Kumpi kiinnostaa tänään enemmän – Liigan ennakkosuosikkien Tappara–JYP vai Jokerit–Moskovan ZSKA ?

  • 5 863
  • 47

Kumpi kiinnostaa enemmän – Tappara–JYP vai Jokerit–ZSKA?

  • Tappara - JYP

    Ääniä: 106 57,9%
  • Jokerit - Moskovan ZSKA

    Ääniä: 77 42,1%

  • Äänestäjiä
    183
  • Poll closed .

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Mites oli lukemat Viasat .vs Ruutu ?

Helvetti että nauran teille kakaroille ja joillekin täyttöasteille.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Nyt en osaa päättää oliko tämän ketjun avaus huikeampi kuin tämän avaajan loppukaneetti. Kumpi on teidän suosikki?
 
Mouhijärvellä asuu noin 3 000 ihmistä, Hesassa yli puoli miljoonaa. Siihen nähden Hakametsän yleisömäärä oli huomattavasti kovempi.

Erinomainen pointti.

On myös syytä muistaa, että taannoisen tutkimuksen mukaan Mouhiksen kausikorttikartta näytti keltavihreää, joten tässäkin mielessä Tapparan lukua voidaan pitää todella kovana.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Tuliko tuloksista huonot vai miksi ketjun avaajan piti alkaa kiukuttelemaan?

Näin Jokerifanina tappio on kyllä helppo myöntää. Vaikka KHL on sarjoista valtaosalle selkeästi läheisempi, tuli äänestyksessä kuitenkin pataan useammalla prosentilla. Lisäksi jokainen mouhijärveläinen oli hallilla puolitoista kertaa. Paitsi Jarmo, sillä oli saunavuoro. Jaffalle vaivautui hädin tuskin joka 50. pääkaupunkilainen ja se kertoo karua kieltään. Maaleissa sentään tasapeli JYPin kanssa. Tappara hyvänä kolmosena.

Hyvä äänestys. Toivon näitä lisää tulevaisuudessa.
 
Mites oli lukemat Viasat .vs Ruutu ?

Helvetti että nauran teille kakaroille ja joillekin täyttöasteille.

Mä en enää tiedä pitääkö nauraa vai olla nauramatta, mutta mikä on vastaus tuohon esittämääsi arvoitukseen? Ja mikä tämän äänestyksen pointti lopulta edes oli?
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tappara-Jyp lienee tällä hetkellä lähtökohtaisesti parasta, mitä SM-liiga pystyy tarjoamaan. Siitä huolimatta tuo ottelu on lähtökohtaiselta kiinnostusarvoltaan aika kaukana Jokerien ja ZSKA:n välisen matsin kiinnostusarvosta.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tappara-Jyp tuli seurattua teksti-tv:stä ja tuosta toisesta pelistä en tiennyt mitään kun se on sitä toista liigaa, jota en seuraa ollenkaan.
 

Luxray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Telian Liiga-lähetysten laatu
Jokerit kiinnosti Helsingissä enemmän kuin Tappara Tampereella. Koko Suomen mittakaavassa veikkaan kuitenkin Tapparan ottelun keränneen enemmän kiinnostusta.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Euroopan top 3 -joukkue tulee Helsinkiin ja kotijoukkue Jokeritkin aloittanut kautensa upeasti, niin voidaan puhua hyvällä syyllä kärkikamppailusta.
Tuossa ottelussa pelasi 2 Euroopan TOP4 joukkuetta. Narrit on just nyt todella kovassa iskussa,( jonka loukkaantumissuma voi koska tahansa murentaa.)
 
Tuossa ottelussa pelasi 2 Euroopan TOP4 joukkuetta. Narrit on just nyt todella kovassa iskussa,( jonka loukkaantumissuma voi koska tahansa murentaa.)

Kyllä, juuri voi näin sanoa. Tai ainakin hyvin lähellä.

Tuosta suluissa olevasta loppukaneetista en tykännyt. Tottahan se on, mutta ei tuollaisia itsestäänselvyyksiä tarvitsisi ehkä ääneen sanoa.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Kun suosikkiseura on tuossa äänestyksessä ja vastaparista löytyy lähes vähiten mielekkäät joukkueet, niin jätän suoraan äänestämättä. Jos jyväskyläläisten ja Tapparan matsi on vaihtoehto, niin valitsisin sen toisen vaihtoehdon käytännössä aina, vaihtoehdosta riippumatta. Jos kyseessä on Jokerien matsi, niin valitsen tuon käytännössä aina toisesta otteluparista riippumatta.

Isossa kuvassa kiinnostukseen kuitenkin vaikuttavat pääasiassa, vaikkakaan ei niihin rajoittuen, seuraavat seikat. Alkaen tärkeimmästä, päätyen vähiten merkittävään.
- Oma joukkue. Jos samaan aikaan pelataan, niin vain hyvin harva matsi menisi mulla Jokerien edelle. Käytännössä joku olympiafinaali, Stanley Cupin mahdollisesti ratkaiseva ottelu tai vastaava menisi edelle. Jos vaihtoehdot olisivat Suomi pelaamassa MM-kisojen finaalissa ja Jokerit runkosarjaa, todennäköisesti molemmat pyörisivät taustalla, ääni vaihtelisi tilanteen ja fiiliksen mukaan. Ja juu, tiedän hyvin, että käytännössä noita mainittuja esimerkkejä ei ihan heti ole Jokerien matsin kanssa samaan aikaan pelata monestakaan syystä.
- Pelaavat joukkueet, jos oma ei pelaa. Karu fakta on se, että tiettyjä seuroja sympatiseeraan, tiettyihin en ihan positiivisesti suhtaudu ja valtaosaan suhtaudun neutraalisti. NHL:ssä mulla ei ole varsinaista suosikkia, mutta Bruinsin ja erityisesti Flyersin pelit menevät ykköspriolle silloin, kun aika on sopiva ja vaihtoehtoja on. Liigassa katson käytännössä aina HIFK:n tai SaiPan matsin, jos vaihtoehtoja on tarjolla. Tapparan tai JYPin kohdalla taas täytyy olla joko vaihtoehtoja aika vähän tai matsissa panosta, jotta jaksaisi tuota katsoa. Enkä mä tätä sano millään pahalla, henkilökohtaisesti vain en kuulu kyseisten joukkueiden ystäviin irrationaalisista syistä.
- Matsin panos. Mitä suurempi panos, sitä enemmän matsi kiinnostaa. Joku tiistaina räntäsateiden aikaan vedelty runkkariläpsyttely ei matsina kiinnosta suoraan sanoen yhtään otteluna. Joukkueen tai joukkueiden kautta saattaa löytyä kiinnostusta, mutta that's it. Finaalipeli, karsintamatsi tai kauden päätöksen kannalta oleellinen matsi taas kiinnostaa joukkueista riippumatta. 9.4.2009 muistan lähteneeni vanhemmilleni katsomaan Ässien ja Sportin matsia vain siksi, että noin kovaa panosta harvoin näkee lätkässä. Itse matsista mulla ei ole lopputulosta enempää muistikuvia, mutta tuollaiset matsit sytyttävät ja noiden takia voi nähdä vaivaa seuraamisen osalta, riippumatta tunnesiteestä tai sen puutteesta joukkueisiin.
- Matsin taso. Jos suosikkeja tai inhokkeja ei pelaa ja panoksen osalta ei kahden matsin välillä mainittavaa eroa ole, valitsen lähes aina paremman tai sellaiseksi odottamani. MM-kisojen aikaan katson mielummin Kanadan ja Venäjän matsin, kuin jonkun Puolan ja Kirgiisian, olettaen että panoksessa ei ole mainittavaa eroa. Jos mulla ei ole tunnesidettä mihinkään joukkueeseen ja lopputuloksen merkitys ei pahimmillaan tai parhaimmillaan ole vuoria siirtävä, valitsen viihdyttävimmän.
- Matsin vaikutus omaan joukkueeseen. Kun Jokerit pelasi Liigaa, seurasin erittäin aktiivisesti muiden joukkueiden matseja. Kun Jokerit siirtyi KHL:aan, rupesin enemmän seuraamaan KHL:aa. Jos HIFK voittaa nyt Kärpät, ei sillä ole mitään merkitystä Jokerien sijoitukseen. Jos Traktor voittaa SKAn, voi sillä olla merkitystä Jokereille. Puhumattakaan siitä, että pysyy kartalla miten samaa sarjaa pelaavat joukkueet suorittavatkaan.

Kokonaisuutena näen, että vastakkainasettelu kahden eri otteluparin osalta on verrattain turha. Ainakin omasta näkökulmastani tilanne on se, että äänestyskäyttäytymiseen vaikuttavat tekijät ovat niin merkittäviä, että ilman niiden avaamista ei äänestystuloksesta välttämättä saa mitään irti.
 
Se on "the Finnish language".
Se on "the finnish language".

Taisin vastata tuon Liigan matsin. Laitoin pelin päälle. En katsonut. Menin kauppaan. Välillä katsoin liigapörssiä varten maalintekijöitä. Jne. Periaatteessa siis olisi voinut jättää vastaamatta, kun kumpikaan ei juurikaan kiinnostanut, vaikka aluksi luulinkin muuta.
 

ela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL
Mä oisin kyllä jättänyt ton "the" sanan kokonaan pois lauseesta eli mun mielestä original veti ygösel oikein.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mä oisin kyllä jättänyt ton "the" sanan kokonaan pois lauseesta eli mun mielestä original veti ygösel oikein.
Homma menee niin, että kun kirjoittaa pelkästään Finnish, kuten mulla oli aluksi, niin artikkelia ei tule. Kun menee sinne lisäämään sen languagen perään, niin silloin pitää laittaa myös artikkeli eteen.

Where did you learn to speak Finnish so fluently? vs. Where did you learn to teach the Finnish language so effortlessly?

Sori OT:sta tässä arvokkaassa ketjussa.
 

ela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL
Homma menee niin, että kun kirjoittaa pelkästään Finnish, kuten mulla oli aluksi, niin artikkelia ei tule. Kun menee sinne lisäämään sen languagen perään, niin silloin pitää laittaa myös artikkeli eteen.

Where did you learn to speak Finnish so fluently? vs. Where did you learn to teach the Finnish language so effortlessly?

Sori OT:sta tässä arvokkaassa ketjussa.
Nonni, kiitoksia tästä! Ikinä ei ole liian vanha oppiakseen uutta.
 
Homma menee niin, että kun kirjoittaa pelkästään Finnish, kuten mulla oli aluksi, niin artikkelia ei tule. Kun menee sinne lisäämään sen languagen perään, niin silloin pitää laittaa myös artikkeli eteen.

Where did you learn to speak Finnish so fluently? vs. Where did you learn to teach the Finnish language so effortlessly?

Sori OT:sta tässä arvokkaassa ketjussa.
Englanniksiko kuitenkin kieltä tarkoittava ilmaus kirjoitetaan isolla?

Joo sori OT.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Äänestys ehti jo sulkeutua, mutta Jokereiden peli tuli katsottua. Molemmat omaan mieleeni mielenkiintoisempia joukkueita kuin mikään Liiga-joukkue, johtuen täysin siitä, että en seuraa Liigaa.
 

Ralph

Jäsen
Mielenkiintoinen logiikka, että jos Tappara-JYP kiinnosti enemmän, on Jokeri-vihaaja. Onko kaikki Jokeri-fanit, jotka äänestivät suosikkijoukkueensa puolesta, JYP-vihaajia? Ilmeisesti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös