Mun korvaan aika ontuva vertaus vetovoima on tasoa mestispelaajat. Ymmärtääkseni Vaha, Gags & Virtanen taisi tietää sopimukseen nimeä rustatessaan kuka penkin takana on. Vai onko tämä veto tyyliin, että kyllähän rahalla pelimiehiä saa? En ainakaan itse nyt saa päästä tai hännästä kiinni.
Jotenkin tämä kommentointi on mennyt yhdeksi oman pahan olon oksentamiseksi kuten meni Suomen World Cup esityksien arvioinnit heti Suomen pelien tauottua. Kommentaattoreilla ja jopa toimittajilla oli ihan järkyttävä kisa kuka pystyy kirjoittamaan revittelevimmän ja räävittömimmän kirjoituksen, ilman että toi mitään uutta keskusteluun tai edes yritti tosissaan miettiä vaihtoehtoja ja nähdä kokonaiskuvaa. No kukin tyylillään.
Itse toivon pitkää suunnitelmaa ja se voi olla yhden vuoden välivuosi. Valitettavasti. Tilanne kuitenkin on se, että sekä onnistumiset että epäonnistumiset lisäävät omaa vaikutustaan lumipallon lailla omaan suuntaansa. Kun ei onnistu, niin ei onnistu edes perusasiat. Kun onnistuu, niin onnistuu ihan mikä vaan vaikka asiaa ei olisi missään vaiheessa harjoiteltu tai kyseistä taitoa ei edes hauiksesta löytyisi. Valmentajan vaihdoksen tavoite on usein katkaista lumipallon vierintä väärään suuntaan. Monesti näin aluksi tapahtuukin, mutta pitkässä juoksussa kyse onkin vain hetkellisestä ylämäestä ennen lopullista syöksyä. En keksi ketään joka tuon kurssin muuttaa velhon lailla ja salaman iskusta toiseksi. Näin ollen mun mielestäni nyt mennään näillä palikoilla ja sillä hyvä.
Reagointia on (kuinka paljon haravoinnin lisäksi) selkeästi kuulutettu, että kunnon stayathome pakkia haetaan. Ainoa mitä korjaisin olisi maalivahtien peluutus. Siinäkin pitäisi löytää se pitkä suunnitelma ja sitten mennään sillä. Aamuista Tamin haastattelua kuuntelin ja kun pyhiä yksinkertaisuuksia lauotaan, niin nyt pitäisi kuitenkin tehdä kuten Tami sanoi. Nyt pitää pysähtyä, katsoa mikä on pielessä ja muuttaa sitä. Ja tällä tarkoitan pelissä ja pelaamisessa.