Kummassa ranteessa pidät rannekelloa?

  • 13 057
  • 38

Kummassa ranteessa se kello on?

  • Oikeassa

    Ääniä: 15 8,7%
  • Vasemmassa

    Ääniä: 99 57,6%
  • En omista rannekelloa

    Ääniä: 48 27,9%
  • Bonari: Peniksessä

    Ääniä: 10 5,8%

  • Äänestäjiä
    172

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen nähnyt mm. Yohan Blaken pitävän rannekelloa oikeassa ranteessa. Eikös tytöt yleensä pidä kelloa juuri oikeassa ja miehet vasemmassa? Ja tuo Blaken kello vielä taisi olla väärä kello, ainakin sponsorin mielestä.

Erittäin kutkuttava aihe ja ylivoimaisesti tärkein jatkoajan historiassa. Tämä pitää selvittää! Nyt ja heti!
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vasen toki. Oikeakätisellä ainakin näin mutta käsittääkseni myös vasureiden kuuluisi pitää tiukua siinä samassa kätösessä.
 

fabula

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä olen aina luullut, että asia määräytyy pääsääntöisesti juurikin sen mukaan, että kumpi kätinen on. Itse pidän oikeassa, ja olen siis vasenkätinen. Kirjoittaminen ainakin olisi todella hankalaa jos pitäisin vasemmassa, sillä tykkään käyttää isoja paksurannekkeellisia kelloja. Ei mulle ole koskaan tullut edes mieleen, että asia olisi jotenkin sukupuolisidonnainen. Toki olen nainen joten siinä suhteessa tuo Lunaticon väittämä pitää paikkansa :)
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Pidän oikeassa kädessä ja olen oikeakätinen. Syytä tähän en osaa sanoa, jostain syystä tähän olen tottunut.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Vasemmassa ranteessa tuo tiuku matkustaa mukana, kun oikeakätinen olen. On mielestäni luonnollisempi pitää noin ja ei ole "tiellä". Tietysti, tämäkin on tottumiskysymys.
 

harky

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Vasemmassa ranteessa nykyisin. Lapsena silloin kun kelloa käytti niin oikea tuntui paljon luonnollisemmalta, mutta nykyisin en pysty edes kuvittelemaan kelloa oikeassa kädessä koska se olisi kokoajan tiellä.

Yleisestikkin festareilla yms. rannekkeet laitan aina vasempaan ranteeseen.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Vasemmassa. Alkoi varmaankin siitä, että vaari sanoi joskus aikoinaan, että vain haitarinsoittajat pitävät kelloa oikeassa kädessä. En tiedä mihin tämä sitten perustui, varmaankin pelleili vain pikkulapsen kanssa.

Nykyään tulee tosin kelloa pidettyä vain juhlatilaisuuksissa. Kännykät korvaa rannekellon monelle nykynuorista, voisin uskoa. Oikeastaan armeijan jälkeen ei ole kelloa tullut pidettyä. Kelloni muuten varastettiin pian armeijasta päästyäni, joten siinäkin osasyy varmasti.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
En ole kelloa sen jälkeen pitänyt, kun rakas Aku Ankka-kelloni meni sököksi vuonna 199-jotain. Kännykän kellolla pärjää ihan hyvin.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vasemmassa.

Sain rannekellon pikkupoikana kun menin kouluun, enkä sen jälkeen ole ollut ilman kelloa (sauna- ja suihkureissut pois lukien) vasemmassa ranteessa muuten kuin silloin kun mursin vasurini ja ranne kipsattiin. Silloin pidin kelloa oikeassa ranteessa. Olen niin tottunut pitämään kelloa että jos siitä nyt vaikkapa loppuu patteri yön aikana enkä ehdi käymään kellosepällä ennen kuin iltapäivällä töiden jälkeen, pidän silti sitä kelloa sen päivän ranteessa kun ilman sitä tuntuu olo jotenkin oudolta.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Pidin aina vasemmassa, kunnes luovuin niistä noin 10 vuotta sitten.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Eihän sitä rannekelloa pidetä vain sen kellon takia, vaan se on myös asuste. Rannekello voi olla myös tietynlainen statussymboli?

Varmaan joissain scholl-piireissä näin on. En tosin usko, että normaali kadunkuluttaja juuri laittaa merkille, että onko naapuripöydässä istuvalla Tag Heuer vai huoltoasemalta hankittu tiuku.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Varmaan joissain scholl-piireissä näin on. En tosin usko, että normaali kadunkuluttaja juuri laittaa merkille, että onko naapuripöydässä istuvalla Tag Heuer vai huoltoasemalta hankittu tiuku.

Statussymboli kysymyksessä varmaankin näin, mutta asusteena kello täydentää kokonaisuuden. Jotkut tietysti ostavat itselleen kalliin kellon ja pyrkivät sillä kertomaan muille että rahaa löytyy tms.. Toiset ostavat taas laadukkaan kellon jo senkin takia, että onhan niissä oikeasti eroa jonkun perus tiukun kanssa. Mutta, kyllähän esim. sellaisessa duunissa, missä käytät pukua tai siistempiä vaatteita yleisesti, niin rannekello täydentää kokonaisuuden (enkä nyt tarkoita mitään tarjoustalosta ostettua).
 

BigJay

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vasemmassa ranteessa raksuttaa Tag Heuer. Koko pienen ikäni tykännyt ja käyttänyt rannekelloja, eli olen siis so last season. Mielestäni tyylikäs kello toimii hyvin asusteena siistimmin pukeutuessa.

Ja lisäyksenä vielä, että en tällä kellomerkillä pyri näyttelemään, että rahaa olisi, koska sitä ei ole. Fetissini tähän kellomerkkiin on lähtöisin jo jostain 90-luvulta F1:sten ja Mika Häkkisen myötä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Vasemmassa pidin johonkin vuoteen 96 asti, sitten hiffasin että katos perkele tossa kännykässähän on kello, herätys jne.. ja sitähän mä kannan mukana kuitenkin koko ajan.

_
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Varmaan joissain scholl-piireissä näin on. En tosin usko, että normaali kadunkuluttaja juuri laittaa merkille, että onko naapuripöydässä istuvalla Tag Heuer vai huoltoasemalta hankittu tiuku.
Kyllä kello kuuluu esim siistiin bisnespukeutumiseen olennaisena osana asustusta, ihan siinä missä siistit ja hyväkuntoiset kengätkin. Tällöinkään kellon ei toki tarvitse olla mikään tuhansien eurojen sveitsiläinen kronografi, vaan kantajalleen sopiva.

Itse pidän kelloa vasemmassa kädessä.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Kyllä kello kuuluu esim siistiin bisnespukeutumiseen olennaisena osana asustusta, ihan siinä missä siistit ja hyväkuntoiset kengätkin. Tällöinkään kellon ei toki tarvitse olla mikään tuhansien eurojen sveitsiläinen kronografi, vaan kantajalleen sopiva.

Itse pidän kelloa vasemmassa kädessä.

Bisneskuviot on kyllä hassuja, itse en moista teatteria jaksaisi päivääkään. Et oo tarpeeks style, en myy sulle. Vieläköhän on muotia vertailla käyntikortteja tyyliin Bateman ja kaverit?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Vasemmassa ranteessa raksuttaa Tag Heuer. Koko pienen ikäni tykännyt ja käyttänyt rannekelloja, eli olen siis so last season. Mielestäni tyylikäs kello toimii hyvin asusteena siistimmin pukeutuessa.

Ja lisäyksenä vielä, että en tällä kellomerkillä pyri näyttelemään, että rahaa olisi, koska sitä ei ole. Fetissini tähän kellomerkkiin on lähtöisin jo jostain 90-luvulta F1:sten ja Mika Häkkisen myötä.
Hehe, ihan sama juttu myös minulla. Keskiluokkaisena ja ilman merkittäviä pääomia täällä tallustellaan, mutta muutama kiva kello löytyy. Yhtenä näistä Tag Heuer.

Kelloa pidän vasemmassa ranteessa ja olen oikeakätinen. Valtaväestön mukana mennään siis.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä kello kuuluu esim siistiin bisnespukeutumiseen olennaisena osana asustusta, ihan siinä missä siistit ja hyväkuntoiset kengätkin.
No älä nyt viitti. Jos joku tulee bisnistapaamiseen ilman kelloa, on se sama kuin tulisi ilman kenkiä? Johonkin solmioneulaan itse vertaisin, vaikka ei sekään ihan vastaava ole.
edit: luin silmät auki uudelleen, ja tarkoititkin varmaan että ilman kelloa = epäsiistit kengät. En ole tästäkään samaa mieltä.

Itse kysymykseen vastaus on: oikeassa kädessä, olen vasenkätinen. Mielestäni tämä on rationaalisin tapa, eli siis pitää kelloa siinä huonommassa kädessä. En käytä jatkuvasti kelloa, vaan puvun kanssa yleensä.

Sen olisin halunnut vielä tietää, että pidättekö kellotaulua kämmenselän puolella, vai löytyykö sellaisia hulluja joilla kellotaulu on "alaspäin"? Näitäkin on, esimerkiksi isäni, jolla kello onkin sitten rikki tasaisin väliajoin, mutta periksi ei voi antaa.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Oikeassa kädessä olen rannekelloani aina pitänyt ja tulen pitämään hamaan loppuun saakka. Niin ja oikeakätinen olen. Yläasteelta asti minulla on ollut sama rannekello (jostain vuodesta ~2004) ja hyvin palvelee vieläkin. Paristo kestää sen 2-3 vuotta. Kyseinen kello on merkkiä Casio ja mallia W-94H. Riittävä perus rannekello minun tarpeisiini.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Bisneskuviot on kyllä hassuja, itse en moista teatteria jaksaisi päivääkään. Et oo tarpeeks style, en myy sulle. Vieläköhän on muotia vertailla käyntikortteja tyyliin Bateman ja kaverit?
Tämä aspekti tulee väistämättä vastaan ennen pitkää kun rannekellot tulevat puheeksi.

Hieman tuollaista meininkiä saattoi olla 80-luvun nousukaudella kun Suomi oli putoamassa puusta. Koketeeraajia löytyy tietysti aina, mutta ei tavallinen bisnes edellytä tuollaisia leikkejä. Ketään ei kiinnosta jos sulla ei ole kelloa ranteessa. Jos haluaa erottautua joukosta kellon tai skragan avulla niin sitten erottautuu. Asiat sujuvat ilmankin. Tyylikäs voi olla monella tavalla panostamatta omaisuuksia vaatekaappiin, myös silloin kun duuni suosii pukukoodia.

Jos "teatterista" puhutaan, niin useimmissa sosiaalisissa viiteryhmissä esiintyy sellaista. Tarkastellaan vaikka puistoon kokoontuneita anarkopunkkareita tai mainostoimistojen äplehipstereitä. Puhumattakaan alakouluikäisistä tytöistä minkä tahansa koulun pihamaalla. Missään näistä porukoista kallis rannekello ei varmaan ole tavoitelluin amuletti, mutta tämä ei tarkoita sitä etteikö samantapaisia piirteitä löytyisi noistakin piireistä. Oman minän tai julkisivun rakentaminen tavaroilla ja pukeutumisella on syvällä ihmisessä. Ilmenemismuodot vain vaihtelevat.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Vasurissa tuo kello kulkee mukana, jos muistaa laittaa sen aamulla käteen. Olen vasenkätinen ja jossain vaiheessa alkanut pitää kelloa väkisin vasemmassa kädessä missä "sen kuuluu olla". Luonnolliselta tuntuisi oikea ranne. Pitkään meni etten käyttänyt ollenkaan rannekelloa, mutta pakkohan tuota kohta 10 vuotta vanhaa lahjakelloa on hiukan ulkoiluttaa ja onhan kello tietyllä tapaa miehekäs juttu.
Omistan aika raskaan kellon ja oikeassa kädessä sitä on aika huonokin pitää reippaan hiiren käytön takia. Kello otetaan kotona ollessa pääosin aina pois kädestä, ei se mikään liian mukava kapistus ole..
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Oman minän tai julkisivun rakentaminen tavaroilla ja pukeutumisella on syvällä ihmisessä. Ilmenemismuodot vain vaihtelevat.

