Kumman toivot vievän jalkapallon Euroopan mestaruuden?

  • 3 972
  • 40

Kumman toivot vievän jalkapallon Euroopan mestaruuden?

  • Espanja

    Ääniä: 63 30,9%
  • Italia

    Ääniä: 106 52,0%
  • Ei väliä

    Ääniä: 35 17,2%

  • Äänestäjiä
    204
  • Poll closed .

ahee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nyt kun jäljellä on enään yksi ottelu, niin tuli mieleeni tämmöinen mielenkiintoinen kysymys. Kumman puolella suomalaiset ovat useammin? Eli kumman toivoisit voittavan ja miksi... Mielenkiintoisena lisäyksenä että kisojen alussa "Inhokkisi jalkapallon EM-kisoissa" äänestyksessä täällä Italia keräsi 95 ääntä ja Espanja 90 ääntä. Kyseiset maat olivat ne inhotuimmat.

Ovatko Espanjan kaksi peräkkäistä arvokisavoittoa saaneet suomalaiset toivomaan vaihteeksi Italian voittoa tai onko esim Balotelli vetänyt mukaan Italian kelkkaan? Kannatatko Espanjan usein kaunista pallonhallintaa? Oletko aina ollut jomman kumman kannattaja? Vai kannatatko toista joukkuetta vain sen takia että vihaat toista? Vai onko voittajalla edes sinulle väliä? jne..
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vihaan Italiaa ja koko turnaus on menty Espanjan veneessä, niin arvatkaas kumpaa äänestin?
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Ehdottomasti Italia! Kuningas Pirlo, kunnioituksen arvoinen Gigi Buffon ja suuri persoona Balotelli kääntävät vaakakupin selkeästi Italiaanoille. Espanjan hidas raipejalkapallo ei lämmitä sydäntä.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Espanjan tylsä ja merkityksetön siirtelypallo ei kiinnosta edes vähää alusta ja lisäksi Iniesta on maailmankaikkeuden ärsyttävin futaaja sillä kuuluisalla country milen erolla. Italia on pelannut harvinaisen vähän sukeltelu- ja itkemispalloa näissä karkeloissa, lisäksi Balotelli on huikea persoona ja Buffon on ollut aivan kunkku. Helppo homma kannattaa Italiaa tässä finaalissa.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Ei mulla mitään Espanjaakaan vastaan ole, mutta kun vuodesta -82 olen kannattanut Italiaa, niin helppo valinta.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noh. Kumpikaan maa ei kuulu suosikkeihini, mutta hieman ehkä kallistun Italian puolelle. Tuntuvat jotenkin vähemmän vastenmielisiltä pelaajilta. Tosin saattaahan se johtua siitäkin, kun eivät ole mulle ihan niin tuttuja naamoja.

Mutta sitä mä vaan mietin, että kauankohan nämä liimaletit ovat peilin edessä ennen matsia.
 

kesäesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, KalPa
Maailman parhaalle maalivahdille, eli Ikerille suo mestaruuden, vaikka Espanja ei joukkueena riemunkiljahduksia aiheutakaan. Mieluummin kuitenkin Espanja kuin vastenmielinen Italia.
 

LannyMc

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Italian puolella ollaan. Jotenkin jäi niin paska maku Espanjan välierän peliesityksestä, että en soisi sen takia Espanjan voittavan mestaruutta.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kumpikin maa on minulle melko yhdentekevä, eli en ota jalkapalloa niin hirveän vakavasti. Kumpaakaan en vihaa jos en rakastakaan.

Niinpä, vaikka jo monta arvoturnausta peräkkäin olen ollut Italiaa vastaan, on nyt sanottava että Espanjan vuoden 2008 EM- ja vuoden 2010 MM-kulta riittäisivät tällä erää ja soisin Italialle mestaruuden.

Ja kyllä, soisin sen pelkästään Mario Balotellin takia.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Jonkin verran vastenmielisiä maita ja kansoja kumpainenkin. Hoitavat talousasiansa päin vittua ja harrastavat muutenkin kaikenlaista epäjärjestystä. Potkupallossa ovat kyllä pärjänneet, Italia pidempään ja Espanja lähinnä viime aikoina, mutten arvosta sen enempää kuolevia joutsenia kuin naamalleräkijöitä. Semmoista touhua se on Välimeren kansoilla. Irvokas pelehtiminen ja vilunki kuuluu siellä asiaan muuallakin kuin futisareenoilla.

Antaa sen voittaa joka tekee enempi maaleja. Jätän finaalin väliin, koska keskityn uuteen harrastukseeni, nimittäin muumimukien keräämättömyyteen. Menee iltaisin suht paljon aikaa siihen kun ei keräile niitä muumimukeja.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kumpi tahansa finaalin voittaa, nämä kisat ovat olleet tuloksellisesti jalkapallon häviö.

Italia on saanut siivottua pahimmat pellet pois maajoukkueesta (Pippo, Totti, delPieru jne), Espanja ei. Ehkä ensimmäinen kerta koskaan kun olen Italian puolella.

Tai oikeastaan.....ihan sama.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Italiasta en tykkää yhtään ja vain Balotellin takia toivoin heitä eilen. Espanja toki oma suosikki jengi, mutta Italiasta itselleni tekee siedettävän vain Balotelli, koska on yksi suosikki pelaajista.
 

Dängleri

Jäsen
Italian, sillä veikkasin sitä mestariksi, ja tuon vedon osuessa olisin 200€ rikkaampi. Muussa tapauksessa valinta olisi ollut luonnollisesti Espanja.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Italian, sillä veikkasin sitä mestariksi, ja tuon vedon osuessa olisin 200€ rikkaampi.

Pitkälti sama tilanne. Ennen kisoja tämä olisi ollut yksi kaameimmista mahdollisista finaalipareista, mutta onneksi Italia on jollain tavalla onnistunut murtamaan jäätä mieleni sopukoista mukavalla ja intohimoisella jalkapallollaan näissä kisoissa. Ja tosiaa, rahaakin olisi tulossa mikäli ottelu päättyisi sinipaidoille.
 

Juzsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid, Espanja, Raul
Aivan sama mitä porukka toivoo. Espanja nää kisat klaaraa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Pitkälti sama tilanne. Ennen kisoja tämä olisi ollut yksi kaameimmista mahdollisista finaalipareista, mutta onneksi Italia on jollain tavalla onnistunut murtamaan jäätä mieleni sopukoista mukavalla ja intohimoisella jalkapallollaan näissä kisoissa. Ja tosiaa, rahaakin olisi tulossa mikäli ottelu päättyisi sinipaidoille.
Italian yritykselle ja kasvulle tämän turneen aikana pisteet. Muuten on kyseessä suht turha ja persvittuinen kansa että oksat pois. Spaniaardeista ei paljoa parempaa sanottavaa, paitsi taiteilija Kalvator Tali oli henkevä tekijä siinä missä Francesco Franco selvänä-näkijä. Eikä meitä voi pelastaa Juan Carloskaan.

Veikkaan että menee rankkareille ja Italia vie.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Espanjan.

Espanja on perinteisesti pelannut melko katsottavaa fudista, jopa näin "ei-niin-fanin" näkökulmasta. Samoin maahan on muutamia henkilökohtaisia siteitä. Italia puolestaan on jostain irrationaalisesta syystä valunut omassa hierarkiassani aivan pohjimmaiseksi. En tiedä onko vika pizzoja muistuttavissa nimissä vai missä, mutta jostain olen vain onnistunut imemään itseeni erittäin anti-italiaanisen asenteen fudiksen saralla.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Italian.

Italiaan minulla on henkilökohtainen side ja maa sekä sen kansa kiehtovat minua kovasti.

En kuitenkaan yleisesti kannata Italiaa jalkapallossa mitenkään erityisesti.
 
Suosikkijoukkue
Chisu! (Kesätyttö 2012 -skabassa PMMP:n Mira)
Mekin hoidimme talousasiamme päin vittua ja lujaa viimeksi 90-luvun alussa.
Eikä silti päästy koskaan futiksen arvokisafinaaleihin. Tai edes itse kisoihin.

Taitaa olla "Tänään TV:ssä" -ketjun asiaa, mutta huomasin ilokseni, että FOX:lta tulee Walking Dead huomenna klo. 22.00. Paska ilta on sittenkin pelastettu!
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mekin hoidimme talousasiamme päin vittua ja lujaa viimeksi 90-luvun alussa.
Rinnastuksesi ontuu kuin olisi syntyperäinen lonkkavika. Meillä oli vahvan markan politiikka ja Neuvostoliiton konkka vei idänkaupan kuin veitsellä leikaten. Ei silloin väärennelty tilastoja eikä kusetettu jorgoksia. Kiitos Ollilalle ja parille muulle, 90-luvun lopulla näytti jo paljon paremmalta.

Potku Pallossa paras voittakoon. Lähden lasten kanssa sunnuntaina telttailemaan. Siinä on isompi rajahyöty kuin jos toljottaisimme gigolofutista, ja sitä paitsi lapsissa on tulevaisuus. Samalla käynemme Panssarimuseossa, jokavuotinen ykköslomakohteemme lasten toivomuksesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös