Vastasin Max Verstappen. Jos kysymys olisi ollut "kumman uskot voittavan mestaruuden?", kelkka olisi kääntynyt Lewis Hamiltonin suuntaan. Eikä se kaukana olisi ollut, että olisin monien tapaan kääntynyt Hamiltonin leiriin noin niinkuin muutenkin.
Hamiltonissa on jotain uskomattoman ärsyttävää varsinkin kisan jälkeisissä (voitettujen kisojen) haastatteluissa, mutta osaa olla tappion hetkellä todella huono häviäjä. Ehkä tämä on osa voittamaan tottuneen ja PR-kikkojen osaajan pelikirjaa. Kolikon toisella puolella Lewis on osoittanut hienoja arvoja, joista on puhunut julkisuudessa ääneen. Asia mitä harva urheilija tekee, vaikka varmasti moni muukin jakaa samat arvot. Radalla taasen äärimmäisen kova kilpailija, joka ajaa verrattain puhtaasti. Tällä tarkoitan sitä, että osaa tarpeen tullen venyttää harmaata aluetta, mutta ei häneltä olla nähty Senna/Schumacher/Verstappen-henkisiä teloitusyrityksiä. Parantaa aina tappion jälkeen sekä antaa yleensä parhaansa tiukoissa paikoissa. Tämä kausi on antanut tästä taas hyvän osoituksen, kun monet muut hybridiaikakauden kaudet ovat menneet lähes yksinajellessa.
Verstappenin mestaruuden toivomisen aiheuttaa pääasiassa halu saada vaihtelua. Siis onhan Max aivan älyttömän kova kuski, ei kahta sanaa siitä. Vaikutelma syntyy suorasta persoonasta, joka ei ala kovin selittelemään tai kaunistelemaan kisojen jälkeen, ei väliä oliko voitto vai tappio. Schumachermaisesti koonnut tallin ympärilleen, koko Red Bullin kannalta saattaa olla hieman huonokin asia kun yksikään kakkoskuski ei tunnu onnistuvan tuolla. Todella paljon mestarin luonteenpiirteitä. Miinuspuolella on todella likainen kuski kun mennään aivan äärimmilleen. Ei ehkä vielä tunnista niitä tilanteita, jolloin on pitkässä juoksussa järkevämpää antaa vähän tilaa välttääkseen osuman. Tämä on piirre joka tekee Maxista niin kovan kisaajan, mutta parempi tilannetaju tekisi hollantilaisesta varmemman mestarikandidaatin.
Kokonaisuudessaan takana on aivan älytön kausi. Kumman tahansa mestaruus on aivan ansaittu ja perusteltu. Toivottavasti tämä selviäisi puhtaasti ajon perusteella, eikä sivukaupalla käytäisi jälkipyykkiä tuomariston ratkaisuista.