Nyt Turussa on tajuttu, että hanttailu, jossa kansa ei tule halliin ja talous sukeltaa lukuisista anneista huolimatta, on huono juttu, kun verrataan siihen, kuinka Suikkanen käänsi kelkan nopeasti. Niinpä jos Leimeellä menee huonosti ja TPS on jollain sijalla 11 niin silloin ollaan takuulla hereillä, jos Summasella tai Suikkasella menee huonosti Venäjällä.
Se, että valmentajan vaihtaminen auttoi kerran, ei tarkoita sitä, että se toimisi joka kerta. Toivon totisesti, että myös Ruissalon pukuherrat (MIB) tietävät tämän asian. Mulla on vahva usko siihen, että tuo joukkue pelaa itsensä kevyesti vähintään säälipleijareihin. Ilves, SaiPa, Tappara ja Ässät jäänevät taakse vaikka ilman valmentajaa. Varalla ovat vielä HPK ja Pelicans. Tuosta kuusikosta 2/3 on runkosarjan lopussa TPS:n takana. Vaikka Jortikka saisikin kenkää kesken kauden, niin uskon, että joku noiden kuuden joukkueen valmentajista on saanut verokorttinsa takaisin jo aiemmin.
Leime valmentaa TPS:a alkavalla kaudella >60 ottelua. Mulla on vähän omakin lehmä ojassa jo siinä asiassa. En mä nimittäin ajatellut ensi maaliskuun puolivälissä lapioida lätsästä kuraa naamariini.
- - - Tepsin tilanne kultamitalin jälkeen voi olla rajupudotus.
Missään nimessä Leimeen saavutuksia ei pidä verrata mestaruuteen. Lähdetään nyt liikkeelle vaikka TPS:n viiden viime kauden runkosarjasijoituksista: 10, 7, 10, 10, 6... Tuossa on se tavoite Leimeelle! Jos TPS on joulutauolla vaikkapa sijalla 11, niin mun mielestäni ei ole mitään syytä paniikkiin. Turkulaiset joko käyvät tai eivät käy hallissa. Tiistaina 11.01.2011 TPS-Ilves -ottelussa hallissa on <6.000 katsojaa, vaikka joukkueiden runkosarjasijoitukset olisivat tuossa vaiheessa 1 ja 2. Siitä ei voida vetää mitään johtopäätöksiä. Valmentajasta huolimatta... tai no... no jos Pamela Anderson, Kim Kardashian ja Viivi Pumpanen seisoisivat penkin takana bikineissään, niin ehkä sitten kuusitonnia. 6.000+ katsojaa saattaisi jo vaatia yläosattomuuden ja Dirlandaan ainakin kolmannen erän ajaksi.
Kaudella 2010-11 lähimmäksi mestaruutta Leime pääsee 16.09.2010, kun mestaruusviiri hilataan Turkuhallin kattoon ja Leime seisoo asennossa TPS:n vaihtoaitiossa. Mä sanoin muistaakseni useammassakin ketjussa ennen viime kauden alkua, että runkosarjassa kuudes sija on meidän mestaruutemme. Noh, tällä kertaa se oli ihan konkreettisestikin. Ensi (Leimeen) kaudella on aivan sama juttu. Kuudes sija runkosarjassa ja sen jälkeen vaaditaan enää 12 voittoa. Runkosarjan kuudes sija vaati sen ~25 voittoa... Tamin prinsiippi tähän väliin: "Win the right games!".
Suikkaselle hommataan viime kevään mestaruuden jälkeen patsasta Turkuun. Leimeen toistaessa saman tempun ensi keväänä Turku eroaa Suomesta, julistautuu itsenäiseksi valtioksi ja Leimeestä leivotaan kuningas, suursulttaani ja päämoguli yhdessä paketissa.