvaltakuntaan" anteeksiannon kautta päässyt pedofiilipappi jatkaa mielihalujensa toteuttamista vailla pelkoa tuomituksi tulemisesta vai menettääkö hän kaikki yksilölliset paheiset halunsa? Jos näin, eli menettää, tämä "taivastenvaltakunta" olisi viimeisin paikka jonne minä haluaisin joutua - olisin sama kasvoton hyveidenpalvoja kuten kaikki muutkin, ei kiitos!

vlad.

Tästä asiasta en nyt valtavasti tiedä, mutta luulisin, että Raamattu tarkoittaa jotakuinkin sitä, että siellä taivastenvaltakunnassa on yksilöitä joilla ei vain ole halua enää tehdä syntiä. Eli sinulla on omat ajatuksesi jne, mutta sinulla ei vain ole minkäänlaista halua tehdä tiettyjä asioita. Sama kuin sinulla ei nykyisessä elossasi ole "välttämättä" haluja vaikkapa tunkea mutteria syvälle korvaasi. Asiat lienevät siis periaatteessa ainakin sallittuja ja oma tahto jokaiselta löytyy, mutta koska sinulla ei ole syntiä taakkanasi et vain yksinkertaisesti halua tehdä asioita kuten pedofilia, murhat, jne. Voit varmasti valita haluatko mielummin pelata jalkapalloa vai kalastaa järvestä kaloja tai mitä nyt haluatkin. Synti on poissa ja tiettyjä asioita et enää halua tehdä. Sitä luulisin Taivaan tarkoittavan Raamatullisessa mielessä.

Tosiaan en asiasta paljoakaan tiedä enkä siitä kiistellä halua. Jokaisella olkoon mielipiteensä. Kaikilla meillä on oma tahtomme ja toteuttakaamme sitä parhaaksi katsomallamme tavalla.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy