Bisneskuviot on kyllä hassuja, itse en moista teatteria jaksaisi päivääkään. Et oo tarpeeks style, en myy sulle. Vieläköhän on muotia vertailla käyntikortteja tyyliin Bateman ja kaverit?
EI. Ei näin. Pukeutumisen tehtävänä ei ole ylentää itseään vaan kunnoittaa toista tai kunnioittaa tilaisuutta. Pukeutumiskoodit ovat olemassa jotta kaikille olisi selvää miten mihinkäkin tilaisuuteen puetaan, ettei kukaan vahingossa ali- tai ylipukeudu ja näin saata itseään tai muita ikävään tilanteeseen.
Sitten kelloista. Voisin sanoa itseäni jonkin tason asiantuntijaksi.
Pidän kelloa vasemmassa kädessä ja olen oikeakätinen.
Mekaaniset kellot ovat kiinnostuksen kohde ja harrastus.
En sanoisi niitä pukeutumiseen ehdottomasti kuuluviksi, ehkä pari poikkeusta lukuunottamatta, vaan ne ovat kuten kalvosinnapit, krakaneula ym. Asuun liittyvä yksityiskohta, jota voi pitää tai olla pitämättä. Myös kellolla voi ylipukeutua, kuten millä tahansa asusteella. Tuo poikkeus mistä mainitsin koskee vain tiettyjä, nimettyjä tilanteita, jossa juhlapuvun kanssa kuuluu olla ns pukukello ja silloin se on hyvin tarkkaan määritelty millainen. Ei sukeltajan kello, tai digitaalinen. Kellon tulisi olla kultaa, mahdollisimman ohut, mustalla nahkarannekkeella jne... ei tuosta poikkeuksesta sen enempää.
Kelloista joku jo mainitsikin että tavan tallaaja tuskin huomaa mitä toisella ranteessa on (ja silloin kello on hyvä, ei hypi silmille vaan sulautuu).
Yleensä jos joku kellon panee merkille, on se toinen vähän enemmän kelloista kiinnostunut.
Sitten taas jos kelloa pidän, lähden siitä että kello asun ja tilaisuuden mukaan.
Nahat matchataan nahkojen kanssa, eli kengät, vyö ja kellon nahkaranneke saman sävyisiä. Vapaa-ajalla taas asialla ei ole väliä. Silloin kellon valitsen käyttötarkoituksen mukaan (tai olen ilman). Esim veneilemään lähtiessä kello on sukeltajankello. Ihan siitä syystä että kestää vettä ja kolhuja.