Viestin lähetti filmirulla
Pentti Matikainen : Päivä ilman purkkaa
Tästähän julkaistaan kolmen vuoden päästä pitkäkin kirja minulla on käsissäni tiettyjä lainauksia tästä kirjasta joten:
Oli synkkä alkutalven aamu kaupunkiasunnossani Helsingissä. Vihaiset fanit ovat piirittäneet asuntoni ja kaikki alkoi siitä kun huusin Alpon sydänvian partaalle ja jouduin itse ottamaan ohjat käsiini. Nyt takana on 10ottelun tappioputki, mutta fanit raivostuivat kunnolla vastaa siitä kun treidasin Marek Zidlickyn Jokereihin ja sain vastineeksi tukkupakkauksen purkkaa ja Antti Törmäsen. Uusi ykköskenttämme Kuhta - Simicek - Törmänen - Levokari - Rajala ei pelannut niinkuin odotin ja täällä sitä ollaan. Hermoni ovat riekaleina viimeiset 100palaa purkkaa menivät eilen ja Hjalliksen purkat on piiritettynä autossani joka odottaa pihalla.
Uusi aamu ja kärsimys jatkuu. Eilen koitin vaivihkaa hiippailla Kortelainen valepuvussa autolle ja koitin napata purkat mutta jäin kiinni kun kahmaisin koko kourallisen purkkaa suuhuni. Nyt valepukuni ja purkkani ovat vihollisen hallussa ja purkatkin lensivät suusta kun minua ajettiin takaa ihan kotiovelle asti. Ainoa ilo elämästäni on kadonnut ne ovat niin lähellä mutta silti niin kaukana.
Kolmas päivä kotona. Nyt on commando suunnitelmani valmis sovin hyvän ystäväni Kari Rajalan kanssa että hän menee ulos jakamaan nimikirjoituksia ja haen vaivihkaa purkat.
2kk ajassa eteenpäin: Makasin tänään taas 2h hammaslääkärin tuolissa jossa hampaitani pistettiin kuntoon. Commando suunnitelmani epäonnistui, kaaduin portaissa kun jalkani eivät enää kantaneet vuosia jatkunut xylitolin käyttö johti jalkojeni pettämiseen. Purukalustoni jäi sille tielleen ja helvetti pääsi kunnolla valloilleen.. Hermoni ovat edelleen riekaleina en tiedä mitä tekisin. Ainakin vuosi ilman purkkaa on edessä, xylitolia ei edes suostuta ruiskuttamaan suoneen eikä xylitoli laastareita ole vielä keksitty.
2v 10kk:n päästä puhe kirjan julkistamistilaisuudesta: Nyt vasta voin puhua tästä traumaattisesta vuodesta ja olen kirjoittanut tämän kirjan jossa avoimesti kerron kärsimyksistäni ilman päivittäistä xylitoli annostusta. Kirja on avoin henkilökuvaus vaikeista ajoistani.
Tässä on vain katkelmia kirjasta jonka ammatimeedioni toi minulle toissapäivänä. Kirjan henkilöt ovat fiktiivisiä eikä niillä ole mitään yhteyttä kehenkään eikä mihinkään. Herneitä ei toimiteta kirjoituksen mukana joten niitä ei siis vedetä nenään.