Tosi on. Sitten jos tuohon touhuun ei lähdekään mukaan, niin olen huomanut keittiöpsykologina monien ulkonäöllään elävien olevan lähes kauhuissaan. Jos jättää panostamatta ulkonäköönsä, niin se on "loukkaavaa" ja "kunnioituksen puutetta", vaikka todellisuudessa kyse on näiden muotitietoisten oman maailmakuvan heilumisesta. Jos et palvo katseellasi vaatteitani ja kelloani, niin olen epäonnistunut. No, hajotkoon siihen.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Bisneskuviot on kyllä hassuja, itse en moista teatteria jaksaisi päivääkään. Et oo tarpeeks style, en myy sulle. Vieläköhän on muotia vertailla käyntikortteja tyyliin Bateman ja kaverit?

EI. Ei näin. Pukeutumisen tehtävänä ei ole ylentää itseään vaan kunnoittaa toista tai kunnioittaa tilaisuutta. Pukeutumiskoodit ovat olemassa jotta kaikille olisi selvää miten mihinkäkin tilaisuuteen puetaan, ettei kukaan vahingossa ali- tai ylipukeudu ja näin saata itseään tai muita ikävään tilanteeseen.

Sitten kelloista. Voisin sanoa itseäni jonkin tason asiantuntijaksi.
Pidän kelloa vasemmassa kädessä ja olen oikeakätinen.
Mekaaniset kellot ovat kiinnostuksen kohde ja harrastus.
En sanoisi niitä pukeutumiseen ehdottomasti kuuluviksi, ehkä pari poikkeusta lukuunottamatta, vaan ne ovat kuten kalvosinnapit, krakaneula ym. Asuun liittyvä yksityiskohta, jota voi pitää tai olla pitämättä. Myös kellolla voi ylipukeutua, kuten millä tahansa asusteella. Tuo poikkeus mistä mainitsin koskee vain tiettyjä, nimettyjä tilanteita, jossa juhlapuvun kanssa kuuluu olla ns pukukello ja silloin se on hyvin tarkkaan määritelty millainen. Ei sukeltajan kello, tai digitaalinen. Kellon tulisi olla kultaa, mahdollisimman ohut, mustalla nahkarannekkeella jne... ei tuosta poikkeuksesta sen enempää.

Kelloista joku jo mainitsikin että tavan tallaaja tuskin huomaa mitä toisella ranteessa on (ja silloin kello on hyvä, ei hypi silmille vaan sulautuu).
Yleensä jos joku kellon panee merkille, on se toinen vähän enemmän kelloista kiinnostunut.

Sitten taas jos kelloa pidän, lähden siitä että kello asun ja tilaisuuden mukaan.
Nahat matchataan nahkojen kanssa, eli kengät, vyö ja kellon nahkaranneke saman sävyisiä. Vapaa-ajalla taas asialla ei ole väliä. Silloin kellon valitsen käyttötarkoituksen mukaan (tai olen ilman). Esim veneilemään lähtiessä kello on sukeltajankello. Ihan siitä syystä että kestää vettä ja kolhuja.
 

Joppe K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kiekko-Vantaa
Puuha-Petelle tiedoksi: Entisenä muusikkona voin sanoa, että vaarisi ei ole huijannut sinua. Haitarinsoittajilla oli aina kello oikeassa kädessä tai se vauhdettiin oikeaan käteen, kun alkoivat soittaa. Syystä, että vasen käsi tulee läpi haitarin bassopuolen hihnan läpi ja kello voisi jäädä kiinni tuohon hihnaan kesken soittamisen.

Selvennykseksi vielä, että itse pidän kelloa vasemmasssa kädessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös