Kumpi popo ensin jalkaan?

  • 3 112
  • 34

Kumpi kenkä ensin

  • Olen oikeakätinen ja laitan ensin oikean kengän jalkaani

    Ääniä: 68 44,7%
  • Olen oikeakätinen ja laitan ensin vasemman kengän jalkaani

    Ääniä: 64 42,1%
  • Olen vasenkätinen ja laitan ensin oikean kengän jalkaani

    Ääniä: 6 3,9%
  • Olen vasenkätinen ja laitan ensin vasemman kengän jalkaani

    Ääniä: 10 6,6%
  • Olen suutarin lapsi enkä näin ollen käytä kenkiä

    Ääniä: 4 2,6%

  • Äänestäjiä
    152

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Vastasin ,että olen "oikeakätinen ja oikea kenkä ensin jalkaan".
Joudun nyt kyllä ottamaan "otannan" ainoastaan eilisestä ja tästä päivästä ,koska en ole ennen kiinnittänyt huomiota tähän.
Mutta ei kai se hirveesti muutu.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Olen oikeakätinen ja laitan ensin vasemman kengän jalkaani -mutta nyt kun asiaa tarkemmin ajattelen, niin luistimista kyllä laitan ensin oikean jalan... Eihän tässä ole logiikkaa. Miksi ihmeessä laitan kengät eri järjestyksessä kuin luistimet?

Nyt menivät yöunet.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
"Olen oikeakätinen ja laitan ensin vasemman kengän jalkaani".

Siinä oma valintani. Todella mielenkiintoinen kysymys muuten. Tuohon ei aiemmin oikein ole tullut kiinnitettyä huomiota. Jostain syystä se "vasen popo" vain menee ensimmäisenä jalkaan. Outoa..
 

M77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koskenkorvan Urheilijat ,
Porin Ässät
"Olen oikeakätinen ja laitan..."

Kengät jalkaan siinä järjestyksessä missä ne sattuvat olemaan helpommin saatavilla...

Joskus meni kiireessä ensimmäinen kenkä väärään jalkaan ja kaverin työ minne olin menossa on sen verran lyhyt matka et päätin tarpoa sit kengät väärissä jaloissa perille asti. Oli siinä kaverilla hetken aikaa hauskaa ,kun mainitsin asiasta.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oikeakätinen olen ja laitan ensin vasemman kengän jalkaani...syytä tähän en tiedä, mutta eipä niin hirveästi kiinnostakaan tietää...
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Mä kyllä laitan ihan sattumanvarasesti sen kengän kumpi nyt ekaks käteen sattuu tarttumaan.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
olen oikeakätinen ja vasemmankengän laitan jakaan ensin. Vaateranlehden kanssa toimin samoin, kummasti se oikealuistin sujahtaa jalkaan ensin? Mysteeriketjuun siis lisää tavaraa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Oikeakätinen, ja vasen popo ensin. Yleensä vielä vasempaan jalkaan. Uppopalloa pelatessani räpylät laitettiin jalkaan aina altaan pohjalla, korkeassa polviasennossa, ja oikean jalan räpylä ensin. Molemmat tietystikin samalla sukelluksella, ja pohjaan piti mennä jalat edellä tekemättä yhtään uintiliikkeitä. Jos tämä ei onnistunut, treenit menivät aivan persiilleen.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vasuri olen ja vasen kenkäkin sujahtaa yleensä ensimmäisenä jalkaan. Näin se tuntuisi olevan. Humalatilassa en tosin osaa sanoa että miten menee... luultavasti oikean jalan kenkä vasempaan jalkaan?
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti Tatzka
olen oikeakätinen ja vasemmankengän laitan jakaan ensin. Vaateranlehden kanssa toimin samoin, kummasti se oikealuistin sujahtaa jalkaan ensin? Mysteeriketjuun siis lisää tavaraa.

Asian parissa valvomani yön, kymmenien kahvikupillisten ja millimetripaperille hahmoteltujen kaavioiden tuloksena minulla on asiasta ainakin yksi teoria: voisiko tämä johtua siitä, että kenkiä jalkaan laittaessaan sitä on useimmiten kyykyssä, jolloin vartalo omatoimisesti asettaa painonsa ensin oikealle jalalle ja täten ikään kuin komentaa jalkaan ensin vasemman jalan kengän, kun taas skrinnareita jalkoihin vetäessään istuu penkillä, ja tällöin oikeakätisyys pistää luontevasti operoimaan ensin oikean jalan luistimella?

Otan mielelläni opetusministeriöltä vastaan apurahoitusta tämän asian tarkempaan tutkimiseen. Kyseessä on kuitenkin yhteiskunnallisesti merkittävä, lähes kaikkia suomalaisia koskettava asia, jonka selvittämisessä ei tule jättää kiveäkään kääntämättä.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jaiks. Jos Suosikin lääkäripalsta ei auta ja kivetkin on käännetty, on seuraavaksi varmaan asiaa kallonkutistajalle... Olen oikeakätinen, laitan jalkaani ensin vasemman kengän, jos sen joutuu vetämään jalkaan, solmimaan nauhat tjsp. mutta jos laitan jalkaani 'läpsyttimet' kuten puukengät tai sandaalit, laitan oikean jalan ensin. Luistin menee ensin vasuriin myös. Kohdallani (sorry, Maple Leaf, voin tarjota seuraavat kahvit) ei myöskään seisoma/istuma-asennolla tunnu olevan merkitystä. Kyykytettykin on.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Seisaaltani laitan aina ensin oikean kengän jalkaan, koska olen sekä vasenkätinen että vasenjalkainen, ja luulisin tämän johtuvan siitä kummalle jalalle asettaa vaistonvaraisesti painon. Myös istualtani laitan kengän ensin oikeaan jalkaani. Tämä tosin voi myös johtua siitäkin, että oikea jalkateräni sekä koko muukin jalka on toista n. 7 mm lyhyempi.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen oikeakätinen ja oikea jalka menee ehdottomasti ensin kenkään. Näin on aina ollut ja tulee varmaan aina olemaankin, syytä en tiedä eikä kätisyydelläni varmaan ole väliä kun yleensä käytän kenkiä joita ei tarvitse sitoa.
 

Miguel

Jäsen
Oikekätinen ja yleensä vasen kenkä ensin jalkaan. Noin se on viime päivien tarkkailussa vaikuttanut menevän.

En ollut ajatellut asiaa ollenkaan aiemmin. Eilen kyllä uimahallissa laitoin kaappini avaimen jostain syystä oikeaan nilkkaan, eikä se tuntunut yhtään tutulta siellä.

Mikäköhän logiikka näissäkin säännöissä on?
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Maple Leaf
Asian parissa valvomani yön, kymmenien kahvikupillisten ja millimetripaperille hahmoteltujen kaavioiden tuloksena minulla on asiasta ainakin yksi teoria: voisiko tämä johtua siitä, että kenkiä jalkaan laittaessaan sitä on useimmiten kyykyssä, jolloin vartalo omatoimisesti asettaa painonsa ensin oikealle jalalle ja täten ikään kuin komentaa jalkaan ensin vasemman jalan kengän, kun taas skrinnareita jalkoihin vetäessään istuu penkillä, ja tällöin oikeakätisyys pistää luontevasti operoimaan ensin oikean jalan luistimella?

Otan mielelläni opetusministeriöltä vastaan apurahoitusta tämän asian tarkempaan tutkimiseen. Kyseessä on kuitenkin yhteiskunnallisesti merkittävä, lähes kaikkia suomalaisia koskettava asia, jonka selvittämisessä ei tule jättää kiveäkään kääntämättä.

Hyvä, paneudut selkeästi tärkeän asian pariin, hienoa valveutuneisuutta.

Asia on vaivannut minua siitä asti, kun eksyin tähän ketjuun. Illalla keitin pannullisen vahvaakahvia ja syvennyin tutkimaan asiaa, tenttiin lukeminen on siis saanut väistyä ihmiskunnan suurimman ongelman edestä.

Tutkimukseen ei ole vielä rahoitusta, mutta otan pikimmiten yhteyttä yliopistooni, uskon kiinnostuksen heräävän. Maple leaf on tervetullut tutkimusryhmääni, koska vaikuttaa aidon kiinnostuneelta.

Tant Gredulin, totei, ettei istuma-asennolla ole merkitystä asiassa. Pitkän pohdinnan ja laskelmien jälkeen päädyin samaan tulokseen, tosin tämä tosiasia pätee vain naisilla, miehillä ML:n toteamus pitää. Naisten rinnanseudun eroavaisuus on tärkeänä tasoittavana tekijänä, kyseisessä ongelmassa, se tavallaan neutralisoi kätisyyden merkityksen, istuttaessa.

Nyt panlaa kentälle tekemään kokeellistatutkimusta, tarkempien otantojen jälkeen palaan asiaan.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti Tatzka
Tutkimukseen ei ole vielä rahoitusta, mutta otan pikimmiten yhteyttä yliopistooni, uskon kiinnostuksen heräävän. Maple leaf on tervetullut tutkimusryhmääni, koska vaikuttaa aidon kiinnostuneelta.

Kiitos kunniasta! Olen valmis laatimaan apurahan anomisessa vaadittavat tutkimussuunnitelmat ja -selvitykset.

Ehdotan tässä vaiheessa noin viisivuotista apurahaa noin viiden tutkijan elättämiseksi. Viisi on sopiva määrä, sillä tutkimuksissa tarvitaan aina johtaja, apulainen, kaksi assistenttia ja sihteeri, joista tehtävistä Tatzka ottakoon ensimmäisen, minä toisen tai viimeisen.

Viisivuotisen apurahoituksen lisäksi tarvitsemme toimitilat asiallisine teknologioineen sekä jokusenkin kenkäparin, sillä tutkimuksessa on perehdyttävä myös niihin mahdollisiin eroihin, jotka saattavat ns. ensijalan valinnassa syntyä kengän

- valmistajan
- valmistusmaan
- hinnan
- lestin
- värin
- nauhojen/tarrojen/muun kiinnitysmetodin

perusteella.

Ja tämä on vasta alkua.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vasen tossu ensin. Aina ja ehdottomasti.

Taikauskoksi tätä en välttämättä luokittele, mutta enää vuosikausiin ei oikea kenkä ole ensimmäisenä jalkaan sujahtanut. Jos joskus jostakin syystä (esim. vasemmasta kengästä pitää laittaa nauhat kuntoon) on oikeata kenkää pukemassa ensin, huomaan sen välittömästi luonnottomaksi sekä vääräksi ratkaisuksi, ja jätän leikin kesken. Asetan oikean tohvelin maahan, laitan vasemmasta nauhat aloilleen, ja jatkan elämääni tutuin kaavoin, vasemman kengän ensin pukien.

Eli viime vuosina oikea popo ei ole vahingossakaan päässyt ensimmäisenä jalkaan.
 
Oikea käsi ja vasen kenkä.

Eihän sitä muuten voi tehdäkään.

Onko joku oikeakätinen oikeasti niin vammainen, että laittaa oikean jalan kengän jalkaan ennen vasenta?

Hyi teitä, mokomat pervot, tuollainen on luonnotonta!
 

Cucamonga

Jäsen
Viestin lähetti cosmic_rodeo
Onko joku oikeakätinen oikeasti niin vammainen, että laittaa oikean jalan kengän jalkaan ennen vasenta?

Mulla on sellainen fiilis että taidan tehdä noin. mut en oo kylläkään ihan varma.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Oikeakätisenä laitan ensin vasemman kengän jalkaan, mutta luonnollisesti sidon ensin oikean kengän nauhat. Ovathan kädet jo sopivasti siinä hollilla, joten miksei. Tosin eiköhän tämänkin sitomisjärjestyksen joku perverssi saa suoritettua väärin päin.

Kengät jaloissa matkaan päästyäni olen kyllä huomannut, että jos jompikumpi noista nauhojen solmuista aukeaa kesken taipaleen, on se tuo ensimmäisenä suoritettu oikea solmu. Onko tämä sitten jotain tiedostamatta sovellettua FIFO-periaatetta vaiko vain joka-aamuinen maanantaikappale, sitä en tiedä.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti Fanfaari
Jos saanen kysyä ketä tämä ketju kiinnostaa? Jos ei ole asiaa niin on mielestäni turha avata ketju. Ihan sama tietysti, jos tämä jotakin sattuu kiinnostamaan.

Meidän on syytä kiittää nimimerkkiä Fanfaari hänen osoittamastaan laupeudesta, joka kasvaa suoranaiseksi armoksi. On tietenkin lähes anteeksiantamatonta, että joku avaa puhtaasti itsekkäin tarkoitusperin ja erikseen häneltä lupaa kysymättä Jatkoaikaan ketjun asiasta, joka ei kiinnosta häntä. Muiden onkin syytä oieta ja ymmärtää lähestyä Fanfaaria vastaisuudessa ennen ketjun avaamista yksityisviestein kysyäkseen, onko asia hänen mielestään keskustelun arvoinen ja jos, niin millä argumenteilla keskustelua saa käydä. Jokainen havaitkoon, minkälainen henkisen kasvun ja tematiikan asianmukaisen arvottamisen koulu on nyt jokaiselle tyhmälle ihmiselle tarjolla!
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Maple Leaf
Meidän on syytä kiittää nimimerkkiä Fanfaari hänen osoittamastaan laupeudesta, joka kasvaa suoranaiseksi armoksi.
Muiden onkin syytä oieta ja ymmärtää lähestyä Fanfaaria vastaisuudessa ennen ketjun avaamista yksityisviestein kysyäkseen, onko asia hänen mielestään keskustelun arvoinen ja jos, niin millä argumenteilla keskustelua saa käydä.
Myös jälkikäteen osoitetut anteeksipyynnöt sekä tiedustelut ketjunavauksen aiheellisuudesta lienevät paikallaan. Vaikka tämä ei ole oikea foorumi siihen, kysyn silti vilpittömällä nöyryydellä nimimerkki Fanfaarilta: Olinko väärällä asialla avatessani elokuussa vapaaseen keskusteluun Valioliiga 2003-04- ketjun?
Opeta minua, olen virheideni orja.

Fanfaarien saattelemana pyydän samalla anteeksi, jos englantilainen jalkapallo ei kiinnosta kaikkia.

Ja sitten aiheesta, edelleen menee se oikea töppönen ensin jalkaan.
 

Cucamonga

Jäsen
Viestin lähetti Fanfaari
Jos ei ole asiaa niin on mielestäni turha avata ketju. Ihan sama tietysti, jos tämä jotakin sattuu kiinnostamaan.

Huomatkaa sana MIELESTÄNI, ja myös kohta: "ihan sama tietysti, jos tämä jotakin sattuu kiinnostamaan"

Olen pahoillani, jos ja kun sain jonkun kommentillani huonotuuliseksi. Mutta tarkoitukseni ei ollut ärsyttää ketään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös