Faktana voin kertoa, että jäämainokset on samat kaikilla paikkakunnilla pl. Tampere, jossa kaksi ylimääräistä mainosta siitä johtuen, että Ilves ja Tappara jakavat jääalueen mainosmyynnin. Jäämainospaikat on siis linjannut Liiga.
- 2 paikkaa päätyviivan takana
- 4 paikkaa b-piste ympyröissä (seura saa halutessaan myydä useammank mainoksen ympyrään)
- 6 paikkaa siniviivan alla puolustusalueella (kolme kummassakin päädyssä)
- 1 paikka keskiympyrässä (seura saa halutessaan myydä useamman mainoksen)
- 6 paikkaa keskialueella (Tampereella 8), puolet mainoksista keskiympyrän yläpuolella ja puolet alapuolella.
Kai ne sitten on tarpeellisia, vaikka helvetin rumia onkin nykyisessä muodossaan. Itse en kyllä muista siitä Hakametsän tilkkutäkistä yhtään tuotemerkkiä. Enkä pelipaitojenkaan tilkkutäkistä. Apu-lehden mainokset Tapparan pelipaidoissa muistan, niistä on vuosikymmeniä.
NHL-peleissäkin mainoksia jäässä on, mutta ne on järjestetty katsojaa vähemmän häiritsevällä tavalla, ja niitä on vähemmän. Mielestäni Suomessa pitäisi siivota mainokset samaan kuosiin. Ei nykyisestä järjestelystä varmaan ole mainostajallekaan vastaavaa hyötyä, koska siitä mainosmassasta ei erotu ja jää mieleen mikään tuotemerkki. Sama siivous peliasuihin sitten. Jätetään pääsponsorien muutama merkki, jotka on sijoiteltu tyylikkäämmin. Tällöin näistä muutamista paikoista voi periä isompaa vuokraa. Muut mainostajat voivat ostaa slottinsa kaukalon laidoista ja valotaululta sitten.