Kuka vihaa ja mitä joukkuetta?

  • 9 931
  • 129
F

Flonaldo

Perkele, nyt tuli Tunkille ainaskin miljardiziljardi vuotta pelikieltoa ja vielä julkinen ruoskiminen päälle. Tommy hei, sää voisit koklata tota X-files foorumia. Siellä toi paranoidisuus ja salaliittoteoriat puree paremmin.
 

Roby

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jugde:

Hyvä, että selvensit.Särähti vaan korvaan tuo sana "kasvatti".Hienoa työtä TPS on tehnyt Token kanssa, mutta Kapanen ei tainnut ymmärtääkseni mennä paljon kehityksessä eteenpäin Turun vuotenaan.NHL olisi miestä kutsunut jossain vaiheessa joka tapauksessa, olisi hän pelannut missä liigajoukkueessa tahansa.

Olisit jättänyt sen toisen listan tekemättä, nuo Turun omat pojatkin jo tarpeeksi kovia nimiä.Jos lähdit pippelinvenytyskisaan Jokeri-kannattajia vastaan, niin pystyväthän he samalla logiikalla käyttämään lyömäaseena Sami Saloa?
 

Judge

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Liverpool FC
Viestin lähetti Roby
Jugde:

Hyvä, että selvensit.Särähti vaan korvaan tuo sana "kasvatti".Hienoa työtä TPS on tehnyt Token kanssa, mutta Kapanen ei tainnut ymmärtääkseni mennä paljon kehityksessä eteenpäin Turun vuotenaan.NHL olisi miestä kutsunut jossain vaiheessa joka tapauksessa, olisi hän pelannut missä liigajoukkueessa tahansa.

Tätähän emme tiedä. Niko saattoi oppia esimerkiksi itsenäisyyttä (asuiko kotonaan Turun muuttoon asti?) Turussa, eli uran kannalta tärkeitä asioita, jotka eivät suoraan näy kentälle. Ei Nikon peliesitys tosiaan näyttänyt kauhean paljoa paremmalta kiin HPK:ssa. Tosin odotuksetkin olivat hirittävän korkealla MM-kisojen ja kahden edellisen kauden esitysten takia.


Olisit jättänyt sen toisen listan tekemättä, nuo Turun omat pojatkin jo tarpeeksi kovia nimiä.Jos lähdit pippelinvenytyskisaan Jokeri-kannattajia vastaan, niin pystyväthän he samalla logiikalla käyttämään lyömäaseena Sami Saloa?

Ei minua pelota se että tämän väittelyn lopputulos olisi Jokereiden voitto. Sittenhän he ovat oikeasti tehneet enemmän pelimiehiä kuin TPS. Ja siitähän väittelyssä oli kyse, kumpi joukkue on valmentanut paremmin, ei siitä kummalla on isompi. ;)

Alunperinhän viestini oli vastaus kohtaan TPS & Jokerit kaappaa muiden juniorit ja väittää näitä kasvateikseen, ja siitä edettiin väittelyyn kumman miehet ovat meenstyneet paremmin maailmalla.

Kyllä, Jokerit on kasvattanut Sami Saloa saman verran kuin TPS Niko Kapasta. Myös Eloranta on siten Jokereille lyömäase.
 

jokerimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, jäällä ja nurmella...
Re: Heips

Viestin lähetti Chip


Tere vaan! Sen verran voin asuinpaikastani kertoa, että täältä ei löydy SM-sarjatason joukkuetta kuin lentopallosta ja jääpallosta (ei pitäis olla vaikeaa arvata...). Ja vaikka KalPa sattuukin olemaan lähinnä sijaitsevasta (ex-)SM-liigakaupungista, niin KalPaa en ole koskaan kannattanut, liigakarsinnassa toivoin tietenkin voittoa, että pääsisin TPS:n pelejä katsomaan. Miksi muuten oletat minun olevan esim. Kuopiosta tai Jkl:stä, eikö kartalta löydy pienempiäkin paikkoja?

En ota ihmettelyäsi henkilökohtaisesti, mutta itse ihmettelen, kuinka ihmisen maantieteellinen sijainti voisi määrätä, mitä joukkuetta hän kannattaa (ellei joku harrasta propagandaa ;) )? Itse faniuteni lähti Lillehammerin olympialaisista ja Tupu-Hupu-Lupu-ketjusta, joka syöpyi suoraan jonnekin. Ja kun lätkä alkoi kiinnostaa, löytyi suosikkiseurakin, aluksi pelaajan mukana, myöhemmin TPS on ollut ykkönen muutenkin.



1. Olen käynyt Turussa, jopa ollut siellä yötäkin(!?!). Pidän kaupungista jopa enemmän kuin kotikaupunkiani lähempänä sijaitsevasta Helsingistä.

2. Mitä järkeä on esim. jonkun inarilaisen yleensä seurata jääkiekkoa, kun lähimmälle liigapaikkakunnalle on hurjasti matkaa? Ei siihen oikein järkevää selitystä löydy, mutta jos tykkää lätkästä ja juuri SE joukkue on suosikki, niin minkäs teet, ei rakkauskaan katso välimatkaa :p
Luojan kiitos, ettei löydy mitään sääntöjä sille, mitä saa kannattaa (minun täytyisi silloin kannattaa JYPiä)! Eikös se ole vain positiivinen asia, että muualtakin Suomesta löytyy kannattajia eteläisimmillekin joukkueille vai eikö täällä saisi kannattaa muuta kuin oman kaupungin pikkuseuraa... Onpahan sitten pidemmänkin matkan päässä olevissa vierasmatseissa kannattajia!






Että et vain ymmärtäis väärin niin selvennän vielä että en puhunut sinusta vaan tietyntyyppisistä kannattajista yleensä, jotka voisivat kannattaa oman synnyinkaupunginsa joukkuetta, muta jostain ihmeen syystä valitsevat jonkin toisen joukkueen, joka pelaa pelejään jossain 500 km päässä. Se oudoksuttaa.
Mutta en todellakaan olettanut että olisit Kuopiosta tai Jyskylästä, senhän takia kysyinkin kun ei ollut harmainta aavistustakaan ja kiinnosti tietää.

Hyvät jatkot sinne. :cool:
 
Itse en varsinaisesti vihaa mitään joukkuetta, mutta joidenkuiden joukkueiden fanit ärsyttävät (erityisesti Ilveksen - eihän niiden kanssa tule oikein toimeen - ainakaan henkilökohtasesti en tule) varsinkin ylimieliset ja provosoivat. Inhokki Valioliigassa on Arsenal, koska "se kuuluu" Tottenhamin kannattajan elämään ;) (tuota kommenttia ei nyt kannata AIVAN tosissaan ottaa)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös