Kuningatar Elisabet II on kuollut

  • 31 976
  • 308

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Salella ollut tviitti valmiina ja peukalosta valunut jo hikeä puhelimen näytölle, että milloin saa painaa sendiä.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Rauhaisaa lepoa kuningattarelle! Taitaa olla todellinen maansuru jonkin aikaa nyt Brittein saarilla.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Hymähtele suuressa juntteudessasi sen minkä naamastasi saat revittyä Pussyn tahtiin.

Pääsit olemaan tällä kertaa se ensimmäinen joka aina ilmestyy tämän tyylisiin ketjuihin päivittelemään, miten ihmisiä saattaa kiinnostaa oikeasti merkittävät asiat.
Oikein junttiudessa.

En uskonut, että kommenttini näin pahasti menee jonkun potkupallofanin tunteisiin, mutta kaikki on mahdollista jääkiekkopalstalla.

Kevyet mullat kuningattarelle!
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos joskus voi sanoa niin nyt, että tämä oli aikakauden päätös.

Sitä tämä oli. Minulla lähti välittömästi soimaan Genesis ja Dancing With The Moonlit Knight, joka on minun korvaani jonkinlainen Britannian myyttisenkin menneisyyden ja osin myös sen katoamisen kuvaus. Eli siltä pohjalta tuo sopisi hyvin tähän hetkeen. Tulkintani voi toki mennä täysin pieleen, mutta jos ei muuta, niin hyvästä biisistä on kyse.

Tämä oli tietyn aikakauden päätös. Muistan kun keisari Hirohitoa kutsuttiin tämän kuoltua Suomenkin mediassa maailman viimeiseksi keisariksi, vaikka tiedossa oli, että tämän seuraajan arvonimi tulee olemaan myös keisari. Tuossa yhteydessä viimeinen tarkoitti sitä, että tämä oli viimeinen keisari, jolla oli aiemmin ollut sitä historiallista keisarillista valtaa. Vähän samalla tavalla voisin veikata, että Elizabeth jäänee "viimeiseksi" monarkiksi, eikä hänen seuraajillaan ole mitään mahdollisuutta nousta samanlaiseen asemaan.

Moni kyseenalaistaa ihan aiheestakin, että onko kuninkaallisuus enää tätä päivää. En itsekään pidä tuota valtiomuotoa enää erityisen hyvin nykypäivään sopivana, mutta ymmärrän myös sen, että kuningashuoneet ovat monelle maalle tärkeitä perinteen jatkajana ja valtakunnan symbolina. Elizabethin merkitys Britannian kulttuurille on ollut valtava. Siksi ymmärrän tietyllä tapaa, että tuollaisia instituutioita on pidetty yllä, vaikka poliittisessa päätöksenteossa niillä ei merkitystä olekaan.

R.I.P. Queen Elizabeth II.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pakko olla iloinen Ellun puolesta, että koronakurimuksen ja Philipin poismenon jälkeen pääsi vielä tänä vuonna edustamaan kansan ääreen.

Olen vannoutunut tasavaltalainen, mutta Elisabetin "valtakausi" on lähes vertaansa vailla ja ainakin minulle välittyi kuva fiksusta ja miellyttävästäkin ihmisestä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jäi se mainitsematta, että vasta toissapäivänähän kuningatar nimitti pääministeri Liz Trussin virkaansa.

Teki kirjaimellisesti töitä loppuun asti.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: LuKi

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei tämä kuolema olisi parikymppistä meikäläistä paljon hetkauttanut, mutta nyt kun on 40 vuotta mittarissa, onhan tässä jonkinlaista haikeutta ilmassa kuoleman johdosta.

Olen siis ilmeisesti tullut vanhaksi. Vielä on toki matkaa Ellun lukemiin. Enkä luultavasti niihin pääsekkään, mutta voisi se olla ihan siistiä elää yhtä kauan kuin Elisabet ja katsella, että miten se maailma ehtii muuttua.

RIP The Queen.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
”King Charles the third” sanoi Liz Truss puheessaan…
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Onhan tämä kyllä historiallinen päivä, ei voi muuta sanoa. Yhden aikakauden loppu.

RIP Queen Elizabeth II
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus

Ajatella, että Sale oli peräti kolmevuotias kun Lissu tuli valtaan.

Siinä vähän historiallista perspektiiviä millainen vaikutus Lissulla on ollut tässä maailman ajassa.

Omaan elämääni peilaten: isäni syntyessä Elisabeth oli ollut vallassa kuusi vuotta. Isäni kuollessa Elisabeth oli ollut vallassa 56 vuotta. Itse synnyin kun Elisabeth oli ollut vallassa 29 vuotta.

Yhden aikakauden loppu.

RIP.
 

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Suomi
Ylellä ihan erityislähetys meneillään ykkösellä kuningattaren kuoleman takia. Tuskin on ketään muuta ei-suomalaista ihmistä maailmassa, jonka kuoleman takia tehdään erityislähetys.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös