No, minusta esim joku taiteilija voi olla mielipiteiltään täysi mulkku, vaikka joku Wagner, mutta ei se sitä taidetta vähennä. Ovetshkin on loistavan taidokas urheilija ja olettaisin että ihan ok yksityishenkilö, jolla nyt sitten on epäilemättä monesta syystä täysin aivokuolleita poliittisia mielipiteitä.
Sanoisin, että minun olisi kohtuullisen vaikea suhtautua puolueettomasti johonkin taiteilijaan, jos hän avoimesti tukisi totalitaarista yhteiskuntaa ja sen harjoittamaa imperialistista politiikkaa, muusta puhumattakaan. Edelleen, tämä ei tarkoita sitä, että kyseinen taiteilija olisi surkea, kuten ei ole kiekkoilijana Ovetshkinkaan, mutta minä en vaan arvosta tällaista toimintaa lainkaan. En, enkä soisi heille henkilökohtaista menestystä. Tässä on todellakin syytä huomioida se, että kyllä minä pidän Ovetshkinia kiekkoilijana erinomaisena, mutta tästä huolimatta en olisi suonut hänelle mestaruutta. No, en nyt tämän voiton tähden ryhdy ranteitani repimään auki - en, kun kiekko nyt ei omaan elämääni juurikaan enää kuulu.
Ovetshkinin kohdalla huomioisin vielä sen, että hän on jo aikamies ja nähnyt maailmaa hiukan enemmän kuin 16-kesäinen jannu, jonka voi olettaa kritiikittömästikin tukevan mitä tahansa, jos saa siitä edes pienen edun itselleen, niin arvioimisstandardi on olennaisesti tiukempi. Mulkku mikä mulkku poliittisilta mielipiteiltään, muutoin en ryhdy häntä arvioimaan yksityishenkilönä - siihen minulla ei ole riittävästi kompetenssia.
Mutta jotenkin tuntuu, että me nyt keskustelemme eri asioista. Sinä vedät mukaan Wagnerin, joka henkilönä voi olla mulkku ja vaikka mitä, mutta joka nyt on elänyt hiukan toisella aikakaudella (mikä se aina pitää huomioida näissä keskusteluissa), ja joka ei tietääkseni ole nuollut yhdenkään diktaattorin persettä - toisin kuin kultapoika Ovetshkin. Joten eiköhän ole parempi, että käymme tämän "kinan" loppuun kasvokkain...