Kun eurot kassaan kilahtaa... vai kilahtaako?

  • 684 900
  • 2 950

palli gunnar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Minkähän takia se sivubisnes on olleet ravintolat eikä vaikka asuntosijoittaminen, joka lienee vakaampaa? Tai olisivat vaikka ostaneet metsää, kun omasta takaa löytyy jo metsureitakin.
Ravintolat kieltämättä huono bisnes yleensäkn ilman koronaakn nykypäivänä, vaikka menisi hyvinkin niin tuottavuus taitaa olla 2-3 prosenttia liikevaihdosta noin ihan yleisesti, tosin saahan sillä Jonkun verran ns kassavirtaa kauden ulkopuolella mutta jos menee pahasti perseelleen niin eihän se hyvä ole. Toivotaan että osakeanti menee lähinnä liigajoukkueen hyväksi eikä epävarmoihin ravintolavirityksiin
 

palli gunnar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Asuntokauppaan sijoittamisesta saa hyvää tietoa tutustumalla Hockey-Reippaan konkurssin taustoihin. Toinen oleellinen seikka on omapääoma tai lähinnä sen puute.
Kyllä kiinteistöbisneksillä helpommin ja varmemmin rahaa tekee kun ravintolabisneksillä, hockey reipas nyt vähän väärä vertailukohde
 

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Kyllä kiinteistöbisneksillä helpommin ja varmemmin rahaa tekee kun ravintolabisneksillä, hockey reipas nyt vähän väärä vertailukohde

Ehkä, jos on pääomaa tehdä sitä kiinteistöbisnestä tai edes luottokelpoisuutta saada sitä pääomaa rahoituslaitoksilta. Maailma oli vuonna 1992 tosiaan vähän eri, mutta Pelicansin likviditeetillä pyörivä seura ei monen prosentin lainakoron nousua kestä ja maailma tuskin jatkaa seuraa 20 vuotta ihan näin alhaisella korkotasolla.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Itsekin olen kuitenkin sillä kannalla, että olisi ollut mukavaa ja varmasti saanut useampia faneja mukaan, jos osakeannissa olisi oikeasti jaettu edes pieni prosenttiosuus äänivallasta. En olisi nähnyt sitäkään suurena ongelmana, että suuri määrä faneja olisi päässyt mukaan päätöksentekoon, koska sama hommahan on ihan Helsingin pörssissä noteeratuissakin yrityksissä, että kuka vain voi ostaa osakkeita ja osallistua tätä kautta päätöksentekoon. Toki esimerkiksi yhtiökokouksen järjestäminen olisi voinut olla haastavaa, mutta eiköhän siihenkin joku keino olisi löytynyt ja itse en ainakaan ole koskaan pienellä osakemäärälläni osallistunut yhdenkään firman yhtiökokoukseen, jonka osakkeita omistan.
Itse taas en usko, että äänivaltaa myymällä olisi saatu kansaa liikkeelle edes nykyisen keräyksen määrissä. Äänivalta kun olisi ymmärrettävästi maksanut enemmän per osake, joka olisi hätyytellyt ison osan mahdollisista tukijoista pois. Yrityksille se olisi varmasti ollut houkuttelevampi tarjous, jos tämä olisi siis tehty normaalioloissa. Jääkiekkoseuraan "sijoittaminen" nyt ei muutenkaan ole oikein verrattavissa tuotonhakuiseen osakesijoittamiseen.

Onko porukalla muuten hajua, kun tuolla Fundun sivuilla on tuo summa 150 000€ - 1 000 000€, että onko tuo 150 000€ nyt se minimiraja, jolla anti toteutuu ja muuten rahat palautetaan? Eipä tässä valitettavasti ihan tuota tavoiteltua puolta miljoonaa taideta saada kasaan, kun nyt ekan vuorokauden jälkeen kasassa on vasta 78 000€, ellei joku Bottas tai vastaava lähde mukaan isosti.
Sitähän tuo tarkoittaa, "kierroksen toteutumiseen x euroa". Alkuhan on todella hyvä, varsinkin kun ottaa huomioon sen, että ollaan kuukauden alussa. Suurella osalla on esimerkiksi tilipäivä vasta puolessa välissä kuukautta, mistä saattavat sen satasen irrottaa kannatuksen muodossa. Lisäksi kun aikaa on helmikuuhun asti, niin ei tässä mikään kiire ole.


Mutta, ihan kunnollinen osakeantihan olisi pitänyt tehdä jo silloin, kun Nurminen yhdessä Wileniuksen kanssa alkoi huseerata uusiutuvaa Pelicansia. 2016 keväällähän osakeannista jo puhuttiin, ja silloinen toimitusjohtaja Kaarna totesi tällöin: "Se on yksi keino saada akuuttiin tilanteeseen parannusta, mutta tällainen osakepääoman kerryttäminen olisi parempi sijoittaa tulevaisuuteen, eikä vanhojen velkojen maksuun. Osakeanti pitäisi aina tehdä hyvänä aikana."
 

PelicansP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itse taas en usko, että äänivaltaa myymällä olisi saatu kansaa liikkeelle edes nykyisen keräyksen määrissä. Äänivalta kun olisi ymmärrettävästi maksanut enemmän per osake, joka olisi hätyytellyt ison osan mahdollisista tukijoista pois. Yrityksille se olisi varmasti ollut houkuttelevampi tarjous, jos tämä olisi siis tehty normaalioloissa. Jääkiekkoseuraan "sijoittaminen" nyt ei muutenkaan ole oikein verrattavissa tuotonhakuiseen osakesijoittamiseen.

Totta toki tuokin, että äänivallan myyminen olisi saattanut nostaa osakkeen hinnan niin korkealle, että se olisi karsinut suurimman osan "sijoittajista" pois ja voi tietysti olla, että suurin osa antiin osallistuneista ei tuota äänivaltaa olisi lopulta arvostanut millään tavalla koska kuten sanoit, niin eihän tätä voi mihinkään varsinaiseen sijoittamiseen verrata.

Sitähän tuo tarkoittaa, "kierroksen toteutumiseen x euroa". Alkuhan on todella hyvä, varsinkin kun ottaa huomioon sen, että ollaan kuukauden alussa. Suurella osalla on esimerkiksi tilipäivä vasta puolessa välissä kuukautta, mistä saattavat sen satasen irrottaa kannatuksen muodossa. Lisäksi kun aikaa on helmikuuhun asti, niin ei tässä mikään kiire ole.

Pohdin myös tuota tilipäiväskenaariota ja se varmasti pitää osin paikkaansa, mutta uskoisin, että suurin osa kuitenkin ostaa vain sen yhden osakkeen ja on tehnyt sen jo nyt käytännössä heti kun se on ollut mahdollista. Muutenkin hiukan erikoisen pitkä mielestäni tuo 3kk aikaväli, koska uskoisin, että 95% ketkä mukaan lähtee tekee sen nyt marraskuun aikana.

Ihan mukavastihan tuo on tosiaan lähtenyt käyntiin ja 150k saadaan varmasti täyteen mutta puoli miljoonaa tekee varmasti jo todella tiukkaa ja miljoonaan en usko todellakaan.

Olisi kiva saada jotain tilastotietoa esimerkiksi tuosta KooKoon annista, että kauan heillä meni kerätä tuo 400k ja missä kohtaa oli kasassa minkäkin verran.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Pohdin myös tuota tilipäiväskenaariota ja se varmasti pitää osin paikkaansa, mutta uskoisin, että suurin osa kuitenkin ostaa vain sen yhden osakkeen ja on tehnyt sen jo nyt käytännössä heti kun se on ollut mahdollista. Muutenkin hiukan erikoisen pitkä mielestäni tuo 3kk aikaväli, koska uskoisin, että 95% ketkä mukaan lähtee tekee sen nyt marraskuun aikana.
Osa kyllä, osa ei. Taloudelliset tilanteet ovat niin erilaisia tällä hetkellä ihmisillä, että osa saattaa hypätä kelkkaan vasta vuoden vaihduttua, kun tärkeämmät joulumenot yms. on poissa tieltä. KooKoon osakeantihan kesti neljä kuukautta, joten sinänsä tuo nyt ei mikään erityisen pitkä aika ole.
 

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Tukirahakeräys oli ajoitettu Pelicansin osalta erittäin hyvin eli veronpalautusten kanssa linjaan, se varmasti oli yksi syy ensimmäisen päivän vilkkauteen.
 

Jägen_pelsut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tämä tukirahakeräys hän on ihan selkeä signaali siitä kun ei saada tarpeeksi katsojia tulemaan hallille.
Miljoona euroa / 30 kotipeliä = 33 tuhatta Euroa per peli.
Kotipeli kohtainen budjetti on ollut monena vuonna n. 3000 henkeä.
Nyt keskimäärin jäädään 1000 oikeasti paikala olevaa + kausikortin omistajaa jotka ei tule paikalle (paljonko 1000kpl?).
Eli joukkue ottaa 1000 katsojaa käkättimeen joka kotiottelusta.
1000 katsojaa x lippu + muu kulutus hallilla (n.33€) = 33 tuhatta Euroa per peli.

Nyt tehdyllä osakeannilla halutaan paikata koronan aiheuttamaa väkikatoa, eikä olla paikkaamassa mitään ravintolatoiminnan rahareikiä. Harvoilla joukkueilla on varaa tehdä miljoonan tappio kaudessa. Eli pitää keksiä miten saadaan rahaa kun katsojia ei voi pakottaa halliin. Itsekkin vältteelen kaikkia julkisia paikkoja näin korona aikana. Meinaan ostaa kyllä näitä ja osoittaa tukeni pelsuille.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Minkähän takia se sivubisnes on olleet ravintolat eikä vaikka asuntosijoittaminen, joka lienee vakaampaa? Tai olisivat vaikka ostaneet metsää, kun omasta takaa löytyy jo metsureitakin.

Asuntosijoittamisessa on vähän se että pitkällä aikavälillä se sitoon paljon rahaa ja ainoat keinot millä niistä saa mitään voittoa on
A) panostaa miljoonan muutamaan kallimpaan asuntoon, vuokraa niitä ja myy heti kun käyttöaika alkaa tulla täyteen, eli paljon ennen ensimmäisiä remontteja
Tai B) ostaa asuntoja alueelta jossa hinnat nousevat ja luottaa siihen että ne nousevat myös jatkossa.
Molemmissa tapauksissa aikajänne on pitkä, ennen kun sijoitettua pääomaa edes alkaa saamaan takaisin hankintakulujen jälkeen.
Itse mitä olen asuntosijoittamista pienessä mittakaavassa harrastanut niin jostain kaupungin lähikunnista saa yleensä edullisia asuntoja, joihin kuitenkin on tulijoita koska kaupunki on lähellä ja vuokraa saa ihan ok. Mutta sitten laukeaa jääkaappi. Sitten sitä sun tätä. Niitä pitää jaksaa hoitaakin.

Yksi kova bisnes olisi huoneistohotelli keskustassa. Kaverin vaimolla on sellainen Tampereella, 34 asuntoa keskustassa, yksiöitä lähinnä, osa kaksioita. Vuokraa niitä about 80e/yö tai koko kuukaudeksi 45e/yö. Kukaan ei saa yksiöstä vuokraa 1350e /kk, eli tonni kulujen jälkeen. Se on 10v aikana lyhentänyt niistä 34 asunnosta pois muistaakseni 11, joista nyt myi kaksion 218000e. Nimenomaan keskustassa, sieltä ne vuokrataan helpommin ja hinta kämpissä nousee aina.
Siinä Pelicansile bisnesidea myös Lahteen. Saa käyttää, en laskuta tästä mitään.
 

palli gunnar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tämä tukirahakeräys hän on ihan selkeä signaali siitä kun ei saada tarpeeksi katsojia tulemaan hallille.
Miljoona euroa / 30 kotipeliä = 33 tuhatta Euroa per peli.
Kotipeli kohtainen budjetti on ollut monena vuonna n. 3000 henkeä.
Nyt keskimäärin jäädään 1000 oikeasti paikala olevaa + kausikortin omistajaa jotka ei tule paikalle (paljonko 1000kpl?).
Eli joukkue ottaa 1000 katsojaa käkättimeen joka kotiottelusta.
1000 katsojaa x lippu + muu kulutus hallilla (n.33€) = 33 tuhatta Euroa per peli.

Nyt tehdyllä osakeannilla halutaan paikata koronan aiheuttamaa väkikatoa, eikä olla paikkaamassa mitään ravintolatoiminnan rahareikiä. Harvoilla joukkueilla on varaa tehdä miljoonan tappio kaudessa. Eli pitää keksiä miten saadaan rahaa kun katsojia ei voi pakottaa halliin. Itsekkin vältteelen kaikkia julkisia paikkoja näin korona aikana. Meinaan ostaa kyllä näitä ja osoittaa tukeni pelsuille.
Näinhän se menee, kun edes 500 enemmän vaivautuisi (uskaltaisi) hallille peleihin niin siitäkin kertyisi jo kohtalaisesti/peli, tietysti jos saisivat myydä edes jonkin verran seisoma irtolippuja, joillekin 30 eur tai liki istumalipusta ainakin joka peliin voi olla liikaa, esim. ns.vastustajan fanikatsomo ammottaa tyhjyyttään, kyllähän sinne jokunen menisi vaikka 2 metrin turvavälillä. Toivotaan että väkeä alkaisi vähän enemmän hallille virtaamaan, eipä juuri liiga eikä muissakaan katsomoissa ole korona juurikaan tarttunut.
 

Sandman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Siinä Hämeenkadun ja Vesijärvenkadun kulmassa olis myös selvästi hyvää liiketilaa, mistä voisit vuokrata tilan näyteikkunaksi urotöillesi :D
Tää on kylllä koomista, jotkut yrittää auttaa joukkuetta tässä vaikeassa tilanteessa, niin kehtaat vielä vittuilla.

Itseltäsi tulee pelkkää itkua pelicansin paskasta taloudenhoidosta ja siitä kuinka joukkueeseen laitetaan liikaa rahaa ja milloin mitäkin. Veikkaan että jos siihen joukkueeseen satsattaisiin vähemmän, niin itkisit sitten siitä.

Tuntuu että joillekkin tämä valittaminen on jonkinlainen harrastus ja kaikesta etsitään sitä negatiivista mistä vaan vähänkin pääsee mainitsemaan. Kritiikin ymmärrän ja tottakai sitä pitää harrastaa kun aihetta on, mutta ei siellä nyt herranen aika aina tehdä pelkästään virheitä. Yksi tällainen suuren luokan virhe oli Kaarnan ulostaminen ja siitä nyt maksellaan korkoja.

Tässä tilanteessa toivoisin faneilta ennemminkin joukkkueen takana seisomista ja osallistumista kaikin keinoin siihen, että saataisiin pidettyä pulju pystyssä, oli se sitten peleissä käymistä, osakkeen ostamista, tai sitten vaikka vain pipon ostamista.
 

pertteli

Jäsen
Tää on kylllä koomista, jotkut yrittää auttaa joukkuetta tässä vaikeassa tilanteessa, niin kehtaat vielä vittuilla.

Itseltäsi tulee pelkkää itkua pelicansin paskasta taloudenhoidosta ja siitä kuinka joukkueeseen laitetaan liikaa rahaa ja milloin mitäkin. Veikkaan että jos siihen joukkueeseen satsattaisiin vähemmän, niin itkisit sitten siitä.

Tuntuu että joillekkin tämä valittaminen on jonkinlainen harrastus ja kaikesta etsitään sitä negatiivista mistä vaan vähänkin pääsee mainitsemaan. Kritiikin ymmärrän ja tottakai sitä pitää harrastaa kun aihetta on, mutta ei siellä nyt herranen aika aina tehdä pelkästään virheitä. Yksi tällainen suuren luokan virhe oli Kaarnan ulostaminen ja siitä nyt maksellaan korkoja.

Tässä tilanteessa toivoisin faneilta ennemminkin joukkkueen takana seisomista ja osallistumista kaikin keinoin siihen, että saataisiin pidettyä pulju pystyssä, oli se sitten peleissä käymistä, osakkeen ostamista, tai sitten vaikka vain pipon ostamista.
No olikohan tuo nyt mitään vittuilua vai ihan huumoria?
 

Snacilep

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Leijonat, Ukraina
Myös Mikko Ilonen on ostanut osakkeen.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Siinä Hämeenkadun ja Vesijärvenkadun kulmassa olis myös selvästi hyvää liiketilaa, mistä voisit vuokrata tilan näyteikkunaksi urotöillesi :D

Hitto, hyvä idea :D
Ei, ehkä oman miesluolani seinälle ne kehystän, kun tuo tapetti tuntuu nykyään olevan niin kallista.. Onhan se siistimpää jos on Pelsu-osakkeilla seinä peitetty.

Tää on kylllä koomista, jotkut yrittää auttaa joukkuetta tässä vaikeassa tilanteessa, niin kehtaat vielä vittuilla.

Hymiö muuttaa kaiken huumoriksi :D olisihan tuo hyvä ollut ihan vittuilunakin. Ei hätää, olisin kestänyt tuon myös vittuilunakin. Uskon että kaikki tässä samalla puolella ollaan kuitenkin, eiköhän kaikki halua että Pelicans pärjää jne.
 

Tounaii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tää on kylllä koomista, jotkut yrittää auttaa joukkuetta tässä vaikeassa tilanteessa, niin kehtaat vielä vittuilla.

Itseltäsi tulee pelkkää itkua pelicansin paskasta taloudenhoidosta ja siitä kuinka joukkueeseen laitetaan liikaa rahaa ja milloin mitäkin. Veikkaan että jos siihen joukkueeseen satsattaisiin vähemmän, niin itkisit sitten siitä.

Tuntuu että joillekkin tämä valittaminen on jonkinlainen harrastus ja kaikesta etsitään sitä negatiivista mistä vaan vähänkin pääsee mainitsemaan. Kritiikin ymmärrän ja tottakai sitä pitää harrastaa kun aihetta on, mutta ei siellä nyt herranen aika aina tehdä pelkästään virheitä. Yksi tällainen suuren luokan virhe oli Kaarnan ulostaminen ja siitä nyt maksellaan korkoja.

Tässä tilanteessa toivoisin faneilta ennemminkin joukkkueen takana seisomista ja osallistumista kaikin keinoin siihen, että saataisiin pidettyä pulju pystyssä, oli se sitten peleissä käymistä, osakkeen ostamista, tai sitten vaikka vain pipon ostamista.

Vautsi vau, onks sulla riita mutsis kans siel vai mistä sä revit noi juttus?
Onneks täälä muut ymmärsi, että kyseessä oli puhtaasti huumoria.

Jännä homma, että olet sisäistänyt Pelicansin nykytilanteesta keskustelun pohtimisen sijasta itkemiseksi, voit vapaasti nostaa esiin kaikki mun heittämät kommentit, jossa syyllistän jotakin osaa organisaatiosta siitä, että tuhlaavat rahaa.
Omasta mielestäni olen ollut itkemisen ja valittamisen sijaan suhteellisen pidättäytyväinen ja positiivinen lauseissani.
Ladoppa ne mun itkukommentit nyt tähän, niin käydään oikein yhdessä läpi, että mitäpäs se hassu setä täälä oikein itkee.

Jotkut ihmiset todellakin ovat negatiivisessa luupissa ja heitä jos ketä on aika raskasta kuunnella kun ne näkee kaikessa aina vaan sen negatiivisen puolen.
Minä en todellakaan kuulu niihin ja jos kuulun, niin jälleen kerran, lainaappas mun negatiiviset kommentit tähän.
Kaarnan kohtalosta olen rahanhoidon osalta samaa mieltä, Kaarna jos kuka osasi johtaa organisaatiota vastuullisesti ja ammattitaidolla.
Kolun tai nykyjohdon ammattitaitoon en halua kommentoida, koska en heidän tekemistään ole päässyt läheltä tarkastelemaan ja tämän lauseen olen mielestäni sanonut useamman kerran.

Mainitsit mun itkeneen siitä, että joukkueeseen laitetaan liikaa rahaa.
Kyllä, mä olen hämmästellyt, että kuinka seuralla on varaa näihin hankintoihin, mutta en kyllä ole asiasta itkenyt, sielä toimistolla kyllä tiedetään summat vähän erilailla mitä minä täälä kotisohvalla.
Mainitsin, että olisi hyvä jos olisi puskuria tilillä, niin ei sekään ollut itkemistä, vaan se oli mun näkemys ja kun mainitsin että jätettäisiin esimerkiksi kärkihankinta tekemättä ja saatais siitä 200.000 irti, niin se oli vain esimerkki, idea etc sen sijaan, että olisin valittanut mistään.
Tiesitkö, että seurallahan oli alkuvuodesta rahaa yli 600,000 tilillä (tod.näk. tyhjennysmyyntien ansiosta)?
Siinä oli hiton hyvä puskuri ja se tuli tarpeeseen.
Tiesitkö, että mä pidin Pelicansia vastuullisena kun se reagoi koronaan YT neuvotteluin ja rohkein, nopein, sekå vaikein päätöksin?

Sitten etsi kommentti, jossa itken (tai noh, yleensäottaen valitan) siitä että meidän pelaajabudjekti on liian pieni.
Etsi kommentti, jossa valitan että meiän jengistä ei ole mihinkään.
Etsi kommentti, jossa valitan että joukkueeseen ei satsattu tarpeeksi.

Oliko liian vaikeita?
Annan helpon, etsi kommentti jossa paskasta tilanteesta huolimatta olen aina seissyt joukkueen takana ylpeänä, tuli turpaan tai ei.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Mä luulin että oon ainoita joka pitää Kaarnaa arvossaan. Uskon että ilman Kaarnaa ei olisi Pelicansia. Silloin ihmeteltiin miksei panosteta joukkueeseen, mutta Kaarna piti homman hallussa ilman hallitsemattomia riskejä, eikä sitä kiinnostanut mitä kukaan muu sanoo, se teki sen mihin se oli palkattu.
Kolua en kommentoi, koska siinä vaihtui silloin niin moni muukin asia samaan aikaan.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Mä luulin että oon ainoita joka pitää Kaarnaa arvossaan. Uskon että ilman Kaarnaa ei olisi Pelicansia. Silloin ihmeteltiin miksei panosteta joukkueeseen, mutta Kaarna piti homman hallussa ilman hallitsemattomia riskejä, eikä sitä kiinnostanut mitä kukaan muu sanoo, se teki sen mihin se oli palkattu.
Kolua en kommentoi, koska siinä vaihtui silloin niin moni muukin asia samaan aikaan.
Ehei, Kaarna teki erinomaista työtä saneeraus-Pelicansin laivan kapteenina. Ajalle jälkeen saneerauksen olisi vain tarvittu vielä Kaarnaakin kovempi kalamies, mutta Liipolassa ja Salpausselällä visioitiin sitten jotain muuta, ja kun vähän hutiloiden tehdään niin lopputulos on nähtävillä. "Tässä seison, enkä muuta voi! Kannattajat minua auttakoon, aamen!".
 

Lahtitar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, HC Giants
Olen aina arvostanut Kaarnaa. Piti talouden kunnossa eikä todellakaan lähtenyt riskibisneksiin mukaan. Kaarnan jälkeen on panostettu liikaa muuhun kuin jääkiekkoon ja kun korona iski niin huonosti kävi. No, toivottavasti meitä avokätisiä kannattajia löytyy niin paljon, että saadaan seura pelastettua. Ja toivottavasti ne meidän kannattajien rahat käytetään joukkueiden toimintaan.
 

Tounaii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Olen aina arvostanut Kaarnaa. Piti talouden kunnossa eikä todellakaan lähtenyt riskibisneksiin mukaan. Kaarnan jälkeen on panostettu liikaa muuhun kuin jääkiekkoon ja kun korona iski niin huonosti kävi. No, toivottavasti meitä avokätisiä kannattajia löytyy niin paljon, että saadaan seura pelastettua. Ja toivottavasti ne meidän kannattajien rahat käytetään joukkueiden toimintaan.

Kaarnan osalta juuri tuo olikin se iso plussa, ties että kulut on aina hallussa, mutta sitten se kolikon kääntöpuoli, eli 2 asiaa:

- jos haluaa kasvaa, niin täytyy pistää raha liikkeelle, sen uusi johto todellakin teki ja kyllähän siitä on myös hyviäkin asioita seurannut, mutta johtuuko seuran kriiittinen nykytila myös nimenomaan siitä, että pelattiin liikaa uhkapelejä?

- jos koronaa ei olisi tullut, niin olisiko ravintolabisnes lopulta onnistunut?
Kauheestihan sielä olis muttia ja varmasti haasteita ollut ilman veli koronaakin, mutta ne haasteet ei olisi sulkenut paikkoja ja vaikuttanut koko alaan niin nopeasti ja vahvasti.

Nyt joku viisaampi vois vahvistaa tai korjata, mutta eikös Pelicansin ottelutapahtuma ole uuden johdon aiikana mennyt selvästi eteenpäin?
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Ihan mun mutu-fiiliksellä, näin toisessa kaupungissa asuvana, kun oon Lahessa käynyt ja viettänyt aikaa, mun mielestä Pelicans näkyy vähemmän kuin täällä Hämeenlinnassa HPK. Jotenkin tuntui että jossain 2010-15 siellä näkyi enemmän se että Pelicans oli yhteinen juttu. En tiedä onko tää vaan tunne, mutta..
Ottelutapahtuma oli mun mielestä parhaimmillaan, nyt en ole varma mutta.. Olikohan kolme kautta sitten? Mutta mun otanta tosiaan on paikanpäällä about 10 ottelua plus play-offit yleensä. Täällä Kerhon peleissä on kyllä ottelutapahtumassa sama fiilis kun 90-luvulla ja 2000-l. alussa, eli kyllä Lahessa on ihan ok meininki. Joskus oon miettinyt mitä itse pelin aikana kaipaisin, niin en tiedä miten vaikea olisi järjestää esim. lauantai-otteluihin vaikka joku livebändi tai edes yksi kosketinsoittaja, joka soittaisi pelikatkoilla ja erätauoilla jotain hittiparaatia.
 

Henriq

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Ihan mun mutu-fiiliksellä, näin toisessa kaupungissa asuvana, kun oon Lahessa käynyt ja viettänyt aikaa, mun mielestä Pelicans näkyy vähemmän kuin täällä Hämeenlinnassa HPK. Jotenkin tuntui että jossain 2010-15 siellä näkyi enemmän se että Pelicans oli yhteinen juttu. En tiedä onko tää vaan tunne, mutta..
Ottelutapahtuma oli mun mielestä parhaimmillaan, nyt en ole varma mutta.. Olikohan kolme kautta sitten? Mutta mun otanta tosiaan on paikanpäällä about 10 ottelua plus play-offit yleensä. Täällä Kerhon peleissä on kyllä ottelutapahtumassa sama fiilis kun 90-luvulla ja 2000-l. alussa, eli kyllä Lahessa on ihan ok meininki. Joskus oon miettinyt mitä itse pelin aikana kaipaisin, niin en tiedä miten vaikea olisi järjestää esim. lauantai-otteluihin vaikka joku livebändi tai edes yksi kosketinsoittaja, joka soittaisi pelikatkoilla ja erätauoilla jotain hittiparaatia.
Olisko niinkin yksinkertainen selitys kuin 2011 hopea lahessa, ja 2020 HPK on hallitseva suomen mestari.
Jo toista kautta :)
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Olisko niinkin yksinkertainen selitys kuin 2011 hopea lahessa, ja 2020 HPK on hallitseva suomen mestari.
Jo toista kautta :)

No siis, täällä on yrityksilläkin jotain Toupalin, Palon, Vlasakin jne paitoja seinillä ja ihmisillä paljon kaikkea HPK-tarroja jne joka paikassa ja vaikka mitä. Ja mun mielestä silloin kun ne mainosvideot Pelicansilta tuli, siitä pari kautta eteenpäin oli sellainen hyvä meininkin mun mielestä. Joo, oli hopeakausi, mutta silti.
Kerhon mestaruutta ennenkin täällä oli sama tunnelma kun nyt, oli näitä "oranssi alue" kylttejä jne.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös