Kumpi on pahempi?....

  • 1 272
  • 19

Kumpi on pahempi?

  • Kova helle

    Ääniä: 23 23,7%
  • Kova pakkanen

    Ääniä: 67 69,1%
  • Yhtä pahoja molemmat

    Ääniä: 5 5,2%
  • En osaa sanoa

    Ääniä: 2 2,1%

  • Äänestäjiä
    97

Huuhaa

Jäsen
Minun mielestäni ainakin kova helle, sillä silloin tulee minulle levoton olo, eikä oikein jaksa tehdä muuta, kuin levätä. Ja sekin=lepääminenkin on kuumassa helteessä raskasta. Ja minua ärsyttää usein jo pienikin helle kuten tällä hetkellä. :mad: Se on sopiva, kun ei ole liian kuuma ja tuulee. Varsinkin iltaisin on kesäisin usein raskasta, kun on kuuma ja, kun ei saa usein sitten edes nukuttua kunnolla.
 
Viimeksi muokattu:

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Enemmän olen helteelle allerginen. Tietysti myös pakkanen liiallisina annoksina käy pännimään. Minun maailmassani varjolämpötila olisi aina välillä +20 - -15 C.

Pakkasta pääsee aina karkuun sisälle ja lämpimällä pukeutumisella voi auttaa asiaa. Liiallista hellettä ei pääse karkuun oikeastaan muualle kuin kellariin ja vaatetustakaan ei voi vähentää kuin omaan nahkaan asti...
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Kyllä kova helle voi olla kuin seinään juoksisi.

Pari vuotta sitten prätkäilin Kreikassa vuoriston yli Thessalonikiin. Päästyäni kaupunkiin johtavalle konetielle, osoitti mittari +45°c. Pikimusta päällyste hehkui lämpöä ja koneen lämpö vei nahkat sääristä. Päätin etten enää ikinä valita kun istun parvekkeella kotona vesisateessa, iso motti kahvia kädessä!
 

TTTTT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo
Mitä vaikuttaa pakkanen ja pimiä potenssiin?
Entä helle ja valo?
Valinta on selvä!
 

Huuhaa

Jäsen
Viestin lähetti Moto
Pakkasta pääsee aina karkuun sisälle ja lämpimällä pukeutumisella voi auttaa asiaa. Liiallista hellettä ei pääse karkuun oikeastaan muualle kuin kellariin ja vaatetustakaan ei voi vähentää kuin omaan nahkaan asti...

Noin sen minäkin ajattelin. Talvella, kun on pakkasta, niin ei silti sisällä ole usein kylmä, kun lämmitys pelaa. Helteessä taasen on tosiaan vaikeuksissa sisätiloissakin.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Vaikka helvettiä sanotaan kuumaksi paikaksi, olen vahvasti sitä mieltä, että pakkanen on pirun keksintö. En näe pakkasessa mitään positiivista, vaikka kuinka pohtisin. Helle on hienoa! Oikein kuumalla kelillä on upeaa mennä uimaan tai röhnöttää puolitajuttomana nurmikolla...Kunpa tulevana kesänä aurinko hellisi...
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Helle on ehdottomasti pahempi. Meikäläinen on enemmän sitä sorttia, joka pitää ympäri vuoden ikkunaa auki ja viihtyy paremmin hieman viileässä, kuin kuumalla ilmalla. Kesäisin tuuletin huutaa yötä päivää. Helteellä tulee hiki.

Tulisi jo syksy. ;)
 

Rocco

Jäsen
Jos se on Jukka Pakkanen niin...

Kylmä on sellainen joka saa mut jäämään sisätiloihin. Helteessä ei ole mitään vikaa. Ei yhtään mitään.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti TTTTT
Mitä vaikuttaa pakkanen ja pimiä potenssiin?
Entä helle ja valo?
Valinta on selvä!
Jaa-a, mikäköhän se vastaus tähän nyt sitten on?

T: nimim. "hyvin keulii pakkasella ja pimeässä" :D
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Mikään ei ole pahempaa kuin kuumuus. Suomessa ei pahimmillankaan tiedetä helteestä juuri mitään, mutta kun kovaan helteeseen vielä yhdistetään kosteus, joka saa paidan liimautumaan ihoon on karmein mahdollinen olotila saavutettu.

Ei ole herkkua olla aavikko-olosuhteissakaan, mutta sademetsän kosteaa kuumuutta pahempaa ei ole. Lämpötilan ollessa yölläkin yli 30 celsiuksen on ainut ystävä toimiva ilmastointilaite.
 

Jet-Ace

Jäsen
Minä olen käytännössä immuuni helteelle. +40 C ei ole mitään, kunhan ei tarvitse sellaisessa lämpötilassa työskennellä. Olut maistuu entistä paremmalta.

Pakkasta taas en siedä lainkaan. Minusta jään ainoa oikea paikka on jäähalli. Ja krogilasi. Piste.
 

Diamond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Phoenix Coyotes, Liverpool, TPV, Haka
Kyllä helteelläkin kestää jos pääsee usein pulahtaan veteen ja on riittävästi kylmää juotavaa. Todella ärsyttävää helteellä on se kun kalsareiden puntit nousee ylös ja pitää sit jatkuvasti laskee niitä alas. Helteellä ei pahemmin huvita mitään tehdä, kamalinta jos pitää olla niinä päivinä töissä.

Pakkasella pitää vaan pukeutua lämpimästi ja juoda runsaasti kuumaa kaakoata. Ehkä kuitenkin kallistun siihen että pakkanen on pahempi. Molemmissa on hyviä ja huonoja puolia mutta pakkasessa on enemmän huonoja joten päädyn siihen.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Kylmä on kurikysymys opetettiin intissä ja olen vahvasti samaa mieltä, ei se pakkanen estä yhtään mitään(ainakaan Espoon leveysasteilla). Pakkasella ei ole:
A Siitepölyä
B Ötököitä
C maantiepölyä

Helteestä en löydä mitään muuta positiivista kuin että eipähän ole kylmä. Huonoja puolia löytyy pienistä(=ei saa unta liian kuumassa) suuriin(= ulkojäät ovat "huonossa" hapessa)

Kunpa talvi tulisi taas.
 

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Huomattavasti mukavampaa on kävellä ulkona melkein munasillaan kuin muutaman vaatekerran kanssa. Kun pakkasta on yli 30 astetta, joutuu jo pistämään pitkät kalsarit jalkaan. Ja sehän ei voi olla kenestäkään kivaa, vai kuinka? Ajatelkaa nyt, siis pitkät kalsarit!

Kyllä helle on kivaa. Silloin harvoin kun sitä herkkua on Suomessa tarjolla, nautin täysin siemauksin. Ja siemailen virvoitusjuomia, helteellähän ne parhaalta maistuvat. Lumi kuuluu laskettelurinteeseen, jää jäähalleihin ja juomiin.
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pakkanen on ehdottomasti pahempi. Vai mitä muuta voi ajatella kun oli intissä n. 40 leiripäivää ulkona ja vaikka lämpötila oli vain vähän pakkasen puolella niin oli aivan sairaan kylmä ja sitä sai kestää n. 20 tuntia päivässä. Silloin oli ajatuksetkin jäässä ja ainoa ajatus oli että tulisi jo kesä.

Suomen helteissä ei ole mtään vikaa. Itseäni ei haittaa yhtään 30 asteen lämpötilat.
 

Bob77

Jäsen
Meikäläinen kestää pakkasta vaikka kuinka, mutta sitten kun lämpömittarin nesteet kipuaa yli 30 asteen viivan alkaa Bob77 meno hyytyä...
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Pakkanen on paljon pahempi. Kesällä kun olen syntynyt ja lämmin on aina parempi kuin kylmä, niin pakkasta inhoan. Ja nimenomaan se, että täytyy pistää kymmenet vaatekerrokset päälle, jos meinaa mennä ulos -30 asteen pakkasessa. Kesällä +30 asteen helteellä juuri ei vaatteita tarvi. Kumpi on mukavempaa, pukeutua Michelin-ukoksi vai olla Aatamin asussa? Tällänen ääriesimerkki.
 

ace

Jäsen
Yleensä en inttijuttuja periaatteen vuoksi kerro, mutta tässä täytyy tehdä poikkeus. Kun armeijassa loppusotaa varten jouduin matkustamaan yli 300km kuorma-auton lavalla 30 asteen pakkasessa, päätin etten enää ikinä valita kuumuudesta.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti ace
Yleensä en inttijuttuja periaatteen vuoksi kerro, mutta tässä täytyy tehdä poikkeus. Kun armeijassa loppusotaa varten jouduin matkustamaan yli 300km kuorma-auton lavalla 30 asteen pakkasessa, päätin etten enää ikinä valita kuumuudesta.

Lähes samoin kävi minulle. Erään erittäin kylmän yön jälkeen totesin että jos tästä hengissä selvitään, en enää ikinä valita kylmyydestä, enkä ole valittanut.

Nämä on näitä molempi-pahempi juttuja. Ihan sama jos kysytään työnnätkö kätesi mieluummin nestemäiseen typpeen vai hehkuvaan nuotioon. Lopputulos on jotakuinkin sama...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös