Kummat ovat ”suippokorvia” – porilaiset vai raumalaiset?

  • 4 999
  • 42

Kummat ovat mielestäsi länsirannikon ”suippokorvia” – porilaiset vai raumalaiset?


  • Äänestäjiä
    94
  • Poll closed .
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Selvitetäänpä tämä "vakiokysymys" nyt sivistyneesti, demokraattisin keinoin.

Kummat ovat mielestäsi länsirannikon ”suippokorvia” – porilaiset vai raumalaiset? Voit äänestää myös molempia.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kaikkien suippokorvien isä, äiti ja ohjaava voima on Yoda. Yodan kotiplaneetta on oikea vastaus.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Baldrick

Jäsen
Olen jotenkin jäänyt sellaiseen käsitykseen näin ulkopuolisena, että alkuperäiset suipot ovat raumalaisia ja sitten siellä on vedetty "no, u"-kortti. Toisaalta työväenluokkainen (pitää puhua työväenluokasta, mutta ei työläisistä, koska porilaiset ovat työttömiä hitsareita) Pori sopisi paremmin narratiiviin venäläisen propagandatyylin käyttämisestä, missä kielletään itseen kohdistuvat syytökset ja syytetään samasta asiasta muita.

Siitä huolimatta vastaukseni on raumalaiset.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Äänestin raumalaisia. Sellainen muistikuva jäänyt, että suippukorvat nimitys tuli vanhasta kettulogosta. Tiedä sitten mistä juontaa nimensä, mutta raumalaisiin yhdistän nimen suippokorvat. Porilaisiin yhdistän (grilliherkun lisäksi) työttömät hitsarit nimityksen.
 

Baldrick

Jäsen
Äänestin raumalaisia. Sellainen muistikuva jäänyt, että suippukorvat nimitys tuli vanhasta kettulogosta. Tiedä sitten mistä juontaa nimensä, mutta raumalaisiin yhdistän nimen suippokorvat. Porilaisiin yhdistän (grilliherkun lisäksi) työttömät hitsarit nimityksen.

Jos en ihan väärässä ole, niin suippokorva-nimitystä on palstalla väitetty kettu-logoa vanhemmaksi. Toki eipä sitä tarvitse kuin yhden näin todeta ja muut uskovat ja alkavat toistamaan. Kuten minä nyt.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Jos en ihan väärässä ole, niin suippokorva-nimitystä on palstalla väitetty kettu-logoa vanhemmaksi. Toki eipä sitä tarvitse kuin yhden näin todeta ja muut uskovat ja alkavat toistamaan. Kuten minä nyt.

Jääkiekon ulkopuolella porilaisista on käytetty suippokorvat-nimitystä niin kauan kuin itse muistan elämästäni yhtään mitään.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Mitä ihmettä, olen ollut kanssa käsityksessä että suippokorvat on nimenomaan Lukon kettulogosta juontuva nimi raumalaisille. Miksi suippokorvia jos ei tuommoisesta syystä?
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Mitä ihmettä, olen ollut kanssa käsityksessä että suippokorvat on nimenomaan Lukon kettulogosta juontuva nimi raumalaisille. Miksi suippokorvia jos ei tuommoisesta syystä?

Siis luulit oikeasti että näin lapsellisella nimittelyllä on oltava jokin logiikkaperäinen peruste?
Annat nyt vähän turhan paljon kunniaa satakunnan suuntaan.

Siitä ne korvat tulee kun mukuloita on molemmissa kaupungeissa roikutettu korvista toisen kaupungin suuntaan ikään kuin että tuolla suunnassa on se parempi kaupunki.
En ole kummastakaan kaupungista kotoisin mutta ole kuullut tuon "legendan"(jos joskus tuota sanaa on käytetty väärin niin nyt) jo ala-asteella vuosikausia ennen kuin kettulogo ilmestyi Lukko-paitaan.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Miksi ihmeessä kummatkaan näistä olisi? @pettter iä imitoidakseni: "maalaisten juttuja nämä tämmöiset"
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Mitä ihmettä, olen ollut kanssa käsityksessä että suippokorvat on nimenomaan Lukon kettulogosta juontuva nimi raumalaisille. Miksi suippokorvia jos ei tuommoisesta syystä?
Onhan patalogokin sellainen suippomallinen.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Laittaisin tällä lailla:
1. Tappara
2. Ässät
3. HIFK

Kepan logoa olen jäävi arvioimaan.
Kepa...? Et kai vaan kutsunu HPK:ta Kepaksi...? Neitimäisen siirappista. Mutta olet oikeassa että Tapsun logo on paras.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Raumalaiset laittoivat Lukon, tuon viimeksi järvenjäällä mestaruuden voittaneen joukkueen, logoksi suippokorvan vittuillakseen porilaisille. Nähdäkseni selvä keissi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös